Урок "Самопізнання й самореалізація особистості"

Про матеріал
Конспект та презентація уроку з основ здоров'я на тему "Самопізнання й самореалізація особистості" в 9 класі. На уроці використано мультфільм "Гидке качення". На етапі обговорення мультфільму висвітлювалося питання про вплив булінгу на самореалізацію особистості.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Співвідношення фізичної й соціальної зрілості. Самореалізація як основний показник взаємодії факторів.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Етапи розвитку людини :грудний вік,дитинство, підлітковий період,юність, зрілість, старість.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Соціальна зрілість формується поступово, паралельно з фізіологічною зрілістю. Відповідальність — це те, чим, перш за все, відзначається соціально зріла особистість. Людина сама несе відповідальність за все, що відбувається з нею в житті.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Життя — це шанс. Скористайся ним. Життя — це краса. Милуйся нею. Життя — це мрія. Здійснюй її. Життя — це виклик. Прийми його. Життя — це обов'язок. Виконай його. Життя — це гра. Стань гравцем. Життя — це цінність. Цінуй його!Життя — це скарб. Бережи його. Життя — це любов. Насолоджуйся нею. Життя — це таємниця. Пізнай її. Життя — це юдоль бід. Перебори усе. Життя — це пісня. Доспівай її. Життя — це боротьба. Почни її. Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї. Життя — удача. Шукай цю мить!Життя таке чудове — не загуби його. Це твоє життя. Борони його.

Номер слайду 11

Дякуємо за увагу

Перегляд файлу

Тема: Самопізнання й самореалізація особистості

Освітня мета урокусформувати в учнів поняття про самопізнання, самовиховання особистості та способи саморегуляції; створити умови для засвоєння учнями основних завдань теми «самореалізація людини»; з'ясувати сутність людини у різних вимірах; допомогти усвідомити складніть феномену людського існування; розкрити зміст співвідношення «особа – індивідуальність – особистість – персона».

Розвиваюча мета уроку: сприяти розвитку креативної особистості, здатної до самоосвіти і самореалізації; розвивати вміння аргументовано передавати власні роздуми, судження; допомогти поглибити вміння працювати з медіаресурсом; продовжувати вдосконалювати вміння учнів робити висновки і узагальнення.

Виховна мета уроку: спонукати до розуміння змісту поняття «самореалізація людини», пов'язавши його зі своїм власним місцем та роллю в суспільстві; сприяти вихованню патріотизму, людяності, бажання мати активну життєву позицію.

Базові поняття й терміни:фізичне здоров’я, духовне здоров’я, булінг, самотність, самопізнання, самовиховання, саморегуляція.

Тип уроку:   вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

Ι. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Ви належите до генерації людей, котрі житимуть в епоху стрімких змін у технологіях і потребах суспільства, коли мало не щодня  виникатимуть  нові знання, нові здобутки, тому щоб не загубитись у цьому світі, людина повинна бути успішною. Що, на вашу думку, включає в себе поняття «успішна людина»? (слайд на дошці)

Що таке фізичне здоров’я?

Назвіть його складові.

Що таке духовне здоров’я?

 Назвіть його складові.

 Про ці поняття ми говорили  на попередніх уроках, а сьогодні ми поговоримо з вами про  шляхи самореалізації  особистості та проблеми, які можуть виникнути.

(Запис дати та теми до зошита)

ΙΙΙ. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником.

Самореалізація – це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має потребу у самореалізації, однак не всі усвідомлюють ї ї значення. Автор теорії потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей самореалізації й тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого життя безпосередньо пов'язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації. 
Мистецтво самореалізації – це здатність усвідомити і реалізувати свій особистий потенціал, спроможність жити динамічно і натхненно, рости, розвиватись, удосконалюватися, рухатись уперед, ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх, долаючи перепони, знаходячи оптимальні рішення для себе й оточення. 

Самореалізація можлива, коли людина визначила її стратегію – шляхи особистісного розвитку і самовдосконалення. 

Стратегія самореалізації має п'ять складових: 

  1. Самопізнання і самооцінка.
  2. Самовизначення.
  3. Саморегуляція.
  4. Самоосвіта.
  5. Самовиховання. 

Погодьтеся, що важко спрогнозувати, якою буде людина в майбутньому, адже на її формування впливає багато чинників. Сьогодні ми спробуємо розібратися зі шляхами самореалізації людини за допомогою мультфільму за всім відомої казкою Г. Х. Андерсена «Гидке каченя». Показ першого епізоду.

  1. Яке перше враження малюка від світу?
  2. Що справляє негативне враження і який відбиток накладає це на каченя?
  3. Чи правильне ставлення матері до Малюка?
  4. Що вона зробила не так?
  5. Чи впливає ставлення оточуючих, а особливо батьків, на самореалізацію особистості?

Показ наступного епізоду.

Яку характеристику дають мешканці пташиного двору каченяті, судячи з його зовнішності?

Чи завжди актуальне прислів’я «Зустрічають за одягом, проводжають за розумом»?

Що робить каченя, щоб справити гарне враження?

Про що свідчить його привітання?

Який момент свідчить, що думка оточуючих стає причиною заниженої самооцінки?

(Перед наступним епізодом)

Як ви вважаєте, що буде наступним у життя цього малюка? Чому? (Булінг - прояв агресії з подальшим залякуванням особистості, цькування та погрози). Каченя не схоже на інших, тому це стає приводом до цькування.

Як ви вважаєте, подібна ситуація має місце в реальному житті?

 Які можуть бути шляхи подолання булінгу? (Втеча, самотність , протистояння)

Що робить каченя? Показ наступного епізоду

Який світлий момент з’являється у житті малюка?

Що може зашкодити здійсненню мрії?

Показ наступного епізоду

Як ви вважаєте, як  самотність сприяє самооцінці, самопізнанню, самореалізації?

До чого може вона призвести?

Що допомогло каченяті реалізувати свою мрію? А у реальному житті так буває?

Висновки після перегляду

Ми побачили, що особистість може реалізувати себе, не зважаючи на різні перешкоди. Так, для цього необхідно прикласти багато зусиль і подолати перешкоди, які, на жаль, часто залежать не від нас. Що ж необхідне для успішної самореалізації? (план дій, мета, підтримка, допомога)

Що,  на вашу думку, являє собою наше життя? (проект) Давайте зараз спробуємо скласти особистий проект самореалізації.

Обговорення проектів. Висновки

Підведення підсумків уроку

У кожного з вас під стільцем є наліпка. Дістаньте її, будь ласка. Деякі стікери пронумеровані. Я прошу по черзі озвучити ці слова.

  • Життя — це шанс. Скористайся ним.
  • Життя — це краса. Милуйся нею.
  • Життя — це мрія. Здійснюй її.
  • Життя — це виклик. Прийми його.
  • Життя — це обов'язок. Виконай його.
  • Життя — це гра. Стань гравцем.
  • Життя — це цінність. Цінуй його!
  • Життя — це скарб. Бережи його.
  • Життя — це любов. Насолоджуйся нею.
  • Життя — це таэмниця. Пізнай її.
  • Життя — це юдоль бід. Перебори усе.
  • Життя — це пісня. Доспівай її.
  • Життя — це боротьба. Почни її.
  • Життя — безодня невідомого. Не бійся, вступи в неї.
  •  Життя — удача. Шукай цю мить!
  • Життя таке чудове — не загуби його.
  • Це твоє життя. Борони його.

 

Ці слова належать   матері  Терезі, яку називають найвпливовішою жінкою світу, а її життя — найбільшою подією ХХ століття. 

Досягнення маленької тендітної черниці справді вражають, а її особистість виняткова за значенням для всього людства. Вона змогла 100відсотково реалізувати себе і допомогла це зробити багатьом людям. Я бажаю вам мати її життя та ї справи за взірець.

Оцінювання.

Домашнє завдання.

 

zip
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку