Урок: "Тисяча. Нумерація трицмфрових чисел"

Про матеріал
Урок-подорож, який допоможе засвоїти матеріал цікаво, тут є робота в парах, руханка, рефлексі.
Перегляд файлу

Тема уроку: Тисяча. Нумерація трицифрових чисел. 3 клас.

 

Тема: Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння трицифрових чисел. Розв’язування задач на три дії.

Мета: закріплення знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел; вправляти учнів у розв’язуванні задачі на три дії; розвивати вміння порівнювати трицифрові числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, мислення, творчу уяву; прищеплювати любов до природи.

Обладнання: підручник «Математика» в. М. Богданович; зображення ялинки; фотокартки зимуючих птахів; картки з завданнями для роботи.

Хід уроку

І. Організаційний  момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не  шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

-      Сьогодні  на  уроці  ми  будемо  працювати  з  трицифровими  числами: додавати,  читати, записувати,  порівнювати  та розв’язувати  задачі  на  три  дії. Але  урок  наш  буде  незвичайний. 

-      Хто любить подорожувати? То ж  зараз у нас   буде  цікава  подорож.  А куди  ми  помандруємо, ви  дізнаєтесь,  коли  виконаєте   завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усна  лічба. Гра  естафета.

-      Потрібно  обчислити  вирази. Вони  нам  допоможуть  дізнатися,  куди ж  ми  помандруємо. Кожному  виразу  відповідає  певна  літера,  ці  літери  потрібно  розмістити у  порядку  зростання чисел, які ми отримаємо при обчисленні.

81:9=9        О            4х8=32       В               78-38=40        Я

7х5=35       А            6х1=6         С               8х8=64            К

49х0=0       Л            41:41 =1     І                60 +40 =100    А

28+32 =60  Н           51-6 =45     Л               50-1 =49          И

  1. Емоційне налаштування на подорож.

-      То  ж куди  ми  помандруємо?  (До лісу).

-      Яке ж свято нас чекає незабаром?  (Новий рік). На  Новий  рік  лісову  красуню  прикрашають  іграшками. То ж і ми спробуємо  прикрасити  наше  деревце. Так як наша  мандрівка  незвичайна, то й  іграшки  також  незвичайні,  на  кожній з них є  завдання, лише,  виконавши  їх, ми  зможемо  прикрасити  свою  ялинку. Отже, починаємо.

-         Пов’язане зображенняДля того, щоб обрати кульки, потрібно відгадати  загадки. На кожній з кульок знаходиться відвовідь-відгадка.

 

 

Жовтогруді  щебетушки

Мають  чорні каппелюшки,

Сірі  лапки  , сірі  щічки.

Називаються …    (Синички).

 

 

  1. Математичний  диктант

1 завдання.   Записати числа: 247,  323,  400,  850,  607,  222.

2 завдання.  Записати  числа,  в  яких: 

5сот.3дес. 1од. (531)

7сот. 9од.  (709)

8сот. 6дес. (860)

3 завдання. Записати  сусідів чисел:

___241___,       ___300____,      ___799___.

Пов’язане зображення

 

Слухайте  наступну  загадку:

У червонім  фартушку

Птах  стрибає  по  сніжку,

І   розпитує  синичку

Про  найближчу  годівничку.  (Снігур).

 

 

  1. Робота в парах.

Записати числа в порядку зростання: 198, 802,208, 1000, 34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.

 

  1. Фізкультхвилинка для очейПов’язане зображення

 

 Наступна загадка

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б'ю.   

Яне цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю. (Дятел).

 

  1. Коментоване письмо

Запиши як суму розрядних доданків кожне із чисел: 473, 599. 760, 804.

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

Пов’язане зображенняЩо це за сіренька пташка,

Ловить гусінь і комашок.

Цвірінчить вона, стрибає,

В теплий край не відлітає,

Цей маленький жвавий хлопчик

Називається … (горобчик).

 

 

  1. Робота над задачею

Орієнтовний зміст задачі

На дослідній ділянці посіяли 30 кг пшениці, жита - у 5 разів менше, ніж пшениці, а гречки – у 4 рази менше ,ніж пшениці і жита разом,Скільки посіяли гречки?

Учні під керівництвом педагога колективно аналізують і розв’язують задачу.

  1.     30: 5=6 (кг ж.) - посіяли жита
  2.     30+6=36 (кг ж. і п.) - разом пшениці і жита
  3.     36: 4=9 (кг г.) – посіяли гречки

Відповідь: 9 кг посіяли гречки.

 

  1. Руханка  https://youtu.be/A09aJ3gvLWs

 

-      Вам подобається подорожувати? То ж продовжуємо нашу подорож далі. Отже,  слухаємо наступну загадку.

Пов’язане зображення

Хто це каже: «Кар-кар-кар»

Хто літає поміж хмар,

Це дзьобата горда пані.

Ходить в сірому жупані.

Як зоветься ця матрона.

Знають всі що це …  (ворона).

 

 

  1. Диференційована робота над задачею

Орієнтовний зміст задачі

На перерві з класу вийшло 27 учнів. У ньому залишилося  у 9 разів менше, ніж вийшло. Скільки  учнів було в класі спочатку? (Записати розв’язок за допомогою виразу).

Після короткого аналізу даних і запитання задачі педагог з’ясовує, хто з учнів самостійно може записати розв’язання. Ці діти виконують завдання самостійно. А решта аналізують задачу під керівництвом учителя.

Скласти вираз.

(27:9)+27=30 (уч.)

Відповідь: 30 учнів було в класі спочатку.

Для учнів, які закінчили роботу над задачею, можна запропонувати додаткове завдання. Наприклад, скласти обернену задачу.

Педагог здійснює перевірку складених виразів та оберненої задачі.

 

-         Молодці. Впоралися і з цим завданням. Отже, останнє завдання.

Пов’язане зображення

 

 

Вдень вона лягає спать,

Б всю ніч їй знов літать.

Ловить мишок ,гризунів ,

З нею їм вже не до снів. (Сова).

 

 

 

 

  1. Робота з геометричним матеріалом

Довжина сторони АВ прямокутника АВСД 8 см. Розглянь , як побудовано кола в прямокутнику. Знайди ширину прямокутн

            А                                                                                 В

 

 

           С                                                                                  D

 

V. Підсумок уроку

- Наша подорож завершується. Ви всі звернули увагу на те, що на іграшках зображені птахи. Як ви гадаєте, чому саме ці птахи? (Це птахи, які зимують у нашому краї).

- Погляньте, біля нашої лісової красуні якесь послання. Давайте його прочитаємо.  (Зачитується лист).(Додаток 1.)

 

-      Як ви гадаєте, то чому цей лист був саме біля нашої ялинки? (Відповіді учнів).

-      Я сподіваюсь, що це завдання-прохання ви виконаєте обов’язково.

 

Рефлексія

-      Ось і закінчується наш урок. Ви добре попрацювали. Кому на уроці було легко і цікаво – поплескайте в долоні. Кому важко – підніміть руки вгору.

 

Домашнє завдання

-         А моє завдання буде:  № 432 , №433(с.64).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\Ната\Desktop\Презентация1.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

                                                                                                                                                         

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку