Урок – тренінг з основ здоров’я

Про матеріал
Урок – тренінг з основ здоров’я розроблений для учнів 7 класів з метою формування поняття про здоровий спосіб життя та виховання в дусі традицій здорового способу життя.
Перегляд файлу

                      Урок – тренінг з основ здоров’я для 7 класу

Здоровий спосіб життя. Чинники впливу на здоровя.

Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя з опорою на власний досвід. Загострити увагу учнів на чинниках, від яких залежить здоров’я людини, наголосити, що найбільше впливає на зміцнення  і збереження здоров’я – це спосіб життя людини; виховувати бажання

підтримувати традиції здорового способу життя.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про складові здоровя;
  • називати чинники, які впливають на здоровя;
  • встановлювати  взаємозв’язки між складовими здоровя.

Обладнання та матеріали:

  • олівці;
  • фломастери
  • папір;
  • скотч.

Що підготувати заздалегідь

  • плакат «Очікування» (на плакаті намальоване «Сонечко»)
  • правила роботи в групі;
  • клубок ниток;
  • на дошці намальована дорога;
  • таблички з номерами 1,2,3.
  • Плакат «Квітка» (у центрі написано «здоровя»,чотири великі пелюстки повинні бути вирізані окремо, щоб на них можна було писати, а потім закріпити на плакаті);

Роздатковий матеріал із зображенням діаграми «Чинники здоровя», для роботи в групах

 

 

                                     Хід – уроку тренінгу

І. Вступна частина

1. Знайомство.

Вправа «Павутинка знайомства»

    Учасники кидають одне одному клубочок ниток в довільному порядку. Той, хто упіймав клубок, називає своє ім’я і розповідає цікаву інформацію про себе. Згодом «Павутинку знайомства» вивішують на видноті у «Куточку здоровя» на згадку.

 2. Повторення правил

 На промінчиках сонечка учасники пишуть правила, яких вони пропонують дотримуватися.

Оформлення плаката «Сонечко»

 

 

http://i1.i.ua/prikol/pic/3/6/251963.jpg

 

    Правила роботи в групі

     1.  Не перебивати — уважно слухати одне одного і поважати різні думки.

  1. Приходити вчасно – не запізнюватись.

3. Поважати особисте життя — кожен має право не відповідати на запитання, яке стосується його особистого життя.

4. Бути доброзичливими — ставитися одне до одного доброзичливо і поважати почуття інших.

5.Зберігати конфіденційність — не обговорювати поза межами групи ті моменти особистого життя, які стали відомими на тренінгу.

6  Бути толерантними — не можна змушувати людину замовкнути лише тому, що її погляди не збігаються з поглядами інших.

7. Право на анонімність — кожен має право  ставити запитання анонімно.

Презентація

Вчитель:   Якщо ми виконуватимемо ці правила, наше сонечко завжди усміхатиметься.

   Очікування. А зараз я пропоную вам на стікерах написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу. Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок, котрі на плакаті закривають зображення сонця. (Учні записують свої очікування та прикріплюють на дошці)

Тренер: А тепер я хочу звернути увагу на таблички у вас на стільцях з номерами  (1,2,3)

- уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.

1. Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоровя втратиш.

2.  Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоровя втратиш.

3. Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоровя збережеш.

Покажіть номер дороги, якою ви підете. Поясніть своє рішення.

                      ( учні прикріплюють номерок на намальовану дорогу).

    Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає  сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.

     Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?

Дискусія  «Яка дорога є кращою?»

ІІ. Основна частина

  1. Мозковий штурм «Здоровий спосіб життя»
  • Що означає вислів «здоровий спосіб життя»? (Вчитель фіксує  відповіді на дошці і використовуються під час інформаційного повідомлення).
  1. Інформаційне повідомлення, демонстрація квітки «Здоровя»

Тренер: «Здоровя – це те, що допомагає вам гарно вчитись,займатись улюбленою справою. Коли ти здоровий, то маєш добрий фізичний стан. Це означає, що у тебе злагоджено працюють всі органи, у тебе нічого не болить, маєш добрий апетит, міцний сон. Маса твого тіла відповідає зросту за віком. Те про що ви тільки що почули, відноситься до фізичної складової здоровя.

  Вчитель звертає увагу  учнів на відповідну пелюстку квітки «Здоров’я». Тренер: кожна людина відчуває любов, гнів, радість передбачає можливі наслідки своїх дій, бере на себе відповідальність за їхній результат. Ці ознаки характеризують психологічну складову здоровя людей.

   Ти вчишся поводити себе так, як хочеш, щоб поводились з тобою. Намагаєшся робити гідні вчинки. Усе це ознаки соціальної складової здоровя. Соціум – це колектив людей.

    Усе найкраще в нас – це духовна складова здоровя, яка дає можливість стати особистістю, відповідальною за інших, прагнучою робити добро та вірити в те, що добро завжди переможе зло.

  • Від чого залежить здоровя?
  1. Робота в групах

Обєднання учнів у 4-групи.

Кожна група отримує дидактичний матеріал із зображенням кругової діаграми «Чинники здоровя». З позначеними відсотками без уточнення самих чинників.

Завдання групам:

 Визначити відповідність чинників (навколишнє середовище, спадковість, спосіб життя,медицина) певним відсоткам.

Презентація груп, аналіз відповідей.

Демонстрація діаграми з встановленою відповідальністю.

 

плакат

 

 За діаграмою ми бачимо, що стан здоровя на 50% залежить від самої людини. У наш час, за складних екологічних умов велике значення має здоровий спосіб життя.

      Підсумок

  • Такий розподіл є середньостатистичним, на здоровя кожної людини ці чинники можуть впливати по - різному.
  • Запам’ятайте! Людина, яка обирає здоровий спосіб життя, може бути впевнена за своє здоровя. Воно її не турбуватиме довгі роки. Життя такої людини буде цікавим.
  1. Робота в групах

            Учасники об’єднуються за малюнками сонечка і хмарки.

«Сонечко» -  зясувати,  що може змінити здоровя.

«Хмарка» - зясувати, що може зруйнувати здоровя.

 Презентація груп

 Зміцнюють: спорт, здорове харчування, фізична культура,загартування,особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, гарний настрій. Міцний сон…

  Руйнують: нераціональне харчування,недотримання режиму дня; тютюнокуріння; вживання алкоголю; вживання наркотиків; вживання немитих овочів та фруктів…

 Підсумок

  • Чи можна відновити те. що вже зіпсоване?
  • Чи матиме воно той самий вигляд?
  • Що легше: запобігти руйнуванню здоровя чи відновити його?

Висновок. Зруйнувати значно легше, ніж створити, дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоровя чи від нього.

 ІІІ. Заключна частина

  1. Зворотній зв'язок

Закінчити речення «Щоб бути здоровим необхідно…»

  1. Завершення уроку – тренінгу

Діти утворюють коло, беруться за руки.

Тренер      Найбільше багатство – здоровя людини,

                  А люди здорові – багатство країни!

                  А будуть здоровими діти рости,

                  То буде країна багатством цвісти!

Діти піднімають руки і промовляють хором: «Будьмо здорові! Хай усім щастить!»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорець Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
2244
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку