Папка для карток до уроку Картка 1. Заведіть папку розміром А5, до кожного уроку я буду роздавати вам картки у яких ви будете виконувати завдання, знайомитись з обладнанням та періодичною системою. Після вивчення кожної теми ви будете писати перевірочні роботи. Маючи картки зібрані у папці, ви матимете змогу повторити увесь матеріал.
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання. За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12-ти бальною шкалою. Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики. При оцінюванні рівня навчальних досягнень з хімії враховується: – оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища; – рівень засвоєння теоретичних знань; – сформованість експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою; – здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці; – уміння розв’язувати розрахункові задачі. Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Рівні навчальних досягнень Бали Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) Початковий 1 Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні). 2 Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками. 3 Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини. Середній 4 Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ. 5 Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять. 6 Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу. Достатній 7 Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти. 8 Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти. 9 Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить висновки. Високий 10 Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки. 11 Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки. 12 Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями. Оцінювання теоретичних знань
Картка 1. Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Правила у кабінеті хімії 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Хімія – це наука _____________________________________________________________________________________________________________________________________________ Історія хімії:
Інші дослідники вважають, що слово “хімія” старогрецького походження. Припускається, що слово «хімія» походить від грецького «сік рослини», тож «хімія» — це «мистецтво виділення соків». Сік, про який ідеться, може бути і розплавленим металом, тож «хімія» може означати й «мистецтво металургії». Воно означає мистецтво виплавляння металів.
Анаксимен вважав, що в напрямку до центра Всесвіту повітря стискується, утворюючи більш тверді та щільні різновиди речовини — воду і землю. Анаксимен уперше розрізнив планети і зірки та зробив спробу дати природничо-наукове пояснення затемнення Сонця і Місяця, а також явища випадання снігу і граду. Давньогрецький філософ Анаксимен з Мілета (640-546 рр. до н. є.) дійшов висновку, що першооснова Всесвіту — повітря.
Інший давньогрецький філософ Геракліт (540-475 рр. до н. є.) стверджував, що, якщо Всесвіту властиво змінюватися, то пошук елемента необхідно пов’язувати з пошуком субстанції, для якої зміна найбільш характерна. Такою субстанцією Геракліту уявлявся вогонь — постійно мінливий і такий, що все змінює.
Алхімічний період розвитку хімії Протягом століть хіміки самозабутньо намагалися відшукати спосіб одержання золота. Було відомо сім металів: золото, срібло, мідь, залізо, олово, свинець і ртуть. Араби перетворили слово «хімія» на «алхімія». Термін «алхімія» сьогодні уживають, коли говорять про період історії хімії, який охоплює близько двох тисячоліть починаючи з 300 р. і до 1600 р.
Раймонд Луллий (1235-1314?) Монах-фрацисканець. Добре знавший арабську мову, фізику, астрологію. Багато подорожував — Іспанія, Тунис, Палестина, Вена, Англія. Заснував багато учбових закладів, багато зробив для розповсюдження християнства. Алхімією займався з 1289 г. Згідно легенді, отримав елексир безсмертя, але відмовився ним скористатись.
«Справжні цілі хімії полягають не у виготовлені золота, а у виготовлені ліків!» — ці слова визначили життеве кредо Парацельса. Він став засновником нової науки —а поки тільки мистецтва ятрохімїї — виготовлення ліків та застосування хімічних речовин в медицині. Теофраст Парацельс 1493 - 1541
Д.І. Менделеев (1834-1907) вважав, «важная заслуга алхимиков состояла в том, что они делали много опытов, открыли многие новые превращения. Алхимия — не одно сплошное заблуждение. Опытное направление, непосредственно связанное с практикой, дало рецептуры, лабораторное оборудование, препаративные приемы, лекарства, положив начало новой химии — подлинной науки».
Як я засвоїв знання??? Увага!!! Намалюйте, на звороті картки знак, яким вам сьогодні іпонує. Все цікаво і зрозуміло Хімія складна наука, але цікава, її варто вчити. Урок був трішки складним, нецікавим, потрібно багато матеріало ще опрацьовувати. Нічого не сподобалось і нічого не хочу вчити…
Список використаних джерел 1. Навчальна програма «Хімія. 7 клас» розроблено згідно з Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (далі — Державний стандарт), Типовою освітньою програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 р. № 225. 2. Методичні рекомендації для розроблення модельних навчальних програм (лист Міністерства освіти і науки України від 24 березня 2021 р. № 4.5/637-21). 3. Модельна навчальна програма. (автор: Григорович О.В. Для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 1575. 4. Хімія. Григорович О.В., Недоруб О.В. Підручник для 7 класів закладів загальної середньої освіти. Харків: Вид-во «Ранок», 2024. – 189 с. : іл. 5.https://www.google.com/search?sca_esv=ec0ee542ba2d920f&sca. 6.https://vkh2012.jimdofree.com/%D0%B3%D1%83%D1%80%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D0%B7-%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%97/7-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81-%D1%86%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%8F/