Урок "Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Підготовка до контрольної роботи."

Про матеріал
Урок "Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Підготовка до контрольної роботи." 5 клас
Перегляд файлу

Тема: Типи сприйняття інформації. Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

 

Мета: ознайомити дітей з типами сприйняття інформації, визначити який тип сприйняття притаманний кожному з них і враховувати їх під час навчання; етапами активного слухання; з’ясувати принципи кращого запам’ятовування; навчити прийомам та правилам підготовки до контрольних робіт; виховувати активність, комунікативні якості, толерантність, взаємовиручку.

Предметні компетентності:

  • Етапи активного слухання
  • визначати і враховувати індивідуальні особливості сприйняття і пам’яті; 
  • готуватися до контрольних робіт;
  • використовувати різні прийоми навчання.

 

Ключові компетентності:

  • Спілкування державною мовою
  • Спілкування іноземною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

  • Уміння вчитися впродовж життя

Математична компетентність

  • Соціальна та громадянська

Обізнаність та самовираження в сфері культури

  • Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Основні компетентності в природничих науках і технологіях

 

Обладнання та матеріали: дошка

Попередньо підготувати:

Клейкі кольорові папірці для запису очікувань від уроку

Невеликі папірці для вправи «кросворд»

Роздруковані на окремих папірцях правила групи 

папірці з назвою органу чуття та папірці з функцією органу

картки з словами: картка, 24 години, вечір, ранок, розуміти, ритм

картки з завданнями груп до вправи «підготовка до контрольної»

 

Хід тренінгу

I.Вступна частина

Зворотній зв'язок

Пригадайте наше останнє заняття. Про що ми говорили, що ви для себе нового з’ясували?

  • Як подружитись з навчальним предметом?
  • Хто такі «крадії часу»? Як від них позбавитись?
  • Чи потрібно робити паузи під час підготовки до уроків?

Актуалізація теми поточного тренінгу та формування цілей.

Тема. Типи сприйняття інформації. Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

 

У роздаткових матеріалах на учня є клейкі кольорові папірці для запису на них цілей.

Учням запропонувати написати цілі та приклеїти до підніжжя гори що намальована на дошці.

Знайомство

Вправа «кросворд»

Учні пишуть у стовпчик своє ім’я і до кожної літери слово що їх характеризує і починається з цієї літери.

А - активна

Л – лагідна

Л - любляча

А - аналітична

 

Домовленість про правила

За пропозицією вчителя учні приймають або ні запропоновані правила. Якшо приймають – клеять на дошку.

ІІ. Основна частина

Теоретична частина

Стартове завдання

Знайти відповідність органу чуття

(на дошці приклеїти папірці з назвою органу чуття. Діти витягують папірці з функцією органі і приклеюють до відповідного органу)

Інформаційне повідомлення вчителя

Типи сприйняття інформації.

Ми сприймаємо інформацію переважно очима, на слух і на дотик. У кожної людини ці канали сприйняття мають різну силу. І саме від цього залежить, як їй зручніше вчитися.

Дехто найбільше інформації сприймає очима («глядач»). Йому треба все побачити на власні очі або прочитати про це в книжці, підручнику.

 Однак це не дуже підходить тим, хто найкраще сприймає інформацію на слух («слухач»). Таким учням слід завжди уважно слухати пояснення вчителя, адже у такий спосіб вони засвоюватимуть найбільше інформації. Їм набагато легше перепитати, ніж розібратися за допомогою підручника.

Третій тип сприйняття — дієвий. Ті, кому він властивий, отримують найбільше інформації через власні дії («діяч»).

Так, щоб виконати вправу, «глядачеві» досить прочитати інструкцію, «слухачеві» — послухати пояснення, а «діячеві» — виконати цю вправу під керівництвом учителя. Потім він легко повторить її або подібну вправу.

Насправді важливими для нас є всі три канали сприйняття. Однак можна легко визначити, який є головним для тебе. Для цього уяви собі, наприклад, море, озеро або річку. Ти бачиш картинку, чуєш плескіт хвиль або відчуваєш, як вони торкаються тебе? У якому порядку це постало у твоїй уяві, в такій послідовності ти й сприймаєш інформацію з навколишнього світу.

Руханка

Вправа «Саймон сказав...»

Учасники тренінгу стають у коло, і тренер каже: «Саймон сказав: «Зроби так» — і показує певний рух (присісти, поплескати в долоні, підняти ногу, покрутитися, підскочити, виконати танцювальний рух). Решта учасників повторює його. Потім другий учасник каже: «Саймон сказав: «Зроби так» — і показує інший рух, і так далі по колу.

Інформаційне повідомлення вчителя

Активне слухання

Не має значення, хто ти — «глядач», «слухач» чи «діяч», уміння слухати необхідне кожному. Процес слухання складається принаймні з трьох етапів: зосередження, розуміння і запам’ятовування.

1. Зосередитися — означає бути уважним. Щоб стати добрим слухачем, слід навчитися зосереджуватись і на тому, що тобі не завжди цікаве. Треба побороти себе й прислухатися до пояснень. Якщо за типом сприй­няття ти «глядач», доцільно в цей час робити короткі записи (конспект).

2. Зрозуміти — означає правильно розшифрувати інформацію. Іноді нерозуміння виникає через вживання незнайомих слів, нечітке пояснення. Ніколи не соромся запитати: «Що означає це слово?» або перепитай те, чого не зрозумів. Для цьо­го найкраще використати парафраз. Це переказ своїми словами того, що ти почув. Парафраз починається словами: «Якщо я правильно вас зрозумів...», а далі по суті.

3. Запам’ятати — означає зберегти інформацію у пам’яті. Якщо вчитель називає, наприклад, дату, прізвище або номер вправи, повтори їх про себе два, три, чотири рази або запиши в зошит.

Практична частина

Робота в парах

У парах потренуйте уміння активно слухати.

Кожен по черзі представляє членів своєї родини, називаючи їхні імена і по батькові, наприклад: «Марія Іванівна — моя мама, Петро Іванович — мій батько, Світлана Петрівна — моя бабуся...» Потім перевіряєте один одного

Робота з підручником

Опрацювати пункт «На допомогу пам’яті»

Після опрацювання вчитель піднімає картку з словом «картка» учень який першим здогадався що воно означає, дає коротке пояснення цій пораді для кращого запам’ятовування

Робота в групах

Об’єднання в 4 групи (пора року коли день народження)

Підготуйтесь і продемонструйте у класі, як організувати підготовку до контрольної і що робити для зменшення хвилювання.

Підручник с.53-54

ІІІ. Заключна частина

Домашнє завдання

Опрацювати параграф 10

Завершення тренінгу.

Перемістіть ваші очікування до вершини гори настільки, наскільки реалізувалися ваші очікування.

 

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
6657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку