Урок з елементами тренінгу для учнів 7-8 класів у формі засідання у валео-кафе "Котигорошко" має на меті навчти підліткв розпоряджатися не тільки власним часом і здоровям, а й працювати в колективі, толерантно ставитися до думки інших
Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 Мелітопольської міської ради Запорізької області
Валео-кафе «Котигорошко»
«Один день із життя підлітка»
Автори: Ганюкова О.В., заступник директора з ВР, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Горбова О.В.,
учитель української мови
та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
класний керівник 7-В класу
Мелітополь, 2019
Мета:
Здоров’я – це ще не все, але без здоров’я все – ніщо. (Сократ)
Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.(Ч.Діккенс)
Котигорошко. Доброго здоров’я вам, любі діти!
Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просимо до господи!
Раді вас у нас вітати,
Щастя та добра бажати!
Учні. Доброго здоров’я!
Котигорошко. Рад вас вітати! Щастя та здоров’я всім хочу побажати.
А також:
Будьте красиві, як весна,
Багаті, як земля,
Щедрі, як осінь,
Здорові, як вода.
А в цьому нам допоможе корисна гра.
Робота в групах (учасники об’єднуються в команди човнів: на вході кожен отримав частину пазала). Зібрати команду. Придумати назву своєї шхуни.
Рефлексія «Портретист». Розфарбувати смайл свого настрою (якщо ви левша малюйте правою рукою, якщо правша – лівою).
Правила роботи в групах
1) Цінувати час
2) Говорити по черзі
3) Говорити коротко і по темі
4) Говорити від свого імені
5) Правило піднятої руки. Говорити після підняття руки та дозволу тренера, щоб не перебивати один одного
6) Правило піднятої ноги. Можна виходити з тренінгу, не питаючи дозволу, тихо, не заважаючи далі проводити тренінг
7) Правило толерантності та поваги до учасників тренінгу
8) Бути позитивним та добровільно активним. Тобто висловлювати позитивні думки, ідеї та позитивні дії. А також,якщо необхідна людина для виконання завдання, то присутні мають право пропонувати лише свою кандидатуру.
Розробити курс корабля до островів Вундеркіндія, Гармонія, Можливостей.
Розподілити обов’язки між членами команди:
Капітан
Штурман
Юнга
Кок
Док
Механік
Матрос
Мічман
Науковець
Володар часу
3. « Мозковий штурм»
- Як ви вважаєте, які основні життєві потреби в людини? (пити, їсти, одягатися, захищатися, піклуватися про здоров’я й … крім цього існують інші важливі потреби, як любити й бути улюбленим, мати успіх у житті,можливість вибору, радості життя, потреба вчитися та досліджувати)
Вправа «Торт потреб».
4. Повідомлення теми і завдань уроку.
Робота в групах.
(Вправи для розумової діяльності «Кнопка мозку», «Гаки», «Позитивне налаштування»).
І острів Вундеркіндія
Слово вчителя: «Як ви знаєте, поживні речовини складаються з білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінеральних речовин. Зараз ви прочитаєте і зробите повідомлення про ці поживні речовини. (Учитель роздає підготовлені картки з інформацією про білки, вуглеводи, вітаміни. Кожна група доводить свою інформацію). Виконання 5 хв.
Висновок
Щодо трьох головних правил сніданків для школярів:
1. Швидкі вуглеводи лише створюють видимість ситості. Тому споживання на сніданок каш швидкого приготування, картоплі, бутербродів з білим хлібом, печива, солодких десертів є дуже небажаним, оскільки призводить до стрімкого підвищення рівня цукру у крові, провокує стрибок інсуліну.
2. Дуже важливо, щоб вуглеводи були повільними (крупи, овочі, цільнозерновий хліб) та багатими на клітковину.
3. І не забувайте про воду. Достатнє споживання води зміцнює імунітет та забезпечує водний баланс. Давайте склянку простої води до вашого сніданку і неодмінно кладіть у рюкзак пляшку води із собою до школи.
Гра «Майстер - шеф».
Слово учителя: «Ви знаєте, що принципами раціонального харчування є помірність, різноманітність і збалансованість. Подивіться на піраміду здорового харчування і складіть меню на день для школяра. (вчитель пропонує на плакаті піраміди харчування скласти меню Вундеркінда) В ньому мають бути холодні закуски, салати, основні страви, гарніри, напої. Кількість прийомів їжі – 4.
(Учні складають меню для школяра). Захист робіт через 8 хв.
Підсумок (закріпити набуті знання)
Зробимо висновки:
Наш маршрут пролягає на острів Гармонія
ІІ острів Гармонія «Саморозвиток»
В останній час все частіше вдається чути слово «саморозвиток». Існує багато думок з приводу того, що в кінцевому рахунку означає самовдосконалення та саморозвиток., гармонії їз самим собою. Одні вважають це імпульсом для зовнішніх відносин, які головують в суспільстві. Інші – виключно внутрішнім аспектом глибинного самопізнання себе і тільки себе, який до суспільства не має ніякого відношення. Ці протилежні точки зору є крайнощами, що виражають безліч поглядів. Ми все-таки живемо в соціумі. Тому повинні вміти “і себе показати, і на людей подивитися”.
Не сперечаючись з представниками різних поглядів на саморозвиток та самовдосконалення людини, зауважимо, що в їх основі лежить намагання йти вперед, змінюючи себе. Всім відомо, що якщо людина стоїть на місці, то рано чи пізно почне деградувати. Тобто, якщо не йдеш вперед, то обов’язково будеш йти назад. Під час сучасної масової деградації багато людей почали бажати стати індивідами з великої літери. І правильно! Це саме те, чого повинна бажати кожна поважаюча себе людина! Пора почати займатися собою, стати наполегливіше. Результат себе виправдає. Треба завжди ставити цілі і намагатися їх досягти. То що треба робити для того, щоб не стояти на місці? У яких напрямках слід розвиватися? Як ефективно ставити цілі і міняти своє мислення? А так само якими методами найкраще користуватися?
Спробуйте знайти відповідь на цьому острові.
Завдання. Зробіть ментальну карту (лайфхак) «Як активізувати роботу свого мозку»
ІІІ острів «Можливостей»
Світ існує не для того, щоб ми його пізнавали,
а для того, щоб ми пізнавали та
виховували себе в ньому.
Г. Ліхтенберг
Чи замислювалися ви над власним майбутнім? Яким воно буде через рік? п’ять? десять?
1.12. Вправа «Моє життя» ( 15 хв.)
Мета: допомагати учасникам усвідомлювати широке коло своїх можливостей, дати змогу створити образ свого майбутнього.
Хід вправи: Учасникам тренінгового заняття пропонується записати найважливіші речі, на які він буде витрачати свій час, сили, здібності протягом наступного року та ресурси, резерви, які будуть необхідні для реалізації цих завдань, бажань та інтересів. (Додаток 5)
Учням роздається зображення метелика, що символізує наше майбутнє, наше життя, в даному випадку, через рік і зображення гусениці, що символізує наші внутрішні резерви (що потрібно для здійснення цих бажань, цих планів, що треба зробити, щоб досягти цього в майбутньому?).
Що треба робити гусениці і скільки докласти зусиль, щоб перетворитися в метелика, і не просто метелика, а в прекрасного і чудового.
Коментар психолога: Бачення свого майбутнього – складна, але надзвичайно корисна справа. Користь полягає в тому, щоб заповнити «порожнину часу» так, як сама людина вважає за потрібне, а не так, як «прийдеться» і як « вийде». Мати позитивні перспективи – означає бути господарем свого життя.
Ви зробили перший крок склавши план свого життя на рік. Через цей самий час ми з вами зустрінемося і з’ясуємо чи вдалося вам його реалізувати.
Вправа «Павутиння…»
Всі стають у коло і передають клубок ниток, залишаючи собі частинку, – символ уваги, пам’яті … і висловлюють добрі побажання або слова подяки один одному.
Підсумок.
Рефлексія. Метод «Чарівний глечик»
Вправа дозволяє учасникам задуматися про ті зміни, які вони хочуть побачити в роботі своєї команди.
Необхідно: папір для запису, олівці, папір А3.
Уявіть себе, що ви і ваша команда знайшли старий глечик, хтось бере його в руки і потирає, з нього вилітає джин. Тепер ви можете загадати три бажання. Але є маленька умова, так як ви глечик знайшли разом із своєю командою, то й бажання мають стосуватися роботи.
Ви можете змінити капітана, своїх колег, збільшити велику перерву на обід, змінити розклад занять тощо. Кожен має право на три бажання.
Далі кожен пише свої три бажання, які направлені на покращення роботи в колективі. І водночас формується спільний список бажань.
Обговорення: Чи можливо щось зробити, щоб ці зміни відбулися в реальності? Якщо ні, то, що треба зробити, щоб покращити роботу в колективі?
Додаток
Вправа «Позитивне налаштування»
Два пальці з’єднати разом на обох руках. Покласти на горбки на чолі, трохи вище його середини, на лінії між бровами та лінією росту волосся. Цим ми сприяємо посиленню кровообігу, активізації лобових часток мозку. Може навіть з’явитися відчуття, що горбки на лобі пульсують, а ви — заспокоюєтесь.
Вправа «Кнопки мозку», виконується перед читанням.
Сядьте зручно. Покладіть праву руку на пупок, ліву на нижню частину ключиці праворуч від грудини. Масажуйте лівою рукою підстава ключиці, тримаючи іншу руку на пупку. Повторіть те ж, змінивши руки.
Вправа «Гаки».
Поза, яка поглиблює позитивне ставлення, піднімає настрій.
Сядьте зручно. Покладіть ліву ногу поверх правої. Перехрестіть руки на грудях - ліва поверх правої, візьміть їх у замок, переплітаючи пальці між собою, і покладіть їх на грудях. Посидьте в цій позі хвилину, роблячи глибокі вдихи, закривши очі і притиснувши язика до твердого піднебіння.
Роз'єднайте ноги, зімкніть кінчики пальців між собою і дихайте глибоко протягом іншої хвилини.
острів «Можливостей»