Наказ "Про організацію викладання предметів початкової школи в 2023-2024 н.р."

Про матеріал
Організаційний наказ щодо особливостей викладання предметів початкового рівня освіти в поточному навчальному році. Допоможе керівникам закладів загальної середньої освіти регулювати діяльність учителів початкових класів.
Перегляд файлу

Про організацію викладання

предметів початкової школи

у 2023-2024 н.р.

 

На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», постанови Кабінету Міністрів України від 28.07.2023 № 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018 (у редакції постанов Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 №688, від 30.09.2020 № 898), відповідно до листа МОН України від 16.08.2023 № 12186-23 «Про організацію 2023-2024 н.р. у закладах загальної середньої освіти», вимог навчальних програм, затверджених наказами МОН України та з метою створення оптимальних умов для піднесення ефективності освітнього процесу, усебічного розвитку та виховання особистості через формування в учнів бажання й уміння вчитися; повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок, умінь і навичок здорового способу життя, формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині, а також посилення роботи щодо забезпечення соціально-емоційного розвитку, формування навичок самозарадності, організації роботи з подолання освітніх втрат із застосуванням діагностувальних методик їх виявлення; підвищення результатів навчання учнів 1-4-х класів засобами компетентнісно зорієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів

 

Н А К А З У Ю :

 

  1. Учителям початкових класів, англійської мови, інформатики, музичного мистецтв, фізичної культури:
    1.   Забезпечити дотримання вимог щодо створення належних умов для навчання й виховання учнів, встановлених Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти (наказ МОЗ України від 25.09.2021 №2205), наказом МОЗ України від 01.08.2022 № 1371 «Про внесення Змін до деяких наказів МОЗ України» (щодо тривалості онлайн-уроків).
    2.      Вивчення предметів початкової школи в 1-2-их класах здійснювати за Типовими освітніми програми для 1-2 класів ЗЗСО, розробленими під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 №743, у 3-4-х класах – Типовими освітніми програми для 3-4 класів ЗЗСО, розробленими під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 №743; у 1-І, 2-І, 3-І, 4-І класах – Освітньої програми «Інтелект України» (науковий керівник Гавриш І.В.; лист ДСЯО від 06.08.2020 №01/01-23/929).
    3.      Вивчення предметів у початкових класах здійснювати за підручниками та навчальними посібниками, зазначеними в листі МОН України «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти в 2023-2024 н.р.».
    4. Ведення класних журналів здійснювати в електронній системі на платформі «Нові знання» без дублювання інформації на паперових носіях.
    5. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4-х класів, ведення класних журналів учнів початкових класів у 2023-2024 н.р. здійснювати відповідно до наказів МОН України від 02.09.2020 № 1096 «Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів НУШ» (стосуються структурування Класного журналу (розподілу сторінок між предметами вивчення та інтегрованими курсами), фіксації змісту та форм фактично проведених уроків), 13.07.2021 № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти» (стосуються фіксації результатів оцінювання навчальних досягнень учнів), листа МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році», Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі, затвердженої наказом МОН України від 08.08.2022 № 707.
    6. Під час календарно-тематичного планування на 2023-2024 навчальний рік передбачити навчальний час на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік.
    7. Провідними у вивченні предметів початкового рівня освіти вважати особистісно зорієнтований, компетентнісний, інформаційний підходи.
    8. Розширити змістове наповнення ранкових зустрічей із метою створення психологічно комфортної атмосфери в класному колективі, актуалізації в учнів мотивації до навчальної діяльності.
    9. Під час організації роботи з подолання освітніх втрат із застосуванням діагностувальних методик їх виявлення, підвищення результатів навчання учнів 1-4-х класів засобами компетентнісно зорієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів керуватися методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році (лист МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22) у частинах, що стосуються діагностування навченості учнів 2-4 класів на початку навчального року (с. 7-12 додатку 2 до листа) та можливостей компетентнісно зорієнтованого навчання для підвищення результатів навчання учнів 1-4 класів (с. 26-35 додатку до листа).
    10.      В умовах навчання з використанням дистанційних технологій на уроках використовувати цифрові сервіси та онлайн-інструменти з метою урізноманітнення освітнього процесу, створення можливостей для розвитку творчої активності учнів, формування навичок добирати навчальну інформацію з різних інформаційних джерел, застосовувати медіаресурси для залучення контекстуальних зв’язків.
    11.      Формувати в учнів мережевий етикет, спонукати дотримуватись правил спілкування та взаємодії в інтернеті, нести відповідальність за власні дії в мережевому просторі.
    12.      В умовах компетентнісно зорієнтованого навчання посилити значущість роботи з формування навичок самоорганізації і самонавчання, уміння виокремлювати серед потоку інформації ту, яка цікавить найбільше, яка потрібна для виконання певного навчального завдання.
    13.      В організації освітнього процесу використовувати підручники, що за результатами конкурсного відбору отримали гриф «Рекомендовано для використання в закладах загальної середньої освіти».
    14.      Посилити роботу щодо підготовки учнів до участі в конкурсі знавців рідної мови імені П. Яцика, Всеукраїнському відкритому марафоні з української мови імені Петра Яцика, у міській Малій олімпіаді з математики, англійської мови, інформатики, інтерактивних дистанційних конкурсах.
    15.      Активно запроваджувати в практику своєї роботи елементи досвіду педагогів-новаторів, які здійснюють освітній процес на засадах інтеграції, STEM-підходів.
    16.      Узяти активну участь у ліцейних та міських тематичних виставках.
  1.        Класоводам 1-4- класів:
    1. Забезпечити своєчасну перевірку робочих зошитів та зошитів для діагностувальних робіт.
    2. Підсумкові діагностувальні роботи проводити на проштампованих листках, які прошиваються й зберігаються в учнівських портфоліо. Аналіз підсумкових робіт не пізніше, ніж через тиждень після проведення, подавати голові м/о.
    3. Проєктуючи процес засвоєння змісту навчальних предметів у 1-4 класах ґрунтуватись на настановах, що стосуються національно-патріотичного виховання і формування громадянської позиції в учнів 1-4 класів та які пропоновані в методичних рекомендаціях щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році (с. 35-40 додатку 2 до листа МОН від 19.08.2022 № 1/9530-22).
    4. У жовтні 2023 здійснити проміжний та наприкінці навчального року підсумковий звіти про навчальний поступ кожного учня, оцінити активність дитини, її самостійну роботу на уроці, співпрацю з однокласниками; результати проведеного аналізу зафіксувати в свідоцтвах досягнень, які занести до особових справ учнів.
    5. Спланувати у співпрацю із соціально-психологічною службою ліцею, діагностику особистісних якостей учнів, якісних особливостей навчальної діяльності, сформованості навчальної мотивації, стану психологічного клімату в класі тощо. Отримані результати здійснених діагностувань використати у ході реалізації індивідуалізації й диференціації освітнього процесу.
    6. Проводити просвітницьку роботу з батьками щодо дотримання єдності впливу школи й родини на зростання дитини, участь батьків в освітньому процесі; модернізувати зміст і форми освітніх заходів, що актуалізують родинні цінності.
    7. Організувати та провести в 2023-2024 н.р. предметний тиждень; узяти активну участь у підготовці та проведенні Лесиних та Шевченківських днів.
    8. Продовжити роботу над зміцненням матеріальної і методичної бази кабінетів початкової школи відповідно до вимог НУШ; використовувати можливості мультимедійних кабінетів на уроках і позакласних заходах із метою піднесення рівня зацікавленості учнів у процесі навчання, індивідуалізації освітнього процесу.
  2.   Класоводам 4-х класів забезпечити належну підготовку учнів зазначеної категорії до складання державної підсумкової атестації з української мови (мови і читання) та математики.
  3.   Голові м/о вчителів початкових класів ПІБ:
    1. До 12.09.2023 спланувати роботу м/о, зосередити роботу вчителів на використанні ними в практичній діяльності ідей перспективного педагогічного досвіду; інноваційних педтехнологій та сприянні педагогам у створенні власних творчих напрацювань із проблеми науково-методичного супроводу освітнього процесу, реалізації Концепції «Нова українська школа».
    2. Організувати проведення тематичних днів учителів початкових класів (проблемних семінарів, круглих столів, освітніх кластерів), спланувати та забезпечити якісне проведення позакласної роботи з учнями.
    3. Систематично аналізувати результати роботи вчителів та рівень навчальних досягнень учнів.
  4.   Заступнику директора з навчально-виховної роботи ПІБ забезпечити педагогічний моніторинг стану викладання предметів початкової ліцею та його узагальнення наказом по закладу (грудень, травень).
  5.   Відповідальність за виконання наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи ПІБ.
  6.   Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

Директор               ПІБ

 

Із наказом ознайомлені:

 

docx
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
3434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку