Урок організований у вигляді тренінгу, який має на меті не лише навчити учнів відповідній темі, а й дасть можливість познайомитися з учнями. Вправи різної форми та за різними методами передбачають детальну підготовку вчителя до проведення даного типу уроку.
Урок-тренінг №1. Цінність і неповторність життя людини
Мета: познайомитися з учнями, продемонструвати підручник і зошит, за якими вони навчатимуться у 5-му класі, ознайомити з методами роботи на тренінгу, розробити правила групи, виявити очікування учасників, створити дружню атмосферу для відпрацювання навичок комунікації і групової роботи.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Домашнє завдання: «Правила моєї групи».
Зміст тренінгу
1) Учнів сідають в коло, вітаються (2 хв).
2) Вправа «Знайомство»: «Хто я?» (5 хв). Найбільше підходить для першого знайомства, сприяє створенню доброзичливої атмосфери і зацікавленості.
На аркушах паперу (формату А4 або А5) проставте цифри від 1 до 5 і п'ять разів дайте відповіді на запитання «Хто я?». Використайте риси характеру, почуття, інтереси. Наприклад: «1. Я веселий; 2. Я люблю читати...». Після цього пришпильте аркуші паперу собі на груди і починайте ходити і читати написане в інших.
3) Кожен отримав бейджики (або папірці і безпечні шпильки). Записуємо на них свої імена і прикріпляємо їх до одягу (3 хв).
4) Правила групи (10 хв). Розробіть правила роботи групи. Оформляємо їх на аркуші паперу. Розберемо значення кожного правила.
5) Робота в групах (10 хв). Об'єднуємося у дві групи (гра «Струмочок»). Оформіть колажі з журнальних вирізок:
- перша група —оформлює плакат «безпечно-небезпечно»;
- друга група — «корисно-некорисно».
6) Презентація (5 хв). Зверніть увагу, ми будемо працювати за підручником «Основи здоров'я».
7) Вправа «Очікування» (5 хв). Дайте відповідь на питання, що ж ви очікуєте від наступних тренінгів (буде цікаво, дізнаємося щось важливе).
Чергові, роздайте клейкі папірці вирізані у формі зерняток. Ви можете написати одне своє побажання. Так ми оформимо плакат «Наші очікування», «посадемо» зерна в ґрунт.
8) Зворотний зв'язок (3 хв). По черзі продовжуємо фразу: «На цьому тренінгу я...»
9) Прощання. Вправа «Подякувати сусідові» (2 хв).