Урок-тренінг "Поняття про окиснення і горіння. Умови виникнення і припинення горіння"

Про матеріал
План-конспект нестандартного уроку-тренінгу допоможе ознайомити учнів з умовами виникнення і припинення горіння, з принципами запобігання та гасіння пожеж; формувати навички проведення хімічного експерименту, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті; виховувати екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Урок-тренінг для учнів 7 класу

 

«Поняття про окиснення й горіння. Умови виникнення та припинення горіння»

 

Мета:Ознайомити учнів з умовами виникнення і припинення горіння, з принципами запобігання та гасіння пожеж;

формувати навички проведення хімічного експерименту, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті;

виховувати екологічну свідомість.

 

Навчальні завдання:

Учні повинні вміти:

  •          назвати умови виникнення горіння;
  •          називати горючі і негорючі матеріали;
  •          пояснити значення кисню для підтримання горіння;
  •          назвати причини виникнення побутових пожеж та способи їх усунення.

 

Гасло тренінгу: «Задоволення і навчання рухаються пліч-о-пліч, але задоволення йде попереду» Вільям Вордсворт.

 

Обладнання: 

1) папір форматів А-3, А-2, маркери, стікери, клей, кольоровий папір, завчасно підготовлені плакати «Очікування», «Правила тренінгу», «Підсумки», аплікації «вогнища, хмаринки, крапельки дощу»;                          2) обладнання для дослідів ( склянка, пісок, недогарок свічки, сірники);

3) зразки горючих, важкогорючих і негорючих речовин і матеріалів (папір, дерево, вата, вода, пісок, гума, пластмаса)

 

Домашнє завдання: Поняття про окиснення й горіння. Умови виникнення та припинення горіння. Підготувати презентацію по темі.

 

 

Структура уроку – тренінгу:

 

з/п

 

Зміст

 

Час

 

Примітка

1.

Вступна частина:

  1.     Знайомство. Інтерактивна вправа «Риси характеру» (2хв)  ;
  2.     Правила тренінгу (1 хв);
  3.     Оголошення теми тренінгу (1 хв.);
  4.     Очікування (5 хв);

7-9 хв.

 

2.

Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності (1 хв);
  2.     Презентація навчального матеріалу (10-14 хв).

10-15хв.

 

3.

Практична частина:

  1.     Руханка «Вогонь, вода» (Розрахувати учнів по-порядку, утворивши дві групи) (1 хв.);
  2.     Робота в группах «Хто більше?» (Група «Вогонь» записує горючі речовини і матеріали, група «Вода» - негорючі) (5 хв);
  3.     Дебати – по черзі з кожної команди називаються речовини, за кожну правильну відповідь дається жетон, наприклад, у вигляді капітошки (2 хв.);
  4.     Руханка «Знайди пару» (Учням роздаються картки: на одних – з написаними реагентами, на інших – продукти реакції) (1хв.);
  5.     Робота в парах .Скласти хімічні рівняння, розставивши коефіцієнти (за кожну правильну відповідь дається жетон. (5хв.);
  6.     Руханка «Молекули» (дається команда утворити молекулу з …. атомів, щоб утворилося 2 групи (1 хв);
  7.     Рольова гра «Бешкетники,  Пожежники». Кожна з команд придумує життєву ситуацію виникнення пожежі, протилежна команда пропонує шляхи гасіння пожежі, обмінюються завданнями. (5хв.);
  8.     Дебати(2хв.);

20-25хв.

 

4.

Заключна частина. Підсумки.

  1.     Зворотний зв'язок (2хв.);
  2.     Завершення(5хв);
  3.     Домашнє завдання (1хв.).

 

5-7 хв.

 

 

 

Хід уроку-тренінгу:

І. Вступна частина:

1)Знайомство. Інтерактивна вправа «Риси характеру» (Назвати ім’я та риси характеру, особисті якості чи уподобання,  що асоціюються з вогнем – запальний, маю теплі стосунки, палкий прихильник і т.ін.);

2) Правила тренінгу:

  •          Говорити по черзі;
  •          Говорити від  імені себе;
  •          Бути доброзичливим;
  •          Слухаємо і чуємо;
  •          Жартуємо;
  •          Співчуваємо;
  •          Доброзичливі.

3) Оголошення теми тренінгу(Аплікація «Вогнище»)

4) Очікування:

«Напишіть ваші очікування на крапельках, які розмістимо над вогнищем на хмаринці».

ІІ. Основна частина:

  1.     Мотивація навчальної діяльності (1 хв);

Сьогодні ми вивчаємо важливу тему, яка необхідна в повсякденному житті -  окиснення і горіння, знання якої допоможе вам уникнути нещасних випадків спричинених горінням і довкілля від бід, спричинених цим явищем.

      2) Презентація навчального матеріалу (10-14 хв).

Запитання-відповіді:

1.Яка різниця між поняттями горіння і окиснення? Які умови необхідні для виникнення  горіння? Які продукти реакції горіння?

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

І етап. Всі бажаючі висловлюють свою думку без жодних виправлень, критики, впорядкування (ідеї записуються на дошці).

(ІІ етап). Обговорення і класифікація почутого.

Учитель показує вирізаний з паперу трикутник, пропонуючи назвати три умови виникнення горіння за схемою «Що?, Де?, Коли?»:

  •          ЩО необхідно знати, щоб почалося горіння? (Поняття про горючі матеріали чи речовини);
  •          ДЕ виникає горіння? (Де є кисень).
  •          КОЛИ виникає горіння? (Коли є для цього умови: іскра, відкритий вогонь, висока температура).

2.Гра «Червоне-чорне». Учитель називає горючі і негорючі речовини і матеріали, а учні показують картки: червона – горючі, чорна – негорючі.

ІІІ. Практична частина:

  1.     Руханка «Вогонь, вода» (Розрахувати учнів по-порядку, утворивши дві групи)(1 хв.);
  2.     Робота в группах «Хто більше?» (Група «Вогонь» записує горючі речовини і матеріали, група «Вода» - негорючі) (5 хв);
  3.     Дебати – по черзі з кожної команди називаються речовини, за кожну правильну відповідь дається жетон, наприклад, у вигляді капітошки (2 хв.);
  4.     Руханка «Знайди пару» (Учням роздаються картки: на одних – з написаними реагентами, на інших – продукти реакції) (1хв.);
  5.     Робота в парах .Скласти хімічні рівняння, розставивши коефіцієнти (за кожну правильну відповідь дається жетон. (5хв.);
  6.     Руханка «Молекули» (дається команда утворити молекулу з …. атомів, щоб утворилося 2 групи.(1 хв);
  7.     Рольова гра «Бешкетники,  Пожежники». Кожна з команд придумує життєву ситуацію виникнення пожежі, протилежна команда пропонує шляхи гасіння пожежі, обмінюються завданнями. (5хв.);
  8.     Дебати (2хв.);

IV. Заключна частина. Підсумки.

1.Зворотний зв'язок.

Вправа «Чарівний вулик»

Мета: виявити рівень отриманих знань.

Тренер пропонує учасникам тренінгу 1заємо свої крапельки з написаними очікуваннями і, прокоментувавши, чи справдилися очікування, помістити їх чи  назад   на хмаринку (в разі недостатньо отриманих знань), чи на вогнище (якщо здобуто достатньо знань).

 

2. Завершення.

Вправа «Тепло долонь»

Мета: надати учасникам можливість висловити вдячність за спільну роботу.

Тренер пропонує всім стати в коло і відчути тепло долонь кожного як вдячність за спільно зроблену справу.

3.Домашнє завдання. Матеріал підручника. Переглянути вдома джерела можливого виникнення пожежі, підказавши дорослим усунення небажаних наслідків.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 липня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку