Урок ТН. " Виготовлення іграшок з помпонів"

Про матеріал
Цікавий матеріал, в більш ігровій формі, де учні на уроці добувають нові знання про волокна, пряжі, голки, нитки... Та в практичній виконують помпон в кулястій формі.
Перегляд файлу

Дата:

Клас: 5-б

Проводить: Мєлкова Ірина Олексіївна 

Тема урока: Виготовлення деталей іграшки з помпонів.

Мета:

  • навчити учнів технології виготовлення помпонів;
  • розвивати творчі здібності, прагнення доводити справу до завершення;
  • виховувати естетичний смак, акуратність у роботі, навички працювати у колективі, дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;

          

Обладнання урока: зразки іграшок з помпонів, зразки помпонів, пряжа, циганська гла, ножиці, картон, презентація до урока (комп'ютер), інструкційно-технологічні картки,  малюнки моделей-аналогів (іграшки з помпонів), шаблони кілець, стікери у вигляді листочків (зеленого кольору) та квіточок (різнокольорові).

 

Тип урока: комбінований.

І. Організаційний момент

Привітання:  Всім доброго дня! День сьогодні насправді чудовий! Гляньте у віконце. Сонечко вам посміхається і ніби каже: “Всім доброго настрою!” Я також бажаю всім чудового настрою!

Давайте повторимо з вами правила техніки безпеки.

Правила ТБ в трудовому класі.

  • Вчитель: Працюємо в групах.

Пояснення: Скарбничий має дві скриньки. Одна з фішками, друга - порожня. Порожня скринька — скринька досягнень групи на уроці. Скринька з фішками є робочою скринькою скарбничого. Кожна фішка означає 1 бал. Бали нараховуються групі за правильну відповідь, за виконану практичну роботу тощо. В разі правильної відповіді, правильного виконання практичної роботи, скарбничий перекладує одну фішку з робочої скриньки у скриньку досягнень групи. Група, що набрала найбільшу кількість фішек вважається переможцем. Фішка — не має відношення до оцінки учня! Це самооцінювання учнями своєї роботи! Наприкінці уроку можна відзначити групу-переможця, надихнути інші групи на більш активну роботу на наступному уроці.

 

 Працюємо відповідно до правил. Подивіться на дошку! Ми з вами — команда. А справжня команда має такі правила в роботі:

  1. Говори — один!
  2. «Вільні ноги»!
  3. Телефон не заважає, а допомогає!
  4. Взаємодопомога!
  5. Чистота та лад!
  6. Цінуємо час!

 

Пояснення: Я вам склала такі правила, тому давайте їх прочитаємо та будемо підтримувати до кінця уроку, та на майбутні інші уроки.

 

  1. Правило № 1 означає, що не треба питати дозволу за дрібницями, а не заважаючи іншим та вчителю, можна вийти, відповісти на ТЕРМІНОВИЙ, або ВАЖЛИВИЙ телефонний дзвінок, вимити руки, вийти з класу через ПОВАЖНУ причину тощо.
  2. Правило № 2 означає, що можна користуватися інтернетом під час уроку, якщо учень не розважається, а шукає необхідну інформацію для виконання завдання.
  3. Правило № 3 означає, що учні мають право просити в разі потреби допомоги у товарища, а групи -допомоги одна одній.
  4. Правило № 4 означає, що учні повинні дотримуватися не тільки охайності на робочому місці, але й поважати один одного, не кричати, не шуміти, а поводити себе спокійно у всіх випадках.
  5. Правило № 5 означає, що учні не повинні відволікатися на сторонні питання, а зосередитися насамперед на темі урока.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Вчитель: Я вам підготувала повідомлення, давайте ті кому я їх дала прочитають.

(Виступи учнів про історію швейної голки, ножиць, пряжі, волокон тощо)

А тепер давайте пограємо з вами, та відгадаємо загадки.

Варіанти загадок:

 

- Чорні, білі, кольорові,

Шити всі вони готові:

Сукні, шапки, рушники,

Допоможуть вам (нитки)

 

- Шию я і вишиваю,

Хоч одну лиш ніжку маю,

Але все робить встигаю.

(Голка)

 

- Два кільця, два кінця

Посередині цвяшок?(ножиці)

 

- Хоч вона не їжачок,

Зате повна гілочок.

(Подушечка-гольниця)

 

Всі молодці, а тепер наступна гра. Давайте пограємо в гру “Вірю — Не вірю!”

(Пояснення: в грі використовуются зелені та червоні картки. Зелена картка  означає “Вірю!” (в тексті знак “+”), а червона - “Не вірю!” (в тексті знак “ - ”). За правильну відповідь групі нараховується 1 бал.)

Вчитель: Будьте дуже уважні!

1.Волокна бувають:

рослинного походження (+)

тваринного походження (+)

електричного походження ( - )

хімічного походження (+)

2.Пряжу виготовляють:

з ялинкових голок ( - )

з волокон (+)

3.До натуральних волокон відноситься:

льон (+)

хмара ( - )

бавовна (+)

вовна (+)

блискавка ( - )

шовк ( + )

 

ІІІ. Мотивація

Вчитель: А тепер давайте подивимось з вами які можуть бути іграшки з пампонів. Іграшки налаштовують на диво та казку. І ми перетворюємося в чарівників. Тому що ми створюємо чарівних мешканців казкиіграшки з клаптиків пряжі, з помпонів.

IV. Повідомлення теми урока.

Вчитель: Починаємо творити дива!

Тема урока - “Виготовлення деталей іграшки з помпонів”.

V. Очікувані результати

Вчитель: А теперь, давайте разом з вами подумаємо, чого саме ви очікуєте від нашого урока.

Бачите на малюку дерево?(мал. дерева без листів) Давайте прикрасимо його листячками, почіпемо листячка за нашими побажаннями на гілках дерева.

 

“Сьогодні на уроці я хочу...”

- дізнатися...............................................(що таке........................?)

- зрозуміти...............................................(як це робити?)

- навчитися.............................................(виготовляти....................)

Учні швидко прикріпляють стікери та оголошують написаний на них текст.

У випадку, якщо неможливо задіяти всіх учнів (обмаль часу, великий клас тощо) це робить один чоловік, з ряду.

Відмінно! Тепер ми з вами знаємо чого ми хочемо досягти на нашому уроці!

 

VI .Застосування умінь та навичок

       Помпон — куляста прикраса з ниток. Англіське словоpom pon” — означає маленьку пухнасту собачку породи Шпіц. Англійці дуже дбайливо відносяться до своїх домашніх улюбленців. Так вони ласкаво кличуть всіх пухнастих маленьких собачок. Помпони можуть бути різних розмірів та кольорів, виготовлені з різних матеріалів: лляної, бавовняної, вовняної пряжі, навіть з паперу. Помпон — це деталь для виготовлення виробу. Деталь — це будь-яка частина виробу.

З помпонів можна виготовити фігурки людей, тваринок, пташок, різноманітні прикраси, подарункові сувеніри та багато інших, цікавих речей.

 

(відео про  “Виготовлення помпонів”)

А зараз ми ознайомимось з технологією виготовлення помпонів.

                    Практична робота( допомога дітям)

  1. Беремо шаблони кілець та обведіть їх на картоні.
  2. Вирізаємо два однакових кільця.
  3. Складаємо два кільця разом.
  4. Обматуємо кільця пряжею.
  5. Розрізаємо ножицями по зовнішньому краю намотані нитки (обережно).
  6. Перев'язуємо міцною ниткою між двома кільцями. Сильно затягуємо і закріпляємо на 2-3 вузла.
  7. Знімаємо кільця з пряжі.
  8. Розпушаємо помпон між долонями. Можна зробити ще помпонів, якщо дозволяє час.
  9. За допомогою голки і нитки з'єднуємо помпон між собою.
  10.  Декоруємо помпон (глазки, вушки, носик тощо)

 

VII. Закріплення нового матеріала.

  Давайте перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал.

  1. Що означає “помпон” англійською мовою?
  2. Що таке деталь?
  3. З чого можна виготовляти помпони?
  4. Чому потрібно міцно закріпити середину помпона?

 А тепер перед практичною давайте відпочинимо, і проведемо вправу для очей. Відпочинок для очей(відео)

 

 VIII. Практична робота

Сьогодні ми працюємо з гострими, ріжучими та колючими предметами!

Правила безпечной  праці

                                            Гра “Чомучка”

  1. Нагадую, що за правильні відповіді додається 1 бал групі.

 

  • Чому голку треба вколювати у подушечку-гольницю коли нею не працюють?
  • Чому ножиці, коли ними не працюють, повинні бути закриті?
  • Чому неможна розмахувати гострими колючими та ріжучими предметами?  
  • Чому з електронагрівальними приладами треба бути особливо обережним?
  1. Вступний інструктаж

Перед вами лежать малюнки моделей-аналогів іграшок з помпонів. Вони необхідні для того, щоби ви могли зрозуміти скільки деталей потрібно для іграшки яку буде робити ваша група. Також перед вами шаблони кілець, пряжа, інструменти тощо. Тепер прошу уваги! Ви бачили виготовлення помпона на малюнку. Тепер я покажу як його виробляють.

 Якщо немає питань, то починаємо нашу роботу.

 

XІХ. Завершувальний інструктаж.

Завершуємо роботу. Ховаємо ножиці, голки, на столах повинні залишитися лише роботи. Презентуємо свої роботи. Молодці! А тепер швидко підраховуємо бали, і наші скарбничі додадуть кожному заслужені бали за його працю.(Підрахунок балів в скарбниці)

Молодці! Дружньо працювали, поралися, допомогали один одному і в результаті, як самі бачите — отримали добрий результат!

X.Підсумки уроку.

 А тепер, давайте ще раз прикрасимо наше дерево?

Прикрасьте наше дерево вашими гарними виробами!

Подивіться як розквітло наше дерево! Тепер я точно бачу, що урок вам сподобався!

                  КОНСПЕКТ ПЕРЕВІРИЛИ І ДО УРОКУ ДОПУСТИЛИ:

 

Вчитель:                                 

 

Методист:                                    Погоріла В.І.

 

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
2433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку