Урок-тренінг з фізичної культури
1 клас
Тема:Ранкова зарядка
Мета: Формувати в учнів поняття ранкової зарядки як одного з чинників здоров’я .Спонукати здобувачів освіти займатися ранковою зарядкою для підвищення розумової діяльності , працездатності, загартування організму.
Розвивати теоретичні та практичні знання , навички виконання фізичніх ранкових вправ.
Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, прагнення не втратити можливості бути здоровим впродовж життя.
Набуті компетентності під час уроку-тренінгу.
Здоров’язберігаюча:свідоме ставлення до свого здоров’я.
Спілкування державною мовою:використання термінології та взагалі спілкування державною мовою на уроці.
Загальнокультурна компетентність: фізкультура і спорт є частиною загальної культури.
Уміння вчитися впродовж життя:здобувати не тільки знання з різних предметів, а й все життя дбати про здоров’я, розвивати та удосконалювати навички заняття ранковою зарядкою.
Тип уроку:урок-тренінг
Матеріал до уроку: опорна схема «Наші правила», шифрограма, алфавіт,картки з твердженнями, малюнки з пальчиковими батарейками, відео «Ранкова гімнастика», казка «Про кота Лінивця», оповідання «Про двох подружок», цеглинка лего зеленого кольору.
Хід уроку
І.Організаційний блок
1. Привітання
Діти стають у коло. Треба привітатися так, щоб прозвучали слова :здоров’я, здоровий. Починає вчитель. Наприклад зі слів : «Здоровенькі були всі мої малята, хлопчики й дівчата»
Діти можуть озвучувати різні варіанти(«Бажаю всім здоров’я», « Пам’ятай,щоб здоровим бути, про лінь треба забути», «Щоб здоров’я мати, треба рано вставати», «Бажаю тобі ніколи не хворіти,а зажди бути здоровим» та інші побажання).
2.Знайомство.
Вчитель:- Прошу сьогодні познайомитися так, ніби ви перевтілилися у лісову тваринку.
Діти говорять.
-Я сьогодні мавпенятко: спритне та жваве.
-Я сьогодні зайченятко: найпрудкіше в лісі.
-Я сьогодні білочка: швидка, рухлива, метка.
-Я сьогодні лисичка:уважна, обережна.
-Я сьогодні їжачок:що тихіше йдеш, то далі будеш.
3. Прийняття правил групи.
Вчитель:- Наш клас-це група. В групі існують правила. Зараз я вам їх зачитаю, якщо правило підходить, то приймаємо його і прикріплюємо на стенді.(Діти піднімають цеглинку лего зеленого кольору)
ІІ. Блок «Мотивація навчальної діяльності»
-Діти, тема нашого уроку «Ранкова зарядка»
1.Вправа «Зарядний пристрій»
(В коробці лежить зарядний пристрій. Це може бути звичайна пальчикова батарейка)
Ділимося на дві групи Прошу дітей відгадати назву предмета, що лежить в коробці. Проводжу гру, використовуючи шифрограму.
2 |
1 |
23 |
1 |
21 |
7 |
14 |
15 |
1 |
б |
а |
т |
а |
р |
е |
й |
к |
а |
-Так, закодоване слово –батарейка. А що таке батарейка?Де ми використовуємо цей прилад?
-Так, для підтримання життєздатності різних пристроїв, приладів.
-Чи може працювати , наприклад, мобільний телефон, якщо його не зарядити?
(Діти відповідають)
-А чи потрібно заряджати організм людини, щоб він працював? А як це зробити? Сьогодні на уроці ми поговоримо про це.
2.Вправа «Очікування»
-Чи хотіли б ви більше дізнатися про те, як зарядити енергією свій організм?
Я вам даю малюнок з зображенням батарейки-силача. Прикріпимо на дошці. Якщо ви очікуєте дізнатися багато цікаво і корисного сьогодні на уроці, то напишіть слово «Так», а якщо нічого не очікуєте, то слово-«Ні». Потім подивимося, чи справдилися ваші очікування.
ІІІ. Блок вивчення нового матеріалу
1.Вправа «Мозковий штурм»
-Що таке зарядка для організму людини?Зараз я буду читати твердження.. Одна група повинна вибрати твердження, які відповідають зображенню першої батарейки, і прикріпити під оцим малюнком. Друга-ті твердження, що відповідають зображенню батарейки, що впала і, знесилившись, висолопила язика(використовую малюнки батарейок)
-радіють мязи
- людина здорова
- людина хвора
-дарує гормон щастя
-псує настрій
-піднімає настрій
-втома
-бадьорість
-краще працює серце
-гірше працює мозок
-здо
-Чому так сталося? Чому одна батарейка має силу і здоров’я, а інша впала, знесилившись?Чи може таке трапитися з людьми? Коли?
-Так, коли люди не будуть слідкувати за своїм здоров’ям. А як же слідкувати за тим, щоб організм завжди був сильним, здоровим, готовим до роботи, до розумової праці?
2.Міні-лекція
Здоровим і бадьорим всім нам допомагає ранкова зарядка. Ранкова зарядка- це фізичні вправи, які виконують, як правило, вранці, з метою розминки м’язів. Після сну треба розбудити організм, зарядити на активну роботу вдень. Зарядку виконують в армії, в дитячих таборах, в школах. Виконують на повітрі, в спортзалі, вдома. Триває 10-15 хвилин. До складу комплексу вправ ранкової гімнастики входять загальнорозвиваючі вправи без предметів і з предметами (легкі гантелі, скакалка, гімнастична палиця, прапорці, великий м’яч, обруч, еспандер і т. ін.). Усі вправи комплексу повинні бути простими, легкими для засвоєння і виконання, різноманітними і цікавими, виконуватись з великою амплітудою.
Комплекс ранкової гімнастики будується за такою схемою:
1. Ходьба або легкий біг без напруження .
2. Вправи типу потягування .
3. Вправи для м’язів ніг .
4. Вправи для м’язів живота і спини
5. Вправи для рук і плечового пояса
6. Вправи для бокових м’язів тулуба.
7. Стрибки або біг .
8. Вправи для заспокоєння дихання і кровообігу (ходьба, вправи на дихання, розслаблення і т. ін.).
Вправи ранкової зарядки сприяють кращій роботі всіх органів людини:серця, мозку, кровоносної системи, органів дихання, м’язів.
3.Руханка(пропоную комплекс вправ ранкової гімнастики)
3.Рольова гра
-Пропоную послухати, а тоді розіграти сценку про двох подружок –лисичку Зіну та свинку Діну.
ОПОВІДАННЯ ПРО ДВОХ ПОДРУЖОК
Одного разу зустрілися дві давні подружки-лисичка Зіна і свинка Діна. Діна скаржилась на своє здоров’я, бо їй важко ходити, вона не може бігати і подорожувати. А лисичка відповіла : «Я завжди здорова,вранці потягнусь, злегка пробіжусь і швиденько на роботу”. “А я навпаки, зранку поїм і знову лягаю спати, ніколи не бігаю і тому така повна”,-сказала Діна. “Подруго, я тобі раджу щоранку робити декілька фізичних вправ, ти зовсім по іншому будеш себе почувати. Пам’ятай,фізкультура – це здоров’я, бадьорість, рухливість, запорука щасливогожиття.
_А ще послухайте пораду від мудрого та працьовитого песика Марка.
КАЗКА ПРО КОТА ЛІНИВЦЯ
Ще зранку якась дивна сила знаджувала кота Лінивця прогулятися по подвір’ю,поніжитись на сонечку, похвалитись собою перед курми і півнем Семенком. Ніжні теплі промінці обіднього сонечка губились у блискучій шерсті кота Лінивця. З його лінощів і пихатості сміялись навіть маленькі спритні мишки. Гордовитий кіт настільки був переповнений красою, що й не помітив, як повз нього, немовби вітер, промчав пес Марко.
Цілий день Марко не має і хвильки спочинку. Щойно з’явилось сонечко, він уже прокинувся, умився, поїв, пробігся по господарці,озирнувся, чи все гаразд, і швидко побіг на луки допомагати господареві пасти череду. А ввечері отримував ситу їжу та добре слово від господаря і міцно засинав.
Нестримна хвиля незадоволення зачепила кота Лінивця і він звернувся до Марка:
-Скажи-но мені, як це так: життя твоє таке клопітке, а їси ти всмак і спиш добре. Тим часом я живув теплі, без турбот, а проте не маю ні спокійного сну, ні смаку до їжі, ні здоров’я.
Пес подумав і каже котові:
-Не лінуйся вставати рано, не бійся працювати, бігати, стрибати .Запам’ятай, котику, коли поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту, а якщо спорт і працю будеш поважати – скрізь ти успіх будеш мати.
4.Дискусія
-Чи важлива ранкова зарядка?Що вона дає організмові?(Діти висловлюють свої думки)
ІV. Блок закріплення нового матеріалу.
Вправа 1.
«Хто заряджає вранці організм, той цілий день світить як ліхтарик»
-Чи справдилися ваші очікування на сьогоднішньому уроці?Якщо так, то заберіть свою силачку-батарейку і пам’ятайте, що організм буде завжди працювати , буде здоровим, якщо ви будете підтримувати його-заряджати енергією.
Вправа 2. Релаксація
-З яким настроєм ви закінчите урок?
-Що вдалося на уроці?
-Що я взяли для себе?