Урок "Транспорт і зв'язок" з Харківщинознавства

Про матеріал
Матеріал створено на основі підручника "Харківщинознавство" (Покроєва Л,) та повністю дотримується програми
Перегляд файлу

image


Роль транспорту в господарстві області, його зв’язок з інши ми галузями господарства. Транспорт і зв’язок — найважливіші складові виробничої та соціальної інфраструктури

Харківської області, які разом створюють 18 % валового регіонального про дукту (ВРП).

imageСтворений на Харківщині економічний потенціал, високий рівень розвитку промисловості та сільського господарства визна чають значні об’єми перевезень вантажів і пасажирів як у меж ах області, так і в різні регіони України та за кордон. Тран спортний комплекс області повністю і вчасно забезпечує потреби господарства та населення в перевезеннях, господарські зв’язки між різними одиницями адміністративнотериторіального поді лу, має істотний вплив на всі сфери життя суспільства — економ ічну, соціальну, екологічну.


Галузева та      До складу

територіальна структура транспортної системи транспортного комп ‐ входять: мережа лексу області.

Транспортний комплекс шляхів сполу чення області включає заліз ‐ (сухопутних, водних, ничний, автомобільний, повітряних,

imageавіаційний, електронних), трубопровідний рухомий склад усіх транспорт, а також видів транспорту, міський наземний транспортні електричний транспорт і підприємства. метропол ітен.

imageТериторія краю добре забезпечена мережею шляхів сполученн я залізничного, автомобільного та трубопровідного транспорту.

imageЗалізничний транспорт — один з основних у транспортній сис темі області. Довжина залізниць області — 1376 км, що складає 6 % залізниць України (3-тє місце після Донецької та Дніпропе тровської областей). Залізнична мережа має радіальну конфігу рацію з центром у Харкові.

Важливими залізничними вузлами є також Лозова, Куп’янськ, Красноград, Мерефа, Люботин.


Від Харкова залізниці пролягають у восьми напрямах, у тому числі до інших країн: до Москви, Києва, Сімферополя, Маріуполя, Сум, Брянська,

Дніпропетровська, Луганська (Хар ків — третій за величиною залізничний вузол СНД). Найваж ливішими залізничними магістралями, що проходять терито рією Харківської області є: Севастополь — Харків — Москва; Брянськ — Харків — Маріуполь;

Харків — Полтава — Київ — Львів; Харків — Куп’янськ — Валуйки,

Орша — Суми — Харк ів, Харків — Красноград — Новомосковськ тощо.

imageБільшість залізниць на Харківщині, у тому числі всі примісь кі маршрути, електрифіковано. У 2008 р. завершено електрифі кацію напрямку Гребінка — Люботин, що дозволяло забезпечити наскрізний рух електротягом від прикордонної з росією станції Тополі через станції Куп’янськ — Харків — Гребінка

Південної залізниці до Києва і далі — до західних кор донів України. Це дало можливість забезпечити найкоротший шлях під час перевезення як місцевих, так і транзитних ванта жів по території України в напрямку схід — захід.

Це цікаво

image12 липня 2002 р. вперше в країні відкрито швидкісний рух (140— 160 км/год) столичного експресу підвищеної комфортності сполученн ям Харків — Київ. У наступні роки було введено ще пасажирські експ реси Харків — Кременчук і Харків — Донецьк, які задовольняють потреби в міжміському сполученні з

Придніпров’ям і Донбасом.


imageНа коліях залізниць області з’явився принципово новий для Укра їни вид рухомого складу — рейковий автобус, який забезпечив транспортне сполучення віддалених населених пунктів області з об ласним центром.

imageПівденна залізниця міцно утримує позиції провідного під приємства з перевезення пасажирів та вантажів у регіоні. Що дня територією області проходять близько 140 пасажирських, 75 вантажних і 460 потягів приміського сполучення. Загальний обсяг відправлених пасажирів складає понад 70 млн осіб на рік.

imageЗалізничний транспорт є беззаперечним лідером у вантаж них перевезеннях. Найважливішими видами вантажів для залізничного транспорту є мінеральні, будівельні, хлібні ванта жі, чорні метали, нафтопродукти, кам’яне вугілля, сільськогос подарські продукти. У роботі залізничного транспорту області велика частка припадає на транзитні вантажі. За рік Південною залізницею відправляється одержувачам до 34,5 млн т вантажів.


imageАвтомобільний транспорт відіграє надзвичайно важливу роль у економічному і суспільному житті Харківської області. Авто мобільні шляхи сполучають Харків з усіма куточками краю, ре гіонами України та іншими країнами світ у.    За довжиною автомобільних доріг (9607,7 км) область посідає перше місце в Україні. Мережа доріг державного значення становить 778,6 км, місцевого зна чення — 8829,1 км.

Перевезення пасажирів у Харківській області здійснюють ав тобуси на 633 маршрутах. Кількість рухомого складу, який пра цює на маршрутах загального користування, становить 1162 ав тобуси. Автоперевізники перевозять понад 160 млн пасажирів, пасажирообіг складає 1692,3 млн пас.км.

Основними вантажами на автотранспорті є продукція сільського господарства, харчової та легкої промисловості, буді вельні матеріали. Переважають перевезення місцевих вантажів у середньому на відстань до 20 км.

imageДля сталої роботи автомобільного транспорту, поряд з удоско наленням та зростанням кількості техніки, на перший план ви ходить створення і розвиток у регіоні мережі сучасних автошля хів, особливо в сільській місцевості. Будівництво автошляхів із твердим покриттям за сучасними технологіями конче необхід не, бо якість наших автомобільних доріг не відповідає європей ським стандартам для міжнародного сполучення. Існують й інші труднощі в забезпеченні перевезень автомобільним транспортом.

imageАвіаційний транспорт Харківської області представлений міжнародним аеропортом Харків, який здійснює відправлення і прийом пасажирів, вантажів, пошти. Аеропорт забезпечує вик онання польотів і обслуговування повітряних суден, що належ ать як вітчизняним, так і іноземним авіакомпаніям.


 У 1980-х рр. Харків ський аеропорт щорічно обслуговував до 900 тис. осіб. У той час місто впритул підступило до аеропорту. Тому в генеральному плані міста передбачено будівництво нового аеропорту в районі смт. Польова Дергачівського району, що в 30 км від Харкова. У 1995 р. Харківський аеропорт одержав статус міжнародного.

imageНа сьогодні Харківський аеропорт має одну злітнопосадкову смугу довжиною 2220 м. Пропускна здатність аеровокзалу 100 пас./год. Новий термінал загальною площею понад 20 тис. м2 дозволить до 2011 р. збільшити обслуговування пасажиропотоку до 650 пас./год. Реконструкція злітно-посадкової смуги з продо вженням її в обидва боки на 250 м дасть змогу приймати більш важкі літаки типу «Боїнг-737». Планується збільшити кількість пасажирів з 129 тис. до 850 тис. пасажирів на рік.

imageТрубопровідний транспорт. Розвиток газодобувної промис Харківщини сприяли створенню й розвитку на території області розгалуженої мережі газопров одів. Від найбільшого центру видобутку природного газу — Шебелинки газопроводи прокладено до Харкова, Полтави, Сум, Кременчука, Кривого Рогу, Києва, Луганська.  Транспортування газу складає до 25,5 млрд м3 на рік.


Ізюм є вузлом на                     Красноград яктранспортний вузол на

шляху з росії до   шляху до Придніпров’я

Донбасу та    поєднав міжнароднезалізничне ловості та

Кавказу. Че рез особливості ЕГП  та місто проходить автомобільне міжнародна сполучення між

автомагістраль у                     Російською Федерацієюта ключовими

imageнапрямку на регіонами України — Ростов-на-Дону і центральною частиною далі на Кавказ. України, Придніпров’ям.

На сьогодні в місті

Міський транспорт. працює 24 Роботу міського тролейбусних електричного маршрути су транспор ту — марною

трамваїв і довжиною 478,2

тролейбусів —

imageзабезпечує  км. Обсяги Харківське перевезень за рік комуналь не складають 140 підприємство млн пасажирів.

«Міськелектротранс».

На сьогодні Харків — Шляхове одне з трьох міст в господарство

Україні, де діє ме ‐

трополітен. Він посідає метрополітену перше місце в обсязі

imageпасажирських пе ‐ складається з ревезень міста. трьох лі ній Щоденно його

послугами                загальною

користуються близько

800 тис. осіб. За рік довжиною кількість пасажирів 35,59 км: метро складає 230 млн.

imageШвидкими темпами в Харкові та містах області зростають маршрутні автобусні перевезення. Практично всі автобусні  парки перейшли на комерційну форму власності. У міс ті з’явилося багато маршрутних таксі. Більшість автобусних маршрутів також отримали статус маршрутних таксі. У Харкові це дозволило забезпечити швидкий транспортний зв’язок між районами міста, оскільки автобус не пов’язаний з рейковими ко ліями та контактною мережею. На сьогодні в Харкові діє майже 160 автобусних маршрутів.

Усього в Харківській області працює близько 40 компаній,

Зв’язок. що надають послу гителефонного стаціонарного

Харківська      та мобіль ного зв’язку і

область має                телекомунікаційні послуги.Кількість абонентів

розгалужену мобільного зв’язку становитьбільше 3,5 млн (що мережу зв’язку, перевищує кількість

imageосновними населення області!). Швидкорозвиваються інтернетпідприємствами послуги. Кількістькористувачів мережі Інтернет якої є перевищує 250 тис. абонентів. «Укртелеком» та «Укрпошта».

imageХарківська дирекція «Укрпошти» надає послуги поштового зв’язку майже 3 млн  жителів 1761 населеного пункту області. Сучасне відділення поштового зв’язку має одну з найбільших мереж

відділень в Україні: їх загальна кіль кість — 771, у тому числі 525 сільських.

image


 

pdf
Пов’язані теми
Географія, Презентації
Додано
8 квітня
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку