Урок-тренінг з фізичної культури в 1 класі
Тема: Зимові види спорту.
Мета: ознайомити учнів із зимовими видами спорту, їх різновидами; формувати інтерес до занять спортом, активного способу життя; розвивати навички комунікації; виховувати у дітей вміння працювати в групі та дружні стосунки.
Обладнання: презентація, зошит «Пригоди Фізкультуркіна», кольорові олівці, малюнки із зображенням спортсменів та спортивного інвентарю, сніжинки.
Орієнтовний план уроку
Вступна частина 5 хв.
Основна частина 20 хв.
Робота в парах 10 хв.
Заключна частина 5 хв.
Хід уроку
I Вступна частина
Діти стають у коло, передаючи наступному «сніжку» промовляють: «Мене звати….., взимку я люблю займатися…..»
-Діти, які правила нам допоможуть працювати?
3. Очікування
- Візьміть на парті сніжинку, розфарбуйте її, подумайте про те, чого ви очікуєте від уроку.
II Основна частина
Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаємо в путь,
А на гірку нас везуть. (Санчата)
На ньому роблю, що хочу.
Мої рухи легкі,
Адже на моїх ногах …. (Ковзани)
-Коли ми використовуємо ці предмети?
- А в яких видах спорту використовують цей інвентар?
2. Презентація https://youtu.be/6p_LROvjf3c
- Сьогодні ми розглянемо зимові види спорту. Це хокей, керлінг, сноубординг, бобслей, фігурне катання, гірськолижний спорт, біатлон, ковзанярський спорт. Зимовий спорт – сукупність видів спорту, змагання яких здійснюється на снігу або на льоду, переважно взимку. Основні зимові види спорту входять в програму Зимових Олімпійських ігор. Вони діляться на лижні, ковзанярські, санні.
Лижний спорт — загальний термін для позначення видів спорту, в яких використовують лижі або сноуборд.
Стрибки з трампліна — зимовий олімпійський вид спорту, стрибки на лижах зі спеціального трампліна на схилі гори. Стрибок оцінюється за дальністю і якістю.
Біатлон – зимовий олімпійський вид спорту, двоборство, що поєднує лижні перегони і стрільбу, лежачи та стоячи на кількох вогневих рубежах з дрібнокаліберної гвинтівки.
Сноубординг — вид спорту, що полягає в спуску із засніжених схилів і гір на спеціальному снаряді — сноуборді.
Лижні перегони — зимовий олімпійський вид спорту, змагання здійснюють на подолання певної дистанції на швидкість, рухаючись на лижах і відштовхуючись лижними палицями. В лижних перегонах використовують лижі з кріпленням, що залишає п'яту лижника вільною.
Ковзанярські види спорту- ті, в яких використовують ковзани.
Хокей із шайбою — зимовий олімпійський вид спорту, гра на льодовому майданчику, в якій дві команди намагаються ключками закинути круглу шайбу у ворота суперника, які захищає воротар.
Фігурне катання — зимовий олімпійський вид спорту, в якому спортсмени переміщуються на ковзанах по льоду з виконанням додаткових елементів під музику.
Керлінг — гра на льоду між двома командами, мета якої розташувати важку гранітну шайбу (камінь) ближче до цілі, ніж шайба команди супротивника. У керлінг грають дві команди по чотири гравці, які почергово кидають гладенькі відполіровані гранітні шайби крижаною доріжкою у напрямку до цілі, відзначеної на доріжці концентричними колами. Два гравці допомагають спрямувати шайбу в потрібну точку за допомогою спеціальних щіток, якими вони натирають лід у напрямку руху шайби.
Санні види спорту-ті, в яких використовуються спеціальні сани.
Скелетон — швидкісний спуск крижаною трасою на спеціальних санях без рульового керування. Спортсмен, лежачи обличчям вниз, керує скелетоном за допомогою рухів голови, натискання плечима, колінами на передні та задні спеціальні рулі, а також, торканням носками до льоду.
Бобслей — швидкісне ковзання з гір по спеціально обладнаних льодових трасах на санях особливої конструкції, бобах, які мають керування і розраховані на 2—8 осіб.
3. Робота в групі (група дівчат, група хлопців)
-На партах лежать малюнки спортсменів і малюнки з необхідним інвентарем (малюнки перемішані). Потрібно знайти кожному спортсмену його інвентар (шайбу-хокеїстові).
4. Робота в зошиті «Пригоди Фізкультуркіна»
5. Руханка «Зима»
Що втомились, мої діти?
Треба трохи відпочити.
Пада, пада, пада сніг
І лягає біля ніг.
Вітерець легкий літає
І сніжинки піднімає.
Ось вони усі гуртом
Закружляли за вікном.
Ми також часу не гаєм,
Як сніжинки покружляєм.
Посміхнулись, підвелись
І за справи всі взялись!
6. Вправа «Доповни речення»
III Заключна частина.
-Якщо справдилися ваші очікування, то візьміть свою сніжинку і прикрасьте нею вікно у класній кімнаті.
Усі беруться за руки і, починаючи з тренера, по черзі передають один одному потиск руки. Коли цей сигнал надходить до тренера з іншого боку, піднімають руки вгору і промовляють: «До побачення! До наступної зустрічі!».