Розробка уроку за новою програмою з біології для учнів 7-го класу. На уроці використовуються методи (вправи і прийоми) такі, як "Сьогодні мій настрій", "знайди помилку в схемі", розгляд проблемних питань, створення текстів на основі запропонованих слів.
Руснак Т.М. Біологія тварин. Розробки уроків
Урок 34
Тема: Дихання та газообмін у тварин
Мета уроку:
Обладнання і матеріали:
Підручник: Біологія. 7 клас / Остапченко Л.І. та ін.. – К. Генеза, 2015.
Конструктор уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Початок уроку
Вправа «Сьогодні мій настрій» (слайд 2)
Учитель показує або роздає смайлики і просить учнів вибрати той, який відповідає їх настрою на початок уроку.
|
|
|
|
|
Веселий |
Задумливий |
Печальний |
Злий |
Засмучений |
ІІІ. Основна частина уроку
3.1 Мотивація та актуалізація
Вправа «Знайди помилку у схемі» (слайд 3)
Тип тварини |
Травна система |
Тип Плоскі черви |
Рот → глотка → сліпий кишечник → анальний отвір |
Тип Круглі черви |
Рот → глотка → стравохід → воло → шлунок → кишка → анальний отвір |
Тип Кільчасті черви |
Рот → глотка → стравохід → шлунок → кишка → анальний отвір |
Тип Молюски |
Рот → язик, вкритий зубчиками → глотка → стравохід → воло → шлунок → кишка → анальний отвір. Або: Рот → глотка → стравохід → шлунок → кишка → анальний отвір |
Тип Членистоногі |
Ввідний сифон → мантійна порожнина → рот → стравохід → шлунок → кишка → вивідний сифон |
Тип Хордові Клас Кісткові риби |
Рот → глотка → стравохід → шлунок → кишечник → анальний отвір |
Клас Амфібії |
Рот → глотка → стравохід → воло → шлунок (залозистий і м’язовий відділи) → кишечник → клоака |
Клас Плазуни |
Рот → глотка → стравохід → шлунок → кишка (тонка і товста) → пряма кишка → анальний отвір |
Клас Птахи |
Рот → ротоглоткова порожнина → стравохід → шлунок → кишечник → клоака |
Клас Ссавці |
Рот → глотка → стравохід → шлунок → кишечник → клоака |
Колективне обговорення питань домашнього завдання:
Постановка проблемного питання: «Тваринам потрібні поживні речовини, щоб забезпечити клітини необхідним будівельним матеріалом. Для чого тваринам кисень?». Після обговорення оголошується тема і мета уроку.
3.2 Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя про дихання та його етапи, газообмін та його особливості, шкіряне, зяброве, трахейне та легеневе дихання у тварин на основі використання слайдів презентації, малюнків 183-184 підручника. Після пояснення здійснюється перегляд відеофрагмента.
Самостійна робота учнів з підручником.
Прочитати текст на с.128-129 підручника і порівняти між собою:
А) зябра і легені;
Б) легені тварин різних класів хордових тварин.
В) Заповнити таблицю:
Клас Хордових тварин |
Середовище існування |
Орган дихання |
Особливості будови |
|
|
|
|
Після роботи здійснюється обговорення і порівнюються результати заповнення таблиці.
3.3 Закріплення знань
Вправа «Складання тексту на основі малюнку» - робота в парах
Використовуючи малюнок «Еволюція дихальної системи» (слайд 18), учні повинні написати короткий текст відповідно до завдання:
Після виступів учнів формулюється узагальнюючий висновок про особливості дихальної системи тварин у зв’язку із середовищем існування.
Робота в групах
Заповнити ЛСМ для хордових тварин за променем «Дихальна система»
IV. Завершення уроку (рефлексія)
Вправа «Три питання»
Учні повинні дати відповідь на питання:
Домашнє завдання: Опрацювати §30, скласти логікон до теми.
Використані джерела: