Travelling Around the World
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Привітання:
Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning, good morning,
I`m glad to see you!
2. Мовленнєва зарядка:
How are you, pupils?
Do you like the weather today? Why?
What weather do you like best of all?
What is your favourite season?
Why do you like summer?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Let’s make an associative table.
(Учні складають «асоціативний кущ» до слова «подорож»/«travelling», записують на дошці).
Наприклад: Country
Transport Places of interest
Capital Tour
Excursion Weather
Traditions Tourist guide
New friends
Look at the blackboard and match the sights, please.
(На дошці розташовано плакат з назвами визначних місць, але вони розірвані. Учням потрібно до кожного слова з лівого стовпця добрати слово з правого).
Big |
Tower |
Golden |
Cathedral |
Sydney |
Square |
Eiffel |
Gate |
Statue of |
Bridge |
St. Paul’s |
Nezalezhnosti |
Trafalgar |
Ben |
The Tower |
Museum |
Maidan |
Liberty |
The British |
Opera House |
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Soon your school year will be over and your summer holidays will begin. What do you like doing during the holidays? Of course one of the best ways is travelling. So today we are going to speak about different countries which you can visit while travelling around the world. And you`ll get some useful piece of advice for tourists.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
As a rule, planning the trip people try to know more about the country they are going to visit. It makes their journey more comfortable and interesting.
V.Організація виконання запланованої діяльності.
1. So I`d like you to see some video about London. Be attentive and try to remember the sights of London which you`ll see there. Those who can name all the sights will win.
(На екрані відео проектору демонструється сюжет про визначні місця Лондону. Задача учнів – впізнати, запам’ятати та назвати якомога більше )*
You have a list of words on your desks. There are some mistakes in their spelling. One pupil of the pair is to write down the words which spelling is correct. Another pupil – incorrect.
The United Kingdom, famous, turists, musiums, theatre, quen, cathedral, population, languag, sights, tower, istorical, guid, Landon, Ukrain, travelling.
|
Now, pupils, take a chip from this box and make groups according to the flag of the country on your chip.
mistakes in the text.
pupils from the first group will name the country, from the second group – its capital, from the third group – its language.
of the countries and present it to your classmates. The questions on the cards will help you. You have 10 minutes.
(Учні складають рекламний проспект для туристів, які планують подорож до Великої Британії, України, США, та демонструють його однокласникам).
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Why do people like travelling? What useful and interesting things can you know while travelling?
VII. Завдання додому. Make a story about traveling to another country or city.
Загальне оцінювання роботи учнів.
Список використаної літератури:
*ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ