Урок-тренінг "Безпека під час відпочинку"

Про матеріал
Очікувані результати уроку -тренінгу: - ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки під час відпочинку; - вчити учнів вибирати безпечні для відпочинку місця, ігри та розваги, - визначити правильні і неправильні дії людей під час відпочинку; - ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги; - розвивати пам'ять, спостережливість; - формувати уявлення, що людина – частина живої природи; - виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Урок – тренінг у  4 класі

Тема: Безпека під час відпочинку.

Очікувані результати:

  • ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки під час відпочинку;  
  • вчити учнів вибирати безпечні для відпочинку місця, ігри та розваги,
  • визначити правильні і неправильні дії людей;  
  • ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги;
  • розвивати пам'ять, спостережливість;  
  • формувати уявлення, що людина – частина живої природи;  
  • виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: ілюстрації, плакати, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал: вирізані з кольорового паперу листочки дерев, м’ячі,  хвильки, промінчики, різнокольорові кружечки, смайлики.

Хід уроку-тренінгу:

Вступна частина

І. Організаційний момент.

Вчитель: Зазирнуло сонце в клас.

  Кличе на заняття нас.

  Сипле щедро нам тепло,

  Роздає усім добро!

Вчитель: Я теж бажаю вам добра!

  І щоб урок пройшов наш добре,

  Почнемо з зарядки.

(Діти імітують рухи).

  Добре те, що сонце світить.

  Добре те, що віє вітер.

  Добре те, що поряд ліс

  Разом з нами ріс і ріс.

  Добре гратися надворі.

  Добре вчитися у школі.

  Добре плавати в ставку

  Добре те, що я живу.

ІІ. Мотивація.

Технологія «Мозковий штурм» .

  1. 1 учень:

- Що на вашу думку означає слово

поведінка       ?

  • Правильно поводити себе.
  • Виконувати правила, що  існують у школі, громадських місцях, транспорті, під час відпочинку на природі.

Після відповіді дітей

учень дає тлумачення

слову.

Поведінка – це

правила поводження

людини у певних умова


  1. 2 учень:

- Що на вашу думку означає слово

здоров´я          ?


  • Нічого не болить.
  • Людина весела, бадьора.
  • Вона добре працює, вчиться.

Після відповіді дітей учень

дає тлумачення слову.

 

 

Здоров'я – це стан фізичної та

духовної рівноваги людини,

відсутність хвороб


Вчитель: Складіть математичний приклад за допомогою слів «поведінка»,

«здоровя», «культура»

 КУЛЬТУРА + ПОВЕДІНКА = ЗДОРОВ’Я

  1. Технологія «Незакінчене речення» (робота з прислів’ями).

(Учень формулює незакінчене речення і пропонує закінчити його).

Вчитель: Давайте згадаємо народні прислів’я  про  здоров´я.

Хто згадає, говорить початок, інші учні закінчують прислів’я.

Вчитель пропонує в кінці своє прислів’я.

«Здоров´я має той, хто……. (дбає)».

  • Як же потрібно дбати про своє здоров´я?

Пригадайте вірш «Гімн здоров´ю», який допоможе вам дати правильні відповіді.

Здоров´я – основа усього на світі.

Здоровими бути бажають усі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись.

Робити зарядку і тепло вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

Поводиться добре, усіх шанувати.

Не плакать, не киснуть, не капризувати,

Не гратись з вогнем, не стрибати під машини,

що мчать по дорогах щодня без упину.

Себе берегти для матусі і тата,

 накази їх всюди виконувать свято

  Л.Лисенко

  1. Технологія «Мікрофон».

  • Потрібно щоденно вмиватись.
  • Одягатись по погоді.
  • Загартовуватись.
  • Спати з відкритим віконцем.
  • Їсти вітаміни.
  • Мати гарний настрій.
  • - Не гратись з вогнем.
  • - Дотримуватись правил безпеки при переході дороги.
  • - Слухатись маму і тата.

 

 


Вчитель: Ще, діти, щоб зберегти здоров´я, потрібно відпочивати.

  1. Робота із довідником (с.246)

(Прищепа Катерина Степанівна, Лук’яненко Василь Григорович
Тематичний довідник. 1997. – 336 с. )

Відпочивати – відновлювати сили після втоми.

  1. Розповідь.

Вчитель: Відпочинок – важливий елемент життя будь-якої людини. Без відпочинку неможливо зберегти здоров´я.

  Втома – стає причиною захворювань нервової системи, послаблення імунітету, загального зниження працездатності.

  1. Руханка.

Встали, діти, посміхнулись

Кругом себе обернулись.

Плесніть дружно тільки раз

До роботи! Все гаразд!

ІІІ. Оголошення теми заняття і очікування навчальних результатів.

Тема: «Безпека під час відпочинку».

Вчитель: Сформулювати мету нашого заняття може кожний з вас скориставшись фразою:

«Сьогодні я дізнаюсь…»

«Сьогодні я навчусь…»

IV. Зворотній звязок.

  1. Бесіда з елементами розповіді.
  • Де найкраще відпочивати? (на природі, на свіжому повітрі)
  • Які природні чинники здоров´я ви знаєте?

Природні чинники здоров´я

 

              сонце   повітря   вода

 

  • Як ви розумієте значення вислову «безпечний відпочинок»?

Це корисний відпочинок, який не зашкодить здоров´ю і життю.

Основна частина

І Теоретичний блок.

1.Інформація.

Відпочиваючи, ви повинні дотримуватись правил безпечної поведінки, щоб ніщо не зашкодило вашому здоров´ю і життю. Тільки за такої умови ваш відпочинок буде корисним і зміцнить здоров´я.

З правилами безпечного відпочинку ви познайомитесь працюючи в групах.

Щоб безпечно відпочивати,

Треба правила ці знати!

 2. Опитування думок.

 ІІ. Практичний блок

1.Робота в групах . Технологія «Ажурна пилка».

  1. Інструктування, об'єднання в групи за кольором кружечків.
  • І група (жовті круж.) – вивчають правила поведінки під час прийняття сонячних ванн.
  • ІІ група (сині круж.) – вивчають правила безпечної поведінки на воді і біля водойми.
  • ІІІ група (зелені круж.) – вивчають правила безпечної поведінки у лісі.
  • IV група (коричневі круж.) – вивчають правила безпечної поведінки під час відпочинку на майданчику.
  • V група (червоні круж.) – вивчають правила першої домедичної допомоги при тепловому ударі, якщо хтось тоне, при отруєнні грибами, при порізах, пораненнях.
  • VІ група (фіолетові круж.) – творча група, яка працює з вчителем біля дошки за поданими завданнями і готують розважальні вправи для проведення відпочинку.

Під час інтерактивної вправи «Ажурна пилка» діти в групах працюють 10 хвилин  (8 хвилини вивчають правила і 2 хвилини відповідають на запитання учня, який виконує роль «Питайлика»).

  • Головуючий стежить за часом.
  • Учень-«Питайлик» ставить запитання, щоб переконатися, що кожний розуміє зміст.

  І група (5 учнів отримують жовті кружечки).

Діти вивчають запропонований матеріал з правил поведінки під час прийняття сонячних ванн.

Правила перебування на сонці.

  1. Приймати сонячні ванни можна лише через 1-2 години після прийому їжі.
  2. Засмагати краще вранці або перед заходом сонця.
  3. Не можна засмагати з 12 до 17 години дня.
  4. Початкові перебування на сонці повинно бути обмеженим (2-3 хв) з наступними перервами.
  5. Перебування на сонці протягом дня не повинно перевищувати 30–40хв.
  6. Голову слід покрити головним убором світлого кольору.
  7. Після сонячних ванн потрібно обмитись водою температурою 26–28°С, перейти у тінь.

ІІ група (5 учнів отримують сині кружечки).

Вивчають правила поведінки під час купання.

Правила безпечної поведінки на воді і біля водойми.

  1.               Не можна перебувати біля водойми без дорослих.
  2.               У воді слід поводитися особливо обережно, не хапайте один одного за руки, ноги.
  3.               Небезпечно запливати далеко від берега на матраці чи камері, він може перевернутися.
  4.               Купатися тільки в спеціально відведених місцях під наглядом батьків.
  5.               Не можна пірнати, якщо не знаєте, яким є дно озера чи річки.
  6.               Не купайтеся дуже довго. Щоб не переохолодитися.

ІІІ група (5 учнів отримують зелені кружечки).

Ознайомлюються з правилами  поведінки у лісі.

Правила безпеки у лісі.

  1.               Щоб не заблукати, не ходіть до лісу без дорослих.
  2.               В лісі потрібно триматися разом. Якщо загубити батьків чи друзів, кричить голосніше.
  3.               Якщо заблукали, не панікуйте, не біжіть. Зупиніться на стежці і чекайте, коли за вами прийдуть.
  4.               Ніколи не куштуйте ягід, яких не знаєте.
  5.               Не збирайте перезрілих, червивих, трухлявих грибів.
  6.               Не грайтеся сірниками.
  7.               Не розводьте без дорослих вогнище, особливо під деревами або біля поля із зерновими культурами.
  8.               Не залишайте вогнище, не погасивши.

IV група (5учнів отримують коричневі кружечки).

Вивчають правила активного відпочинку.

Правила безпеки під час активного відпочинку.

  1.               Не можна гратися в небезпечних місцях (на будові, дорозі, в підвалах, горищах, біля водойм, скирт, трансформаторних будок, на балконах…)
  2.               На велосипеді дозволяється їздити по вулиці лише з 14 років.
  3.               На роликах, самокаті, скейтборді можна кататися на спортивному майданчику, на стадіоні, у парку.
  4.               Не гладьте і не торкайтеся чужих собак, кішок.
  5.               Не беріть гострі предмети, скло, вибухонебезпечні та пожежонебезпечні предмети.
  6.               Не кидайте каміння, пісок.
  7.               Не гуляйте, коли починає смеркати.

V група (5 учнів отримують червоні кружечки).

Вивчають правила першої медичної допомоги.


Перші ознаки теплового удару

  1.               Слабкість.
  2.               Головний біль.
  3.               Біль у вухах.
  4.               Потемніння у очах.
  5.               Задишка.
  6.               Температура тіла підвищується до 40 градусів і вище.

Перша допомога

  1. Перенесіть в тінь.
  2. Зняти верхній одяг.
  3. Покласти, піднявши голову.
  4. Накрити мокрим рушником.

Частіше давати прохолодні напої.


        Сонячний удар – різновид теплового  


  Перші симптоми отруєння   грибами та ягодами

  1.               Симптоми виявляються тільки через 8-24 години

Це: нудота,  біль  у животі,

блювання, запаморочення.

 

 

 

Перша допомога

  1. Дати багато води, промити шлунок.
  2. Дати активоване вугілля.

Категорично забороняється давати молоко.


Якщо ви помітили, що хтось тоне, потрібно:

  1.               Голосно покликати на допомогу.
  2.               Попросити викликати рятувальників і «швидку допомогу».
  3.               Кинути рятувальний круг чи мотузку.

Якщо тонеш ти:

  1.               Клич на допомогу.
  2.               Не метушись.
  3.               Зніми із себе зайвий одяг.
  4.               Ляж на спину, розслабся.
  5.               Якщо зачепився за щось під водою, постарайся звільнитися і спливти на поверхню.

Перша допомога при порізах, пораненнях.

  1.               Зупинити кровотечу, очистити рану.
  2.               Надавати першу допомогу чистими руками, обробленими спиртом.
  3.               Шкіру навколо рани протерти розчином (перекис водню, зеленка, розчин йоду, марганцевокислий калій).
  4.               Накласти стерильну пов'язку.

При укусах тварин, комах, повідомити дорослих і звернутися до лікаря.

VI група (5учнів отримує фіолетові кружечки).

Виконують роботу, запропоновану вчителем біля дошки, мають показати домашнє завдання (розважальні ігрові ситуації, ігри, гуморески тощо).

І, ІІ, ІІІ, IV, V групи працюють на місцях.

Завдання для дітей VІ групи, яка працює біля дошки:

 1.Гра «Сонце – друг. Сонце – ворог».


Діти висловлюють свою думку про негативний і позитивний вплив сонця на здоров'я людини.

Вчитель: Ми знаємо, що сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі.

Але у кожної монети є і зворотня сторона.

  Проведемо гру «Сонце–друг», «Сонце – ворог»


Друг

-Випромінює світло і тепло

-У людському організмі утворюється вітамін Д,  який сприяє росту і

  •  

 

  •  
  • розвитку дітей, захисту від інфекцій.

 

  • Ворог
  • - Спричиняє опіки.
  • - Сонячний удар.
  • - Тепловий удар.
  • - Викликає посуху.

 


2.Інтерактивна вправа «Міцний ланцюг»

Діти задають запитання один одному з вивчених раніше тем та теми уроку.

Орієнтовні запитання:

  •              Що захищає голову від сонячних променів?
  •              Що захищає очі від сонячних променів?
  •              Який одяг і взуття ти одягнеш, готуючись до прогулянки у ліс?

        (Закритий, зручніший одяг, закрите, м'яке взуття).

  •              Як будеш поводитися в лісі, якщо зустрінеш  дику тварину?

        (Не робитиму різких рухів, не тікатиму, відійду в бік).

  •              Які рослини ростуть у лісі?

        (У лісі ростуть: дерева, кущі, трав'янисті рослини)

3.Інтерактивна вправа «Акваріум».

  1. Інструктування, об'єднання в групи за цифрами.

І група «Сонечко» (шість учнів, які мають кружечки №1 і один учень, який має кружечок № 5)

ІІ група «Річечка» (шість учнів,  які мають кружечки №2 і один учень, який має кружечок № 5)

ІІІ група «Лісок» (шість учнів, які мають кружечки №3 і один учень, який  має кружечок № 5)


ІV група «Майданчик» (шість учнів, які мають кружечки №4 і один учень, який має кружечок № 5)

  1. Всі групи працюють 6 хвилин. Кожний «колір виступає» 1 хв., потім слово переходить іншому. Учень кожної групи, який має кружечок №5, коротко записує правила безпечної поведінки під час відпочинку.
  •                   на промінчиках (група «Сонечко»)
  •                   на камінчиках, на хвильках (група «Річечка»)
  •                   на листочках (група  «Лісок»)
  •                   на мячиках (група «Майданчик»),  

члени групи доповнюють.

  1. Після обговорення кожна група виступає  5 хвилин.

Під час виступу дітей вчитель утворює картинку на дошці за допомогою використаних учнями промінчиків, хвильок, камінчиків,  листочків.

(Сонечко, річка, лісок, пляж)

Під час виступу члени групи відповідають за планом.

Група «Річечка»

План:


  1.               Руханка

До річки швидко ми спустились

(ходьба на місці)

Нахилились та умились

(нахил, іміт. умивання)

Побачили камінці (руку догола)

Потримали у річці (долоня на долоні)

Й нумо весело пливти (іміт.плав.)

Та вже час додому йти.

  1.               Перша допомога            
  2.               Правила поведінки у воді та біля водойми.

Група «Сонечко»

План:


  1.               Правила під час прийняття сонячних ванн.
  2.               Перша медична допомога.
  3.               Ситуація на пляжі (дом. завдання –гумореска)

 

 

 

 

 

 

 

 

    Гумореска

Матусі й татусі

   На розпеченому пляжі лає дама    даму:

  •                   Та яке ж це виховання?

Та яка ж ви мама?

Та скажіть же ви що-небудь вашому синочку!

 

Він же кидає грязюку на мою сорочку!

  •                   То якраз не мій синок, -

дама гордо мовить, -

Мій он вашим капелюшком жабеняток ловить.


                                                                        Павло Глазовий


Група «Лісок»

План:


  1.               Правила під час прогулянки у лісі.
  2.               Перша домедична допомога при отруєнні грибами, ягодами, укусах тварин, комах.
  3.               Пісня «Послухай музику землі» (авт. Анатолій Житкевич).

До природи потрібно бережно ставитися і дякувати їй за все.


Група «Майданчик»

План:


  1.               Правила поведінки під час прогулянки на майданчику, проведення рухливих ігор.

Відповіді – на м’ячиках.

  1.               Рухлива гра «Веселий м’ячик»
  2.               Перша домедична допомога

при отруєнні грибами, при порізах, пораненнях.

            Рухлива гра в колі.

«Ти котись веселий м’ячик, прямо, прямо по руках. А у кого зупинився, той покаже:

-гусака

-півника

-малюка


Заключна частина

1.Зворотній звязок.

Самооцінювання емоційного стану на уроці.

  •                   Покажіть ваш настрій під час проведення заняття.

 

 

 

  •                   Потисніть один одному руки та подякуйте за співпрацю.

2.Рефлексія.

 А тепер, загинаючи кожний пальчик, назвіть, чому ми навчилися сьогодні.

1.

2.

3.

4.

5.

-    Міцний ваш кулачок?

-    То ж нехай таким міцним буде й ваше здоров'я!

3. Підсумок.

Тільки веселі безпечні ігри з друзями піднімуть вам настрій, а знання правил безпечної поведінки під час відпочинку збережуть вам здоров'я і життя.

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку