Урок 1 ,,Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії".

Про матеріал
1 урок з хімії 7 класу НУШ ,,Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 1 Тема 1. Хімія. Перші кроки. Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Ференц Л.В.

Номер слайду 2

Познайомимось ,,Гра у м’яч” Я буду першою. У мене в руках м’яч, отож я розповідаю про себе: Мене звати Лариса Вікторівна, я є вчителем хімії і я обожнюю експерементувати . А тепер я кидаю наступному, він представляється і кидаю тому, хто ще не отримував м’яч…

Номер слайду 3

Робочі зошити, якими вони мають бути??? У клітинку, бо так зручніше  2. 35 уроків, тому бажано на 24-36 листків, писати можна синім кольором, обводити, позначати, робити позначки на полях, писати там дом. завдання 

Номер слайду 4

Папка для карток до уроку Картка 1. Заведіть папку розміром А5, до кожного уроку я буду роздавати вам картки у яких ви будете виконувати завдання, знайомитись з обладнанням та періодичною системою. Після вивчення кожної теми ви будете писати перевірочні роботи. Маючи картки зібрані у папці, ви матимете змогу повторити увесь матеріал.

Номер слайду 5

Ознайомлення з програмою та оцінюванням предмету хімії

Номер слайду 6

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі  навчання. За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати  знання  у нових ситуаціях виокремлено  рівні навчальних досягнень учнів, що  оцінюються за 12­-ти бальною шкалою. Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.   При  оцінюванні рівня навчальних досягнень  з хімії враховується: – оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища; – рівень засвоєння теоретичних знань; – сформованість експериментальних умінь, необхідних  для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою; – здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці; – уміння розв’язувати розрахункові задачі. Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.

Номер слайду 7

Рівні навчальних досягнень Бали Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) Початковий 1 Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні). 2 Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками. 3 Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини. Середній 4 Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ. 5 Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять. 6 Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу. Достатній 7 Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить  приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти. 8 Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти. 9 Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить   висновки. Високий 10 Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки. 11 Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки. 12 Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями. Оцінювання теоретичних знань

Номер слайду 8

План роботи на навчальний 7 клас розміщений на сайті:

Номер слайду 9

Ознайомлення з підручником

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Розминка 

Номер слайду 12

Виконай  Підведись Стрибни верх тричі Обернись до людини вправо, посміхнись. Обернись до дошки, хлопни у долоні тричі. Підніми руки вгору, опусти, стисни їх у кулак, розігни кулак. Сядь на місце .

Номер слайду 13

Картка 1. Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Правила у кабінеті хімії 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Хімія – це наука _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Історія хімії:

Номер слайду 14

Р О Б О Т А З Т А Б Л И Ц Е Ю

Номер слайду 15

Короткі відомості з історії хімії Тільки-но людина навчилася обробляти камені, надаючи їм необхідної форми, вона зробила першу кам’яну сокиру.

Номер слайду 16

Але навіть оброблений камінь залишався каменем, а дерево — деревом. Однак блискавка могла запалити ліс, дерево горіло, і на місці пожежі людина знаходила чорну золу.

Номер слайду 17

Зараз ми знаємо, що це — результат хімічних перетворень речовини. Вони складають предмет науки, що одержала назву хімії.

Номер слайду 18

Походження слова “хімія” точно невідоме. Найчастіше його пов’язують з назвою Стародавнього Єгипту — Хем, що означає “чорний” (мабуть, за кольором грунту в долині річки Ніл), а зміст цієї назви — “єгипетська наука”.

Номер слайду 19

Інші дослідники вважають, що слово “хімія” старогрецького походження. Припускається, що слово «хімія» походить від грецького «сік рослини», тож «хімія» — це «мистецтво виділення соків». Сік, про який ідеться, може бути і розплавленим металом, тож «хімія» може означати й «мистецтво металургії». Воно означає мистецтво виплавляння металів.

Номер слайду 20

Які перші метали навчилася використовувати людина?

Номер слайду 21

мідь бронза

Номер слайду 22

Античний світ знав золото, срібло, ртуть, сплав міді з оловом — бронзу. золото ртуть срібло

Номер слайду 23

Приблизно тоді ж людина навчилася виготовляти скло, кераміку. скло кераміка

Номер слайду 24

Не менше трьох тисячоліть відома людям нафта.

Номер слайду 25

Дещо пізніше почали виготовляти папір.

Номер слайду 26

Хімія - це наука про речовини та їх перетворення.

Номер слайду 27

Перші практичні відомості з хімії з’явилися в Давньому Єгипті. Єгипетські майстри займалися виробництвом металів, барвників, вони навчилися бальзамування, «варили» скло, виготовляли мило. Цікаво, що мило тоді використовували як крем, яке шляхетні єгиптянки наносили на обличчя.

Номер слайду 28

Хімічна теорія починається з Фалеса (640-546 рр. до н. є.). Грецький філософ Він прагнув з’ясувати, чи будь-яка речовина переходить в іншу речовину (хоча б поступово), і якщо кожна, то чи не є всі речовини різними варіантами тієї самої основної речовини.

Номер слайду 29

Фалес вирішив, що цим елементом має бути вода. Вода оточує суходіл, насичує повітря парою, пробивається крізь земну твердінь струмками й річками, а найголовніше — без води неможливе саме життя.

Номер слайду 30

Анаксимен вважав, що в напрямку до центра Всесвіту повітря стискується, утворюючи більш тверді та щільні різновиди речовини — воду і землю. Анаксимен уперше розрізнив планети і зірки та зробив спробу дати природничо-наукове пояснення затемнення Сонця і Місяця, а також явища випадання снігу і граду. Давньогрецький філософ Анаксимен з Мілета (640-546 рр. до н. є.) дійшов висновку, що першооснова Всесвіту — повітря.

Номер слайду 31

Інший давньогрецький філософ Геракліт (540-475 рр. до н. є.) стверджував, що, якщо Всесвіту властиво змінюватися, то пошук елемента необхідно пов’язувати з пошуком субстанції, для якої зміна найбільш характерна. Такою субстанцією Геракліту уявлявся вогонь — постійно мінливий і такий, що все змінює.

Номер слайду 32

Емпедокл з Агрігента (490-430 р. до н.є.) теж чимало попрацював над питанням, який елемент є основою світобудови. Чому має бути лише один початок? Чому не можуть існувати чотири початки — вогонь Геракліта, повітря Анаксимена, вода Фалеса і земля, яку Емпедокл увів до числа початків?

Номер слайду 33

Уявлення Емпедокла про чотири початки поділяв найбільший давньогрецький філософ Аристотель зі Стагіри (384-322 р. до н.є.). Аристотель вважав чотири елементи-стихії не матеріальними субстанціями, а лише носіями визначених якостей — теплоти, холоду, сухості й вологості:

Номер слайду 34

Вогонь — гарячий і сухий. Вода — холодна і волога. Земля — холодна і суха.

Номер слайду 35

Демокрит з Абдери (близько 470-360 рр. до н. є.), учень Левкіппа, розвинув думку свого вчителя. Він назвав, ці дрібнісінькі частинки атомами — «неподільними»;

Номер слайду 36

Алхімічний період розвитку хімії Протягом століть хіміки самозабутньо намагалися відшукати спосіб одержання золота. Було відомо сім металів: золото, срібло, мідь, залізо, олово, свинець і ртуть. Араби перетворили слово «хімія» на «алхімія». Термін «алхімія» сьогодні уживають, коли говорять про період історії хімії, який охоплює близько двох тисячоліть починаючи з 300 р. і до 1600 р.

Номер слайду 37

Одним з основоположників алхімії вважають Зосиму який жив в IV ст. н. э. в Александрії Египетскі та навчавшого учнів Мусейона — знаменитої Академії наук.

Номер слайду 38

Раймонд Луллий (1235-1314?) Монах-фрацисканець. Добре знавший арабську мову, фізику, астрологію. Багато подорожував — Іспанія, Тунис, Палестина, Вена, Англія. Заснував багато учбових закладів, багато зробив для розповсюдження християнства. Алхімією займався з 1289 г. Згідно легенді, отримав елексир безсмертя, але відмовився ним скористатись.

Номер слайду 39

«Справжні цілі хімії полягають не у виготовлені золота, а у виготовлені ліків!» — ці слова визначили життеве кредо Парацельса. Він став засновником нової науки —а поки тільки мистецтва ятрохімїї — виготовлення ліків та застосування хімічних речовин в медицині. Теофраст Парацельс 1493 - 1541

Номер слайду 40

Д.І. Менделеев (1834-1907) вважав, «важная заслуга алхимиков состояла в том, что они делали много опытов, открыли многие новые превращения. Алхимия — не одно сплошное заблуждение. Опытное направление, непосредственно связанное с практикой, дало рецептуры, лабораторное оборудование, препаративные приемы, лекарства, положив начало новой химии — подлинной науки».

Номер слайду 41

До 1661 року термін «алхімія» майже зник з наукової літератури й почав називатися хімією (англійський учений Роберт Бойль дав початок хімії як науці). У ХУІІ-ХУШ ст. було здійснено низку хімічних і фізичних відкриттів, що все ближче підводять нас до сучасної хімії.

Номер слайду 42

Хімія

Номер слайду 43

Домашнє завдання: Вивчити §1, виконати вправу 7 с.15

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Як я засвоїв знання??? Увага!!! Намалюйте, на звороті картки знак, яким вам сьогодні іпонує. Все цікаво і зрозуміло Хімія складна наука, але цікава, її варто вчити. Урок був трішки складним, нецікавим, потрібно багато матеріало ще опрацьовувати. Нічого не сподобалось і нічого не хочу вчити…

Номер слайду 46

Дякую за увагу

Номер слайду 47

Список використаних джерел 1. Навчальна програма «Хімія. 7 клас» розроблено згідно з Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (далі — Державний стандарт), Типовою освітньою програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 р. № 225. 2. Методичні рекомендації для розроблення модельних навчальних програм (лист Міністерства освіти і науки України від 24 березня 2021 р. № 4.5/637-21). 3. Модельна навчальна програма. (автор: Григорович О.В. Для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 1575. 4. Хімія. Григорович О.В., Недоруб О.В. Підручник для 7 класів закладів загальної середньої освіти. Харків: Вид-во «Ранок», 2024. – 189 с. : іл. 5.https://www.google.com/search?sca_esv=ec0ee542ba2d920f&sca. 6.https://vkh2012.jimdofree.com/%D0%B3%D1%83%D1%80%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7-%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%97/7-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81-%D1%86%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%8F/    

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лаптєва Інна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мельник Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
20 липня
Переглядів
2127
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку