HO-1 Match the pictures with the types of transport and fill in the table with appropriate words from the list: ship, fuel station, plane, platform, marina, runway, carriage, cruise liner, truck, check-in, railings, trap, tank, highway, sleeping-car
Air Transport (Picture __) |
Railway Transport (Picture __) |
Water Transport (Picture __)
|
Automobile Transport (Picture __) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HO - 2
|
Railway |
Air |
Water |
Automobile |
Leading countries / Страны-лидеры |
|
|
|
|
Development issues / Проблемы развития |
|
|
|
|
Main Freights / Основные грузы |
|
|
|
|
Place in passenger traffic / Место в пассажиропотоке |
|
|
|
|
Place in freight traffic / Место в грузопотоке |
|
|
|
|
HO-3
№ |
INFORMATION ABOUT THE CITY |
CITY NAME |
AIRPORT CODE |
1 |
The biggest city agglomeration in the North America |
Rotterdam |
|
2 |
The capital of Bangladesh |
Rio de Janeiro |
|
3 |
The biggest seaport in Europe |
Athens |
|
4 |
The second biggest city in Ukraine |
Kharkov |
|
5 |
The biggest seaport in China |
Dacca |
|
6 |
The capital of Afghanistan |
Mexico City |
|
7 |
Former capital of Brazil |
Oakland |
|
8 |
The biggest city in New Zealand |
Shanghai |
|
9 |
The capital of Greece |
Kabul |
|
10 |
The capital of Estonia |
Tallinn |
J. DAK |
HO-4
Types of Transport |
Number of Picture |
Country of Origin |
Air Transport
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Railway Transport |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Water Transport |
|
|
|
|
|
|
|
|
Automobile Transport |
|
|
|
|
|
|
|
ТЕМА: Розвиток транспортної системи світу. Практична робота «Шляхи розвитку транспортної системи в світі та в Україні» (українською та англійською мовами). 10 FORM
МЕТА: сформувати уявлення щодо транспортної системи світу, її складу та динаміки, застосовуючи знання та навички, отримані на уроках географії та англійської мови
ЗАВДАННЯ:
- навчальні: сформувати знання про стан розвитку транспортної системи світу та інновації у транспортній галузі; формувати навички монологічного мовлення, читання та аудіювання;
- виховні: виховувати гордість за свою країну;
- розвиваючі: дослідити перспективи розвитку транспортної системи світу та України, розвивати лінгвістичну здогадку.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: після даного уроку учні зможуть
ЗНАТИ: про транспортну систему світу та України, про інновації у транспортній галузі.
ВМІТИ: висловлювати власну думку англійською та українською мовами, працювати з мапою світу та контурними картами, створювати мультимедійні презентації в програмі PowerPoint.
ТИП: бінарний, урок систематизації та узагальнення знань,
ОБЛАДНАННЯ: контурні карти з географії для 10 класу, мапа світу, мапа України, комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ:
SLIDE 1
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЕТАП
ET: Good morning, dear children1
ВГ: Доброго дня!
ЕТ: Look at the screen. There are some quotations which concern our today’s lesson.
ВГ: Прочитайте їх та спробуйте визначити, якій темі буде присвячено сьогоднішній урок.
(Відповіді учнів)
SLIDE 2
ET: Well, the topic of our lesson is “Development of the World Transportation System”.
ВГ: Практична робота «Шляхи розвитку транспортної системи в світі та в Україні». У ХХІ столітті, з розвитком міжнародних економічних відносин, проблема розвитку транспортної системи набуває все більшої актуальності. Збільшення мобільності робочої сили, поява ТНК, розвиток туризму вимагають збільшення швидкостей транспорту, появу нових технологічних змін в сучасній транспортній мережі. Для кожного з нас проблеми розвитку транспорту є важливими, оскільки ми є користувачами цієї галузі господарства.
ЕТ: As transportation is one of the most dynamically developing kinds of the economic relations regarding globalization, so, we’ve decided to make this lesson as a binary one.
ІІ. ЕТАП ПІДГОТОВКИ ДО АКТИВНОГО СВІДОМОГО СПРИЙНЯТТЯ МАТЕРІАЛУ
ПОСТАНОВКА МЕТИ ТА ЦІЛЕЙ
SLIDE 3
ВГ: Які ж цілі постали перед нами сьогодні?
ET: To form integral conception about world transportation system, its structure and dynamics;
ВГ: Показати роль української транспортної системи в системі світового транспорту;
ET: To evaluate the contribution of the Ukrainian transportation service into the global transportation system;
ВГ: Ознайомити з іноваціями в транспортній галуз;
ET: To use in practice knowledge and skills got at the English lessons
МОТИВАЦІЯ
SLIDE 4
ВГ: Який вид транспорту обрати? Над цим питанням ми замислюємось, коли вирушаємо у подорож.
ET: Each group has to formulate recommendations using the prompts on the Slide.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ГЕОГРАФІЇ
SLIDE 5
ВГ: Зробимо висновок, від чого залежить вибір транспорту.
Як бачимо, залізничний транспорт розвивається в країнах, що мають великі території та високу питому вагу видобувної промисловості в структурі господарства.
SLIDE 6
Морський транспорт прив’язаний до країн, що мають вихід до морів та вигідне ЕГП. Повітряний транспорт набуває розвитку у високо розвинутих країнах, а також у країнах зі значним туристичним потенціалом.
SLIDE 7
Густота автомобільних шляхів найбільша в невеликих за площею країнах. Також необхідною умовою для розвитку цього виду транспорту є високий економічний розвиток держав.
Зробимо висновок, що спільного у критеріях розвитку всіх видів транспорту
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
SLIDE 8
ET: Before we go to the main part of our lesson, let’s recollect vocabulary associated with transport. The task is on the Slide and in your handout # 1. Please, write down your family name on the sheets. You should match the pictures with the types of transport and fill in the table with appropriate words from the list.
Let’s check your answers.
ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ БАЗОВИХ ЗАВДАНЬ
SLIDE 9
ET: Great. Now we are ready to listen to the reports of your classmates and to fulfill tasks connected with their reports.
ВГ: Практична робота виконується у вигляді захисту групових проектних робіт.
ET: General information about types of transport will be presented in English.
ВГ: Інформація щодо транспортної системи України буде представлена українською мовою, а відомості про інновації у різних видах транспорту – англійською та українською мовами.
ET: The tables on the board present evaluation criteria of each group. “General activity” evaluates members of the group that don’t take part in the presentation of each type of transport. The “total” mark is the collective mark for the group. While listening to the reports you are proposed to fill in the table # 2 in your handout sheets.
ВГ: Індивідуальне оцінювання буде здійснено на основі картографічного практикуму та виконання завдань у роздатковому матеріалі.
ET: We’ll start from the information about the railway transport.
Students’ Projects
ET: We’ve listened to the information about the development of the air transport worldwide and in Ukraine. As we have known, airports are one of the most important elements of the air transport infrastructure. Now, please, look at the screen and in your handout # 3. Your task is the following: match the information about the city with the city name and the airport code.
Let’s check your answers.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ВПРАВ
SLIDE 10
ET: You have listened to the information about the development of different types of transport worldwide and in Ukraine. During your classmates’ reports you had to fill in the Table # 2. Now, please, check your answers with the Table from the slide. (Учні перевіряють відповіді за Таблицею. Після перевірки закрити файл).
ВГ: Розвиток будь-якої галузі економіки не можливий без впровадження останніх досягнень науки та техніки. І зараз нам буде запропоновано інформацію щодо впровадження таких досягнень у транспортну галузь світу.
ET: Such achievements are reflected in innovations of transportation system.
Student’s Project
ВГ: Під час доповідей решта учнів мусять виконати завдання в контурних картах: позначити країни, які є лідерами з впровадження інновацій в транспортній галузі.
Students’ Projects
РЕФЛЕКСІЯ
SLIDE 11
ВГ: Кожна країна світу має своє обличчя на транспортній карті світу. Звичайно, є країни, такі як Ісландія та Афганістан, які не мають залізниць. У Монголії, наприклад, не розвинутий морський транспорт. Ми підготували для вас розвивальне завдання, яке полягає у наступному.
ET: On the Slide, you can see logos of different transportation companies from different countries. Your task is to fill in the table # 4 in your handouts. Match the number of logo with the type of transport. Besides, you have to define the country which corresponds to the certain logo. Use your imagination and linguistic guess.
Учні заповнюють таблицю. Перевірка відповідей.
SLIDE 12
ВГ: Зараз ви маєте можливість остаточно перевірити правильність відповідей за Слайдом.
V. ІНФОРМУВАННЯ УЧНІВ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ
ВГ: На основі отриманої на уроці інформації про загальний розвиток та інновації у транспортній галузі пропонується творча робота «Перспективи розвитку транспортної системи на найближчі 20 років по регіонах».
ET: The English task is to compose 5 sentences about transport using the structures of Conditionals.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
SLIDE 13
ВГ: Як ми сказали на початку уроку, індивідуальне оцінювання з географії та англійської мови буде здійснено на основі виконання вами завдань у роздатковому матеріалі та у контурних картах. Тому залиште свої роботи на партах.
ET: You can see group evaluation on the board. Rail Group gets ___ scores. Air Group gets ___ scores. Water Transport Group gets ___ scores. And Automobile Group gets ___ scores. These scores correspond to the marks of each member of the group.
СТИСЛА СПІВБЕСІДА:
ВГ: Чи корисною була для вас інформація цього уроку?
ET: We wish that you had the opportunity to use this information in your life.
ВГ: Дякуємо за співпрацю.