Урок тренінг "Підліткові компанії"

Про матеріал

Мета: ознайомити з ознаками дружніх і недружніх компаній; допомогти учням розпізнавати безпечні та небезпечні компанії, аналізувати соціальні групи, до яких вони належать; вихову­вати бажання пошуку безпечних компаній і гідного прикладу для наслідування

Перегляд файлу

Тема: Підліткові компанії                                                                              Мета: ознайомити з ознаками дружніх і недружніх компаній; допомогти учням розпізнавати безпечні та небезпечні компанії, аналізувати соціальні групи, до яких вони належать; вихову­вати бажання пошуку безпечних компаній і гідного прикладу для наслідування.                                                                                                                                            

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок з елементами тренінгових вправ.

Обладнання: підручник, робочий зошит, кульки для малого тенісу; аркуші паперу, картки «Самооцінка»

«З ким поведешся, від того й наберешся»

«Скажи мені, хто твій друг, і скажу, хто ти»

Народна мудрість

Хід уроку

І. Організаційний момент. Вступ.

1.  Привітання.                                                                                                   Учитель. Доброго дня, діти! Я рада бачити вас, давайте об’єднаємося в дружнє коло та привітаємо  один одного.                                                                                                                              Вправа «Привіт!». Діти стають  в коло.                                                                                      Учитель. Протягніть  сусідові зліва праву руку, потисніть її.                                Не відпускаючи праву руку,  ліву руку протягніть  сусіду справа, потисніть її.                 А тепер давайте голосно скажемо один одному: «Привіт!».

2. Повторення попереднього матеріалу.                                                         Обговорення. Учні розказують, як їм вдалося уникнути конфліктних ситуацій або діляться досвідом щодо врегулювання конфліктів.                                                                                                  Запитання для обговорення:

  • Як поводилися учасники конфлікту: пасивно, упевнено чи агресивно?
  • Чому важливо розв’язати конфлікт конструктивним шляхом?

3.  Повідомлення теми і мети уроку.                                                                       Формування разом з учнями мети й завдань уроку.                                                                                               4. Очікування.                                                                                                                                                                        Учні на аркушах паперу у вигляді листочків записують очікуваання із  запропонованої теми, прикріплюють на макет дерева. Учитель записує завдання на стікерах й приклеює на робочий стіл (макет ноутбука).                                                                                                                                                       ІІ. Основна частина.                                                                                                                                                          1. Виявлення рівня проінформованості.                                                                                    Проблемні запитання:

  • Як ви вважаєте, що називають поганою компанією?
  • Що означає для вас поняття «ідеал»?
  • Ким із відомих людей ви захоплюєтеся?
  • Хто є для вас прикладом для наслідування?
  • Чи є у вас ідеал?
  • Як, де і з ким ви проводите дозвілля?
  • Чи вмієте ви корисно проводити свій вільний час?
  • Чи є на даний момент у вас компанія, у якій ви почуваєтеся комфортно?
  • Що об’єднує підлітків у вашій компанії?

2. Інформаційне повідомлення.

Учитель. Ми з’ясували, що міжособистісні стосунки дуже важливі для людини. У підлітковому віці спілкування відіграє найважливішу роль, адже саме зараз ви пізнаєте складний світ стосунків між людьми, починаєте створювати влас­ний світогляд, самостверджуєтеся. Отже, дуже важливо, у якому оточенні перебуває підліток і хто саме допомагає йому вибрати правильну дорогу у життя. Мабуть, кожен із вас має свій ідеал - людину, на яку хочете бути схожим. Зазвичай це красиві та стильні актори й актриси, співаки, герої популярних фільмів та серіалів. Але не забувайте, що важливим у людині є її людські якості- чесність, порядність, щирість, людяність, а не тільки зовнішність. Для декого прикла­дом стають їх батьки і це дуже позитивний аспект сімейних стосунків. На жаль, підлітки часто приділяють увагу зовнішнім ефектам - оригі­нальному одягу, макіяжу, «крутому» мобільному телефону, плееру. І компанії теж, на жаль, об’єднуються саме за цим принципом. У тому, що ви багато спілкуєтєсь з однолітками, немає нічого поганого. Якщо ваші стосунки ґрунтуються на взаємодопомозі, повазі один до одного, щирості та відданості, у вашій компанії негативно ставляться до паління, вжи­вання алкоголю та наркотичних речовин, пропагують здоровий спосіб життя, то вам пощастило - ви потрапили до безпечної компанії.                                                                                                                                                          Якщо ви познайомились з новими людьми і вони запрошують вас у свою  компанію, обов’язково поцікавтесь, чому вас запросили? Кого там більше, хлопців чи дівчат? Які інтереси в них? Чи вживають там алкоголь? Чи палять там? На жаль, на всі ці запитання не завжди можна отримати вичерпну інформацію. Якщо ви все ж таки вирішили піти, то обов’язково повідомте батьків про те, куди, з ким ви йдете, залиште адресу та номер телефону, за яким вас можна буде знайти. Можливо, що ця компанія виявиться небезпечною. Отже, будьте обережні!

3. Валеологічна пауза.                 Пальцева гра «Футболісти».                                                                                                                              Учитель. Уявіть, ніби ваші середній та вказівний пальці - це ноги спортсмена. Спочатку «футболісти» виходять на розминку. Вони змагаються між собою, хто швидше «добіжить» від старту до фінішу. Поставте обидві руки на старт (кінчики вказівних і середніх пальців спираються на поверхню стола).                                          За сигналом учителя «спортсмени» біжать до фінішу. Грати можна сидячи за столом або стоячи біля стола. На столі малюються  крейдою дві лінії. Перша -старт, друга - фініш. Стартом і фінішем можуть і бути протилежні боки стола. Можна змагатися з сусідом по парті правими, потім лівими руками. Лунає енергійна ритмічна мелодія. Після розминки починається «гра у футбол» кулькою для малого тенісу. Крейдою малюються «ворота», у які «футболіст» намагається забити м’яч. Знову ж таки, можна змагатися з това­ришем або влаштувати гру між своєю правою та лівою рукою.

4. Опрацювання навчального матеріалу.       Розповідь учителя з елементами бесіди.                                                                                                  Учитель. Ознаки безпечної і небезпечної компанії. Приклади для наслідування. Іде­ал. «Тиск групи». Поради старших і самостійне рішення підлітка щодо вибору компаній. Золоте правило моральності. Інформація про фізичне і психологічне (емоційне) насилля.                                                                                                                 Робота в групах.

Учитель: «Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть:                  «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні і небезпечні компанії».                                                                                                                Об’єднатися у 3 групи:

група 1 - дружні компанії;

група 2 -  недружні компанії;

група 3 -  небезпечні компанії.                        Завдання групам: розіграти сцен­ку про заданий тип компанії, назвати його ознаки.                                                                                                                                                           Демонстрації груп, обговорення:

Які дружні групи (компанії) є у вашому класі, школі, на вашій вулиці?                                Чим вони займаються?                                                                                                              Як вони розважаються?                                                                                                           Чи знаєте ви недружні або небезпечні компанії?                                                                                   Що робить їх такими?

 

Ознаки дружніх компаній:

- приймають тебе таким, якимти є;

- не мають жорстких правил;

- не забороняють тобі спілкуватися поза групою;

- з радістю беруть у своє коло нових друзів;

- їхні члени поважають і підтримують одне одного.

Ознаки недружніх компаній:

- у стосунках мало теплоти;

- недостатньо підтримують одне одного;

- панує дух конкуренції;                                                                                                                                                                  - беруть у своє коло за суворими критеріями (одяг, гаджети тощо).

Ознаки небезпечних компаній:

- мають ватажка і жорсткі правила;

- вимагають повної відданості;

- забороняють контакти поза групою;

- за непокору можуть вчинити жорстоку розправу;

- з «чужими» поводяться агресивно і зверхньо;

- вступають у міжгрупові конфлікти «стінка на стінку»;

- поширене вживання тютюну, алкоголю, наркотиків.

Робота з підручником

  • На чому ґрунтуються стосунки в безпечних компаніях?
  • Яку компанію можна назвати небезпечною?

Назвіть її ознаки.                           Як можна захистити себе, якщо вам довелось потрапити в небезпечну компанію?               ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Обговорення притчі «Долоня і пісок»

Дівчина, гуляючи пляжем разом із мамою, запитала:

«Мамо, як мені поводитися, щоб не втратити нових друзів?».

Мама подумала хвилину, потім схилилась і взяла дві жмені піску. Підняла обидві руки вгору і міцно затиснула одну долоню: пісок сипався їй крізь пальці, і що більше вона стискала пальці, то швидше сипався пісок. Друга долоня була відкритою: весь пісок залишився на ній.

Дівчинка здивовано дивилася, а потім вигукнула:«Розумію!».

2.Моделювання ситуації.

До вашого классу прийшла нова дівчина. Вона дуже сором’язлива та не може швидко налагодити стосунки з новими однокласниками. Тому вона відчуває самотність.                                                                                                                                                     - Допоможіть їй - напишіть записку зі словами підтримки.

- Уявіть себе на місці дівчинки, що отримала вашу записку.

- Що вивідчуваєте?                                                                                                                                           3. Гра «Потисни руку другові».                                                                                                                              Поки вчитель рахує до п’яти, учні мають потиснути руки якомога більшій кількості однокласників. До чотирьох рахування йде в нормальному темпі, а відтак рахунок уповільнюється («чотири з чвертю, чотири з половиною…»), щоб усі діти встигли подякувати одне одному. Кожен учень не відпускає руки одного учасника гри, поки не візьметься за руку іншого. Стати в коло, взятися за руки і тричі сказати: «Один за всіх і всі за одного!».                                                                       ІV.              Підсумок уроку.                                                                                                                                            Учитель. Підліткам слід вести себе обачніше, вибираючи собі компанію та друзів. Якщо діти навчаться уникати небезпечних компаній, вибирати гідні приклади для наслідування, тоді вони зможуть запобігати стресовим ситуаціям і зберегти своє здоров’я та здоров’я своїх близьких.                                                         V.Домашнє завдання.                                                                                                                                            Написати мініатюру «Як подолати агресію і насилля в молодіжному середовищі» .                                                                                                                                                                        Дати відповіді на запитання:                                                                                                                «Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю…»                                                                                    «Коли я неприязний із кимось, я відчуваю…»                                                                                    «Коли мої друзі піклуються про мене, я відчуваю…»                                                                      «Коли я виявляю турботу про іншу людину, я відчуваю…»                                                   Віночок побажань.                                                                                                                                                         Учні «ланцюжком » проговорюють: « Я бажаю своїм товаришам…, усім людям у світі… Для себе я хочу…». Завершує «віночок побажань» учитель.

doc
Додав(-ла)
Чалова Марина
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
5392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку