19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Виховна година "Твоя безпека залежить від твоєї поведінки"

Про матеріал
Ознайомити учнів з основними правилами пожежної безпеки; сформувати уявлення про причини та умови виникнення пожежі; навчити правильно поводити себе під час пожежі; виховувати правила поведінки з вогнем у побуті і відповідальність за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема:  Твоя  безпека  залежить  від  твоєї  поведінки.

Мета:  Ознайомити  учнів  з  основними  правилами  пожежної  безпеки;

сформувати  уявлення  про  причини  та  умови  виникнення  пожежі;

навчити  правильно  поводити  себе  під  час  пожежі;  виховувати

правила  поведінки  з  вогнем  у  побуті  і  відповідальність  за  свої

вчинки.

Матеріально-технічне  забезпечення  уроку:  плакат  «Правила  пожежної  безпеки»;  зразки  легкозаймистих  та  негорючих  матеріалів,  вислови  про  вогонь,  ілюстрації  знаків  пожежної  безпеки,  підручник  «Основи  здоров’я,  7кл.»

Тип  уроку:  комбінований.

 

                                                Хід  уроку

І.  Організаційна  частина.

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань  і  мотивація  навчальної  діяльності.

  1. Чи  належить  пожежа  до  техногенних  небезпек?
  2. Чому  вогонь  називають  і  другом  і  ворогом?

ІІІ.  Вивчення  нового  матеріалу.

Розповідь  учителя  з  елементами  бесіди

Сьогодні  ми  поговоримо  про  вогонь,  який  для  кожного  з  нас  може  бути  і  другом  і  ворогом.  Вогонь  прийшов  до  людей  ще  з  сивої  давнини,  коли  вони  жили  в  холодних  і  темних  печерах,  ховаючись  від  усього,  що  їх  лякало.  Назавжди  загинув  би  рід  смертних  людей,  якби  не  став  їм  на  захист  титан  Прометей.  Тож,  давайте  разом,  відкриємо  цю  сторінку  древньої  історії  і  заглянемо  в  минуле.

До  класу  заходить  Прометей,  в  руках  факел.

З божественного  вогника  несу

В  порожній  очеретині  вам,  люди,

Іскру  тепла – невимовну  красу,

Аби  життя  завирувало  всюди.

Мене  гнітить  буття  людей  сумне.

Пітьма  заслала  очі.  Як  вам  жить?

Невдовзі – серце  радісно  пурхне.

Жаринка  ця  вам  небо  прояснить

Даю  вогонь  вам  люди,

Його  ви  свято  бережіть

Вогонь – це  світле  майбуття.

Це  певний  крок  в  нове  життя.

 

Виходить  учень,  бере  у  Прометея  факел  і  промовляє.

 

Візьму  вогонь  і  збережу.

Про  нього  всім  я  розкажу.

Бо  наш  народ  вогню  не  знає,

Від  того  дуже  він  страждає.

Я  обіцяю,  мій  народ

Вогонь  цей  буде  поважати,

Та  й  про  тебе  завжди  пам’ятати.

 

Слова  вчителя.   Вогонь  здавна  є  другом  людини.  Він  допомагає  її  обігріватися,  з  його  допомогою  людина  готує  собі  їжу,  підігріває  воду,  приводить  в  рух  велику  кількість  техніки.  Без  вогню  не  обходиться  жоден  технологічний  процес  на  підприємствах -   випікання  хліба,  виготовлення  посуду,  виплавки  металу  та  багато  іншого.

 Але  вогонь  може  стати  і  жорстоким  ворогом,  якщо  з  ним  необережно  поводитись.  Він  виходить  з-під  контролю  людини,  знищує  майно,  будинки,  міста  і  села,  ліси,  урожаї.  Часто  у  вогні  пожеж  гинуть  люди.

 У  великих  містах  України  були  проаналізовані  основні  причини  пожеж.  Результати  аналізу  показали,  що  основні  причини  виникнення  пожеж  розподілилися  так:

Причини  в  ілюстрованому  вигляді  прикріпленні  на  дошці.

1.  Куріння  цигарок  у  ліжку;

2.  Порушення  правил  користування  електроприладами;

3.  Порушення  правил  користування  газовою  плитою;

4.  Дитячі  пустощі  з  сірниками.

За  дверима  чути  гуркіт,  шум.

Слова  вчителя.  Що  це  відбувається  за  нашими  дверима?

 

В  дверях  з’являється  пан  Вогник  звертається  до  дітей.

 

Вогник: Добрий  день,  шановні  дітки,  ось  вирішив  до  вас  у  гості  завітати,  і  як  виявилося  недаремно,  та  я  в  принципі  завжди  приходжу  вчасно  і  не  з  пустими  руками,  а  ще  дуже  хочу  з  вами  потоваришувати.

Роздає  дітям  сірники,  запальнички,  дезодорант,  рідину  для  зняття  лаку.

 

Вчитель.   Ти  що  робиш,  хіба  це  подарунки,  та  від  таких  речей  чекай  лиха.  Ні  ти  нам  не  товариш.   Там  де  ти  чекай  біду,  час  вже  взятись  до  ладу.  З  такими  речами  не  варто  жартувати,  пустощі  з  ними  можуть  вік  вкоротити,  все  навкруги  спопелити.   Забирайся  геть  звідси.

 

Вогник.  Ну  не  проганяйте  мене,  мені  з  вами  так  добре,  я  виправлюсь,  обіцяю  бути  слухняним,  я  навіть  лічилку  для  вас  підготував,  тільки  допоможіть  мені  її  порахувати.

Не вмикай   кухні  газ – Раз

Не  клади  в  запіч  дрова – Два

В  лісі  сірників  не  три – Три

Не  лишай  вогонь  в  квартирі – Чотири

Не  лягай  при  свічці  спати – П’ять

Іскра  впала  на  підлогу,  погасіть – Шість

Зачиніть  вікно,  коли  в  небі  грім – Сім

У  грозу  під  деревом  не  стійте  в  лісі – Вісім

Сірником  не  збавляйтесь – Дев’ять

Пам’ятайте  всі,  про  що  в  лічилці  йдеться – Десять.

Вчитель.  Ну  що,  діти,  повіримо  йому,  приймемо  до  нашого  гурту?  Та  завжди  будемо  пам’ятати,  що  поводитися  з  ним  необхідно  обережно.

Вогник  сідає  за  парту.

Слова  вчителя.  Так,  саме  дитячі  пустощі  є  однією  з  основних  причин  виникнення  пожежі.  Вогонь  приваблює  дітей  і  вони  люблять  з  ним  гратися.  Та  дорослі  повинні  завжди  про  це  пам’ятати  і  небезпечні  предмети  ретельно  ховати.  А  зараз  мені  б  хотілося  надати  слово  нашим  дітям.

Виступ  учнів

Вогню  боятися  не  треба

Якщо  порядок  в  дома  в  тебе,

Якщо  працюють  справно  речі:

Магнітофони,  праски  й  печі,

І  телевізор  й  газ плита –

Пожежа  в  дім  незавіта.

 

Якщо  підете  в  гості  з  дому

Надовго  до  своїх  знайомих

Про  струм  та  газ не  забувайте,

Без  догляду  не  залишайте,

Споживачі  всі  вимикайте

 

Якщо  в  сім’ї  маленькі  діти

І  вміють  сірники  палити,

То  пустощі  з  вогнем  завжди

Привести  можуть  до  біди

Дітей  самих  не  покидайте

І  сірники  в  них  відбирайте

 

Якщо  колись  в  якусь  годину

Ви  десь  помітили  жарину

Жарину  швидко  погасіть

Із  іскри  може  все  згоріть

І  в  час  коли  пожежа  в  раз

Займеться  на  очах  у  вас

Не  панікуйте  і  завчасно,

Придбайте  справжній  вогнегасник.

 

Лиш  той,  хто  про  безпеку  дбає,

Проблем  з  пожежами  не  має.

У  світі  безліч  речовин,

І  спирт  і  газ,  також  бензин,

Одну  загальну  рису  мають

Із  іскри  навіть  вибухають

Ці  речовини,  пам’ятайте

Й  подалі  від  вогню  ховайте

 

Якщо  виникла  пожежа

Всюди  полум’я  і  дим

Побіжіть  до  телефону,

Та  дзвоніть  на  101

Люди,  всім  нам  необхідно  знати

Що  з  вогнем  погані  жарти.

 

Слова  вчителя.  Вогонь  добрий  слуга,  але  поганий  хазяїн.  Наслідком  необережного  поводження  з  вогнем  є  пожежа.  Діти,  а  які  ж  асоціації  викликає  у  вас  це  слово.

Відповіді  учнів:  біль,  сльози,  страх,  горе,  дим,  полум’я,  опік,  смерть.

 

 Пожежа – це  явище,  яке  нікого  не  може  залишити  байдужим.  Вона  супроводжується  низкою  характерних  явищ,  які  створюють  реальну  небезпеку  для  життя  і  здоров’я  людей.  Зокрема,  внаслідок  підвищеної  температури  можна  одержати  опіки  поверхні  тіла,  органів  дихання,  очей.  Будівельні  конструкції,  падаючи,  можуть  травмувати,  дим  подразнює  слизові  оболонки  дихальних  шляхів  та  очей,  чадний  газ  спричиняє  сильне  отруєння  організму.

 Для  виникнення  горіння  необхідні  певні  умови,  які  називають трикутником  вогню.

 Джерелом  запалювання  для  виникнення  горіння  можуть  бути:  сірники,  запальничка,  блискавка,  іскра  вогнища,  свічка  тощо.  Кисень,  як  відомо,  підтримує  горіння.  Речовини,  що  від  запалювання  спалахують,  тліють  або  обвуглюються, - горючі  матеріали.

 Діти,  хочу  звернути  вашу  увагу  на  нашу  дошку,  на  якій  є  2  колонки  слів,  у  першій  назви  речовин,  у  другій  властивості.  Необхідно  стрілками  вказати  властивості  кожної  речовини.

 

Бензин                           Гасить  вогонь

Деревина                      Тане

Пісок                            Спалахує

Сніг                              Горить

Порох                           Сприяє  горінню

Кисень                          Вибухає

Парафін                       Тліє

Вата                             Плавиться

Слова  вчителя.  В  народі  кажуть,  що  в  перші  секунди  для  гасіння  пожежі,  досить  склянки  води,  в  першу  хвилину – потрібне  відро,  в  другу  та  третю – не  вистачить  і  цистерни.  Якщо  ви  виявили  ознаки  горіння:  полум’я,  дим,  запах,  мусите  негайно  зателефонувати  до  пожежної  служби.  А  про  правила  поведінки  при  виявленні  пожежі  в  школі  чи  іншому  громадському  приміщенні  нам  розкажуть  наші  діти.

Виступи  учнів.

 

  1. Потрібно  зачинити  двері  того  приміщення,  в  якому  горить  вогонь.  Якщо  ви  побачили  палаюче  приміщення  через  вікно,  не  намагайтеся  туди  увійти.  Раптове  надходження  додаткового  повітря  може  призвести  до  поширення  пожежі  з  великою  швидкістю.

 

  1. Слід  негайно  підняти  тривогу,  голосно  кричати  про  пожежу.  Викликати  пожежну  охорону  за  номером  101.  виклик  потрібно  повторити  через  деякий  короткий  час.

 

  1. Потрібно  повідомити  про  пожежу  персонал  школи,  який  вживатиме  необхідних  заходів  щодо  негайної  евакуації  всіх  дітей  і  дорослих  із  будівлі  школи.

 

  1. Почувши  сигнал  тривоги,  учні  встають  біля  парт.  За  вказівкою  вчителя  залишають  по  одному  класну  кімнату  і  йдуть  розміреним  кроком  до  місця  збору.

 

  1. діти  з  одного  класу  йдуть  униз  сходами  (по  одному)  тільки  з  одного  боку,  залишаючи  другий  для  проходу  іншим  класам.  Не  можна  обганяти  один  одного.

 

  1. Усі,  хто  не  був  присутнім  у  класі  під  час  сигналу  тривоги,  мають  негайно  йти  до  місця  збору  і  приєднатися  до  свого  класу  чи  групи.

 

  1. Заборонено  повертатися  в  будівлю,  допоки  це  не  дозволить  зробити  пожежна  охорона.

 

  1. На  місці  збору  кожний  клас  займає  визначене  планом  евакуації  своє  місце  і  перебуває  там  до  розпорядження  адміністрації  школи.

 

  1. Серед  евакуйованих  здійснюють  перекличку.

 

  1. Голосні  розмови   та  сміх  під  час  евакуації  заборонені,  щоб  було  чути  вказівки.

 

Слова  вчителя.  Будь-які  громадські  приміщення  мають бути  забезпечені  відповідними  знаками  безпеки.  Ці  знаки  привертають  увагу  до  можливої  небезпеки,  попереджають  про  неї  та  надають  відповідну  інформацію.  Існує  три  групи  знаків  пожежної  безпеки:

  • заборонні;
  • попереджувальні;
  • вказівні.

Заборонні  у  формі  круга,  попереджувальні  у  формі  трикутника,  а  вказівні – прямокутника.  Тож  давайте  зараз  ми  їх  і  розглянемо.

На  дошці  прикріплені  знаки  пожежної  безпеки,  діти  по  черзі  дають

відповіді,  що  вони  означають.

Слова  вчителя.  Сьогодні,  ми  не  можемо  не  згадати  про  тих,  чия  професія  одна  з  найнебезпечніших  і  благородних  на  землі.  Пожежники – це  сміливі,  відважні  люди,  їх  називають  бійцями  «вогняного  фронту»  і  це  не  дивно,  адже  ризикуючи  власним  життям,  вони  щоденно  поспішають  на  допомогу.

Чим  займаються  пожежники,  коли  немає  пожежі?

Запитання  до  класу

Коли  немає  пожежі,  то  вони  тренуються,  змагаються  на  швидкість  і  силу, спритність,  знання  та  винахідливість.  Найкращий  пожежник  одягає  бойове  спорядження  за  18  секунд.

Мені  дуже  приємно,  що  до  нас  у  гості  завітав  працівник  пожежної  охорони  _________________________________, давайте  надамо  йому  слово

Виступ  пожежника,  учні  задають  запитання.

 

Заключне  слово  вчителя.  Пожежа  жахлива  стихія,  з  якою  важко  боротися.  Я  закликаю  вас  бути  завжди  обережними,  адже  вогонь  помилок  не  вибачає.  Маю  надію,  що  в  майбутньому  вас  не потурбує  таке  страшне  лихо,  як  пожежа.  І  на  закінчення  спілкування,  до  вашої  уваги  вікторина:

 

  1. Люди,  які  першими  поспішають  на  пожежу.   (Пожежники);
  2. Газ,  що  виділяється  під  час  горіння.   (Чадний);
  3. Основний  засіб  гасіння  пожеж.   (Вода);
  4. Прилад  за  допомогою  якого  викликають  червону  машину.  (Телефон)
  5. Рана  завдана  вогнем.  (Опік)
  6. Прилад  для  гасіння  пожеж  (Вогнегасник).

 

 

 

 

    

 

 

doc
Додано
30 квітня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку