Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна
Урок-тренінг з основ здоров’я
3 клас
Тема: Сім’я. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини.
Мета: допомогти дітям сформувати уявлення про сім’ю, про необхідність доброзичливих родинних стосунків; виховувати взаємодопомогу, взаємоповагу.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
розуміють значення сім’ї;
називають членів своєї родини;
називають принципи взаєморозуміння в сім’ї;
розказують, як члени родини допомагають один одному;
демонструють, як допомагає в сім’ї злагодженість і взаємодія.
Обладнання і матеріали:
дошка і кольорова крейда;
аркуші паперу А4, А3;
фломастери, маркери.
Підготувати заздалегідь:
1.Плакат «Дерево очікувань».
2.Вирізані із паперу листочки за кількістю дітей.
3.Малюнки із зображенням родин.
4. На аркушах паперу написані прислів’я.
Орієнтовний план тренінгу:
Стартові завдання Основна частина Практична частина |
10 хвилин 10 хвилин 15 хвилин |
Зворотний зв’язок |
5 хвилин |
ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Стартові завдання
1. Привітання.
Девіз нашого уроку-тренінгу:
Запам’ятайте, любі діти!
«Родина», «рід», які слова святі!
Вони потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами гілочки на дереві,
Що вже стоїть віки.
Це дерево – наш славний родовід,
Це батько, мати, прадід твій і дід.
2. Знайомство.
Вправа «Продовжити речення».
Вчитель: « Розкажіть, як ласкаво називають вас в родині.»
Діти: «Мене в сім’ї називають…»
3. Оголошення теми уроку.
Вчитель: «Сьогодні на уроці ми будемо говорити про найрідніших людей у нашому житті – про родину. Про важливість допомагати та турбуватися один про одного.»
4.Очікування.
Вчитель: «Щоб ви хотіли дізнатися на уроці?»
Роздати дітям листочки, на них потрібно написати свої очікування і озвучити їх.
На дошці висить плакат «Дерево очкувань» (без листочків). Діти підходять до дошки і прикріпляють свої листочки біля дерева.
Вчитель: «Якщо ваші очікування здійсняться, то наприкінці нашого уроку, дерево вкриється листочкам».
5.Повторення правил.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Міні-лекція.
Вчитель: «Сім’я – це найрідніші твої люди, осередок любові і турботи. Родини бувають різні, у яких є і мама, і тато, а буває так, що є тільки один з батьків. Не у всіх є бабусі й дідусі, братики чи сестрички. Є сім’ї, у яких живуть усиновлені діти. Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте один одному.»
2. Проблемне запитання.
Вчитель: «Подивіться на малюнки. Скажіть, з кого складається родина? Чи щаслива ця родина? Чому?»
Висновок: «Головне в родині не її кількісний склад, а стосунки між членами родини».
3. Мозковий штурм «Дружня родина»
Вчитель: «Яку родину називають дружньою?»
Відповіді дітей записуються на дошці. (Сім’я, в якій піклуються один про одного, прислухаються до порад, допомагають один одному, не ображають, не сваряться тощо).
4. Робота в групах.
Заздалегідь підготувати прислів’я, які написані на аркушах різного кольору та розрізати їх на частини. Потрібно обрати один аркуш, знайти учасників, у яких той самий колір і скласти прислів’я. Так утворюються групи.
Прислів’я
Найліпший |
скарб |
коли |
в сім’ї |
лад |
|
Шануй |
батька й неньку |
буде тобі |
скрізь |
гладенько |
|
Живуть |
між |
собою |
як риба |
з водою |
|
Один |
за всіх |
всі |
за |
одного |
|
Батька |
з матір’ю |
почитати |
горя |
не знати |
|
Дерево |
тримається |
корінням |
а людина |
родиною |
|
5. Руханка.
Гра «Так чи ні?»
Вчитель: «Якщо ви згодні з тим, що почуєте, скажіть: «Так» і плесніть в долоні. Якщо не згодні, скажіть: «Ні» і тупотіть ногами».
У дружній сім’ї члени родини повинні:
- Шанувати старших.
- Не прислухатися до порад членів родини.
- Допомагати один одному.
- Сваритися.
- Не слухати нікого.
- Піклуватися один про одного.
- Робити, що заманеться.
- Виконувати всі домашні справи разом.
6. Рольова гра «Батьки і діти».
Завдання групам. Інсценізація завдань.
І група «Мама» - прибирання кімнати.
ІІ група «Тато» - хвороба одного з членів родини.
ІІІ група «Бабуся» - родинне свято.
IV група «Діти» - допомога молодшим братикам, сестричкам.
Висновок: У родині потрібно все робити разом. Допомагати один одному.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1.Зворотний зв'язок.
Вчитель: «Чи здійснилися ваші очікування на уроці? Якщо так, то прикрасьте наше дерево листочками».
Вчитель: «Погляньте, як дерево прикрасилося листям, стало гарним, великим, так і родина стає більшою, міцнішою, коли з’являються нові члени сім’ї. Тож шануйте і поважайте свій рід, не забувайте про своє коріння – дідусів та бабусь».
2.Завершальна вправа.
Діти стоять у колі, говорять по черзі «Моя родина…» (найкраща, найрідніша, найдобріша тощо).