Урок-тренінг на тему: «Молодіжні субкультури в житті людини»
9 клас
Мета: формування субкультурної свідомості школярів.
Завдання уроку:
Навчальні:
Корекційно-розвивальні:
Виховні:
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: Роздрібні картинки на співвіднесення, відео, технічне оснащення, (іграшка або щось подібне) – на розповідь про субкультуру.
ХІД УРОКУ
I. Підготовча частина
I.1. Організаційний етап
Субкультур в Україні чимало:
Готи, редан, воркаутери, хіпсери…
Кожна культура несе своє слово,
Вираження, стиль – це їхні акорди.
Заграють музикою, затанцюють танком,
І стануть щасливі бо їх тут почули.
1.2. Нервово-психологічна підготовка:
Що таке молодіжна субкультура?
Які ви знаєте види субкультур?
II. Основна частина
Тож сьогодні ми з вами познайомимся з молодіжними субкультурами, їх видами та основними характеристиками.
II. Вивчення нового матеріалу
Вся молодіжна культура побудована на використанні досягнень "високого мистецтва". Свій розвиток вона "розпочала" наприкінці ХХ ст., яка реалізувалась у трьох сферах буття, які не мають прямого стосунку до соціального устрою. Однією з таких сфер є мода, чиї темпи змін часто не відповідають можливостям виробництва, а іншою - музичні ритми.
Мода швидко та активно заявила про себе, як про важливий елемент сучасної культури, молодіжної зокрема!
Субкультури — це сукупність культурних зразків, тісно пов’язаних з домінантною культурою і у той же час відмінних від неї. Субкультура – це спільність людей, чиї переконання, погляди на життя і поведінку відмінні від загальноприйнятих або просто приховані від широкої публіки, що відрізняє їх від більш широкого поняття культури, відгалуженням якої вони є. Найчастіше субкультури переходять у окремі ідейні поняття, бо важко назвати культуру, до якої б вони відносились.
Хоча поява терміну «субкультура» у науковій літературі датується 30-ми рр. ХХ ст., дійсного поширення він набув у 1960-70-х рр., у зв’язку з дослідженнями молодіжних рухів.
Субкультура формується під впливом таких чинників:
· Вік;
· етнічне походження;
· релігія;
· соціальна група;
· місце проживання.
Цінності субкультури не означають відмови від національної культури, культури, що прийнята більшістю, вони є лише деякими відхиленнями від неї.[1]
Тож пропоную подивитись відео про субкультури, їх види та характеристики https://www.youtube.com/watch?v=NCtfQhzpiME&ab_channel=%D0%92%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%86%D0%B2%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE [2]
Які субкультури ви запам’ятали?
Рефлексія
Руханка:
III. Заключна частина
1. Підведення підсумків уроку
Пропоную вам розгадати одяг субкультури та співставити його з тою культурою яка підходить
Назва субкультури |
Одяг субкультури |
Готичний стиль |
|
Рок |
|
Стиль панк |
|
Хіпі |
|
Емо |
|
Стиляги |
|
Моди |
|
Пальчикова та зорова гімнастика. (експеремент)
Бесіда
Діти, то про що ми сьогодні говорили?
Що таке субкультура? (Субкультура — це сукупність культурних зразків, тісно пов’язаних з домінантною культурою і у той же час відмінних від неї)
Коли почався розвиток субкультури? (На початку 20 століття)
Коли набуло поширення субкультури? (60-70р 20 століття)
Які субкультури ви запам’ятали?
Що значить субкультура для вас?
Про що ми з вами дивились відео?
Що вам сподобалось з переглянутого відео?
Чи вам сподобалося, те що ми з вами робили сьогодні?
Що вам сподобалось з сьогоднішнього уроку?
Що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку?
Яку несуть користь субкультури для вас?
2. Організоване закінчення уроку
Наш урок завершився, тож дітки, ви сьогодні всі великі молодці. Ви були активними та добре працювали. Гадаю вам сподобався сьогоднішній урок, та ви відкрили для щось нове й цікаве. Відпочивайте, бажаю вам успіхів у наступних уроках та цікавих завдань!
Література