Урок-тренінг на тему: "Цінність життя і здоров'я людини"

Про матеріал
На уроці, який проходить у формі тренінгу, учні можуть вільно висловлювати свої думки, вчитель може провести різноманітні вправи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА:  підвести учнів до розуміння цінності і неповторності життя, необхідності відповідати за своє здоров’я, власні вчинки; визначити місце здоров’я в ієрархії життєвих потреб; орієнтуватися на сприйняття загальнолюдських цінностей.

ОБЛАДНАННЯ: папір, олівці, фломастери,смайлики, особисті емблеми на кожного учня, м’ячик.

100_0504.JPG

ПЛАН УРОКУ – ТРЕНІНГУ:

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПСИХОЛОГІЧНЕ НАЛАШТУВАННЯ.

                                            Пролунав уже дзвінок,

                                            Починається урок.

                                            Сьогодні в нас він незвичайний

                                             Тож повернімося обличчям до гостей

                                             І лагідно скажемо їм: «Добрий день!»

 

                                            Ми вам раді ,люди добрі ,

                                            І вітаєм щиро вас,

                                            І запрошуєм ласкаво

                                            На урок в дев’ятий клас.

Любі учні! Я теж вітаю вас у стінах цього кабінету. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі тренінгового заняття. Я хотіла б, щоб девізом сьогоднішнього заняття стали слова Генрі Форда:

                                     «Зібрались разом – це початок,

                                             Триматися разом – це прогрес,

100_0521.JPG                                              Працювати разом – це успіх.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. ЗНАЙОМСТ ВО.

Діти, щоб наші гості краще орієнтувалися до кого вони завітали на урок – тренінг, давайте ви з ними познайомитесь за допомогою ваших особистих емблем, які ви підготували.

(учні по черзі показують свої емблеми і називають ім’я та девіз, життєве кредо)

100_0522.JPG

3.ПРАВИЛА ГРУПИ.

Перед тим, як ви почуєте тему тренінгового заняття давайте пригадаємо правила, яким слід підкорятись і користуватись під час роботи в групі (учні називають правила): посміхатись, не запізнюватись, вміти слухати, поважати один одного, бути активним, бути толерантним, говорити лаконічно, довіряти, добровільність, передавати знання іншим, не перебивати тощо.

4. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТРЕНІНГУ.

Тема сьогоднішнього уроку – тренінгу: «Цінність життя і здоров’я людини.»

Заняття  носитиме практичний характер; впродовж заняття ви повинні зрозуміти чому ж саме наше життя є цінним і неповторним; визначити і побудувати ієрархію життєвих цінностей.

5. ОЧІКУВАННЯ.

Сьогодні ви, як і я, чогось очікуєте від цього уроку. Зараз ви напишете свої очікування на папірцях і вкинете їх у  «конверт відвертостей», починаючи словами «Я очікую…» Розпочну я. Я очікую від вас активності, тоді й заняття наше буде успішним.

100_0526.JPG

6. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

ІСТОРІЯ «МОРСЬКА ЗІРКА»

Якось одна людина йшла вздовж морського узбережжя. Вона помітила, що за ніч на берег викинуло величезну кількість морських зірок. Із радістю, насолоджуючись ранішнім сонцем, людина відмірювала милю за милею по піску.

Вдалині вона побачила, що хтось танцює.

А коли наблизилася, стало очевидним, що фігурка не танцює, а повторює якісь дії.  Підійшовши ближче, людина помітила, що це дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морських зірок і кидала їх у море.

Від подиву людина зупинилася на мить, а потім запитала: «Навіщо ти кидаєш у море морських зірок?»  «Якщо я залишу їх на березі, _ відповіла дівчинка, - сонце висушить їх і вони вмруть. Я кидаю їх у море. Тому що хочу, щоб вони жили.»

Людина замислилася, вражена словами дівчинки, а потім, згадавши, скільки миль узбережжя вона пройшла, сказала: «Так їх, цих морських зірок, тут на березі мільярди! Що ти можеш змінити?»

Дівчинка повільно нахилилася, підняла ще одну морську зірку і кинула її у бурхливе море. Потім повернулася до людини і усміхнулася: «Можливо ви і маєте рацію, -  сказала вона, - але саме для цієї зірочки я змінила життя.»

Тож нехай сьогоднішнє заняття примусить вас, діти, задуматись над цінністю життя і здоров’я й допоможе йти в житті тільки правильною дорогою.

7. ВПРАВА «ЖИТТЄВІ ЦІННОСТІ.»

Цінності – це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє і оцінює будь – що у своєму житті, визначає власні пріоритети.

Зараз я всіх попрошу записати на емблемах те, що є самим цінним для вас. Запис робите у центральному трикутнику емблеми.

(учні роблять запис життєвих цінностей)

Цінності часто визначають життєвий шлях людини. Я вам зачитаю фрагменти бесід з людьми різного віку, а ви уважно послухаєте і визначите із почутого основні цінності цих людей.

  1. «Для мене головне – це мій бізнес. Я дуже багато працюю, пізно приходжу додому. Думки про нього приносять мені радість і задоволення.»

                                                                                      ( Чоловік, 36 років)

  1. «Мені хочеться побільше відпочивати і спілкуватися. Хоча я навчаюся в інституті, мене це не дуже тішить. Як провести вільний час? Ось головне моє запитання кожного дня.»

                                                                                    ( Дівчина, 18 років)

  1. « здоров’я, здоров’я – ось що головне. Було б здоров’я, а його якраз і немає.»

                                                                                     ( Чоловік, 72 роки)

  1. « Діти виросли. Чоловік на роботі. Не дуже розумію, чим себе зайняти. Здається, я нікому  в цьому житті не потрібна.»

                                                                                    ( Жінка, 46 років)

  1. « Літом – гори, байдарка разом з дружиною і сином. Зимою – лекції в інституті, на вихідних - лижі. Коли є вільний час, то із задоволенням ходжу в театр.»

                                                                                     ( Чоловік, 29 років)

8. ВПРАВА « БАЖАННЯ.»

Прийшов час знову попрацювати з особистими емблемами. Уявіть собі, що до вас прийшов Чарівник і запропонував виконати 5 ваших найзаповітніших бажань. Запишіть їх з лівого боку емблеми.

( учні записують бажання, а потім їх зачитують)

9. ІНФОРМАЦІЙНА ХВИЛИНКА.

Кожна людина орієнтується, як правило, не на одну яку – небудь цінність, а на кілька життєвих цінностей, розташованих у певній ієрархії.

Життєві цінності треба вміти виявляти, осмислювати і усвідомлювати. Однією з важливих життєвих цінностей, як ви вже знаєте, є здоров’я. До життєвих цінностей психологи відносять цікаву роботу, благополуччя в родині, упевненість у собі, самостійність, наявність гарних і вірних друзів, творчість, свободу, життєву мудрість, суспільне визнання.

Ієрархією називають розташування частин або елементів в порядку від найвищого до найнижчого.

Для когось найвищою життєвою цінністю, яку він ставить на перше місце, є свобода, для когось – матеріальне благополуччя, для когось – творча і цікава робота.

Не у всіх людей здоров’я посідає належне місце серед життєвих цінностей. Приміром, молода матуся, яка везе коляску і курить при цьому, своєю поведінкою засвідчує те, що вона не думає ні про своє здоров’я, ні про здоров’я своєї дитини. Здоров’я в системі її життєвих цінностей перебуває на одному з останніх місць, хоча вона, можливо, вважає інакше.

10. ВПРАВА « ІНША ПЛАНЕТА.»

Уявіть, що решту свого життя ви проведете на іншій планеті, де є умови для життя, але немає людей. З собою ви можете взяти все, але написати ви можете лише п’ять слів. Запишіть їх, будь – ласка, на своїх емблемах.

( учні записують слова, після чого зачитують їх )

Аксіологія – філософське вчення про цінності.

Існують ще й моральні цінності.

Принципи, правила і норми поведінки, додержання яких необхідне для функціонування і існування суспільства утворюють систему моральних цінностей.

До моральних цінностей, що регулюють поведінку людини належать: самоповага, такт, чуйність, справедливість, добро, уважність, ввічливість, дружба, любов тощо.

11. ВПРАВА « ПРАВДИВИЙ М’ЯЧИК.»

Зараз ми проведемо невеличку розминку. Я буду зачитувати твердження і кидати м’ячик комусь із вас, а ви повинні визначити чи є вірним почуте твердження. Якщо воно вірне, то ви говорите «так» , а якщо не вірне – говорите «ні» і м’ячик повертаєте мені.

100_0531.JPG

  1. Людина повинна прагнути не турбувати своїми діями інших, не відвертати їхньої уваги, вибачатися за завдані клопоти, допущену помилку.

                                                                                                                                      (Так)

  1. Потреби людини в процесі її життя зростають, тому що задоволення одних веде

до зародження інших.

                                                                                                                                      (Так)

  1. Не обов’язково виявляти готовність зробити людині послугу на її прохання.

                                                                                                                                       (Ні)

  1. Поведінка особистості зумовлюється комплексом чинників – мотивами.

                                                                                                                                       (Так)

  1. У житті людини складається певна ієрархія потреб – від відносно елементарних до духовних і соціальних, вищим проявом яких є потреба в самореалізації, тобто у творчій діяльності.

                                                                                                                                        (Так)

  1. Мотиви на відміну від потреб, не властиві людині.

                                                                                                                                        (Ні)

  1. Саме інтерес, як усвідомлена потреба, спонукає людину діяти, ставити мету й прагнути досягти її.

                                                                                                                                       (Так)

Життя людини – особливе. Завдяки перетворювальній діяльності людини життя кожної особистості має неповторну цінність. Кожний має усвідомлювати свою унікальну важливість для людства. Кожен господар свого життя. Але варто задуматися над тим, що життя рухається лише вперед: повернутися назад  неможливо. З кожною втратою цінність життя не зменшується, а збільшується. Ставленню до життя, як до цінності, навчають. Однак розуміння цінності життя настає в кожного в певний час.

12. ВПРАВА « Я ПЕРЕКОНАНИЙ.»

Життєвих цінностей багато. У кожного вони свої. Які життєві цінності будуть приорітетними для вас? Я вам буду називати слова. Ті, хто вважає або навіть переконаний, що це цінність – той хлопає в долоні, а ті, хто переконаний, що ні – в долоні не хлопає.

Освіта;                             Бізнес;                                  Цікава робота;

Дискотека;                      Сім’я;                                   Поїздка за кордон;

Здоров’я;                          Релігія;                               Життєрадісність; 

Друзі;                                Модний одяг;                   Любов;

Політика;                        Вихованість ;                       Відвідування вечірок.

13. ПІДСУМОК УРОКУ.

Усе, що ми цінуємо, поділяють на те, що можна придбати за гроші, й те, що за гроші не купиш: «Можна купити ліки, та не купиш здоров’я. Можна купити дім, та не купиш затишку. Можна купити ліжко, та не купиш спокою.»

Тепер підсумуйте ви: Які цінності для вас є найважливішими і чому?

14. ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК ТА ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

15. ВПРАВА «ВІНОЧОК.»

100_0536.JPG

Учні стають в коло,  беруться за руки і кажуть «Я бажаю тобі…» І так роблять по черзі, в кінці утворюється своєрідний «віночок побажань».

Ваші очікування мають здатність реалізовуватися. Тому завжди краще налаштовуватися на здоров’я, а не на хворобу. Заплющіть очі й уявіть себе і своїх рідних здоровими і щасливими, подумки побажайте усім здоров’я.

100_0538.JPG

На задній стінці стільця в кожного учня наклеєні по два смайлики. На дошці перед вами точно такі ж смайлики. Ви повинні вибрати той, який більше імпонує вашому настрою, з яким ви залишаєте стіни цього кабінету і наклейте його на дошку.

100_0541.JPG

docx
Додав(-ла)
Каранюк Інна
Додано
4 червня 2019
Переглядів
2731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку