Основне завдання фізкультхвилинок на уроках – повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м`язове і розумове напруження, попередити порушення постави та деформацію будови тіла. Підібрані фізкультхвилинки допоможуть здобувачам освіти відпочити на уроці, а вчителям – скоротять час пошуку необхідного матеріалу.
Фізкультхвилинка Ми з вами, діти, гарно потрудились І, мабуть, трохи притомились. Тепер настав час відпочинку - Ми проведемо фізкультхвилинку. Щоденно, щоранку. Робимо зарядку. Дуже нам подобається. Робить все по порядку: Крокувати весело,Руки підіймати,Присідати і вставати,І знов починати!
Фізкультхвилинка Раз, два, три — з нами до лісу іди. Раз, два, три, чотири, п'ять —Будем в лісі крокувать. Там пташок ми пострічаєм,Разом з ними політаєм. Разом з зайцем пострибаєм,А від вовка — повтікаєм. Як лисичка, до зайчат підкрадемось,Перші проліски у лісі знайдемо. Як ведмедик клишоногий, потанцюєм,Ледве чутно тихим лісом помандруєм.
Фізкультхвилинка Ми лісочком йшли, (ходьба на місці) Грибочок знайшли. (присідання) Нагнулись, підняли, (нахили тулуба вперед) У кошик поклали(покласти у кошички) І далі пішли. (ходьба на місці) Ми лісочком йшли, Малинку знайшли. Дотягнулись, зірвали, У кошик поклали І далі пішли. Ми лісочком йшли,Горішок знайшли, Потягнулись, дістали, (Потягування.)У кошик поклали І далі пішли... (Ходьба на місці.)
Трава низенька-низенька,(Роблять присідання.)Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору.)Вітер деревце колише-гойдає.(Обертаються.)То вліво, то вправо нахиляє.(Нахил праворуч, ліворуч.)То вгору, то назад,(Потягуються вгору, назад.)То вниз нагинає.(Нахиляються вперед.)Птахи летять-відлітають,(Махають руками.)А учні тихенько за парти сідають.(Сідають за парти.)ДЕРЕВЦЕ
Сірий зайчик сів і жде, (Присідання.) Спритно вушками пряде. (Приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх.) Зимно зайчику стояти, Треба трішки пострибати, (Стрибки.) Скік-скок, скік-скок. Треба трішки пострибати, Пострибавши, розпочати (Сісти за парти.) Знову відмінки вивчати (сісти за парти )ЗАЙЧИК
Фізкультхвилинка. Хто ж там, хто вже так стомився?І наліво нахилився. Треба дружно всім нам встати,Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз,Вгору трошки подивись. Руки склали, як вітряк,І покрутимося так. Вище руки підіймітьІ спокійно опустіть. Будем дружно ми сідатиІ до праці приступати.
Фізкультхвилинка. Слухати ми перестали І тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати,Нумо вправу починати: Руки - вгору, руки — вниз І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз - присіли, другий - встали, Всі за парти посідали, Вчитись знову ми почали.
Набігли хмаринки, подув вітер, зашурхотіло листя на деревах(діти труть руки одна об одну). І ось уже перші крапельки дощу забарабанили по листях, дахах (кла-цають пальчиками-вказівним та середнім). Полив сильний дощ(плескають руками по колінах). Блиснула блискавка, загримів грім(тепер ще тупочуть ногами по підлозі). Та ось дощ почав вщухати(плескають руками по колінах), останні краплі падають на землю (клаца-ють пальчиками-вказівним та середнім). Подув леге-нький вітерець, висушуючи листя (діти труть руки одна об одну). І,нарешті, виглянуло сонечко (діти розводять руками зверху в сторони). Фізхвилинка
Фізкультхвилинка. Встало вранці ясне сонце,Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися,За промінчики взялися. Будемо дружно присідати,Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли. Бачте, як розвеселили. Стало сонце танцювати,Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всіПотанцюймо по росі.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА РУХАНКА « АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ » Усі стають у коло. Ведучий показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного. Піднімається вітер ( потираємо руки ). Падають перші краплини дощу ( клацання пальцями ). Почалася справжня злива ( плескаємо долонями по стегнах ).
Злива перетворилася на бурю ( топаємо ). Ось буря стихає ( плескаємо долонями по стегнах ). Закінчується дощ, падають останні краплі ( клацання пальцями). Шумить тільки вітер ( потираємо долоні ). Австралійський дощ, падають останні краплі ( клацання пальцями ). Шумить тільки вітер ( потираємо долоні ). Австралійський дощ скінчився. Сонце ( усі разом піднімають руки вгору).
Туп-туп-туп! Там і тут,Вже до школи діти йдуть.(Потупотіти ногами в такт вірша.)Не біжать і не кричать,Лиш ніжками тупотять. Хто тихесенько іде,Той ніколи не впаде.(«Потупотіти» вказівними пальчиками по столу.)А хто дуже побіжить,Може носика побить.(Тупотять ніжками швидше.)ТУПОТІЛКА
Фізкультхвилинка. Задивились котики. На вербові котики. Раз, два, три, чотири, п’ять!Час прийшов їм спочивать: Відпочине і наш клас. Всі піднесли руки — раз!Два — присіли, руки вниз,На сусіда подивись. Раз — і вгору,Два — і вниз,На сусіда не дивись!Ще присіли, піднялись,Головою похитали. Й працювати знов почали.
Фізкультхвилинка: Гра « Як зберегти природу?» (Всі встають і роблять те, що скаже вчитель.) - Якщо ти не збираєш великих букетів, сплесни у долоні над головою. - Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, на березі річки – тупни ногою. - Якщо ти хочеш більше знати про природу навколо тебе, то підніми руку. - Якщо ти підібрав приблудне кошеня, собачку, або допоміг іншим чином якійсь тварині - простягни руку вперед. - Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, все живе – простягни руки своєму другу, візьми його за руку.- Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу.
ПТАШКИКрильця пташки розправляють, (Руки розвести в різні боки).Їх до сонця підіймають. (Руки в гору, потягнутись). Потім можна політати (Покрутитися, рухи руками).І комашок поганяти. (Вгору низ). На галявину злетілись, (Присісти). Там зернят вони наїлись. Потім знову полетіли, (Рухи руками вгору та вниз). У гніздечку хутко сіли. (Сісти на місця).
Фізкультхвилинка. Кличе сонечко малят:- На зарядку станьте в ряд. Руки вгору, руки вниз,Крок на місці - зупинись. Нахиляйся, присідайІ сусіда не штовхай. Руки в боки, нахились,Вправо-вліво подивись,Біг на місці починай,Ну, а зараз пострибай,Руки вгору, руки вниз,Не лінуйся, добре вчись!
"Їхати" ми перестали і тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати, нумо вправу починати: Руки — вгору, руки — вниз, і легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, раз — присіли, другий — встали, Всі в "машини" посідали й знову їхати почали.
Фізкультхвилинка КВІТИ Раз-два-три, виросли квіточки! До сонця потягнулися високо. Стало їм приємно і тепло! Вітерець пролітав, Гілочками похитав. Вліво похитнулись — Низько пригнулись. Вправо похитнулись — Низько пригнулись. Вітерець, тікай! Квіточки не ламай! Нехай вони ростуть, Дітям радість несуть!
Фізкультхвилинка. Станем в коло, дітвора, Дітвора, дітвора. До ялинки вже пора, Нам пора, нам пора. Станем в коло й покружляєм, Покружляєм, покружляєм. Зупинились й поплескаєм, Поплескаєм, поплескаєм. Тупаємо ніжками, Мов йдемо доріжками. Наче зайчики, йдемо, Ідемо ми, ідемо. Поплигали, поскакали І за парти посідали.
Фізкультхвилинка ЗИМАУ володарки Зими. Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!»Січень просить: «Присідай!»Встали — сіли, встали — сіли,Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав: Час нам братися до справ. Сіли, дітки, всі гарненько. Спинки держимо рівненько. Книги відкриваємо —Знання здобуваємо!
Вмостився котик на дивані. Котик сни дивився гарні. Та як сонце завітало,Жаркувато котку стало. Він потягся лінькувато,Роззирнувся дикувато,Задні ноги позгинав,За вушками почесав. Він погладив живота,Шубка в котка золота. Тер він очі, м’яв він вушка,Вуса лапками пригладив. Де ж це мишка-шкряботушка?Він у шлунок би спровадив. Фізкультхвилинка
Горобцям не до науки: Ох, давно вже терплять муки. Затекли і ніжки, й крила, Горобчиха зве до діла: — Ану, славні малюки, Стали струнко, мов грибки, Крила вгору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть, Навкруг себе оберніться... Швидше, швидше, не лініться! Стане легко й добре враз, Відпочинете гаразд. Л. Лук 'янець Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка. Трішки ми попрацювали, Сили наші підупали. Треба нам би відпочити,Свої сили відновити. Раз, два, три, чотири, Три, чотири, раз, два. Розболілась голова. Треба трішки відпочити, Щоб нового ще навчитись. Підтягнулися, присіли, Пострибали, знову сіли. Вийшла пауза мала — До роботи нам пора.
Наш Єнотик у клас прийшовІ приніс до нас веселість і бадьорість. В кожне серце радісно зайшов,Щезли втома, лінь розмови і суворість. Друзі, плеснемо разом,Посміхніться гуртом – Навкруги все стане лагідним, приємним. Знов за руки беремось,До роботи візьмемось – Фізкультхвилинка «ЄНОТИК»
Наші друзі знов у клас прийшлиІ принесли радість і бадьорість. В кожне серце трепетно зайшли. Щезли втома, лінь, розмови і суворість. Друзі, плеснемо разом,Усміхнемося гуртом –Накруги все стане лагідним, приємним. Знов за руки беремось,До роботи візьмемось –І урок стає чудовим, милим, теплим. Фізкультхвилинка
10 бананів тримало мавпенятко10 бананів тримало мавпенятко. Бачить летить великий апетит. Він прилетів і 2 банани з’їв. Скільки залишилось бананів?8 бананів тримало мавпенятко8 бананів тримало мавпенятко. Бачить летить великий апетит. Він прилетів і 3 банани з’їв. Скільки залишилось бананів?Фізкультхвилинка
5 бананів тримало мавпенятко5 бананів тримало мавпенятко. Бачить, летить великий апетит. Він прилетів і 3 банани з’їв. Скільки залишилось бананів?2 банани тримало мавпенятко2 банани тримало мавпенятко. Бачить летить великий апетит. Він прилетів і 2 банани з’їв. Немає бананів тепер у мавпенятка. Ось і закінчилась наша зарядка.
Фізкультхвилинка. В класі в нас — розминка! Похитаймо головою Ти і я, і ми з тобою, В усі сторони схилили, Для хребців масаж зробили. Лопатки наші вже працюють, Фігуру гарну нам готують. Верхніми кінцівками рухаємо, Нижніми в цей час тупцюємо. Щоб гнучкі усі ми були, До підлоги торс зігнули. Вам сподобалась зарядка? Нумо з нами все з початку! Втомила вже зарядка ця, Тож займемо свої місця.
Фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти, (Встати і вийти з-за парти.) Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, (Потягування.) На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки. (Ходьба на місці.) Вище руки підніміть (Підняти руки, прогнути спину назад.) І спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. (Поплескати в долоні.) За роботу — все гаразд.
Фізкультхвилинка Я на море надивився, та, на жаль, не звеселився. Знову на дітей дивлюся – хоч би так розвеселюся. Від зеленого причалу відштовхнувся теплохід. Задній хід – передній хід, ось завівсь мотор як слід. Раптом хвиля підхопила, вліво-вправо нахилила,І поплив вперед по морю наш маленький теплохід.