Урок-тренінг "Безпечний рух небезпечними місцями: рух на перехресті, майдані." Конспект уроку з основ здоров я для 4

Про матеріал

Урок-тренінг з використанням вивчення ознайомлює учнів з правилами дорожнього руху, вчить орієнтуватися на вулицях населеного пункту. Разом з дітьми ми робимо ще один крок в країну "Безпеки"

Перегляд файлу

Тема. Безпечний рух небезпечними місцями: рух на перехресті, майдані.

Мета.

Продовжити вивчення правил дорожнього руху; навчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила переходу перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях населеного пункту; виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість.

Навчальні завдання

Наприкінці тренінгу учні повинні:

  • мати уявлення про види перехресть, майданів;
  • уміти орієнтуватися на вулицях міста.

Обладнання і матеріали

  • стікери.

 

Що підготувати заздалегідь

  • плакат перехрестя;
  • скринька  із завданнями, картками ;

 

Домашнє завдання

Намалювати плакат «План  перехрестя вашого населеного пункту». Позначити пішохідну зону, дороги, пішохідні переходи».

Орієнтовний план тренінгу

І. Вступна частина

  • Привітання
  • Знайомство "Компліменти"
  • Нагадування правил тренінгу

10 хв.

ІІ. Основна частина

  • Очікування «Перехрестя»
  • Вправа „Чарівна скринька ”
  • Вправа « Уважний слухач »
  • Робота з підручником
  • Руханка «Регулювальник»
  • Мозковий штурм
  • Робота в групах
  • Вправа «Перехрестя»

25хв.

ІІІ. Заключна частина

  • Прикінцеве слово

Робота з віршами

  • Вправа «Прощання»

5 хв.

 

 

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

І. Вступна частина

  1.   Привітання

Продзвенів шкільний дзвінок.
Розпочнімо вже урок.
Допитливі в нашому класі  діти
Про все хочуть знати на світі.

Тож часу даремно не гаймо –

І корисні знання здобуваймо.

 

  1. Знайомство "Компліменти"

Учні беруться за руки, сидячи у колі. Завдання: дивлячись в очі сусіду, треба сказати йому декілька добрих слів, за щось похвалити. Той, хто приймає комплімент, киває головою і говорить: «Спасибі, мені дуже приємно!» Потім він промовляє комплімент своєму сусідові.

  1. Нагадування правил

Продовжити фразу: « Мені найбільше подобається правило.....тому, що....»

Правила

  • приходити вчасно;
  • говорити коротко;
  • говорити по черзі;
  • бути доброзичливими;
  • не критикувати: кожен має право на власну думку;
  • взаємоповага;
  • бути активним.

ІІ. Основна частина

Сьогодні  на уроці ви дізнаєтеся про безпечний рух небезпечними місцями: рух на перехресті, майдані .

  1. Очікування  «Перехрестя»

У кожного з вас є стікери, напишіть на них своє ім’я.  Подумайте над тим, що вам відомо про правила руху на перехресті, майдані? Підійдіть до плаката, де зображено перехрестя з вулицями Цікавості, Всезнайка, Незнайка, Мало знайка. Розмістіть свій стікер на тій вулиці, де, на вашу думку, ви зараз знаходитесь.

 

2.     Вправа „ Чарівна скринька ”

У мене в руках чарівна скринька, в якій знаходяться  цікаві  завдання. Вам потрібно вибрати собі аркуш паперу,  на якому  написане незакінчене речення, яке потрібно продовжити.

Якщо блимає зелене світло,…

Перед тим як почати перехід, треба…

Перехрестя – це…

Переходити дорогу можна…

Обходити транспорт потрібно…

Виходити на проїжджу частину можна тільки тоді,…

Під час переходу через проїжджу частину не можна…

Учасником дорожнього руху є…

Світлофор – це…

Регулювальник – це…

Регулювальнику потрібен жезл, щоб…

Жовтий колір світлофора попереджає…

 

  1. Вправа  « Уважний слухач »

Перехре́стя — місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїжджої частини кожної з доріг.

На перехресті спостерігається жвавий рух і автомобілів, і пішоходів у різних напрямках. Не випадково на багатьох перехрестях встановлюють світлофори або рух регулює регулювальник. Такі перехрестя називають регульованими.
А є перехрестя, де відсутні світлофори й регулювальники. Це нерегульовані перехрестя.

Перехрестя бувають:

хрестоподібне           Y- подібне  Т- подібне      Х- подібне

 

 

 

 

змішане        форма тризуба           багатостороннє
 

 

 

 

У разі переходу проїжджої частини на будь-якому перехресті будьте особливо уважними та обережними. Суворо дотримуйтеся правил переходу, звертайте увагу на увімкнені водіями сигнали повороту на автомобілях. Перед переходом переконайтеся, чи немає автомобіля, що рухається, шлях якого може перетнутися з вашим шляхом.

Безумовну перевагу на дорозі мають автомобілі спеціального призначення: карети швидкої допомоги, пожежні, поліцейські автомобілі чи аварійні служби, які їдуть з увімкненою сиреною. Їм дозволено проїжджати перехрестя навіть на червоне світло. Побачивши такий автомобіль, не виходьте на дорогу, пропустіть його.

Ніколи не переходьте перехрестя навскоси.

Якщо на перехресті є пішохідний перехід, ідіть  тільки по ньому. Автомобілі повинні пропустити вас, але перш ніж ступити на дорогу, маєте упевнитися, що вони зупинилися. Якщо пішохідного переходу немає, переходити дорогу можна лише тоді, коли всі автомобілі проїхали.

На регульованому перехресті слід поводитися згідно з сигналами світлофора чи регулювальника.

 

  1. Робота з підручником

А зараз настав час роботи з підручником.  Відкрийте його на ст. 112 - 113 та ознайомтесь з текстами «Обережно: ремонт дороги» та «Рух майданами»

 

  1. Руханка «Регулювальник»

 

Ви стомились?

Саме час — дружно відпочить

І новеньку фізхвилинку

В гості запросить.

Вишикуйтесь у дві шеренги: хлопчики й дівчатка.

Уявимо, що світлофор поламався. Я виконуватиму роль регулювальника, хлопці – водіїв  транспорту, а дівчатка – пішоходів.

Методичний коментар

У класі заздалегідь малюється перехрестя з пішохідними переходами. Учитель тримає в руках сигнальну картку. Хлопчикам видаються іграшкові машинки.

 

 

  1. Мозковий штурм 
  • Що називають перехрестям? Які вони бувають?
  • Яке  перехрестя  називають регульованим,  а  яке — нерегульованим?
  • Як  можна  переходити дорогу  на нерегульованому перехресті?
  • Які перехрестя є у твоєму населеному пункті? Як слід переходити на них дорогу?
  • Чому на перехресті треба бути особливо уважними й обережними?
  •  Чи є майдан у населеному пункті, де ти живеш? Яких правил слід додержуватися, рухаючись майданом?

 

  1. Робота в групах

Виберіть із чарівної скриньки собі картку. А  зараз сформуйте групи за кольорами.  На одній із сторін  картки є знаки, якими позначаються різні види перехресть. Ви маєте розповісти про правила безпечного переходу цих перехресть.

Методичний коментар

Заздалегідь учитель виготовлює картки зі знаками різних видів перехресть. На зворотному боці позначено колір, за яким учні розподіляться на групи (2-5 кольорів).

  1. Вправа «Перехрестя»

На початку заняття ми всі помістили свій  стікер на вулицю, яка відображала вашу обізнаність у правилах  руху на перехресті, майдані.

Методичний коментар

 Учні виходять до плакату з «перехрестям», знімають стікери, якщо це потрібно,  переміщують їх на іншу вулицю, підтверджуючи своє рішення підсумком засвоєних на уроці знань.

 

ІІІ. Заключна частина

  1.  Прикінцеве слово

Робота з віршами

- Прослухайте вірші і вставте пропущені слова. (Можна дати слова для довідок).

Ось дві вулиці зустрілись,

... (Світлофори) засвітились.

Водії це місце знають,

... (Перехрестям) називають.

Подивіться - чудеса,

Є на вулицях місця,

Де авто відпочивають,

... (Пішоходів) пропускають!

Там гальмують всі машини,

(Перейти) дають людині.

Тільки там, де ... (перехід),

Йди сміливо, ... (пішохід)!

     Гра «Так чи ні?».

Що робити, де і як,

Світлофор підкаже? - Так!

Жовті світяться вогні.

Можна рухатись нам? - Ні!

Як червоне світло - знак:

Нам стояти треба? - Так!

На зелений вогник, як?

Переходимо ми? - Так!

  1.  Вправа «Прощання».

Діти стають у коло і хором промовляють:      

«Я  уважний пішохід. Бажаю здоров'я собі і всім людям на нашій Землі!»

 

Використана література:

http://subject.com.ua/lesson/health/4klas/26.html

 

http://gdz-masters.org/news/vidi_perekhrest/2015-03-31-3117

https://uk.wikipedia.org/wiki/Перехрестя

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
2894
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку