Розробка уроку за новою програмою з біології для учнів 7-го класу. На уроці використовуються методи (вправи і прийоми) такі, як "Очікування", коментоване читання, бесіда, пояснення, "Коло висновків", створення схем, робота в малих групах.
Урок 33
Тема: Травні системи тварин.
Мета уроку:
Обладнання і матеріали:
Підручник: Біологія. 7 клас / Остапченко Л.І. та ін.. – К. Генеза, 2015.
Конструктор уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Початок уроку
Прийом «Очікування»
Учитель просить учнів продовжити речення «Від цього уроку я очікую…»
ІІІ. Основна частина уроку
3.1 Мотивація та актуалізація
Бесіда: Чи однакові за змістом слова “живлення” і “травлення”?
3.2 Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя про травлення, механічне і хімічне подрібнення їжі, травні залози, всмоктування поживних речовин та загальний принцип будови травної системи.
|
Зовнішній шар (серозний)
Середній шар (м’язовий
Підслизова оболонка
Внутрішній шар (слизова оболонка)
|
Колективна бесіда з пояснення схем «Типи травних систем» (схема 1) та «Типи травлення» (схема 2)
Схема 1
|
|
|
Типи травної системи |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Замкнена |
|
Наскрізна |
|
Відсутня |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Один отвір – ротовий. Кишківник сліпо замкнений. Харчування переривчасте. |
|
Два отвори – ротовий і анальний. Відділи кишківника: передній, середній, задній. Харчування безперервне. |
|
Через покриви деякі паразитичні організми всмоктують готові поживні речовини.
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Тип Плоскі черви Класи: Війчасті черви, Сисуни |
|
Більшість тварин
|
|
Тип Плоскі черви. Клас Стьожаки
|
||||||||
Схема 2
|
|
|
Травлення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Порожнинне |
|
Клітинне |
|
Пристінкове |
|||
|
|
|
|
|
|
||
Кишкове |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||
Позакишкове |
|
|
|
|
Коментоване читання тексту підручника на с.120-122 про будову травної системи безхребетних тварин.
Робота в малих групах або парах
Порівняйте травні системи дощового черва і хребетних тварин. Що між ними спільного і в чому різниця?
.
3.3 Закріплення знань
Робота в групах
За допомогою тексту підручника на с.122-125 заповнити Логіко-смислову модель (ЛСМ) для хордових тварин за променем «Травна система»
IV. Завершення уроку (рефлексія)
Вправа «Коло висновків»
Учні по колу говорять, до яких висновків вони дійшли під час уроку.
Домашнє завдання: Опрацювати §29 та нові терміни.
Поміркуйте над питаннями:
1