Урок-тренінг для учнів 7 класу
«Поняття про окиснення й горіння. Умови виникнення та припинення горіння»
Мета:Ознайомити учнів з умовами виникнення і припинення горіння, з принципами запобігання та гасіння пожеж;
формувати навички проведення хімічного експерименту, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті;
виховувати екологічну свідомість.
Навчальні завдання:
Учні повинні вміти:
Гасло тренінгу: «Задоволення і навчання рухаються пліч-о-пліч, але задоволення йде попереду» Вільям Вордсворт.
Обладнання:
1) папір форматів А-3, А-2, маркери, стікери, клей, кольоровий папір, завчасно підготовлені плакати «Очікування», «Правила тренінгу», «Підсумки», аплікації «вогнища, хмаринки, крапельки дощу»; 2) обладнання для дослідів ( склянка, пісок, недогарок свічки, сірники);
3) зразки горючих, важкогорючих і негорючих речовин і матеріалів (папір, дерево, вата, вода, пісок, гума, пластмаса)
Домашнє завдання: Поняття про окиснення й горіння. Умови виникнення та припинення горіння. Підготувати презентацію по темі.
Структура уроку – тренінгу:
№ з/п |
Зміст |
Час |
Примітка |
1. |
Вступна частина:
|
7-9 хв. |
|
2. |
Основна частина:
|
10-15хв. |
|
3. |
Практична частина:
|
20-25хв. |
|
4. |
Заключна частина. Підсумки.
|
5-7 хв. |
|
Хід уроку-тренінгу:
І. Вступна частина:
1)Знайомство. Інтерактивна вправа «Риси характеру» (Назвати ім’я та риси характеру, особисті якості чи уподобання, що асоціюються з вогнем – запальний, маю теплі стосунки, палкий прихильник і т.ін.);
2) Правила тренінгу:
3) Оголошення теми тренінгу(Аплікація «Вогнище»)
4) Очікування:
«Напишіть ваші очікування на крапельках, які розмістимо над вогнищем на хмаринці».
ІІ. Основна частина:
Сьогодні ми вивчаємо важливу тему, яка необхідна в повсякденному житті - окиснення і горіння, знання якої допоможе вам уникнути нещасних випадків спричинених горінням і довкілля від бід, спричинених цим явищем.
2) Презентація навчального матеріалу (10-14 хв).
Запитання-відповіді:
1.Яка різниця між поняттями горіння і окиснення? Які умови необхідні для виникнення горіння? Які продукти реакції горіння?
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
І етап. Всі бажаючі висловлюють свою думку без жодних виправлень, критики, впорядкування (ідеї записуються на дошці).
(ІІ етап). Обговорення і класифікація почутого.
Учитель показує вирізаний з паперу трикутник, пропонуючи назвати три умови виникнення горіння за схемою «Що?, Де?, Коли?»:
2.Гра «Червоне-чорне». Учитель називає горючі і негорючі речовини і матеріали, а учні показують картки: червона – горючі, чорна – негорючі.
ІІІ. Практична частина:
IV. Заключна частина. Підсумки.
1.Зворотний зв'язок.
Вправа «Чарівний вулик»
Мета: виявити рівень отриманих знань.
Тренер пропонує учасникам тренінгу 1заємо свої крапельки з написаними очікуваннями і, прокоментувавши, чи справдилися очікування, помістити їх чи назад на хмаринку (в разі недостатньо отриманих знань), чи на вогнище (якщо здобуто достатньо знань).
2. Завершення.
Вправа «Тепло долонь»
Мета: надати учасникам можливість висловити вдячність за спільну роботу.
Тренер пропонує всім стати в коло і відчути тепло долонь кожного як вдячність за спільно зроблену справу.
3.Домашнє завдання. Матеріал підручника. Переглянути вдома джерела можливого виникнення пожежі, підказавши дорослим усунення небажаних наслідків.