Навчання молодшого школяра має бути цікавим, радісним, але водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Необхідно створювати ігрові моменти, що покликані не розважати, а допомагати у навчанні. Їх застосування залежить від рівня засвоєння дітьми знань, умінь і навичок, від ступеня складності завдань. Урок-тренінг – це водночас і цікаве спілкування, і захопливий процес пізнання себе та інших, і ефективна форма опанування знань, розширення досвіду, і спосіб формування необхідних вмінь та навичок. Вашій увазі пропоную розробку підсумкового уроку за розділом «Безпечне довкілля»
Тема. Підсумковий урок за розділом «Безпечне довкілля»
Мета.
Практично перевірити набуті знання учнів з теми «Безпечне довкілля»;
розвивати вміння швидко ухвалювати рішення у складних ситуаціях;
виховувати культуру поведінки на вулицях, у громадських місцях.
Навчальні завдання
Наприкінці тренінгу учні повинні:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовний план тренінгу
І. Вступна частина
|
10 хв. |
ІІ. Основна частина
|
25хв. |
ІІІ. Заключна частина
|
5 хв. |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І. Вступна частина
Доброго ранку ВСІМ!
На уроці підсумковім
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Повні відповіді дати.
Діти, станьте у коло. Зараз ви отримаєте чарівний «діамант безпеки».
Методичний коментар
Після висловлювання учня всі діти кажуть: «Ти молодець!»
Кожна коштовність іскриться, мерехтить. Подивіться на зображення діаманта, він у нас не виблискує яскравим світлом. Щоб він засяяв різними кольорами, ви маєте пригадати правила уроку-тренінгу.
Методичний коментар
Учні називають правила, прикріплюють кольорові промінчики до діаманта
ІІ. Основна частина
Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Безпечне довкілля», на якому ми закріпимо знання, які здобули на попередніх заняттях. Якщо ви гарно попрацюєте під час уроку, на вас чекає подарунок, який знаходиться у цій скрині. Кожен замок – це завдання. Ви маєте право зняти його тільки тоді, коли упораєтесь із випробуванням.
Візьміть стрічку, кольорові олівці та папір. Напишіть на ньому, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку та згорніть його в сувій, перев’яжіть стрічкою та покладіть до «корзини таємниць»
Розподіліться на команди за кольорами ваших олівців. Віднайдіть стіл, на якому знаходяться конверти відповідно до кольору вашої команди. Візьміть конверт №1 та виконайте завдання.
Методичний коментар
У конверті знаходиться кросворд. Яка команда першою його розв’яже, знімає замок зі скриньки.
Кросворд.
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конверт №2
Дати письмові відповіді на запитання
1. Триокий постовий. (Світлофор)
2. Найсуворіші дорожні знаки. (Забороняють)
3. Доріжка вздовж дороги, не для машин. (Тротуар)
4. Це трапляється з тими, хто не дотримується правил дорожнього руху. (ДТП)
5. Пішохідний перехід по-іншому. ( Зебра)
6. Найнебезпечніше місце для пішоходів. (Перехрестя)
7. Це "говорить" жовте світло світлофора. (Увага)
8. Людина, що їде в транспорті. (Пасажир)
9. Транспорт, що працює від електрики. (Тролейбус, трамвай)
6. Номер телефону швидкої допомоги. (03)
7. Місце, де на тривалий час залишають свій транспорт. (Стоянка)
8. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. (Автобус)
Методичний коментар
У конверті знаходиться запитання. Яка команда першою дасть письмові відповіді правильно, знімає замок зі скриньки.
Конверт №3
Скласти та провести руханку для протилежної групи.
Методичний коментар
Всі команди знімають по одному замку зі скриньки.
Конверт № 4
Зашифруйте дорожні знаки. Намалюйте один знак, в якому буде приховано три дорожні знаки.
Методичний коментар
Яка команда відгадає всі дорожні знаки найпершою, знімає замок зі скриньки.
Конверт№5
Прочитайте описи ситуацій ДТП. Дайте оцінку діям дітей. Вирішіть проблемну ситуацію.
Група 1. Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти — до школи, дорослі — на роботу. Хлопчик, учень 4-го класу, дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно вже було неможливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту... Із важкими травмами хлопчика забрала «швидка». Над ним довго «чаклували» лікарі. А от водія врятувати не вдалося.
Група 2. Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотримував. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився до заднього борту і поїхав. Раптом машина різко зупинилася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя. Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літо він ходив на милицях. Його друзі купалися, їздили на велосипедах, гралися на подвір’ї, весело сміялися, а Петрик сидів удома. Він сам себе покарав.
Група 3. Івасик прокинувся від ніжного поцілунку мами. За вікном чулося веселе щебетання пташок. Очі самі мимоволі відкрилися і обличчя засяяло від посмішки. Усміхався він усім: матусі, маленькій сестричці, лагідному сонечку, що грайливо заглядало в кімнату. Який чудовий ранок! Він швиденько зробив усі вранішні справи, взяв портфель і хвацько вибіг до школи. Люди метушливо поспішали на роботу, діти - до школи. На знайомій дорозі швидко рухалися автомобілі, автобуси, маршрутки. А він ішов-летів , немов зачарований весняним ранком. Захоплений хлопчик підійшов до пішохідного переходу та почав переходити дорогу на червоне світло…
Продовжіть розповідь.
Методичний коментар
Кожна група знімає замок.
Конверт№6
Група1. Скласти правила, як правильно поводитись під час пожежі у квартирі, будинку.
Група 2. Скласти правила, як безпечно поводитись у багатолюдних місцях.
Група 3. Скласти правила, як розпізнати зловмисника і спілкуватися з незнайомцями.
Методичний коментар
Кожна група знімає замок.
Зараз я зачитаю побажання з корзини таємниць. А ви дасте відповідь, чи справдились ваші очікування.
ІІІ. Заключна частина
Ви гарно працювали протягом заняття і зняли всі замки з нашої скриньки. Тепер по праву отримуєте свою нагороду.
Діти стають в коло і хором промовляють:
« Життя – найцінніший скарб. Ми бережемо його.»
Використані джерела:
http://pedrada.km.ua/document/dorozhno-transportni-prigodi-dtp-osnovi-zdorovya-4-klas.html
http://wkola.at.ua/blog/bezpeka_na_dorozi/2014-05-22-1619
http://ped-kopilka.com.ua/blogs/bestik-irina/vneklasnoe-meroprijatie-po-pd.html
1