Мета цього уроку розповісти учням про ранкові і вечірні гігієнічні процедури; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити доглядати за руками; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.
ТЕМА. «Особиста гігієна» Мета: розповісти учням про ранкові і вечірні гігієнічні процедури; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити доглядати за руками; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов. Обладнання: музична фізхвилинка, вологі серветки, носовички, вушні палички, набір для гри «Чиї вуха?», «Чий ніс?» відеоматеріали Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Про чистоту , хто всюди дбає, Завжди здоров ‘я добре має. І настрій в того просто гарний, І в світі він живе не марно.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Чи погоджуєтесь ви із думкою, що ваше здоров'я значною мірою залежить від виконання правил особистої гігієни? — Цих правил слід дотримувати щодня. — Які це правила, як їх дотримуватись і для чого вони потрібні, ви сьогодні й дізнаєтесь. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Дітки, візьміть одну вологу серветку і витріть нею руки, покладіть біля іншої, що ви помітили? - Що потрібно робити щоб руки були чистими? Мити руки з милом треба щоразу перед тим, як береш їжу і після користування туалетом. На вимитих руках усі мікроби гинуть через 5 хвилин, а на брудних – живуть довго. А також я нагадую, що не слід забувати і про нігті. На руках їх підстригають 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз на два тижні. І ніколи нігті не гризіть, бійтеся мікробів! - А зачим треба ще доглядати? Для чого потрібен шампунь? Шампунем миють волосся та шкіру голови. Своє волосся треба мити в міру забруднення, розчісувати власним гребінцем або щіткою (показує) 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними. - а)Відгадування загадок. 1. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків. По голівці ходять – волосся в порядок приводять. ( Гребінець) 2. Гладеньке, запашне, Миє чистенько, Треба, щоб у кожного було, Що , малята ? ( мило) 3. Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди, Хто зі мною поведеться – той здоровий буде. Буде часто усміхатись білими зубами, Мене знає вся малеча і бабусі й мами. Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко, Вам ім ‘ я моє знайоме, бо зубна я ….. ( щітка) 4 Ліг в кишеню і вартую Плаксі, реві та бруднулі Витру вранці струйки сліз, Не забуду і про ніс ( носовичок)
Випрана дбайливо. Не серветка, не хустинка, знаю своє діло. Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво, Я вберу усі краплинки з тіла після ванни. Я не гість – хазяїн в домі, І лежати я не звик Вам ім’ я моє відомо, пригадайте я ( рушник)
1)Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном. 2)На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти. 3)Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів. 4)Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує) 5)Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою. 6)Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою. 7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами. 8)Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік. 9)Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби. 3 « Догляд за вухами та носом» - Діти, беремо кораблик і пливемо до третього острова .Він називається « Догляд за вухами та носом». -Діти, навіщо нам потрібні вуха? - Наші вуха дуже чутливі, тому бояться сильного шуму, надголосної музики, криків та вересків. Не варто знущатися над власними вухами, слухаючи гучну музику в навушниках плеєра.
4.)Гра «Впізнай чиї це вуха?
6) Гра «Чий це ніс?» 7. « Догляд за очима» - Діти, беремо кораблик і пливемо до четвертого острова -« Догляд за очима». - Природа попіклувалася про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають їх від пилу, коли ми кліпаємо. Але ніщо не допоможе очам, якщо ви почнете терти їх брудними руками, гратися перед обличчям гострими предметами, довгими годинами не відходити від екрана телевізора чи комп ‘ютера. Люди можуть втратити зір, якщо будуть читати лежачи, якщо буде недостатня освітленість. Читати треба за столом. Учні молодшого шкільного віку можуть дивитися телевізор не більше 1 часу протягом дня на відстані 2 метри.( показати схематично). – Діти, на такій великій відстані ви повинні дивитися телевізор. -Грати на комп ‘ютері ви повинні не більше 30 хвилин. 1) Виконання вправ для очей: 1)Міцно заплющити очі ( 1-2) Потім розплющте (3-4) - виконати 5 -6 разів 2)Протягом 1 – 2 хвилин швидко покліпати очима. - Діти, треба слідкувати, щоб очі не перевтомлювались і не хворіли, для них потрібен відпочинок. Але якщо трапилося, що ваші очі захворіли, обов ‘язково звертайтеся до лікаря. 4. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ Робота в парах
РОЗГАДУВАННЯ КРОСВОРДУ
VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які ранкові і вечірні гігієнічні процедури ви знаєте? — Які правила особистої гігієни ви запам'ятали? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|