Урок. "Тіла та речовини",

Про матеріал
Урок побудовано з використанням логічних завдань, кросворду, таблиці, роботи з другом. Урок направлений на формування поняття „тіло,” „речовина”, розвиток вміння розрізняти тіла і речовини в природі, мислити, аналізувати, доводити свою думку, проводити досліди; стимулювання пізнавальної активності учнів.
Перегляд файлу

  Я досліджую світ.     3 клас.

Тема уроку:  «Тіла та речовини.»

 

Мета уроку:

Продовжити  формувати поняття „природа нежива і жива”.

Почати формувати поняття „тіло,” „речовина”.

Розвивати вміння розрізняти тіла і речовини в природі.

Вчити мислити, аналізувати, доводити свою думку.

Формувати дослідницькі навички.

Пояснити учням техніку безпеки під час проведення дослідів та експериментів з гострими предметами, з нашатирним спиртом (аміаком), мильним розчином.

Стимулювати пізнавальну активність учнів.

Вчити працювати в парі. Виховувати повагу до думки товариша.

Обладнання: шматок крейди, залізний цвях, нашатирний спирт, склянка з водою, мило, трубочка для коктейлів; інтерактивна дошка, мультимедійна презентація уроку, іграшковий мікрофон.

Хід уроку

І. Актуалізація знань учнів.

Робота в групах з картками:

Що таке природа?

На які групи ділиться природа?

І назвати предмети, які виготовила людина.

 

II. Повідомлення теми уроку.

— Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Тіла і речовини».

 

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда з елементами розповіді за матеріалами презентації. Поняття «ТІЛО».

— Коли ви читаєте або чуєте слово «тіло», що ви уявляєте?

— Тілами називають усі предмети, що оточують нас. Серед незліченних і різноманітних тіл є тіла природи, або природні тіла. А ще є тіла, зроблені людиною. Їх називають штучні тіла.

— Назвіть тіла, що належать до першої групи. (Дерево, трава, камінь, хмара, метелик та ін.)

— Назвіть тіла, які належать до другої групи. (Олівець, книга, ручка, стіл, плащ та ін.)

— Як ви вважаєте, чи є Сонце, зірки, Місяць тілами? (Це тіла неживої природи)

— Правильно, це тіла природні, а ще їх називають небесними, або космічними тілами.

 

2. Поняття «РЕЧОВИНА»

-З чого складаються тіла?

а)  Розповідь про речовини.

   Слайди  19, 20 „Всі тіла складаються з речовин”.

-   Все, що нас оточує складається з  речовин. .

    Речовина - це вид матерії, то з чого складаються тіла. Є тіла, які утворені не одним, а кількома речовинами.

  •          А скільки речовин у світі? (Не перелічити.)

 

б) Природні речовини.  Слайд 21 „Речовини”.   

Деякі речовини зустрічаються в природі,  Наприклад, золото, сіль, вода, мідь, залізо, глина, деревина, кисень, природний газ, тощо.

 

 в)  Речовини створені людиною. Слайд 22 „Речовини”.

 Інші речовини придумали й створили люди.  Наприклад, пластмаса, скло, порцеляна. І з кожним роком такі відкриття продовжуються.

 

Г) Кількість речовин в складі тіл. Слайд «Крейда. Граніт»

- Крейда складається з однієї речовини білого кольору — вапняку, а граніт — із кількох речовин білого, рожевого та чорного кольорів — кварцу, польового шпату і слюди.

- Повітря складається з азоту, кисню, вуглекислого газу та інших газів. З великої кількості речовин складаються живі тіла. Отже, до складу тіл може входити одна або кілька речовин.

- Чим речовини між собою відрізняються?

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

 

 

 

 

Додаток  1.

Кросворд   Із чого складаються тіла.

-   Прочитати ключове слово по вертикалі. 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що вносять у ґрунт, щоб підвищити його родючість?

2.  Чим учні пишуть на дошці в школі? 

3. Рідина, напій, який отримують в результаті заварювання листя, яке попередньо підготовляють, висушують. Подають на сніданок, обід, вечерю. Запрошують в гості на ... .

4. Тверда крихка речовина бурого кольору, що складається з решток рослин, легша за воду.

  1. Чорне, блискуче, у воді тоне, у печі горить. Цілу зиму людей веселить.
  2. Ґрунт, повільно пропускає воду, якщо в ньому є ... .
  3.   Що виробляє рослина, а вдихає людина?
  4.   Що заливають у бак машини, коли вирушають у дорогу?

 

Додаток  2.

Таблиця „Де речовини, де тіла?”.

 

С

Р

І

Б

Л

О

 

В

О

Д

А

Р

У

Ч

К

А

В

И

Д

Е

Л

К

А

 

Д

Е

Р

Е

В

И

Н

А

С

Т

І

Л

С

К

Л

О

Ц

В

Я

Х

С

К

Л

Я

Н

К

А

С

І

Л

Ь

П

Е

Р

С

Т

Е

НЬ

Тіла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  3.

Картки для індивідуальної роботи.

 Продовжити речення:

1)  Крейда, алмаз, камінь – це ...  .

2)  Тіла бувають природними, ...  .

3)  Тіла складаються з ...  .

4)  Речовини бувають твердими, ... , ...  .

doc
Додано
31 жовтня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку