Урок тренінг 5 клас. Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»
Мета: Узагальнити та закріпити вміння організовувати своє навчання, складати розпорядок дня, визначати вплив настрою на здоров’я, поважати себе та інших людей, проявляти толерантність і милосердя, співчуття і співпереживання. формувати навички роботи в команді, активізувати діяльність учнів, створити умови для позитивного ставлення до здоров’я і навчання.
Хід уроку
Створення позитивного настрою Учитель.
Ви мабуть уже помітили, що сьогодні до нас на урок завітали гості, тому поверніться до їх посміхніться і дружно привітайтесь. Тепер подивіться вліво і посміхнись сусіду зліва, а потім вправо і посміхнись сусіду справа. Друзям усміхнися, побажай добра!
Учитель. Кожен із вас має зараз різний настрій. Подивіться на таблицю кольорів і розмістить свою квіточку, залежно від вашого настрою: червоний — мені весело; рожевий — я задоволений; жовтий — я здивований; синій — я спокійний; фіолетовий — мені сумно; чорний — мені не цікаво.
Я роздаю вам папірці у вигляді крапельок, на яких ви повинні написати свої очікування від даного уроку, а потім прикріпити їх на хмаринку
Завдання для 2 групи: Визначити відповідність найбільш сприятливих годин для виконання певних дій розпорядку дня відповідно до життєвих біоритмів. (Сон 21-6 год, навчання з 11-14, домашні завдання з 16-19год, фізичні вправи з 9 до 13, допомога по господарству з 15 до 18 год, прийому їжі – сніданок 7год, другий сніданок - перша велика перерва, обід 14-15 год, підвечірок– 17, вечеря – 20 год)
Завдання для 3групи: Встанови відповідність «Термін та його визначення»
Толерантність |
терпимість до думок, переконань інших |
Унікальність |
надзвичайність, рідкісність, винятковість, неповторність |
Емоції |
переживання, пов’язані з конкретною ситуацією |
Почуття |
стійке переживання, пов’язане зі ставленням до іншої людини, предмета чи явища |
Комплімент |
люб’язні, приємні слова, похвала |
Співчуття |
висловлення підтримки іншій людині за важких для неї обставин |
Співпереживання |
Бажання і здатність допомогти іншому, уміння поставити себе подумки на місце іншої людини, відчути те, що відчуває вона |
Питання |
Відповіді |
|
1) Своє ставлення до навколишньої дійсності людина передає за допомогою емоцій |
Так |
|
2) Емоції бувають позитивні та негативні |
Так |
|
3) Людина може позбавити себе емоцій |
Ні |
|
4) Зазвичай настрій змінюється досить часто і залежить від емоції, які ти переживаєш |
Так |
|
5) Виразні рухи м’язів обличчя людини називають мімікою |
Так |
|
6) Якщо події у вашому житті розгортаються згідно з вашим бажанням, то виникають позитивні емоції |
Так |
|
7) Негативні емоції покращують настрій |
Ні |
|
8) Про почуття людини можна дізнатися, не тільки поговоривши з нею |
Так |
|
9) Настрій залежить від того як ти оцінюєш подію |
Так |
|
1 група
Виберіть
1 . Які з наведених емоцій належать до позитивних?
а) радість ;
б) гнів;
в) сум
г) захоплення
Д) страх;
2. Які риси сприяють порозумінню між людьми?
а) щирість;
б) грубість;
в) співчуття;
г) зухвалість;
д) скупість;
е) тактовність;
3. Які ознаки свідчать про агресивність людини?
а) прямий погляд;
б) стиснуті кулаки;
в) спокійні жести;
г) зневажливий голос;
д) насуплені брови;
4. Які з наведених тверджень є вірними:
а) До позитивних емоцій належать: радість, сумнів, образа;
б) Справжній друг не боїться критикувати;
5. Встав пропущені слова...
_______ емоції покращують самопочуття, сприяють зміцненню здоров'я людини, а частий прояв __________ емоцій навпаки призводить до зниження імунітету.
2 група
Виберіть
1. Які емоції належать до негативних?
а) страх; б) радість;
в) гнів; г) задоволення; д) сум;
2. Які риси характеризують справжнього друга?
а) вміє підтримати у важку хвилину;
б) завжди і в усьому з тобою згідний;
в) любить обговорювати інших;
г) не боїться критикувати тебе;
д) з ним завжди весело;
е) завжди готовий тебе захистити;
3. Які риси людини відштовхують від неї інших людей?
а) щирість;
б) щедрість;
в) грубість;
г) співпереживання;
д) самокритичність;
е) зухвалість;
4. Яке твердження є вірним:
а) Про агресивні наміри людини можуть свідчити стиснуті кулаки та
напружене положення тіла.
б) До негативних емоцій належать: ненависть, грубість, жорстокість.
5.Встав пропущені слова:
Здатність поважати погляди і уподобання інших людей незалежно від того,
чи збігаються вони з твоїми, має назву ____________. Кожна людина має
різні смаки і ___________ , але це не повинно заважати залишатися друзями і поважати один одного.
3 група Виберіть
1. Що належить до приємних почуттів?
а) любов;
б) гнів;
в) ненависть;
г) радість;
д) провина;
е) задоволення;
2. Що значить „співчувати"?
а) вміти заспокоїти людину;
б) говорити компліменти;
в) вміти поставити себе на місце іншою;
г) відчувати те, що відчуває інша людина;
3. Іншим людям приємно спілкуватися з людиною, яка:
а) вміє вислухати іншого;
б) сама дуже багато розповідає;
в) є ввічливою;
г) завжди весела;
4. Які з наведених тверджень є вірними?
а) Коли ти маєш справу з нападником, краще тримати себе врівноважено.
б) Кращий спосіб справитись з негативними емоціями - розказати комусь про те, що ти переживаєш.
5. Встав пропущені слова.
Вміння поставити себе на місце іншого, зрозуміти і відчути те, що відчуває й
він має назву ___________. Це вміння допоможе тобі у _______________ з
іншими людьми.
3.Твій товариш на твоїх очах ображає дівчину з сусіднього будинку. Якою буде твоя поведінка в цій ситуації?
4.Тебе побили старшокласники і погрожують, що зроблять це ще, якщо ти комусь розкажеш про цей випадок. Якими будуть твої дії?
5. У дворі старші хлопці вимагають у тебе гроші, які батьки дали тобі для покупки продуктів. Якими будуть твої дії?
6. Ти посварився з батьками, тому що вони не відпустили тебе увечері гуляти. Які емоції викликає дана ситуація? Як її виправити?
Вправа «Мікрофон» Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці
Підійдіть до хмарки, де ви записували свої очікування. Якщо очікування справдились свою краплинку помістіть над квіточками. Якщо зовсім не справдились, залиште їх на місці, а якщо справдились частково, прикріпіть свою краплинку посередині між квітами і хмаркою.
Створити постер або колаж «Правила спілкування».
Тренер звертає увагу учнів на плакат «Мій настрій», ставить питання: «Чи відбулися зміни вашого настрою? Якщо так то переставте на потрібний колір Продемонструйте їх*.
Сьогодні ми добре попрацювали, продемонстрували свої вміння і навички працювати разом. Щоб залишити позитивні емоції і радісний настрій, візьмімося за руки й тричі промовимо «Один за всіх і всі за одного»
Додаток 1.
Об’єднайтесь у 7 груп. Уявіть почуття одного із запропонованих людей. Розкажіть про це класові.
Додаток 2
Згідно з давньою японською традицією, коли в людини псується настрій або погіршується емоційний стан, треба вимовити жартівливу фразу: «Тух- тиби-дух!», — і на обличчі обов’язково з’явиться усмішка, настрій поліпшиться. Спробуємо?
Учні разом промовляють тричі «Тух-тиби-дух!»
Використана література
1