Урок тренінг 5 клас. Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

Про матеріал
Урок тренінг 5 клас. Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» Мета: Узагальнити та закріпити вміння організовувати своє навчання, складати розпорядок дня, визначати вплив настрою на здоров’я, поважати себе та інших людей, проявляти толерантність і милосердя, співчуття і співпереживання. формувати навички роботи в команді, активізувати діяльність учнів, створити умови для позитивного ставлення до здоров’я і навчання.
Перегляд файлу

Урок тренінг 5 клас. Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

Мета: Узагальнити та закріпити вміння  організовувати своє навчання, складати розпорядок дня, визначати вплив настрою  на здоров’я, поважати себе та інших людей, проявляти  толерантність і милосердя, співчуття і співпереживання. формувати навички роботи в команді, активізувати діяльність учнів, створити умови для позитивного ставлення до здоров’я і навчання.

Хід уроку

  1. Організаційні моменти.
  2. Привітання Добрий день, я дуже рада вас бачити.

      Створення позитивного настрою Учитель. 

   Ви мабуть уже помітили, що сьогодні до нас на урок завітали гості, тому поверніться до їх посміхніться і дружно привітайтесь. Тепер подивіться вліво і посміхнись сусіду зліва, а потім вправо і посміхнись сусіду справа. Друзям усміхнися, побажай добра!

  1. Знайомство:  «Мій настрій»  Кожен  отримує малюнок чорно-білої квітки.

Учитель. Кожен із вас має зараз різний настрій. Поди­віться на таблицю кольорів і розмістить свою квіточку, залежно від вашого настрою: червоний — ме­ні весело; рожевий — я задоволений; жовтий — я зди­вований; синій — я спокійний; фіолетовий — ме­ні сумно; чорний — мені не цікаво.

  1. Очікування: Сьогодні ми проведемо урок узагальнення вивченого нами  розділу «Психічна і духовна складова здоров’я» , де ми навчились організовувати своє навчання, складати розпорядок дня, активно слухати на уроці, тепер ви знаєте як впливає настрій на здоров’я, знаєте , що потрібно поважати себе та інших людей, знаєте, що означає бути толерантним і милосердним, як проявляти співчуття і співпереживання.

Я роздаю вам папірці у вигляді крапельок, на яких ви повинні написати свої очікування від даного уроку, а потім прикріпити їх на хмаринку

  1. Нагадування правил. Які з правил роботи в класі на вашу думку будуть сьогодні нам в пригоді.
  2. Поділ класу на 3 групи з  а осінніми місяцями . Завдання для 1 групи:  визначити речі, які допомагають виконувати домашні завдання і які заважають, є крадіями часу. (Допомагають : підручники, зошити, ручки, олівці, енциклопедії, підставка для книг, словник, довідник, комп’ютер, інтернет.      Крадії часу: мобільний телефон, телевізор, планшет, іграшки, вазон ,радіо.)

Завдання для 2 групи: Визначити відповідність найбільш сприятливих годин для виконання певних дій розпорядку дня відповідно до життєвих біоритмів. (Сон 21-6 год, навчання з 11-14, домашні завдання з 16-19год, фізичні вправи з 9 до 13, допомога  по господарству  з 15 до 18 год, прийому їжі – сніданок 7год, другий сніданок - перша велика перерва, обід 14-15 год, підвечірок– 17, вечеря – 20 год)

Завдання для 3групи: Встанови відповідність «Термін та його визначення»

Толерантність

терпимість до думок, переконань інших

Унікальність

надзвичайність, рідкісність, винятковість, неповторність

Емоції

переживання, пов’язані з конкретною ситуацією

Почуття

стійке переживання, пов’язане зі ставленням до іншої людини, предмета чи явища

Комплімент

люб’язні, приємні слова, похвала

Співчуття

висловлення підтримки іншій людині за важких для неї обставин

Співпереживання

Бажання і здатність допомогти іншому, уміння поставити себе подумки на місце іншої людини, відчути те, що відчуває вона

 

  1. Вправа «Так» «Ні»

Питання

Відповіді

1) Своє ставлення до навколишньої дійснос­ті людина передає за допомогою емоцій

Так

2) Емоції бувають позитивні та негативні

Так

3) Людина може позбавити себе емоцій

Ні

4) Зазвичай настрій змінюється досить часто і залежить від емоції, які ти переживаєш

Так

5) Виразні рухи м’язів обличчя людини називають мімікою

Так

6) Якщо події у вашому житті розгорта­ються згідно з вашим бажанням, то виникають позитивні емоції

Так

7) Негативні емоції покращують настрій

Ні

8) Про почуття людини можна дізнатися, не тільки поговоривши з нею

Так

9) Настрій залежить від того як ти оцінюєш подію

Так

 

  1. Гра  Руханка «Ураган для тих…»  (хто любить ходити до школи, хто завжди ввічливий, хто любить солодке, хто бачив море …)
  2. Поділ на 3 групи.  Ми повторили про переживання людини : Емоції , Почуття, Настрій. А зараз розділимось на 3 групиі для розв’язування завдань на карточках.

1 група  

 Виберіть

1 . Які з наведених емоцій належать до позитивних?


а) радість ;                     
б) гнів;                          

в) сум

г)  захоплення   

 Д)  страх;  


2. Які риси сприяють порозумінню між людьми?


а) щирість;

б) грубість;

в) співчуття;

г) зухвалість;

д) скупість;

е) тактовність;


3. Які ознаки свідчать про агресивність людини?


а) прямий погляд;

б) стиснуті кулаки;

в) спокійні жести;

г) зневажливий голос;

д) насуплені брови;


 

4. Які з наведених тверджень є вірними:

а) До позитивних емоцій належать: радість, сумнів, образа;

б) Справжній друг не боїться критикувати;

5. Встав пропущені слова...

_______ емоції покращують самопочуття, сприяють зміцненню здоров'я людини, а частий прояв __________ емоцій навпаки призводить до зниження імунітету.

2 група  

Виберіть

1. Які емоції належать до негативних?

а) страх;                    б) радість;

в) гнів;                       г) задоволення;                 д)  сум;

2. Які риси характеризують справжнього друга?

а) вміє підтримати у важку хвилину;

б) завжди і в усьому з тобою згідний;

в) любить обговорювати інших;

г) не боїться критикувати тебе;

д) з ним завжди весело;

е) завжди готовий тебе захистити;

3. Які риси людини відштовхують від неї інших людей?


а) щирість;

б) щедрість;

в) грубість;

г) співпереживання;

д) самокритичність;

е) зухвалість;


4. Яке твердження є вірним:

а) Про агресивні наміри людини можуть свідчити стиснуті кулаки та
напружене положення тіла.

б) До негативних емоцій належать: ненависть, грубість, жорстокість.

5.Встав пропущені слова:

Здатність поважати погляди і уподобання інших людей незалежно від того,

чи збігаються вони з твоїми, має назву ____________. Кожна людина має

різні смаки і ___________ , але це не повинно заважати залишатися друзями  і поважати один одного.

 

3 група    Виберіть

1. Що належить до приємних почуттів?


а) любов;

б) гнів;

в) ненависть;

г) радість;

д) провина;

е) задоволення;


2. Що значить „співчувати"?

а) вміти заспокоїти людину;

б) говорити компліменти;

в) вміти поставити себе на місце іншою;

г) відчувати те, що відчуває інша людина;

3. Іншим людям приємно спілкуватися з людиною, яка:


а) вміє вислухати іншого;

б) сама дуже багато розповідає;

в) є ввічливою;

г) завжди весела;


4. Які з наведених тверджень є вірними?

а)   Коли ти маєш справу з нападником, краще тримати себе врівноважено.

          б)   Кращий спосіб справитись з негативними емоціями - розказати комусь про те, що ти переживаєш.

5. Встав пропущені слова.

Вміння поставити себе на місце іншого, зрозуміти і відчути те, що відчуває й

він має назву ___________. Це вміння допоможе тобі у _______________ з

іншими людьми.

 

  1. Розв’язування ситуаційних завдань
  1.            Ти став свідком того, що поблизу школи старшокласники б'ють твого товариша. Якими будуть твої дії?
  2.            Ти посварився з кращим другом. Які емоції у тебе виникають у такій ситуації.
    Як їх позбутися?

3.Твій товариш на твоїх очах ображає дівчину з сусіднього будинку. Якою буде твоя поведінка в цій ситуації?

4.Тебе побили старшокласники і погрожують, що зроблять це ще, якщо ти комусь розкажеш про цей випадок. Якими будуть твої дії?

5. У дворі старші хлопці вимагають у тебе гроші, які батьки дали тобі для покупки продуктів. Якими будуть твої дії?

6.  Ти посварився з батьками, тому що вони не відпустили тебе увечері гуляти. Які емоції викликає дана ситуація? Як її виправити?

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Мікрофон» Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці

  1. Вправа «Зворотний зв’язок» (завершення)
  •              Чи справдились ваші очікування щодо на­шої сьогоднішньої зустрічі?

Підійдіть до хмарки, де ви за­писували свої очікування. Якщо очікування справдились свою краплинку помістіть над квіточками. Якщо зовсім не справди­лись, залиште їх на місці, а якщо справдились част­ково, прикріпіть свою краплинку  посередині між квітами і хмаркою.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Створити постер або колаж «Правила спілкування».

  1. Рефлексія

Тренер звертає увагу учнів на плакат «Мій настрій», ставить питання: «Чи відбулися зміни вашого  на­строю? Якщо так то переставте на потрібний колір Продемонструйте їх*.

  1. Завершення тренінгу. Прощання

Сьогодні ми добре попрацювали, продемонстрували свої вміння і навички працювати разом. Щоб залишити  позитивні емоції і радісний настрій, візьмімося за руки й тричі промовимо «Один за всіх і всі за одного»

 

Додаток 1.

Об’єднайтесь у 7 груп. Уявіть почуття одного із за­пропонованих людей. Розкажіть про це класові.

  1.    Що відчувають батьки, коли їхня дитина затри­мується і вони не знають, де вона?
  2.    Що вони відчувають, коли їхня донька чи син відмовляється допомогти?
  3.      Що відчуває учитель, коли учні не слухають його пояснення?
  4.      Що відчуває прибиральниця, коли хтось заходить до школи у забруднених черевиках?
  5.      Що відчуває хлопчик або дівчинка першого дня у новій школі?
  6.      Що відчуває той, кого дражнять або не приймають У гру?
  7.      Що відчуває той, кому незаслужено поставили низьку оцінку?

 

Додаток 2

Гра «Тух-тиби-дух»

Згідно з давньою японською традицією, коли в людини псується настрій або погіршується емоцій­ний стан, треба вимовити жартівливу фразу: «Тух- тиби-дух!», — і на обличчі обов’язково з’явиться усмішка, настрій поліпшиться. Спробуємо?

Учні разом промовляють тричі «Тух-тиби-дух!»

 

 

Використана література

  1. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Репік І. А. Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2005. - 176с.
  2. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я. 5 клас: Посібник для вчителя. – К.: Алатон, 2005. - 264с.
  3. Воронцова Т В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я: Зошит-практикум для учнів 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Алатон, 2005. - 72с.
  4. Основи здоровя. 5 клас. : підр. для закл. заг. серед. освіти / Т.Є.Бойченко, С.В. Василенко, Н.І. Гущина та ін. – 2-ге вид., доопрац. _ Київ : Генеза, 2018.
  5. Основи здоровя. 5 клас. : розробки уроків / Г.В. Єльцина. – Х. : Видавництво «Ранок», 2014.
  6. Пометун О.І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-мед. Посіб./ О.І.Пометун, Л.В. Пироженко. За ред.. О.І.Пометун. – К.: ВидавництвоА.С.К. ,2004. - 192с.:іл..
  7. П’яткун А. М.. Учись вчитися. Уроки-тренінги з основ здоров'я для 5 класу: Навчально-методичний посібник. – Володарка, 2007. – 35 с.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пугач Оксана
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
3395
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку