Урок-тренінг з фізичної культури для учнів 3 класу
Автор: Хрипченко Тетяна Анатоліївна
Заклад: Першотравенський ліцей, Апостолівської міської ради, Криворізького району, Дніпропетровської області
Тема: Вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров’я учнів ( У рамках теми «Подорожуємо і відкриваємо світ»)
Мета: сформувати в учнів поняття чинників, що впливають на здоров’я людини, розробити комплекс вправ ранкової зарядки, спонукати дотримуватися здорового способу життя, повторити правила поведінки на природі. Навчити тренувати свій організм. Розвивати витривалість, уміння працювати в групі, парі.
Навчальні завдання: розуміння учнями про позитивні і негативні чинники здоров’я людини, розробити комплекс ранкової гімнастики, повторити правила поведінки на природі.
Обладнання та матеріали: плакат з правилами тренінгу, комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація до тренінгу, картки із завданнями, олівці.
Орієнтовний план заняття
Частина уроку |
Час |
Вступна частина |
5 хв. |
Основна частина |
25 хв. |
Робота в колі |
5 хв. |
Заключна частина |
5 хв. |
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Вітання.
Щоб бути здоровими, сильними стати.
Урок фізкультури слід шанувати.
2. Повторення правил тренінгу
ІІ. Основна частина
Яку людину можна назвати здоровою?
(Відповіді учнів)
Багато людей вважають, що здоров’я — це відсутність хвороб. Однак, щоб бути здоровим, недостатньо мати тільки здорове тіло.
Якщо в людини нічого не болить, злагоджено працюють усі органи, гарний апетит, міцний сон, маса тіла відповідає зросту за віком — це означає, що в неї добре фізичне здоров’я.
Тренер:
Щоб було здорове тіло –
Встав і враз берись за діло!
Ти зарядкою займайся
І водою умивайся.
Фізична активність це не лише урок фізичної культури. Важливу роль для здоров’я людини відіграють: ранкова гімнастика, фізкультурні паузи під час навчання або дозвілля.
№ п/п |
Вихідне положення |
Зміст вправи |
Тривалість виконання або кількість повторювань |
Методичні рекомендації |
1. |
Стоячи |
«Метелик», плавні рухи руками, імітація змахів крил метелика |
30 сек. |
Темп повільний |
2. |
Стоячи, руки перед грудьми |
«Метелик перелітає», коло лівою рукою, поворот голови вліво. Те ж саме вправо |
5-7 раз |
Темп повільний, спина пряма |
3. |
Стоячи |
«Літак», нахили тулуба вліво з розведенням рук, те ж саме вправо |
По 5-7 раз |
Темп повільний |
4. |
Стоячи |
«Велике дерево хитається» руки вгору, потягнутися, нахил вправо та вліво |
30-60 сек. |
Темп повільний |
5. |
Стоячи, руки вгорі в замок |
«Дроворуб» руки в замок, нахил вперед, провести руки між ніг |
5-7 раз |
Темп повільний |
6. |
Стоячи |
«Лелека ходить по болоту», ходьба з високим підніманням стегна |
5-7 раз |
Темп повільний |
7. |
Стоячи |
«Збираємо камінці» присід, нахил вперед, руки в замок, потягнутися вперед |
5-7 раз |
Темп повільний |
8. |
Стоячи |
«Потягнутися до сонця», руки вгору, розвести пальці, піднятися на носки |
4-5 раз |
Темп повільний, спина пряма |
9. |
Стоячи |
«Розведемо хмари руками», руки через сторони вгору – вдих, руки через сторони вниз – видих |
3-4 раз |
Темп повільний, дихання не затримувати |
Людину оточують рідні, друзі, знайомі і незнайомці. Якщо людина дотримується правил культурної поведінки, доброзичлива в стосунках з іншими, відповідальна за свої вчинки, вміє передбачити наслідки своїх дій, то вона соціально здорова. Людям притаманні різні почуття, емоції (любов, гнів, радість, смуток, невдоволення). Людина, яка правильно оцінює і сприймає себе та інших, уміє долати невдачі, в неї гарний настрій, позитивні емоції — психічно здорова. Негативні емоції, поганий настрій можуть призвести до захворювань. Людину, яка любить навколишній світ, робить іншим добро, цінує життя, відчуває відповідальність за себе і за інших, прагне стати кращою, називають духовною. Людину можна назвати здоровою тільки тоді, коли вона здорова фізично, соціально, психічно і духовно.
Розгляньте схему «Складові здоров’я»
Об’єднайтеся в чотири групи. Порадьте, як розвинути ту чи іншу складову здоров’я.
1. Що ти робиш, щоб бути здоровою людиною?
2. У чому проявляється психічне здоров’я людини?
3. Які емоції погано впливають на здоров’я?
4. Чи намагаєшся ти робити добрі вчинки? Які саме?
(Діти повторюють вправи за відео з екрану)
Тренер: Здоров’я значною мірою залежить від навколишнього середовища. Адже людина не може жити без повітря, сонця, води, без землі, яка дає все необхідне для життя.
Розгляньте малюнки. Обговоріть, як природні чинники впливають на здоров’я людей.
Не завжди є можливість обирати комфортне місце проживання і навколишнє середовище. Тому необхідно якомога частіше перебувати на свіжому повітрі: у сквері, парку або в лісі.
Пригадайте правила поведінки на природі.
(Діти переглядають відео «Правила поведінки у природі»)
Доброзичливі стосунки в сім’ї, школі, з друзями, дотримання правил поведінки в суспільстві сприяють твоєму здоров’ю та безпеці життя.
(Діти повторюють вправи з відео на екрані)
ІІІ. Заключна частина
Зворотній зв’язок.
1. Що впливає на здоров’я людини?
2. Чи дотримуєшся ти здорового способу життя?