Урок-тренінг. Ти - пішохід
Мета: нагадати учням правила безпечного переходу дороги. Надати змогу відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації, уміння приймати відповідальне рішення про перехід дороги, впевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні вміти:
-
називати чотири види пішохідних переходів та знаки, якими їх позначають;
-
пояснювати різницю між двосмуговою і багатосмуговою дорогою;
-
визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та на око;
-
розпізнавати дорожню розмітку («зебру», осьову лінію й острівці безпеки) і пояснювати її значення;
-
називати мінімальну безпечну відстань до автомобілів, що рухаються першою, другою і третьою смутами;
-
демонструвати вміння приймати рішення про перехід складних ділянок дороги;
-
демонструвати уміння правильно переходити дорогу поблизу школи.
Обладнання і матеріали
-
аркуші паперу формату А2 і АЗ;
-
олівці, фломастери, маркери;
-
ножиці, скотч, клей.
Що підготувати заздалегідь
-
на плакаті «Очікування» намалювати блакитний вагончик,
підготувати фігурки людей (бінго) за кількістю учасників;
-
план доріг у мікрорайоні школи;
-
шість іграшкових автомобілів і дві ляльки відповідного розміру;
-
розрізані у формі пазлів зображення дорожніх знаків, якими
позначають пішохідні переходи (підземний, наземний, надземний).
Домашнє завдання: Підручник, § 3
Зміст тренінгу
-
Знайомство-асоціації (5 хв): «Вітаю усіх. Сьогодні ми починаємо вивчати розділ, присвячений безпеці дорожнього руху. Пропоную кожному назвати своє ім'я і продовжити фразу: «Я думаю, що дорога — це...». Записуйте на дошці асоціації зі словом «дорога». Підкресліть або додайте слова «ДТП» і «пішохідний перехід».
-
Очікування (3 хв). Роздайте фігурки бінго, запропонуйте учасникам написати свої очікування і розмістити їх у вагончику: «Наші очікування вирушають у подорож, а ми докладемо зусиль, щоб вони збулися».
-
Нагадування правил (2 хв): «Які з наших правил допоможуть на дорозі, у транспорті?» (бути доброзичливим, приходити вчасно тощо).
-
Вступ (3 хв). Інформація про місячник безпеки дорожнього руху і статистику ДТП.
-
Повторення вивченого у початковій школі (5 хв). Запитання рубрики «Перевір себе»(підручник, с 20). Обговоріть, які види пішохідних переходів є у вашому населеному пункті. Позначте на плані ті, що поблизу школи.
-
Презентація: «Багатосмугова дорога» (підручник, с 20) (2 хв).
-
Об'єднання у дві групи (водій, пішохід). Демонстрація: «Безпечна відстань до автомобіля» (10 хв).
-
За допомогою чотирьох помічників, іграшкових автомобілів і ляльки (пішохода) продемонструйте ситуацію, зображену в підручнику на мал. 11. За вашим сигналом автомобілі починають рухатись, а пішохід переходити дорогу. Стежте за тим, щоб автомобілі не перевищували швидкості.
-
Дайте завдання групам. Перша готує демонстрацію, поставивши всі автомобілі на відстані, де стояв другий автомобіль. Продемонструйте, як автомобіль, що рухається третьою смугою, збиває пішохода. Друга група готує демонстрацію ситуації, якщо автомобіль на третій смузі перевищує швидкість.
8. Робота в групах (10 хв).
-
Об'єднайте учасників у три групи (за допомогою розрізаних на пазли малюнків дорожніх знаків підземного, наземного і надземного пішохідного переходів).
-
Запропонуйте виконати завдання за допомогою блок-схеми (підручник, с 22-23) і по черзі продемонструвати та пояснити свій вибір.
9. Прощання (5 хв). Учасники стають в коло беруть сусіда за руку і продовжують зразу: «Бажаю, щоб у твоїй життєвій подорожі ти... (наприклад, уникав дорожньо-транспортних пригод)». Потім усі хором прощаються: «Щасливої дороги!».