Урок-тренінг "Підсумковий урок за розділом «Безпечне довкілля»" Конспект уроку з основ здоров"я для 4 класу

Про матеріал

Навчання молодшого школяра має бути цікавим, радісним, але водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Необхідно створювати ігрові моменти, що покликані не розважати, а допомагати у навчанні. Їх застосування залежить від рівня засвоєння дітьми знань, умінь і навичок, від ступеня складності завдань. Урок-тренінг – це водночас і цікаве спілкування, і захопливий процес пізнання себе та інших, і ефективна форма опанування знань, розширення досвіду, і спосіб формування необхідних вмінь та навичок. Вашій увазі пропоную розробку підсумкового уроку за розділом «Безпечне довкілля»

Перегляд файлу

Тема.  Підсумковий урок за розділом «Безпечне довкілля»

Мета.

Практично перевірити  набуті знання учнів з  теми «Безпечне довкілля»;

розвивати вміння швидко ухвалювати рішення у складних ситуаціях;

виховувати культуру поведінки на вулицях, у громадських місцях.

 

Навчальні завдання

Наприкінці тренінгу учні повинні:

  • мати уявлення про безпечне довкілля;
  • вміти моделювати ситуацію ДТП.
  • вміти складати правила безпечної поведінки в різних ситуаціях

 

Обладнання і матеріали

  • олівці,  фломастери, папір А3;
  • стікери.

 

Що підготувати заздалегідь

  • «діамант безпеки» (макет);
  • малюнок діаманта, різнокольорові промінчики;
  • діамантики різних кольорів за кількістю учнів та один великий;
  • кольоровий папір, стрічка;
  • скринька з замками;
  • олівці чотирьох кольорів;
  • конверти  із завданнями трьох кольорів у відповідності до олівців.

 

Орієнтовний план тренінгу

І. Вступна частина

  • Привітання
  • Знайомство
  • Правила роботи в групі

10 хв.

ІІ. Основна частина

  • Повідомлення теми уроку
  • Очікування « Корзина таємниць»
  • Вправа «Асоціативний кущ»
  • Вправа «Хто найспритніший»
  • Мозковий штурм
  • Руханка
  • Вправа «Шифрувальник»
  • Вправа «Ситуація на дорозі»
  • Вправа «Склади правила»
  • Вправа «Корзина таємниць»
  •  Практична робота (Робота в парах)

25хв.

ІІІ. Заключна частина

  • Вправа «Корзина таємниць»
  • Вправа «Забери подарунок»
  • Вправа «Прощання»

5 хв.

 

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

І. Вступна частина

  1.   Привітання

Доброго ранку ВСІМ!

На уроці підсумковім

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Повні відповіді дати.

 

  1. Знайомство

Діти, станьте у коло. Зараз ви отримаєте чарівний «діамант безпеки».

  • Чому саме діамант? - запитаєте ви.
  • А тому, що він символізуватиме найдорожче, що є у людини, – життя. Пропоную вам передати цей «скарб» по колу  зі словами: «безпека довкілля – це…»

Методичний коментар

Після висловлювання учня всі діти кажуть: «Ти молодець!»

  1. Правила роботи групи

Кожна коштовність іскриться, мерехтить. Подивіться на зображення діаманта, він у нас не виблискує яскравим світлом. Щоб він засяяв різними кольорами, ви маєте пригадати правила уроку-тренінгу.

Методичний коментар

Учні називають правила, прикріплюють кольорові промінчики до діаманта

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми уроку

Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Безпечне довкілля», на якому ми закріпимо знання, які здобули на попередніх заняттях. Якщо ви гарно попрацюєте під час уроку, на вас чекає подарунок, який знаходиться у цій скрині. Кожен замок – це завдання. Ви маєте право зняти його тільки тоді, коли упораєтесь із випробуванням.

  1. Очікування « Корзина таємниць»

Візьміть стрічку, кольорові олівці та папір. Напишіть на ньому, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку та  згорніть його в сувій, перев’яжіть стрічкою та покладіть до «корзини  таємниць»

3.     Вправа „ Асоціативний кущ ”.
- Які питання розглядалися під час вивчення теми  «Безпечне довкілля»
  1. Вправа «Хто найспритніший» .

Розподіліться на команди за кольорами ваших олівців. Віднайдіть стіл, на якому знаходяться конверти відповідно до кольору вашої команди. Візьміть конверт №1 та виконайте завдання.

Методичний коментар

У конверті знаходиться кросворд. Яка команда першою його розв’яже, знімає замок зі скриньки.

Кросворд.

  1. Людина, яка водить транспортний засіб. (Водій)
  2. Працівник поліції, який має відповідне посвідчення та екіпіровку  і регулює дорожній рух. (Регулювальник)
  3. Особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. (Пішохід)
  4. Стандартизовані графічні малюнки, що встановлюються край дороги для повідомлення визначеної інформації учасникам дорожнього руху, один із засобів регулювання дорожнього руху .(Дорожні знаки)
  5. Спеціально визначений пункт, місце, де постійно зупиняється транспорт для посадки та висадки пасажирів.(Зупинка)
  6. Місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні.(Перехрестя)
  7. Пристрій оптичної сигналізації, призначений для регулювання руху людей, велосипедів,автомобілів і інших учасників дорожнього руху, потягів залізниці і метрополітену. (Світлофор)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Мозковий штурм 

Конверт №2

Дати письмові відповіді на запитання
1. Триокий постовий. (Світлофор)
2. Найсуворіші дорожні знаки. (Забороняють)
3. Доріжка вздовж дороги, не для машин. (Тротуар)
4. Це трапляється з тими, хто не дотримується правил дорожнього руху. (ДТП)
5. Пішохідний перехід по-іншому. ( Зебра)
6. Найнебезпечніше місце для пішоходів. (Перехрестя)
7. Це "говорить" жовте світло світлофора. (Увага)
8. Людина, що їде в транспорті. (Пасажир)
9. Транспорт, що працює від електрики. (Тролейбус, трамвай)
6. Номер телефону швидкої допомоги. (03) 
7. Місце, де на тривалий час залишають свій транспорт. (Стоянка) 
8. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. (Автобус)

Методичний коментар

У конверті знаходиться запитання. Яка команда першою дасть письмові відповіді правильно, знімає замок зі скриньки.

 

  1. Руханка

Конверт №3

Скласти та провести руханку для протилежної групи.

Методичний коментар

Всі команди знімають по одному замку зі скриньки.

 

  1. Вправа «Шифрувальник»

Конверт № 4

Зашифруйте дорожні знаки. Намалюйте один знак, в якому буде приховано три дорожні знаки.

Методичний коментар

Яка команда  відгадає всі дорожні знаки найпершою, знімає замок зі скриньки.

 

  1. Вправа «Ситуація на дорозі»

 

Конверт№5

 Прочитайте описи ситуацій ДТП. Дайте оцінку діям дітей. Вирішіть проблемну ситуацію.

Група 1.  Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти — до школи, дорослі — на роботу. Хлопчик, учень 4-го класу, дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно вже було неможливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту... Із важкими травмами хлопчика забрала «швидка». Над ним довго «чаклували» лікарі. А от водія врятувати не вдалося.

Група 2. Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотримував. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився до заднього борту і поїхав. Раптом машина різко зупинилася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя. Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літо він ходив на милицях. Його друзі купалися, їздили на велосипедах, гралися на подвір’ї, весело сміялися, а Петрик сидів удома. Він сам себе покарав.

Група 3. Івасик прокинувся від ніжного поцілунку мами. За вікном чулося веселе щебетання пташок. Очі самі мимоволі відкрилися і обличчя засяяло від посмішки. Усміхався він усім: матусі, маленькій сестричці, лагідному сонечку, що грайливо заглядало   в кімнату. Який чудовий ранок! Він швиденько зробив усі вранішні справи, взяв портфель і хвацько вибіг до школи. Люди метушливо поспішали на роботу, діти - до школи. На знайомій дорозі швидко рухалися автомобілі, автобуси, маршрутки. А він ішов-летів , немов зачарований весняним ранком.   Захоплений хлопчик підійшов до пішохідного переходу та почав переходити дорогу на червоне світло…

Продовжіть розповідь.

Методичний коментар

Кожна група знімає замок.

 

  1. Вправа «Склади правила»

Конверт№6

Група1. Скласти правила, як правильно поводитись під час пожежі у квартирі, будинку.

Група 2. Скласти правила, як безпечно поводитись у багатолюдних місцях.

Група 3. Скласти правила, як розпізнати зловмисника і спілкуватися з незнайомцями.

Методичний коментар

Кожна група знімає замок.

  1.  Вправа « Корзина таємниць»

Зараз я зачитаю побажання з корзини таємниць. А ви дасте відповідь, чи справдились ваші очікування.

 

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Вправа «Забери подарунок»

Ви гарно працювали протягом заняття і зняли всі замки з нашої скриньки. Тепер по праву отримуєте свою нагороду.

 

  1.  Вправа «Прощання».

Діти стають в коло і хором промовляють:      

« Життя – найцінніший скарб. Ми бережемо його.»

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

http://pedrada.km.ua/document/dorozhno-transportni-prigodi-dtp-osnovi-zdorovya-4-klas.html

http://wkola.at.ua/blog/bezpeka_na_dorozi/2014-05-22-1619

http://ped-kopilka.com.ua/blogs/bestik-irina/vneklasnoe-meroprijatie-po-pd.html

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
3519
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку