Урок-тренінг з фізичної культури для 1 класу "Ранкова зарядка"

Про матеріал
Урок- тренінг буде корисним учителям початкової школи, які викладають фізичне виховання. Тема уроку "Ранкова зарядка".Мета:формувати в учнів прагнення займатися ранковою зарядкою, щоб бути здоровим, бадьорим,життєрадісним.Використала багато цікавого матеріалу : шифрограму, казки, рольову гру..Пальчикова батарейка- силач та батарейка, що знесилилась, допоможуть учням зрозуміти як важливо займатися ранковою зарядкою. Практичні вправи можна використати, переглянувши відео "Ранкова гімнастика". Добрі поради отримають діти від лисички Зіни та песика Марка.На закінчення учні зроблять висновки, перевіривши свої очікування на початку уроку.
Перегляд файлу

Урок-тренінг з фізичної культури

1 клас

Тема:Ранкова зарядка

Мета: Формувати  в учнів поняття ранкової зарядки  як одного з чинників  здоров’я .Спонукати здобувачів освіти  займатися ранковою зарядкою для підвищення розумової діяльності , працездатності, загартування організму.

    Розвивати  теоретичні та практичні знання , навички виконання фізичніх ранкових вправ.

      Виховувати  бережливе ставлення до свого здоров’я, прагнення не втратити можливості бути здоровим впродовж життя.

Набуті компетентності під час уроку-тренінгу.

Здоров’язберігаюча:свідоме ставлення до свого здоров’я.

Спілкування державною мовою:використання термінології та взагалі спілкування державною мовою на уроці.

Загальнокультурна компетентність: фізкультура і спорт є частиною загальної культури.

Уміння вчитися впродовж  життя:здобувати не тільки знання з різних предметів, а й все життя дбати про здоров’я, розвивати та удосконалювати  навички заняття ранковою зарядкою.

Тип уроку:урок-тренінг

Матеріал до уроку: опорна схема «Наші правила», шифрограма, алфавіт,картки з твердженнями, малюнки з пальчиковими  батарейками, відео «Ранкова гімнастика», казка «Про кота Лінивця», оповідання «Про двох подружок», цеглинка лего зеленого кольору.

                                             Хід уроку

І.Організаційний блок

1. Привітання

  Діти стають у коло. Треба привітатися так, щоб прозвучали слова :здоров’я, здоровий. Починає вчитель. Наприклад зі слів : «Здоровенькі були  всі мої малята, хлопчики й дівчата»

   Діти можуть озвучувати різні варіанти(«Бажаю всім здоров’я», « Пам’ятай,щоб здоровим бути, про лінь треба забути», «Щоб здоров’я мати, треба рано вставати», «Бажаю тобі ніколи не хворіти,а зажди бути здоровим» та інші побажання).

2.Знайомство.

Вчитель:- Прошу  сьогодні познайомитися так, ніби ви перевтілилися у лісову тваринку.

Діти говорять.

-Я сьогодні  мавпенятко: спритне та жваве.

-Я сьогодні зайченятко: найпрудкіше в лісі.

-Я сьогодні білочка: швидка, рухлива, метка.

-Я сьогодні лисичка:уважна, обережна.

-Я сьогодні їжачок:що тихіше йдеш, то далі будеш.

3. Прийняття правил групи.

Вчитель:- Наш клас-це група. В групі існують правила. Зараз я вам їх зачитаю, якщо правило підходить, то приймаємо його і прикріплюємо  на стенді.(Діти піднімають цеглинку лего зеленого кольору)

Тренінгові технології у навчанні математики

ІІ. Блок «Мотивація навчальної діяльності»

-Діти, тема нашого уроку «Ранкова зарядка»

1.Вправа «Зарядний пристрій»

(В коробці лежить зарядний пристрій. Це може бути звичайна пальчикова  батарейка)

Ділимося на дві групи Прошу дітей відгадати назву предмета, що лежить в коробці. Проводжу гру, використовуючи шифрограму.

Шифрограма «Прощення»

2

1

23

1

21

7

14

15

1

б

а

т

а

р

е

й

к

а

 

-Так, закодоване слово –батарейка. А що таке батарейка?Де ми використовуємо цей прилад?

-Так, для підтримання життєздатності різних пристроїв, приладів.

-Чи може працювати , наприклад, мобільний телефон, якщо його не зарядити?

(Діти відповідають)

-А чи потрібно заряджати організм людини, щоб він працював? А як це зробити? Сьогодні на уроці ми поговоримо про це.

2.Вправа «Очікування»

-Чи хотіли б ви більше дізнатися про те, як зарядити енергією свій організм?

Батарейка рисунок - 50 фото

Я вам даю малюнок з зображенням  батарейки-силача. Прикріпимо на дошці. Якщо ви очікуєте дізнатися багато цікаво і корисного сьогодні на уроці, то напишіть слово «Так», а якщо нічого не очікуєте, то слово-«Ні». Потім подивимося, чи справдилися ваші очікування.

ІІІ. Блок вивчення нового матеріалу

1.Вправа «Мозковий штурм»

   -Що таке зарядка для організму людини?Зараз я буду читати твердження..  Одна  група   повинна вибрати  твердження, які відповідають зображенню першої батарейки, і прикріпити під оцим малюнком. Друга-ті твердження, що відповідають зображенню батарейки, що впала і, знесилившись, висолопила язика(використовую малюнки батарейок)

-радіють мязи

- людина здорова

- людина хвора

-дарує гормон щастя

-псує настрій

-піднімає настрій

-втома

-бадьорість

-краще працює серце

-гірше працює мозок

-здо

                     

  -Чому так сталося? Чому одна батарейка має силу і здоров’я, а інша впала, знесилившись?Чи може таке трапитися з людьми? Коли?

-Так, коли люди не будуть слідкувати за своїм здоров’ям. А як же слідкувати за тим, щоб організм завжди був сильним, здоровим, готовим до роботи, до розумової праці?

2.Міні-лекція

   Здоровим і бадьорим всім нам допомагає ранкова зарядка. Ранкова зарядка- це фізичні вправи, які виконують, як правило, вранці, з метою розминки м’язів. Після сну треба розбудити організм, зарядити на активну роботу вдень. Зарядку виконують в армії, в дитячих таборах, в школах. Виконують на повітрі, в спортзалі, вдома. Триває 10-15 хвилин. До складу комплексу вправ ранкової гімнастики входять загальнорозвиваючі вправи без предметів і з предметами (легкі гантелі, скакалка, гімнастична палиця, прапорці, великий м’яч, обруч, еспандер і т. ін.). Усі вправи комплексу повинні бути простими, легкими для засвоєння і виконання, різноманітними і цікавими, виконуватись з великою амплітудою.

Комплекс ранкової гімнастики будується за такою схемою:

1. Ходьба або легкий біг без напруження .

2. Вправи типу потягування .

3. Вправи для м’язів ніг .

4. Вправи для м’язів живота і спини

5. Вправи для рук і плечового пояса

6. Вправи для бокових м’язів тулуба.

7. Стрибки або біг .

8. Вправи для заспокоєння дихання і кровообігу (ходьба, вправи на дихання, розслаблення і т. ін.).

Вправи ранкової зарядки сприяють кращій роботі всіх органів людини:серця, мозку, кровоносної системи, органів дихання, м’язів.

3.Руханка(пропоную комплекс вправ ранкової гімнастики)

 

3.Рольова гра

-Пропоную послухати, а тоді розіграти  сценку про двох подружок –лисичку Зіну та свинку Діну.

                            ОПОВІДАННЯ ПРО ДВОХ ПОДРУЖОК

         Одного разу зустрілися дві давні подружки-лисичка Зіна і   свинка Діна. Діна скаржилась на своє здоров’я, бо їй важко ходити, вона не може бігати і подорожувати. А лисичка відповіла  : «Я завжди здорова,вранці потягнусь, злегка пробіжусь і швиденько на роботу”. “А я навпаки, зранку поїм і знову лягаю спати, ніколи не бігаю і тому така повна”,-сказала Діна. “Подруго, я тобі раджу щоранку робити декілька фізичних вправ, ти зовсім по іншому будеш себе почувати. Пам’ятай,фізкультура – це здоров’я, бадьорість, рухливість, запорука щасливогожиття.

_А ще послухайте пораду від мудрого та працьовитого песика Марка.

                         КАЗКА ПРО КОТА ЛІНИВЦЯ

               Ще зранку якась дивна сила знаджувала кота Лінивця прогулятися по подвір’ю,поніжитись на сонечку, похвалитись собою перед курми і півнем Семенком. Ніжні теплі промінці обіднього сонечка губились у блискучій шерсті кота Лінивця. З його лінощів і пихатості сміялись навіть маленькі спритні мишки. Гордовитий кіт настільки був переповнений красою, що й не помітив, як повз нього, немовби вітер, промчав пес Марко.

    Цілий день Марко не має і хвильки спочинку. Щойно з’явилось сонечко, він уже прокинувся, умився, поїв, пробігся по господарці,озирнувся, чи все гаразд, і швидко побіг на луки допомагати господареві пасти череду. А ввечері отримував ситу їжу та добре слово від господаря і міцно засинав.

     Нестримна хвиля незадоволення зачепила кота Лінивця і він звернувся до Марка:

      -Скажи-но мені, як це так: життя твоє таке клопітке, а їси ти всмак і спиш добре. Тим часом я живув теплі, без турбот, а проте не маю ні спокійного сну, ні смаку до їжі, ні здоров’я.

 Пес подумав і каже котові:

 -Не лінуйся вставати рано, не бійся працювати, бігати, стрибати .Запам’ятай, котику, коли поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту, а якщо спорт і працю будеш поважати – скрізь ти успіх будеш мати.

4.Дискусія

      -Чи важлива ранкова зарядка?Що вона дає організмові?(Діти висловлюють свої думки)

ІV. Блок закріплення нового матеріалу.

Вправа 1.

«Хто заряджає вранці організм, той цілий день світить як ліхтарик»

      -Чи справдилися ваші очікування на сьогоднішньому уроці?Якщо так, то заберіть свою силачку-батарейку і пам’ятайте, що організм буде завжди працювати , буде здоровим, якщо ви  будете підтримувати його-заряджати енергією.

Вправа 2. Релаксація

-З яким настроєм ви закінчите урок?

-Що  вдалося на уроці?

-Що я взяли для себе?

 

 

 

 

Зарядные устройства картинки, стокові Зарядные устройства фотографії,  зображення | Скачати з Depositphotos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку