Урок – тренінг з основ здоров’я для 7 класу
Здоровий спосіб життя. Чинники впливу на здоров’я.
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя з опорою на власний досвід. Загострити увагу учнів на чинниках, від яких залежить здоров’я людини, наголосити, що найбільше впливає на зміцнення і збереження здоров’я – це спосіб життя людини; виховувати бажання
підтримувати традиції здорового способу життя.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Обладнання та матеріали:
Що підготувати заздалегідь
Роздатковий матеріал із зображенням діаграми «Чинники здоров’я», для роботи в групах
Хід – уроку тренінгу
І. Вступна частина
1. Знайомство.
Вправа «Павутинка знайомства»
Учасники кидають одне одному клубочок ниток в довільному порядку. Той, хто упіймав клубок, називає своє ім’я і розповідає цікаву інформацію про себе. Згодом «Павутинку знайомства» вивішують на видноті у «Куточку здоров’я» на згадку.
2. Повторення правил
На промінчиках сонечка учасники пишуть правила, яких вони пропонують дотримуватися.
Оформлення плаката «Сонечко»
Правила роботи в групі
1. Не перебивати — уважно слухати одне одного і поважати різні думки.
3. Поважати особисте життя — кожен має право не відповідати на запитання, яке стосується його особистого життя.
4. Бути доброзичливими — ставитися одне до одного доброзичливо і поважати почуття інших.
5.Зберігати конфіденційність — не обговорювати поза межами групи ті моменти особистого життя, які стали відомими на тренінгу.
6 Бути толерантними — не можна змушувати людину замовкнути лише тому, що її погляди не збігаються з поглядами інших.
7. Право на анонімність — кожен має право ставити запитання анонімно.
Презентація
Вчитель: Якщо ми виконуватимемо ці правила, наше сонечко завжди усміхатиметься.
Очікування. А зараз я пропоную вам на стікерах написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу. Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок, котрі на плакаті закривають зображення сонця. (Учні записують свої очікування та прикріплюють на дошці)
Тренер: А тепер я хочу звернути увагу на таблички у вас на стільцях з номерами (1,2,3)
- уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
1. Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров‘я втратиш.
2. Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров‘я втратиш.
3. Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров‘я збережеш.
Покажіть номер дороги, якою ви підете. Поясніть своє рішення.
( учні прикріплюють номерок на намальовану дорогу).
Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.
Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?
Дискусія «Яка дорога є кращою?»
ІІ. Основна частина
Тренер: «Здоров’я – це те, що допомагає вам гарно вчитись,займатись улюбленою справою. Коли ти здоровий, то маєш добрий фізичний стан. Це означає, що у тебе злагоджено працюють всі органи, у тебе нічого не болить, маєш добрий апетит, міцний сон. Маса твого тіла відповідає зросту за віком. Те про що ви тільки що почули, відноситься до фізичної складової здоров’я.
Вчитель звертає увагу учнів на відповідну пелюстку квітки «Здоров’я». Тренер: кожна людина відчуває любов, гнів, радість передбачає можливі наслідки своїх дій, бере на себе відповідальність за їхній результат. Ці ознаки характеризують психологічну складову здоров’я людей.
Ти вчишся поводити себе так, як хочеш, щоб поводились з тобою. Намагаєшся робити гідні вчинки. Усе це ознаки соціальної складової здоров’я. Соціум – це колектив людей.
Усе найкраще в нас – це духовна складова здоров’я, яка дає можливість стати особистістю, відповідальною за інших, прагнучою робити добро та вірити в те, що добро завжди переможе зло.
Об’єднання учнів у 4-групи.
Кожна група отримує дидактичний матеріал із зображенням кругової діаграми «Чинники здоров’я». З позначеними відсотками без уточнення самих чинників.
Завдання групам:
Визначити відповідність чинників (навколишнє середовище, спадковість, спосіб життя,медицина) певним відсоткам.
Презентація груп, аналіз відповідей.
Демонстрація діаграми з встановленою відповідальністю.
За діаграмою ми бачимо, що стан здоров’я на 50% залежить від самої людини. У наш час, за складних екологічних умов велике значення має здоровий спосіб життя.
Підсумок
Учасники об’єднуються за малюнками сонечка і хмарки.
«Сонечко» - з’ясувати, що може змінити здоров’я.
«Хмарка» - з’ясувати, що може зруйнувати здоров’я.
Презентація груп
Зміцнюють: спорт, здорове харчування, фізична культура,загартування,особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, гарний настрій. Міцний сон…
Руйнують: нераціональне харчування,недотримання режиму дня; тютюнокуріння; вживання алкоголю; вживання наркотиків; вживання немитих овочів та фруктів…
Підсумок
Висновок. Зруйнувати значно легше, ніж створити, дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього.
ІІІ. Заключна частина
Закінчити речення «Щоб бути здоровим необхідно…»
Діти утворюють коло, беруться за руки.
Тренер Найбільше багатство – здоров’я людини,
А люди здорові – багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
Діти піднімають руки і промовляють хором: «Будьмо здорові! Хай усім щастить!»