​Урок – тренінг: "Поняття конфлікту. Види і способи розв'язання конфліктів. Конструктивне розв'язання конфліктів"

Про матеріал

Урок – тренінг

Тема уроку: Поняття конфлікту. Види і способи розв'язання конфліктів. Конструктивне розв'язання конфліктів.

Мета уроку: надати учням поняття про конфлікти, їх види, вплив конфліктів на здоров'я, формувати в учнів вміння адекватного оцінювання життєвих ситуацій, вміння обирати шляхи вирішення спільних проблем, вчити учнів запобігати конфліктних ситуацій та при їх виникненні вміти розв'язувати конфліктні ситуації, розвивати в учнів порозуміння почуттів і потреб інших людей, виховувати в учнів толерантне ставлення до які мають інші смаки, погляди чи переконання.

Перегляд файлу

Урок – тренінг  у 6 класі

Тема уроку:  Поняття  конфлікту.  Види  і  способи  розв’язання  конфліктів. Конструктивне  розв’язання  конфліктів.

Мета уроку:  надати учням поняття про конфлікти, їх види, вплив конфліктів на здоров’я,  формувати в учнів вміння адекватного оцінювання життєвих ситуацій,  вміння обирати шляхи вирішення спільних проблем,  вчити учнів запобігати конфліктних ситуацій та при їх виникненні вміти розв’язувати конфліктні ситуації,  розвивати в учнів порозуміння почуттів і потреб інших людей,  виховувати в учнів толерантне ставлення до які мають інші смаки, погляди чи переконання.

Обладнання і матеріали: аркуші формату А-4, стакери,  магніти, маркери ,

фломастери , кольорова крейда

Що підготувати заздалегідь: пазли – правила роботи на уроці, плакат  для виявлення очікування, на якому зображена « Чарівна  скринька»,  геометричний  матеріал для об’єднання  в групи,  6 карток  ( 5 екземплярів) навичок формування стосунків, паперові  серветки, ілюстрації способів розв’язання конфліктів інтересів, « смужка»  для  імпровізованого містка, картки з ситуаціями,  клубок ниток.

Хід тренінгу

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Привітання. Добрий день!  Діти, вітаю вас та наших гостей, сьогодні чудовий, день, попереду нас  чекають цікаві відкриття, отже покажіть мені ваші долоні (учні показують долоні), покладіть на одну долоньку: уважність, наполегливість, творчість. На іншу я покладу вам   цікавість і терпіння. Зберіть все,  що у вас в долоньках і почнемо наш урок, взявши всі перелічені якості із собою.

2. Знайомство. Кожен із вас повинен назвати своє ім'я, 1  рису характеру і своє  захоплення. ( Виконують вправу)

- Ми почули, які ми всі різні, в кожного свої   риси характеру, захоплення, інтереси, уподобання.

3. Вправа «Правила роботи». Щоб наша робота була плідною, треба погодити правила за якими ми виконуватимемо її,  ці правила обов’язкові для всіх.

«Збери пазли».

Принципи нашого спілкування: щирість; активність; відкритість; не перебиваємо; можемо доповнювати;  допомагаємо кожному в складній ситуації, толерантність

  • Чи всі погоджуються із цими правилами? Чи всі розуміють, що означає

кожне правило?

-  А яке правила ви бажаєте додати до перелічених? Запис на дошці названого правила.

4. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми поговоримо про конфлікти між людьми, чому вони виникають і як їх розв’язувати.

5. Очікування. Перед  вами незвичайна   скринька, вона  порожня , бо ваші очікування в ній  будуть наприкінці тренінгу.  Напишіть,що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу.

ІІ  ОСНОВНА ЧАСИНА

  1. Зворотний зв'язок із минулого уроку.
  • Про що ми говорили на минулому уроці? На минулому уроці  ми говорили про те, які бувають стосунки і як покращити стосунки з іншими людьми.
  • Коли виникають стосунки? Які є стосунки? Як формуються стосунки? Мозковий штурм: «Наведіть приклади стосунків».
  • Запитання для обговорення: Наведіть приклади нездорових стосунків. Що їх характеризує? Які стосунки можна назвати здоровими? Назвіть переваги здорових стосунків.

Підсумок.  здорові стосунки – запорука щасливого і успішного життя, оскільки люди, між якими склалися здорові стосунки, краще задовольняють власні потреби, повніше реалізують себе, легше долають труднощі і розв’язують проблеми.

  1.  Перевірка виконання домашнього завдання.
  • Розкажіть про людину, стосунки з якою вважаєте особливими. Що

найбільше цінуєте  у цих стосунках?

  1. Робота у групах. Обєднання в 4 групи:

Група 1 – батьки; Група 2 – брати (сестри);  Група 3 – вчителі; Група 4 друзі.

Завдання групам:

  • дати загальну характеристику стосункам
  • продемонструвати дії (пантомімою або інсценуванням), які можуть псувати стосунки з цими людьми;
  • продемонструвати дії (пантомімою або інсценуванням), які здатні зміцнювати такі стосунки.
  1. Вправа « Піраміда навичок»

Для формування позитивних  стосунків треба володіти багатьма 

життєвими навичками. Кожна група має 6 карток із написаними навичками, необхідними для формування стосунків « Толерантність», « Упевненість»,

« Навички співчуття і підтримки», « Навички ефективного спілкування»,

« Уміння  розв’язувати конфлікти». « Навички роботи в команді».

Завдання групам.

  1.  Розкласти ці картки у вигляді піраміди. На вершині - картку, на якій г

записано найважливіші , на вашу думку,  навички. Нижче  картки з важливі навичками, це нижче з менш важливими.

2).  Порівняйте піраміди у різних групах.

3)  Розкажіть, чи складно було досягти порозуміння.

5. Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми.

  • - Що спричинило суперечку? Як це відбувалося?

На дошці слова « Дії», « Наслідки», « Почуття»

  1. Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання,

нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки...).Запис

  1. Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа,

розчарування...). Запис

  1. Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби...). Запис
  1. Робота з підручником с. 130. Ви можете зробити висновок. « Що  конфлікти - це винятково негативне явище…» читання продовження учнями.
  2. Інформаційне слово вчителя. Конфлікт у перекладі з латини – це «зіткнення» або «боротьба», вороже відношення. Конфлікт – це відсутність згоди між двома або більше сторонами (особами). Конфлікт – ситуація, в якій кожна із сторін прагне зайняти позицію, несумісну і протилежну по відношенню до інтересів іншої сторони.
  • Чи можемо ми обійтися без конфліктів? Чому?

Доречно навести такий вислів: «Конфлікт – це норма життя. Якщо вам здається, що у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс…». Ця, трохи смішна і одночасно правдива фраза, належить Чарльзу Ліксону, американському психологові і адвокатові з тридцятирічним стажем. Думаю, що пульс ви вже перевірили і переконалися, що він є. Значить, і конфлікти є.

  1.  Інформаційне повідомлення.  « Види конфліктів»

Конфлікти, спричинені  розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів.  Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів.  Розв’язують ці конфлікти по-різному.

  • Робота з підручником с. 131. « Конфлікти поглядів».
  1.  Читання та обговорення історії про футбольних уболівальників  Пригадай

подібну ситуацію зі свого життя.

  • Як це було?- Чи правильно ти діяв? Що можна було зробити чи сказати

інакше?

  1. Вправа «Ми творимо» Мета: продемонструвати неповторність кожної людини, зняття емоційного напруження.

Вчитель говорить, що потрібно робити, а учні  чітко виконують його інструкцію.

- Кожен з вас бере салфетку і чітко виконує мою інструкцію:

*Складіть салфетку в двічі.

*Складіть салфетку ще раз вдвічі.

*Відірвіть правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Закінчили. Розгорніть салфетку і подивіться, що у вас вийшло.

- Як могло таке статися? З чим пов’язана така розмаїтість малюнків? - Завдання отримали одне, але кожен по різному виконав його.

Ось і виходів із конфліктних ситуацій є багато.

  1. Робота з підручником с. 131. « Конфлікти інтересів». Використання

ілюстрацій. Читання способів  та наслідків розв’язання конфліктів.

11. Конструктивне розв’язання конфліктів

1. Робота у зошиті – практикумі.   

Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися.

Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються.

2. Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому

      Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях, використовуючи матеріал підручника с. 132.

- Як ви дієте в подібних ситуаціях?

 Висновок: У більшості випадків конфлікти  інтересів краще розв’язати шляхом переговорів.

3. Вправа «На містку».  У  центрі  класу  крейдою накреслено лінію — «місток».

 Уявіть, що ця лінія — навісний місток через глибоку ущелину. Його розгойдує  вітер, а внизу вирує гірський потік. Цей місток такий  вузький, що на ньому не можуть розминутися двоє людей. Але одного разу, коли  впав густий туман, на ньому зустрілися двоє перехожих…

Завдання. Стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку, не звалившись униз. 

Обговорення:

- Хто був лідером у цій ситуації?

- Учасники намагалися досягти лише своєї мети чи допомагали партнеру?

- Які способи розв’язання конфлікту є найдоречнішими в цій ситуації?

Висновок:  Іноді для того, щоб розв’язати конфлікт, потрібно поступитися.

4. Додаткове завдання.  Вправа « Моделюй — набувай життєвих навичок»

Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації?

1. У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження.

2. У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем.

3. Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою.

4. На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися.

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Вправа « Зворотний зв'язок»  Підсумки . Підручник с. 134.

Передається клубок ниток один одному і говорите « Сьогодні я  дізналася або дізнався,  зрозумів або зрозуміла…»

Подивиться,  ми намагалися передавали клубок , щоб він не заплутався, але він  заплутувався. А це позначає , що без проблем жити не цікаво, і неможливо. Проблеми виникають і ми  повинні їх боятися, а вміти їх правильно  вирішувати.

  1. Завершення вправи « Очікування».
  • А чи справдилися ваші очікування на уроці?

Учні підходять до свого стакера  і залишають або знімають його залежно від виправданих (або невиправданих) очікувань. Коментують своє рішення.

  1. Домашнє  завдання § 23, робота в зошиті – практикумі
  2. Оцінювання роботи учнів на уроці.
  3. Слово  вчителя. Наш  урок  закінчився. Бажаю , всього найкращого. Завершення  оплесками.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кривенко Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Янішевська Лариса Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
3208
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку