Урок – тренінг у 4 класі
Тема: Безпека під час відпочинку.
Очікувані результати:
Обладнання: ілюстрації, плакати, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал: вирізані з кольорового паперу листочки дерев, м’ячі, хвильки, промінчики, різнокольорові кружечки, смайлики.
Хід уроку-тренінгу:
Вступна частина
І. Організаційний момент.
Вчитель: Зазирнуло сонце в клас.
Кличе на заняття нас.
Сипле щедро нам тепло,
Роздає усім добро!
Вчитель: Я теж бажаю вам добра!
І щоб урок пройшов наш добре,
Почнемо з зарядки.
(Діти імітують рухи).
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер.
Добре те, що поряд ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре гратися надворі.
Добре вчитися у школі.
Добре плавати в ставку
Добре те, що я живу.
ІІ. Мотивація.
Технологія «Мозковий штурм» .
- Що на вашу думку означає слово
поведінка ?
Після відповіді дітей
учень дає тлумачення
слову.
Поведінка – це
правила поводження
людини у певних умова
- Що на вашу думку означає слово
здоров´я ?
Після відповіді дітей учень
дає тлумачення слову.
Здоров'я – це стан фізичної та
духовної рівноваги людини,
відсутність хвороб
Вчитель: Складіть математичний приклад за допомогою слів «поведінка»,
«здоров’я», «культура»
КУЛЬТУРА + ПОВЕДІНКА = ЗДОРОВ’Я
(Учень формулює незакінчене речення і пропонує закінчити його).
Вчитель: Давайте згадаємо народні прислів’я про здоров´я.
Хто згадає, говорить початок, інші учні закінчують прислів’я.
Вчитель пропонує в кінці своє прислів’я.
«Здоров´я має той, хто……. (дбає)».
Пригадайте вірш «Гімн здоров´ю», який допоможе вам дати правильні відповіді.
Здоров´я – основа усього на світі.
Здоровими бути бажають усі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись.
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.
Поводиться добре, усіх шанувати.
Не плакать, не киснуть, не капризувати,
Не гратись з вогнем, не стрибати під машини,
що мчать по дорогах щодня без упину.
Себе берегти для матусі і тата,
накази їх всюди виконувать свято
Л.Лисенко
Вчитель: Ще, діти, щоб зберегти здоров´я, потрібно відпочивати.
(Прищепа Катерина Степанівна, Лук’яненко Василь Григорович
Тематичний довідник. 1997. – 336 с. )
Відпочивати – відновлювати сили після втоми.
Вчитель: Відпочинок – важливий елемент життя будь-якої людини. Без відпочинку неможливо зберегти здоров´я.
Втома – стає причиною захворювань нервової системи, послаблення імунітету, загального зниження працездатності.
Встали, діти, посміхнулись
Кругом себе обернулись.
Плесніть дружно тільки раз
До роботи! Все гаразд!
ІІІ. Оголошення теми заняття і очікування навчальних результатів.
Тема: «Безпека під час відпочинку».
Вчитель: Сформулювати мету нашого заняття може кожний з вас скориставшись фразою:
«Сьогодні я дізнаюсь…»
«Сьогодні я навчусь…»
IV. Зворотній зв’язок.
Природні чинники здоров´я
сонце повітря вода
Це корисний відпочинок, який не зашкодить здоров´ю і життю.
Основна частина
І Теоретичний блок.
1.Інформація.
Відпочиваючи, ви повинні дотримуватись правил безпечної поведінки, щоб ніщо не зашкодило вашому здоров´ю і життю. Тільки за такої умови ваш відпочинок буде корисним і зміцнить здоров´я.
З правилами безпечного відпочинку ви познайомитесь працюючи в групах.
Щоб безпечно відпочивати,
Треба правила ці знати!
2. Опитування думок.
ІІ. Практичний блок
1.Робота в групах . Технологія «Ажурна пилка».
Під час інтерактивної вправи «Ажурна пилка» діти в групах працюють 10 хвилин (8 хвилини вивчають правила і 2 хвилини відповідають на запитання учня, який виконує роль «Питайлика»).
І група (5 учнів отримують жовті кружечки).
Діти вивчають запропонований матеріал з правил поведінки під час прийняття сонячних ванн.
Правила перебування на сонці.
ІІ група (5 учнів отримують сині кружечки).
Вивчають правила поведінки під час купання.
Правила безпечної поведінки на воді і біля водойми.
ІІІ група (5 учнів отримують зелені кружечки).
Ознайомлюються з правилами поведінки у лісі.
Правила безпеки у лісі.
IV група (5учнів отримують коричневі кружечки).
Вивчають правила активного відпочинку.
Правила безпеки під час активного відпочинку.
V група (5 учнів отримують червоні кружечки).
Вивчають правила першої медичної допомоги.
Перші ознаки теплового удару
Перша допомога
Частіше давати прохолодні напої.
Сонячний удар – різновид теплового
Перші симптоми отруєння грибами та ягодами
Це: нудота, біль у животі,
блювання, запаморочення.
Перша допомога
Категорично забороняється давати молоко.
Якщо ви помітили, що хтось тоне, потрібно:
Якщо тонеш ти:
Перша допомога при порізах, пораненнях.
При укусах тварин, комах, повідомити дорослих і звернутися до лікаря.
VI група (5учнів отримує фіолетові кружечки).
Виконують роботу, запропоновану вчителем біля дошки, мають показати домашнє завдання (розважальні ігрові ситуації, ігри, гуморески тощо).
І, ІІ, ІІІ, IV, V групи працюють на місцях.
Завдання для дітей VІ групи, яка працює біля дошки:
1.Гра «Сонце – друг. Сонце – ворог».
Діти висловлюють свою думку про негативний і позитивний вплив сонця на здоров'я людини.
Вчитель: Ми знаємо, що сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі.
Але у кожної монети є і зворотня сторона.
Проведемо гру «Сонце–друг», «Сонце – ворог»
Друг
-Випромінює світло і тепло
-У людському організмі утворюється вітамін Д, який сприяє росту і
2.Інтерактивна вправа «Міцний ланцюг»
Діти задають запитання один одному з вивчених раніше тем та теми уроку.
Орієнтовні запитання:
(Закритий, зручніший одяг, закрите, м'яке взуття).
(Не робитиму різких рухів, не тікатиму, відійду в бік).
(У лісі ростуть: дерева, кущі, трав'янисті рослини)
3.Інтерактивна вправа «Акваріум».
І група «Сонечко» (шість учнів, які мають кружечки №1 і один учень, який має кружечок № 5)
ІІ група «Річечка» (шість учнів, які мають кружечки №2 і один учень, який має кружечок № 5)
ІІІ група «Лісок» (шість учнів, які мають кружечки №3 і один учень, який має кружечок № 5)
ІV група «Майданчик» (шість учнів, які мають кружечки №4 і один учень, який має кружечок № 5)
члени групи доповнюють.
Під час виступу дітей вчитель утворює картинку на дошці за допомогою використаних учнями промінчиків, хвильок, камінчиків, листочків.
(Сонечко, річка, лісок, пляж)
Під час виступу члени групи відповідають за планом.
Група «Річечка»
План:
До річки швидко ми спустились
(ходьба на місці)
Нахилились та умились
(нахил, іміт. умивання)
Побачили камінці (руку догола)
Потримали у річці (долоня на долоні)
Й нумо весело пливти (іміт.плав.)
Та вже час додому йти.
Група «Сонечко»
План:
Гумореска
Матусі й татусі
На розпеченому пляжі лає дама даму:
Та яка ж ви мама?
Та скажіть же ви що-небудь вашому синочку!
Він же кидає грязюку на мою сорочку!
дама гордо мовить, -
Мій он вашим капелюшком жабеняток ловить.
Павло Глазовий
Група «Лісок»
План:
До природи потрібно бережно ставитися і дякувати їй за все.
Група «Майданчик»
План:
Відповіді – на м’ячиках.
при отруєнні грибами, при порізах, пораненнях.
Рухлива гра в колі.
«Ти котись веселий м’ячик, прямо, прямо по руках. А у кого зупинився, той покаже:
-гусака
-півника
-малюка
Заключна частина
1.Зворотній зв’язок.
Самооцінювання емоційного стану на уроці.
2.Рефлексія.
А тепер, загинаючи кожний пальчик, назвіть, чому ми навчилися сьогодні.
1.
2.
3.
4.
5.
- Міцний ваш кулачок?
- То ж нехай таким міцним буде й ваше здоров'я!
3. Підсумок.
Тільки веселі безпечні ігри з друзями піднімуть вам настрій, а знання правил безпечної поведінки під час відпочинку збережуть вам здоров'я і життя.