Календарно тематичне планування з хімії 7 клас
35 годин (1 година на тиждень), до підручника Григорович О.В.
№ п\п |
Дата 7-А |
Дата 7-Б |
Тема уроку |
Орієнтування для оцінювання |
Види діяльності |
Домашнє завдання, примітка |
1 |
0_.09.24 |
0_.09.24 |
Тема 1. Хімія. Перші кроки. Вступний інструктаж з БЖД у кабінеті хімії. Хімія — природнича наука. Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя/ вчительки чи інших осіб: визначає мету й завдання досліджень відповідно до сформульованої проблеми, формулює гіпотезу дослідження; визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання. |
Правила безпеки під час використання обладнання кабінету хімії та досліджуваних речовин. правил безпеки під час роботи з речовинами та лабораторним устаткуванням. |
Вивчити §1, виконати вправу 7 с.15 |
2 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД. Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами. |
Спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно/ в групі за складеним планом, фіксує його результати.
|
Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: наливання рідини в пробірку та перемішування. Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах). Використання надбань хімічної науки в повсякденному житті та захисті довкілля. Еволюція лабораторного обладнання. Фіксування результатів вимірювання, протоколювання експерименту. |
Вивчити §2, виконати вправу 13 с.21. |
3 |
|
|
Вимірювання, спостереження й експеримент у хімії. |
Аналізує результати дослідження; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень.
|
Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч). |
Переглянути §3, виконати лабораторне обладнання. |
4 |
|
|
Навчальне дослідження 1. Інструктаж з БЖД. Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням: наливання рідини в пробірку та перемішування. Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах). |
Визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки. |
Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч). |
Опрацювати інформацію із §4, с.30-35 виконати вправу 7 с.15. |
5 |
|
|
Навчальне дослідження 2. Інструктаж з БЖД. Моделювання: створення газометра власноруч. Вимірювання маси твердих і рідких речовин, об’ємів твердих, рідких і газуватих речовин, збирання газів у газометр (лабораторний або сконструйований власноруч). |
Визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки. |
Моделювання: створення газометра власноруч.
|
Розпочати пошук інформації в інтернет-ресурсах для створення проєтів: «Значення хімічних відкриттів для розвитку людства», «Еволюція хімічних знань». |
6 |
|
|
Актуалізація умінь, набутих в адаптаційному циклі на прикладі визначення густини тіла (цвяха, ключа тощо). |
Визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки. |
Актуалізація умінь, набутих в адаптаційному циклі на прикладі визначення густини тіла (цвяха, ключа тощо).
|
Підготовати проєкт на вибір: «Значення хімічних відкриттів для розвитку людства», або «Еволюція хімічних знань». |
7 |
|
|
Довготривалий проєкт «Значення хімічних відкриттів для розвитку людства», «Еволюція хімічних знань». Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії», «Мої досягнення в хімічному експериментуванні». Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення». |
Презентує результати дослідження; оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.
|
Довготривалий проєкт «Значення хімічних відкриттів для розвитку людства», «Еволюція хімічних знань». Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії», «Мої досягнення в хімічному експериментуванні». Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення». Створення інтелект-карти за темою. Робота з інформацією. Значення хімії для розуміння складу й властивостей речовин. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
Вивчити узагальнючий матеріал с.48. |
8 |
|
|
Узагальнення вивченого з теми 1 «Хімія. Перші кроки». Написання діагностичної роботи. Тематична 1 |
Визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки. Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя/вчительки чи інших осіб: обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті й для збереження довкілля; класифікує об’єкти природи. |
Спільне (групове) обговорення. Розроблення / узгодження критеріїв оцінювання власної діяльності / роботи в групах. Чому пробірки для демонстрації дослідів виготовляють із тонкостінного скла, а чашки для випарювання — з порцеляни? Наслідки недотримання правил безпеки під час роботи з речовинами та лабораторним устаткуванням. Що спільного між сучасним лабораторним обладнанням та обладнанням стародавніх лабораторій? Значення лабораторного обладнання для успішного розв’язання дослідницьких проблем. Удосконалення обладнання і розвиток хімічних досліджень. Подібність та відмінність між епізодичним і систематичним спостереженням під час хімічних досліджень. Чим гіпотеза відрізняється від теорії? Чи вдалося підтвердити / спростувати гіпотезу, сформульовану вами для дослідження? Визначення факторів, які сприяли / завадили здійсненню дослідження. |
Доробити і здати проєкт, комікс чи лепбук уроку 7. |
9 |
|
|
Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук. Первинні відомості про будову атома: ядро та електронни. Навчальне дослідження 3. Інструктаж з БЖД. Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D- і 3D-моделей). |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: визначає мету й завдання досліджень відповідно до сформульованої проблеми, формулює гіпотезу дослідження; визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання; спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно / в групі за складеним планом, фіксує його результати; аналізує результати дослідження; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки; презентує результати дослідження; оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи. |
Робота з інформацією. Будова атома. Обговорення. Розроблення / узгодження критеріїв оцінювання власної діяльності / роботи в групах. Можливість здійснення мисленнєвих експериментів щодо доведення існування атомів. Як улаштовані атоми та чим вони відрізняються? Чому ядро та електрони утримуються в атомі?
|
Вивчити с.51-52. |
10 |
|
|
Хімічні елемент. Періодична система хімічних елементів. |
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел; відбирає та інтегрує інформацію природничого змісту, представлену в різних формах, зокрема в символьній, пов’язуючи її з реальними об’єктами та явищами; |
Робота з інформацією. Хімічні елементи — абетка сучасної хімічної мови. Назви й символи хімічних елементів. Як з’являються назви хімічних елементів?
з використанням назв хімічних елементів. Хімічна мова: хімічна формула як спосіб запису складу речовини. |
§5, виконати вправу 47 с.56, підготувати інформацію для створення лепбуків: «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів: історія успіху», «Походження назв хімічних елементів». |
11 |
|
|
|
формулює словесні описи об’єктів на основі символьної інформації, моделей, інфографіки; презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; |
Робота в групах . Робота з інформацією. Хімічні елементи — абетка сучасної хімічної мови. Назви й символи хімічних елементів. Як з’являються назви хімічних елементів?
|
Доробити лепбуки по групах, вивчити перших 12 елементів із § 5. |
12 |
|
|
Захист лепбуків «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів», «Науковці, які відкрили найбільше хімічних елементів: історія успіху», «Походження назв хімічних елементів». |
розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.
|
Робота в групах . Робота з інформацією. Хімічні елементи — абетка сучасної хімічної мови. Назви й символи хімічних елементів. Як з’являються назви хімічних елементів?
|
Вивчити позначення хімічних лементів та їх назви із §5. |
13 |
|
|
Металічні та неметалічні хімічні елементи. Прості речовини: метали і неметали. |
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або допомогою вчителя/вчительки чи інших осіб: обґрунтовує значущість набутих дослідницьких навичок для пізнання природи;
|
Обговорення. Як відрізнити метал від неметалу? |
Вивчити §6. |
14 |
|
|
Навчальне дослідження 4. Інструктаж з БЖД. Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів (на прикладі заліза, алюмінію, міді, цинку тощо, а також сірки, графіту, брому (фото, відеофрагменти тощо). |
характеризує властивості об’єктів природи, використовуючи хімічну термінологію; визначає кілька ознак / властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи; вирізняє з-поміж об’єктів природи ті, що мають кілька спільних ознак / властивостей;
|
Обговорення. Як відрізнити метал від неметалу? |
Вивчити §7, виконати вправу 78 с.71. |
15 |
|
|
Хімічні речовини |
розрізняє / систематизує / упорядковує об’єкти природи за визначеними ознаками / властивостями; |
Обговорення. За якими ознаками речовини класифікують на прості та складні, метали й неметали? Чи можна візуально розрізнити прості та складні речовини? |
Вивчити §8, вміти читати формули на с.76. |
16 |
|
|
Тематична 2 |
класифікує об’єкти природи. |
Спільне (групове) обговорення. Розроблення / узгодження критеріїв оцінювання власної діяльності / роботи в групах. Можливість здійснення мисленнєвих експериментів щодо доведення існування атомів. Чому деякі прості речовини називають по- іншому, ніж хімічні елементи, з атомів яких вони складаються? Чи можна стверджувати, що на сьогодні відомо 118 простих речовин? Доведіть або спростуйте думку, що 118 хімічних елементів утворюють лише 118 простих речовин. Інформація про якісний і кількісний склад речовин, яку можна дізнатися з хімічної формули речовини. Чи вдалося підтвердити / спростувати гіпотезу, сформульовану вами для дослідження? Визначення факторів, які сприяли / завадили здійсненню дослідження. Обговорення результатів навчальної діяльності: підбиття підсумків власної або групової роботи, здобутих знань і набутого навчального досвіду. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. |
Вивчити §9 – 10, виконати вправу 82 с.72. |
17 |
|
|
Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші. Інструктаж з БЖД. Фізичні властивості речовини та способи їх визначення. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя/вчительки
|
Робота з інформацією. Які властивості речовин називають фізичними? Як їх можна визначити? Спільне (групове) обговорення. Розроблення / узгодження критеріїв оцінювання власної діяльності / роботи в групах. |
Вивчити §11, виконати вправу 126 с.109. |
18 |
|
|
Навчальне дослідження 5. Інструктаж з БЖД. Визначення фізичних властивостей речовин (пластичність, крихкість / твердість, електропровідність, колір, температура кипіння / плавлення). |
аналізує результати дослідження; оцінює правильність сформульованої гіпотези; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки; |
Робота в групах |
Скласти ментальну карту «Фізичні властивості срібла (або заліза чи фосфору)». |
19 |
|
|
Суміші однорідні й неоднорідні: розчини, аерозолі, суспензії, емульсії. Властивості речовин у сумішах. |
інтерпретує дані, отримані під час дослідницької діяльності, оцінює достовірність даних, аналізує та систематизує пов’язані між собою дані, подає їх у різних формах; презентує результати дослідження; оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи.
|
Аерозолі, суспензії та емульсії в повсякденному житті та в природі.
|
Вивчити §12. |
20 |
|
|
Розділення сумішей.
|
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: перетворює інформацію математичного змісту різними способами на різні форми, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; |
Актуалізація знань про способи розділення сумішей (дистиляція, відстоювання, фільтрування, випарювання тощо). |
Виконати вправу 138 с.123. |
21 |
|
|
Навчальне дослідження 6. Інструктаж з БЖД. Отримання емульсії (на прикладі майонезу). Дослідження впливу різних речовин на стійкість емульсії. Визначення способів розділення запропонованих учителем / учителькою сумішей. Розділення сумішей фільтруванням, хроматографією. Розділення неоднорідної суміші й визначення масової частки компонентів у суміші. Узагальнення результатів, отриманих групами, у різний спосіб (графіки, діаграми, таблиці) та їх презентування. Обговорення можливості варіативності представлення результатів і підходів до вибору способу їх представлення. Моделювання: опріснення морської води (виготовлення обладнання власноруч). Способи й особливості виділення солі й цукру з їх розчинів. |
аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел; презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.
|
Робота в групах, дослідження, проведення експериментів, дотримання правил БЖД, аналіз та оформлення висновків. |
Виконати домашній експеримент с.142. |
22 |
|
|
Масова частка компонентів у суміші. |
Усвідомлює закономірності природи. Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя /вчительки чи інших осіб: характеризує властивості об’єктів природи, пояснює хімічні явища та процеси на основі законів природи, використовуючи хімічну термінологію; |
Способи вираження складу суміші. |
Опрацювати §14, виконати вправу 141 с.138, записати задачу 3 с.130 в зошит. |
23 |
|
|
Навчальне дослідження 7. Інструктаж з БЖД. Математичне моделювання: створення алгоритму обчислення мас, об’ємів і масових часток компонентів у сумішах. |
визначає властивості об’єктів / явищ природи, що є істотними для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;
|
Представлення результатів роботи груп за проблемою «Обчислення вмісту (мас, об’ємів, масових часток) компонентів у сумішах». Чи вдалося підтвердити / спростувати гіпотезу, сформульовану вами для дослідження? Визначення факторів, які сприяли / завадили здійсненню дослідження. |
Підготувати додаткову інформацію для створення лепбуків по групах: 1) «Як і чому розділяють суміші?»; 2) «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Або створити інтелект-карту за темою «Досліджуємо речовини та суміші». |
24 |
|
|
Створення лепбука «Як і чому розділяють суміші?», «Однорідні й неоднорідні суміші в повсякденні». Створення інтелект-карти за темою «Досліджуємо речовини та суміші». |
обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті й для збереження довкілля;
|
Презентування результатів роботи з інформацією дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
Виконати вправу 155 с.139. |
25 |
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Досліджуємо речовини та суміші». Написання діагностичної роботи. Тематична 3 |
визначає кілька ознак / властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи;вирізняє з-поміж об’єктів природи ті, що мають кілька спільних ознак / властивостей;розрізняє / систематизує / упорядковує об’єкти природи за визначеними ознаками / властивостями; класифікує об’єкти природи. |
Обговорення і перевірка знань. За якими ознаками (властивостями) розрізняють речовини? Чи можливе існування «абсолютно» чистої речовини? Доведіть свою думку на прикладах речовин, що містяться в сумішах, які часто використовують у побуті. Зіставте метод розділення суміші з її характеристиками (однорідна / неоднорідна, наявність летких / нелетких компонентів тощо). Можливості використання певних способів розділення тих чи тих сумішей у повсякденному житті, промисловому виробництві. |
Виконати вправу 161-162 с.139. |
26 |
|
|
Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища. Фізичні та хімічні явища. |
Здійснює дослідження природи. Учень самостійно або з допомогою вчителя/ вчительки чи інших осіб: визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання; |
Обговорення та вміння розпізнавати фізичні та хімічні явища. |
Вивчити §15. |
27 |
|
|
Навчальне дослідження 8. Інструктаж з БЖД. Розпізнавання фізичних і хімічних явищ (на основі власних спостережень, за відеофрагментами, світлинами, ілюстраціями природних явищ і технологічних процесів). |
спостерігає, досліджує об’єкти та явища самостійно/ в групі за складеним планом, фіксує його результати;
|
Робота в групах |
Створити кросворд «Фізичні та хімічні явища», дати характеристику Магнію та Нітрогену за його місцем розміщення. |
28 |
|
|
Схема хімічної реакції та хімічні рівняння. |
аналізує результати дослідження; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; |
Робота з інформацією. Хімічне рівняння як речення хімічної мови. Описування хімічного явища з використанням хімічної абетки (символів хімічних елементів) і хімічної мови (хімічних формул речовин). Хімічні реакції. Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами. |
Виконати вправу 174 с.160, прочитати с.159. |
29 |
|
|
Навчальне дослідження 9. Інструктаж з БЖД. Спостереження за хімічними явищами в довкіллі, виявлення фізичних явищ, що супроводжують хімічні реакції. Спостереження за процесом горіння та іржавіння. Виявлення фізичних явищ, що супроводжують ці процеси. Моделювання виверження вулкана з використанням соди, оцту та барвника. |
визначає відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження, формулює висновки;
|
Спостереження за хімічними явищами. |
Описати фізичні властивості цинку за допомогою інтернет ресурсів, описати його місце розміщення у періодичній системі та будову атома Цинку. |
30 |
|
|
Закон збереження маси в хімічних реакціях. |
інтерпретує дані, отримані під час дослідницької діяльності, оцінює достовірність даних, аналізує та систематизує пов’язані між собою дані, подає їх у різних формах; |
Спільне (групове) обговорення.
та хімічними явищам. Як відрізнити хімічне явище від фізичного? |
Вивчити §16, виконатати хімічні рівняння (урівняти) із картки 30. |
31 |
|
|
Створення лепбука «Фізичні та хімічні явища в довкіллі». |
презентує результати дослідження; оцінює за спільно розробленими критеріями власну діяльність у групі / роботу групи. |
Приклади хімічних явищ у довкіллі. Порівняння лексичного значення слова «продукт» і терміна «продукт реакції»: визначення подібностей і відмінностей. Горіння та іржавіння: чи змінюється маса речовин унаслідок цих хімічних реакцій? Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
Доробити лепбуки та здати на перевірку. |
32 |
|
|
Створення інтелект-карти за темою «Моделюємо фізичні та хімічні явища». |
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя/ вчительки чи інших осіб: аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту,здобуту з різних джерел; |
Обговорення результатів навчальної діяльності. Презентування результатів роботи з інформацією, дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
Доробити інтелект-картки, виконати вправи із картки 32 до кінця. |
33 |
|
|
Складання хімічних рівнянь за описом хімічних реакцій або відеозаписами (на прикладі реакцій простих речовин). |
формулює словесні описи об’єктів на основі символьної інформації, моделей, інфографіки; презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; розробляє самостійно / в групі відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв. |
Обговорення результатів навчальної діяльності: здобутих знань і набутого навчального досвіду. Презентування результатів роботи з інформацією та / або дослідницької діяльності. Демонстрування створених моделей, лепбуків, інтелект-карт, їх обговорення. Оцінювання результатів індивідуальної та групової роботи. |
Виконати завдання із картки 33 завдання рівня в). |
34 |
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Моделюємо фізичні та хімічні явища». |
Усвідомлює закономірності природи. Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя/ вчительки чи інших осіб: обґрунтовує значущість набутих дослідницьких навичок для пізнання природи;характеризує властивості об’єктів природи, пояснює хімічні явища та процеси на основі законів природи, використовуючи хімічну термінологію;визначає властивості об’єктів/ явищ природи, що є істотними для розв’язання життєвої/ навчальної проблеми; |
Робота з картками, робота в групах, ігри, змагання. |
Повторити таблицю «Метали і неметали». |
35 |
|
|
Узагальнення вивченого за навчальний рік. Підбиття підсумків. Тематична 4 |
обґрунтовує значення хімічних знань у повсякденному житті та для збереження довкілля; визначає кілька ознак / властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи; вирізняє з-поміж об’єктів природи ті, що мають кілька спільних ознак/ властивостей; розрізняє / систематизує / упорядковує об’єкти природи за визначеними ознаками, класифікує явища природи. |
Робота з картками, робота в групах, ігри, змагання, розв’язування задач, обговорення. |
Вивчити таблицю за літо «Прості та складні сполуки». |