Урок-тренінг. "Сім’я. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини."

Про матеріал
Тренінг допомогає дітям сформувати уявлення про сім’ю, про необхідність доброзичливих родинних стосунків; виховує взаємодопомогу, взаємоповагу.
Перегляд файлу

КЗ «Ліцей №11» КМР

Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна

 

Урок-тренінг з основ здоров’я

3 клас

 

Тема: Сім’я. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини.

 

Мета: допомогти дітям сформувати уявлення про сім’ю, про необхідність доброзичливих родинних стосунків; виховувати взаємодопомогу, взаємоповагу.

 

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

      розуміють значення сім’ї;

      називають членів своєї родини;

      називають принципи взаєморозуміння в сім’ї;

      розказують, як члени родини допомагають один одному;

      демонструють, як допомагає в сім’ї злагодженість і взаємодія.

 

Обладнання і матеріали:

    дошка і кольорова крейда;

    аркуші паперу А4, А3;

    фломастери, маркери.

 

Підготувати заздалегідь:

1.Плакат «Дерево очікувань».

2.Вирізані із паперу листочки за кількістю дітей.

3.Малюнки із зображенням родин.

4. На аркушах паперу написані прислів’я.                                        

                                     

 

Орієнтовний план тренінгу:

 

Стартові завдання

Основна частина

Практична частина

10 хвилин

10 хвилин

15 хвилин

Зворотний зв’язок

5 хвилин

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Стартові завдання

1. Привітання.

Девіз нашого уроку-тренінгу:

Запам’ятайте, любі діти!

«Родина», «рід», які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті,

Бо всі ми з вами гілочки на дереві,

Що вже стоїть віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це батько, мати, прадід твій і дід.

2. Знайомство.

Вправа «Продовжити  речення».

Вчитель: « Розкажіть, як ласкаво називають вас в родині.»

Діти: «Мене в сім’ї називають…»

3. Оголошення теми уроку.

Вчитель: «Сьогодні на уроці ми будемо говорити про найрідніших людей у нашому житті – про родину. Про важливість допомагати та турбуватися один про одного.»

 

4.Очікування.

Вчитель: «Щоб ви хотіли дізнатися на уроці?»

Роздати дітям листочки, на них потрібно написати свої очікування і озвучити їх.

На дошці висить плакат «Дерево очкувань» (без листочків). Діти підходять до дошки і прикріпляють свої листочки біля дерева.

Вчитель: «Якщо ваші очікування здійсняться, то наприкінці нашого уроку, дерево вкриється листочкам».

5.Повторення  правил.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Міні-лекція.

Вчитель: «Сім’я – це найрідніші твої люди, осередок любові і турботи. Родини бувають різні, у яких є і мама, і тато, а буває так, що є тільки один з батьків. Не у всіх є бабусі й дідусі, братики чи сестрички. Є сім’ї, у яких живуть усиновлені діти. Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте один одному.»

2. Проблемне запитання.

Вчитель: «Подивіться на малюнки. Скажіть, з кого складається родина? Чи щаслива ця родина? Чому?»

Висновок: «Головне в родині не її кількісний склад, а стосунки між членами родини».

3. Мозковий штурм «Дружня родина»

Вчитель: «Яку родину називають дружньою?»

Відповіді дітей записуються на дошці. (Сім’я, в якій піклуються один про одного, прислухаються до порад, допомагають один одному, не ображають, не сваряться тощо).

4. Робота в групах.

Заздалегідь підготувати  прислів’я, які написані на аркушах різного кольору та розрізати їх на частини. Потрібно обрати один аркуш, знайти учасників, у яких той самий колір і скласти прислів’я. Так утворюються  групи.

 

 

Прислів’я

Найліпший

скарб

коли

в сім’ї

лад

Шануй

     батька й неньку

буде тобі

скрізь

гладенько

Живуть

між

собою

як риба

з водою

Один

за всіх

всі

за

одного

Батька

з матір’ю

почитати

горя

не знати

Дерево

тримається

корінням

а людина

родиною

 

5. Руханка.

Гра «Так чи ні?»

Вчитель: «Якщо ви згодні з тим, що почуєте, скажіть: «Так» і плесніть  в долоні. Якщо не згодні, скажіть: «Ні» і тупотіть ногами».

У дружній сім’ї члени родини повинні:

-           Шанувати старших.

-           Не прислухатися до порад членів родини.

-           Допомагати один одному.

-           Сваритися.

-           Не слухати нікого.

-           Піклуватися один про одного.

-           Робити, що заманеться.

-           Виконувати всі домашні справи разом.

 

6. Рольова гра «Батьки і діти».

Завдання групам. Інсценізація завдань.

І група  «Мама» - прибирання кімнати.

ІІ група  «Тато» - хвороба одного з членів родини.

ІІІ група «Бабуся» - родинне свято.

IV група «Діти» - допомога молодшим братикам, сестричкам.

Висновок: У родині потрібно все робити разом. Допомагати один одному.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Зворотний зв'язок.

Вчитель: «Чи здійснилися ваші очікування на уроці? Якщо так, то прикрасьте наше дерево листочками».

Вчитель: «Погляньте, як дерево прикрасилося листям, стало гарним, великим, так і родина стає більшою, міцнішою, коли  з’являються нові члени сім’ї. Тож шануйте і поважайте свій рід, не забувайте про своє коріння – дідусів та бабусь».

2.Завершальна вправа.

  Діти стоять у колі, говорять по черзі «Моя родина…» (найкраща, найрідніша, найдобріша тощо).

 

docx
Додано
18 серпня 2023
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку