Урок толерантності, або вчимося співчувати.

Про матеріал
Виховна година по темі "Толерантність, або вчимося спілкувати" на якому діти знайомляться з поняттям "толерантність", визначають риси толерантної людини. Заняття проходить в ігровій формі. Діти працюють в групах, розбирають різні ситуації, розказують про свої таланти чи вміння.
Перегляд файлу

                                            

Урок толерантності або вчимося співчувати

           

 

     Година спілкування для учнів 3  класу

                                   F:\-1-638.jpg

                                

              

 

 

Урок толерантності або вчимося співчувати

Цілі: дати поняття про толерантність; виховувати співчуття; сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі.

Обладнання: м'яч; аркуші паперу за кількістю учнів; картки з недописаними пропозиціями:

- Якщо у мене буде одне іншої національності, який не погоджується зі мною, то я...

- Якщо я побачу хвору стару людину, то...

- Коли до мене звернуться з проханням дати пораду у важку хвилину, то я...

- Якщо б я був чарівником, то...

Оформлення: написати на дошці список людських якостей:

1. Терпіння.

2. Почуття гумору.

3. Чуйність.

4. Вміння довіряти людям.

5. Вміння володіти собою.

6. Доброзичливість.

7. Уміння не засуджувати інших.

8. Уміння слухати.

9. Допитливість.

10. Здатність до співпереживання.

Хід класного години

I. Вступне слово

Класний керівник. Уявіть собі, що ваш друг отримав погану оцінку і дуже засмутився з-за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати.) Іншими словами, ви будете співчувати своєму другові.

- А чому ви будете співчувати своєму другові? (Тому що ми друзі.)

- А якщо ви побачите дитину, яка плаче через те, що впав і поранився, будете йому співчувати? (Так.)

Так, я теж буду їм співчувати. Наприклад, я завжди співчуваю бездомним тваринам, мені їх дуже шкода, тому я ніколи їх не ображаю. Сподіваюся, ви теж ніколи не ображаєте бездомних тварин. Чи Не так?

Тема нашої бесіди звучить так: «Урок толерантності, або Вчимося співчувати».

II. Бесіда «Що таке толерантність?»

   Отже, ми з вами з'ясували, що співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.

- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)

Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку.

Уявіть собі таку ситуацію: два друга, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють.

- Як ви думаєте, з-за чого виникла суперечка? (Із-за нерозуміння.)

- Хто з хлопчиків прав? (Ніхто.)

- Чому хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.)

 Всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хтось відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь - танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніший чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.

Подивіться на дошку, виберіть із запропонованих ті риси, якими, на вашу думку, має толерантна людина. (Відповіді дітей.)

- Хто назве інші риси толерантної людини?

(Учні висловлюються.)

Отже, співчуття, доброзичливість, терпіння - всі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді. Кожен з нас повинен розвивати в собі ці якості.

- Стародавнє прислів'я говорить: «Співчуття править світом». Підходить воно до теми нашого уроку? Чому?

(Діти висловлюються.)

III. Вправи на розвиток толерантності

Зараз ми з вами пограємо (Діти стають в коло)

1. «Оплески»

Попрошу встати тих, хто вміє:  

 • кататися на роликах;  

 • вишивати;  

 • складати вірші;

• грати в футбол;    

• танцювати;     

 • плавати і т. д.

 

2. «На якого казкового героя я схожий»

Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені і назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим. Чому?

 

3. «Це здорово!»

Зараз хто-небудь з вас вийде і скаже про будь-яке своє вмінні чи талант, наприклад «Я вмію танцювати», «Я вмію стрибати через калюжі», «Я вмію розповідати страшилки». У відповідь всі повинні хором відповідати «Це здорово!» і одночасно піднімати вгору великий палець.

 

4. «Хто похвалить себе краще всіх, або Пам'ятка на чорний день»

У кожного з нас трапляються напади «кислого» настрою, коли здається, що у тебе нічого не виходить. У такі моменти ми забуваємо всі власні досягнення, свої унікальні і неповторні здібності. Адже кожному з нас є чим пишатися. Чи Не так?

Я пропоную вам скласти пам'ятку «Мої найкращі риси», в яку ви напишете свої найкращі якості, вміння і таланти.

 

IV. Підведення підсумків

 Зараз ми з вами підведемо підсумки і зробимо це за допомогою гри. Будемо кидати один одному м'яч, називаючи якості і особливості поведінки толерантної людини. Давайте постараємося не повторювати вже названі характеристики.

(Проведення гри.)

Дякую всім за гарну роботу!

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку