Урок-тренінг з фізичної культури
Тема: Ігри для активного відпочинку
Мета і завдання: Навчити дітей грати в нові рухливі ігри. Розвивати швидкість, боротьбу до перемоги. Оновлювати рухову пам'ять шляхом повторення отриманих навичок і умінь. Розкриття значення активного відпочинку для здоров’я людини; виховання почуття прекрасного, вміння цінувати красу рухів.
Обладнання і матеріали:
аркуші паперу А-4;
маркери;
ручки;
стікери;
фломастери;
м’яч
Домашнє завдання: підготувати повідомлення про свою улюблену гру.
Привітання
Привітаймо Сонечко! (руки вгору)
Здрастуй дороге! (руки вгорі розводимо)
Привітаймо Квіточку! (руки вперед)
Хай вона росте! (руки спереду розводимо)
Привітаймо Дощик! (руки в боки)
Лийся мов з відра! (затримуємо руки в боках)
Привітаймо друзів всіх! (показуємо на однокласників)
Зичимо добра!
Знайомство
Моя буква
1. Кожен учасник вибирає собі будь-яку букву алфавіту й озвучує її всій групі або сусідові.
2. Протягом 2 хвилин учасники підбирають якомога більше слів, які описують їх і починаються на обрану літеру.
3. Кожен учасник ділиться своїми словами з групою
Наприклад: мене звуть Вікторія й моя буква П. Я практична, пунктуальна, розумію людей і прямолінійна.
Робота в групах
Учасники об’єднуються у дві групи за словами: «фізкультура», «спорт».
Завдання:
1 група: пояснити, яка користь від проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок та уроків фізкультури.
2 група: пояснити, яка користь від проведення рухливих та спортивних ігор. Презентація кожної з груп.
Інформаційне повідомлення вчителя
Чи любите ви гратися у різні ігри? Гра входить у ваше життя з раннього віку. У грі ви пізнаєте нове, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Перевтілюючись у персонажів гри, кожен з вас стає сміливим і відважним, вольовим і кмітливим. Звичайно, особливо подобаються вам рухливі ігри. У процесі гри школярі загартовуються не лише фізично, у них розвивається уява, пам’ять, наполегливість і воля.
Рухливі ігри, волейбол, баскетбол, футбол, які ви любите і якими займаєтесь – це різноманітні види спорту.
Мозковий штурм
Назвіть рухливі ігри, які є видами спорту. (Діти називають, а вчитель на дошці прикріплює листки з назвами видів спорту під словом «спорт»).
Руханка - гра «Стежинка».
Вчитель дає таку інструкцію дітям: «Станьте ланцюжком за мною. Зараз ми підемо по уявній стежині змійкою один за одним, усі ми долаємо уявні перешкоди. Усі повторюють рухи за мною. Зараз ми перелазимо через повалене дерево… А тепер перестрибуємо через калюжу… Йдемо вздовж краю урвища. А тепер провідником буде…»
Гру слід продовжити декілька разів, змінюючи «провідників».
Робота у групах.
Об’єднання учасників у три групи за видами м’ячів: волейбольний, футбольний, баскетбольний.
Завдання: І групі учнів – підготувати і провести рухливу гру; ІІ групі учнів – розробити і провести комплекс вправ ранкової гімнастики; ІІІ групі учнів – підібрати вправи і провести фізкультхвилинку. Презентація груп.
Висновок: Отже, щоб бути здоровим – треба рухатися. Це означає: робити щоденно ранкову гімнастику; бути активним на фізкультхвилинках, рухливих іграх; займатися спортом.
Заключна частина.
Вправа «Відкритий мікрофон».
Для чого людині потрібно рухатися?
Чи робите ви ранкову гімнастику?
Назвіть види спорту, якими ви займаєтеся чи хочете займатись. Назвіть свої улюблені рухливі ігри.
Зворотний зв’язок та гра-прощання.
Учні стають в коло і передають один одному м’яч, називаючи вид рухової активності, який подобається найбільше і висловлюють побажання іншим бути спритними, витривалими, упевненими в собі, організованими, красивими, стрункими.