Тема уроку: Тисяча. Нумерація трицифрових чисел. 3 клас.
Тема: Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння трицифрових чисел. Розв’язування задач на три дії.
Мета: закріплення знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел; вправляти учнів у розв’язуванні задачі на три дії; розвивати вміння порівнювати трицифрові числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, мислення, творчу уяву; прищеплювати любов до природи.
Обладнання: підручник «Математика» в. М. Богданович; зображення ялинки; фотокартки зимуючих птахів; картки з завданнями для роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати з трицифровими числами: додавати, читати, записувати, порівнювати та розв’язувати задачі на три дії. Але урок наш буде незвичайний.
- Хто любить подорожувати? То ж зараз у нас буде цікава подорож. А куди ми помандруємо, ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Потрібно обчислити вирази. Вони нам допоможуть дізнатися, куди ж ми помандруємо. Кожному виразу відповідає певна літера, ці літери потрібно розмістити у порядку зростання чисел, які ми отримаємо при обчисленні.
81:9=9 О 4х8=32 В 78-38=40 Я
7х5=35 А 6х1=6 С 8х8=64 К
49х0=0 Л 41:41 =1 І 60 +40 =100 А
28+32 =60 Н 51-6 =45 Л 50-1 =49 И
- То ж куди ми помандруємо? (До лісу).
- Яке ж свято нас чекає незабаром? (Новий рік). На Новий рік лісову красуню прикрашають іграшками. То ж і ми спробуємо прикрасити наше деревце. Так як наша мандрівка незвичайна, то й іграшки також незвичайні, на кожній з них є завдання, лише, виконавши їх, ми зможемо прикрасити свою ялинку. Отже, починаємо.
- Для того, щоб обрати кульки, потрібно відгадати загадки. На кожній з кульок знаходиться відвовідь-відгадка.
Жовтогруді щебетушки
Мають чорні каппелюшки,
Сірі лапки , сірі щічки.
Називаються … (Синички).
1 завдання. Записати числа: 247, 323, 400, 850, 607, 222.
2 завдання. Записати числа, в яких:
5сот.3дес. 1од. (531)
7сот. 9од. (709)
8сот. 6дес. (860)
3 завдання. Записати сусідів чисел:
___241___, ___300____, ___799___.
Слухайте наступну загадку:
У червонім фартушку
Птах стрибає по сніжку,
І розпитує синичку
Про найближчу годівничку. (Снігур).
Записати числа в порядку зростання: 198, 802,208, 1000, 34, 303, 999, 284, 248, 981, 102, 25.
Наступна загадка
Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б'ю.
Яне цвяхи забиваю,
Я комашок дістаю. (Дятел).
Запиши як суму розрядних доданків кожне із чисел: 473, 599. 760, 804.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Що це за сіренька пташка,
Ловить гусінь і комашок.
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає,
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається … (горобчик).
Орієнтовний зміст задачі
На дослідній ділянці посіяли 30 кг пшениці, жита - у 5 разів менше, ніж пшениці, а гречки – у 4 рази менше ,ніж пшениці і жита разом,Скільки посіяли гречки?
Учні під керівництвом педагога колективно аналізують і розв’язують задачу.
Відповідь: 9 кг посіяли гречки.
- Вам подобається подорожувати? То ж продовжуємо нашу подорож далі. Отже, слухаємо наступну загадку.
Хто це каже: «Кар-кар-кар»
Хто літає поміж хмар,
Це дзьобата горда пані.
Ходить в сірому жупані.
Як зоветься ця матрона.
Знають всі що це … (ворона).
Орієнтовний зміст задачі
На перерві з класу вийшло 27 учнів. У ньому залишилося у 9 разів менше, ніж вийшло. Скільки учнів було в класі спочатку? (Записати розв’язок за допомогою виразу).
Після короткого аналізу даних і запитання задачі педагог з’ясовує, хто з учнів самостійно може записати розв’язання. Ці діти виконують завдання самостійно. А решта аналізують задачу під керівництвом учителя.
Скласти вираз.
(27:9)+27=30 (уч.)
Відповідь: 30 учнів було в класі спочатку.
Для учнів, які закінчили роботу над задачею, можна запропонувати додаткове завдання. Наприклад, скласти обернену задачу.
Педагог здійснює перевірку складених виразів та оберненої задачі.
- Молодці. Впоралися і з цим завданням. Отже, останнє завдання.
Вдень вона лягає спать,
Б всю ніч їй знов літать.
Ловить мишок ,гризунів ,
З нею їм вже не до снів. (Сова).
Довжина сторони АВ прямокутника АВСД 8 см. Розглянь , як побудовано кола в прямокутнику. Знайди ширину прямокутн
А В
С D
V. Підсумок уроку
- Наша подорож завершується. Ви всі звернули увагу на те, що на іграшках зображені птахи. Як ви гадаєте, чому саме ці птахи? (Це птахи, які зимують у нашому краї).
- Погляньте, біля нашої лісової красуні якесь послання. Давайте його прочитаємо. (Зачитується лист).(Додаток 1.)
- Як ви гадаєте, то чому цей лист був саме біля нашої ялинки? (Відповіді учнів).
- Я сподіваюсь, що це завдання-прохання ви виконаєте обов’язково.
Рефлексія
- Ось і закінчується наш урок. Ви добре попрацювали. Кому на уроці було легко і цікаво – поплескайте в долоні. Кому важко – підніміть руки вгору.
Домашнє завдання
- А моє завдання буде: № 432 , №433(с.64).
Додаток 1
1