Розробка урока спрямована на активізацію лексичних одиниць теми, сприянню формуфання навичок діалогічного та монологічного мовлення
1
План-конспект уроку з англійської мови для 6 класу
Тема кроку «School life »
Цілі уроку:
Практичні:
Освітні:
Розвиваючі:
Виховні:.
Схематичний план уроку
уроку ……………………………………………………….…………2 хв.
Хід уроку
Етап 1. Початок уроку: організація класу, повідомлення цілей уроку.
Етап 2. Фонетична зарядка
Етап 3. Повторення вивченого матеріалу.
Етап 4. Тренування у вживанні лексичних одиниць.
Етап 5. Робота з текстом
Етап 6. Прийом 1: “Communicative station” Прийом 2: „Group work“
Етап 6. Перевірка домашнього завдання.
Етап 7. Завершення уроку: пояснення домашнього завдання, підсумки уроку. Етап 8. Виставлення оцінок, їх мотивація. |
T: Good morning, children! I am glad to see you. Let’s start our lesson. Today we continue our theme “School life”.
T: Сhildren answer my questions please:
Who can translate it? Who can explain it? (With good, excellent knowledge you can get a good job. You can become a teacher, a businessman, a journalist… With good knowledge you can get a good mark). That’s excellent work.
T: Let’s review our lexical material. Say in English please: математика, література, українська мова, англійська мова, інформатика, фізична культура, географія, праця, музика, історія, німецька мова, французька мова, з’єднувати, правильний, міжнародний, покращувати, мова, вимова, надавати перевагу, навичка думка.
And now you should compose a dialogs with words you have got. (pupils have got cards with 5 words).
T: Open your books at page 65, Ex.1. Here you can see the school rules. Do you have school rules in your school? Which school rules do you have? Let’s read the rules from Ex 1.
And now I want you to talk about English lesson. Do you like English lessons? What do you do at English lessons? (read, translate, learn new words). Now, look at the blackboard please. Who can translate “school supplies”? (шкільне приладдя). What school supplies do you know? (book, copybook, pen, pencil, sharpener, eraser, ruler, scissors).
Let’s see the movie. And then you should say me which supplies do you use at the English lesson.
Write down please the name of each school supply. Who will be the first? (on the poster).
And I want you divided into groups. Now you’ve got papers. You should wright down rules for English lesson and decorate it. And then one pupil from your group will represent it.
Do you want to have such rules at your English lesson?
T: Let’s check your home task. It were Ex. 3, 4 at page 61.
T: Your home task is Ex. 6 P. 64.
T: Your marks for today…. |
1