Самооцінка впливу однолітків на прийняття рішень
Мета: оцінити ступінь впливу однолітків на прийняття рішень.
Розділити в класі умовну лінію. З одного краю стають ті учні, які у прийнятті рішень прислуховуються до думки інших і роблять так як більшість, а з іншого – ті, хто завжди вирішує сам.
Тренінг – 3
Тема. Як протидіяти тиску однолітків
Мета. Сприяти формуванню упевненої поведінки учнів, умінню протидіяти негативному впливу однолітків.
Очікувані результати
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали:
Що підготувати заздалегідь
- Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів.
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
8 хв. |
Самооцінка впливу однолітків на прийняття рішень |
5 хв. |
Руханка «Будинки – господарі – землетрус» Інтерактивна гра |
5 хв. |
Інформаційне повідомлення |
5 хв. |
Перегдяд мультфільму |
5 хв. |
Рольова гра |
10 хв. |
Підсумкове завдання |
5 хв. |
Завершення тренінгу |
2 хв. |
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
Привітання. Зворотній зв’язок. Запитайте учнів про що говорили на минулому уроці? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте. Оголосіть тему уроку та назвіть завдання.
Вступне слово тренера
На наші рішення і поведінку суттєво впливають люди, яким ми довіряємо. У вашому віці це насамперед батьки і вчителі. Але у всьому, що стосується техніки, музики, моди і розваг, ви більше покладаєтесь на думку друзів.
Мозковий штурм
Самооцінка впливу однолітків на прийняття рішень
Мета: оцінити ступінь впливу однолітків на прийняття рішень.
Розділити в класі умовну лінію. З одного краю стають ті учні, які у прийнятті рішень прислуховуються до думки інших і роблять так як більшість, а з іншого – ті, хто завжди вирішує сам.
Руханка «Будинки – господарі – землетрус»
Запропонуйте учням об’єднатися в трійки. Двоє беруться за руки і стають будинком. Один заходить у середину. Він – господар. За командою «будинок» будинки міняються місцями. За командою «господар» господарі міняються місцями. За командою «землетрус» усі міняються місцями. Через 2-3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте учням погратися в інтерактивну гру. Завдання гри виконувати у трійках, які утворилися.
Інтерактивна гра
Для гри розрахуйтеся на перший, другий та третій номера. Спочатку другі номера переконують перших з’їсти яблуко, а ті відмовляються. Потім другі і треті номери разом вмовляють перші. Перші номери діляться своїми відчуттями. Коли складніше було відмовитися?
Слово вчителя
Для уникнення негативного впливу треба навчитися розпізнавати прийоми, до яких вдаються люди, змушуючи інших зробити те, чого ті не хочуть, або те, що є для них небезпечним. Такі прийоми впливу називаються маніпуляціями.
Інформаційне повідомлення «Способи маніпуляції та як їх розпізнавати»
Учні розповідають підготовлений заздалегідь матеріал
Перегдяд мультфільму
Запропонуйте учням переглянути мультфільм «Лукоморье Пикчерз Ворона и Лиса»
Запитання для обговорення:
Рольова гра «Як сказати «НІ»
Об’єднайтеся у 3 групи та за допомогою матеріалу підручника розіграти ситуації:
Демонстрації груп.
Запитання для обговорення:
Підсумкові завдання
Продовжити фразу: «Під час сьогоднішнього заняття я дізнався, що …»
Висновки
На твої рішення і поведінку впливають люди, які тебе оточують. Думка друзів найбільш вагома в тому, що стосується моди, музики, проведення дозвілля.
Вплив однолітків буває позитивним або негативним. Інколи підлітки змушують своїх друзів зробити щось небезпечне (курити, прогулювати уроки, когось образити).
Щоб протистояти негативному впливу, треба вчитися розпізнавати маніпуляції і протидіяти їм.
Уникай компаній, де постійно пропонують щось небезпечне.
Завершення тренінгу
Вправа "Спасибі за приємне заняття"
Тренер заняття пропонує всім висловити дружні почуття і вдячність одне одному.
Домашнє завдання