Урок-тренінг з основ здоров'я для учнів 5 класу " Ти-пішохід"

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я для 5 класу до теми "Безпечна поведінка". За підручником для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2013. — 180 с.. Тема уроку-тренінгу "Ти-пішохід".

Перегляд файлу

Тема. ТИ – ПІШОХІД.

Мета. Нагадати учням правила безпечного переходу дороги. Надати змогу відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації, уміння приймати відповідальне рішення про перехід дороги, впевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій. Скласти перелік можливих небезпек на маршруті “Дім – школа; школа – дім” та обговорити правила поведінки під час руху до школи; вчити дітей самостійно передбачати можливі небезпечні ситуації та уникати їх; виховувати відповідальність за власні вчинки, дисциплінованість і відповідальність на дорогах.
Обладнання: Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2013. — 180 с., кружечки  світлофора, зебра , уявна розмітка, кулька з запитаннями, світлофор, «карта-очікувань», правила групи, жезл,знаки для жеребкування – бейджики, фломастери,  ватмани. Відео.
Поняття та терміни: багатосмугова дорога, світлофор, “зебра”
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• називати чотири види пішохідних переходів та знаки, якими їх позначають;
• пояснювати різницю між двосмуговою і багатосмуговою дорогою;
• визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та на око;
• розпізнавати дорожню розмітку («зебру», осьову лінію й острівці безпеки) і пояснювати її значення;
• називати мінімальну безпечну відстань до автомобілів, що рухаються першою, другою і третьою смугами;
• демонструвати вміння приймати рішення про перехід складних ділянок дороги;
демонструвати уміння правильно переходити дорогу поблизу школи.

Хід заняття

І. Вступна частина.

*Знайомство

Пропоную кожному назвати своє ім’я і сказати з чим  асоціюється слово «дорога». ( перехід,  ДТП, зебра, водій, пішохід…).

*Зворотній зв’язок

  • Ми з вами будемо  вивчати розділ «Безпека на дорозі» протягом 4 занять.

Ситуація з дорожньо-транспортною безпекою в Україні є складною. Розвиток автомобілізації призводить до зростання кількості ДТП.

Виступи учнів, перевірка д/з. (статистика ДТП у Сумській області за минулий рік).

*Очікування.

Ви також є активними учасниками дорожнього руху та маєте певний  запас знань з теми «Безпечне  довкілля». Отож уявіть себе посеред вулиці, вам потрібно її перейти. Виберіть собі прапорець кольору з яким асоціюється у вас дорога і запишіть свої очікуваннях свої  під час вивчення теми та сьогоднішнього уроку. Ми помістимо їх на  вул. «Очікувань». Протягом заняття ми перейдемо на іншу вулицю, а вивчаючи тему здійснимо прогулянку. (Перспектива на досягнення мети).

*Повторення правил.

Під час роботи ми з вами дотримуємося правил пригадаємо їх. (доповнимо).

Висновок: Отож щоб наша робота була  плідною слід цих правил дотримуватися.

ІІ Основна частина.

* Інтерактивна презентація  (фрагмент відео 1 частина)

 – Хто з учасників дорожнього руху правий.

– Як далі діяти?

(перегляд продовження відео, висновки)

*«Мозковий штурм»

– Чому дорога  з часом стала небезпечною?

*Інформаційне повідомлення «Перші правила дорожнього руху»

Наприкінці 19 ст. про правила руху годі було й говорити( на правої ні лівої сторони, регулювальників, світлофорів, ніхто не дотримувався їхали хто як хотів, стикалися , переверталися…). Зростала кількість і нещасних випадків. А біда була в тому , що люди й екіпажі користувалися однією ж проїзною частиною. І почали думати як відокремити транспорт від пішоходів. У Парижі це були відокремлені смужки землі тумбами і оголошення «ТРОТУАР» (дорога для пішоходів). На Францію рівнялись в ті часи всі. Спорудження тротуарів стало обов’язковим в містах і селах. Але і це не вирішило питання зовсім. Як цар не закликав обережно їздити на конях  (каторга). Видані царем правила  викликали тільки  гамір на вулицях. У Англійців бігла попереду людина з червоним прапорцем попереджаючи пішоходів. І тоді люди вигадали світлофор. (вперше на залізниці, потім на вулицях). Нещодавно на перехресті 2-х одеських вулиць встановили  перший в Україна світлофор що розмовляє.

Висновок: Коли водії та пішоходи будуть уважними і кожен стане турбуватися, щоб не заважати одне  одному, тоді й на вулицях буде більше ладу.

*Руханка (Жеребкуванням за  знаками водій , пішохід)

Ми з вами трошечки засиділись, тому пропоную пригадати правила д/р. Кожен витягне свій колір і покладе до бейджика. Я – ведучий-регулювальник. Учень-помічник  – світлофор. Ви залишаєтесь на своїх місцях. Наш кабінет – місто «Світлофорія»  де є багато вулиць – пунктів прибуття для водіїв і пішоходів.  На вулицях є зебри. За моєю вказівкою ви рухатиметесь до місця прибуття, але пам’ятаємо правила д/р.   Учні рухаються відповідно до  вказівок учня- «світлофора». 

1 група  – водії;

2 група – пішоходи.

Завдання: Уважно слухати команду, рухатися до пункту, дотримуватись правил Д/р.

Правила зрозумілі?

 1.Увага водії! –  зупинка «Автовокзал»,  Увага пішоходи! – театр «Дружба»; 2.)водії –зупинка «Школа», пішоходи – магазин «Прометей»). ..

 Висновок: Потрібно добре знаєти провила дорожнього руху і поважати  учасників д/р.

*Робота у групах

Кожен  з вас має свій колір на спинці стільчика  і отримає завдання відповідно д нього. 

Завдання для груп: Знайомство з матеріалом підручника

1 – Багатосмугові дороги. Аналіз ситуації у підручнику, зображення на ватмані вирішення ситуації (червоний колір).

2 – Безпечна відстань до автомобіля. Інсценізація  (жовий)

3 – Засоби безпеки пішохода.   Складання пам’ятки. (зелений)

Спробуйте на аркуші паперу зобразити ту інформацію, з якою ви ознайомилися .

 (Не забувайте про  назву і девіз команди, у вас 8 хв.)

Виступи груп. Виведення висновків разом з учнями.

Заключна частина

*Зворотній зв’язок «Кулька запитань»

 (Діти кидають один одному кульку з запитаннями відповідаючи на них.)

  • Які це багато смугові дороги?
  • Коди автомобілі рухаються один за одним …– потік
  • Яка ж безпечна відстань до автомобіля
  • Засобами безпеки пішохода є …світловідбивачі.

Висновок: Отже, як бачимо безпека руху залежить від всіх учасників.

 Ми повинні пам’ятати що безпека дорожнього руху – запорука життя. 

 

* Релаксація.

А зараз ми вирушимо в чарівну подорож. Сядьте зручно. Закрийте очі. Уявіть себе в авто своєї мрії. Перед вами безкраїй простір з чудовими краєвидами. Ви повільно вирушаєте в авто лунає тиха, приємна музика, а за вікнами чудовий аромат квітів, ваша подорож цікава і приємна (музичний супровід). Настав час повертатися. Відкриваємо очі.

 

*Підсумок.

Ви сьогодні добре попрацювали. Ми пригадали раніше вивчене та дізналися багато нового та цікавого. Доклали багато зусиль.  Тому  прийшли на вулицю «Похвальна». Наша подорож не закінчена, але ми вже можемо з впевненістю сказати, що для вас як для пішохода означає  дорога.

 

 

*Зворотній зв'язок (за тематикою тренінгу)

  (напишіть на своїх кольорових значках відповідь і прикріпіть її до нашої  станції на карту ) Як пішохід я знаю що дорога це…. (місце підвищеної небезпеки, правила для всіх…)

 

*Прощання.

Учасники Стають в коло беруть сусіда за руку і продовжують фразу Бажаю тобі щоб у твоїй життєвій подорожі ти… (уникав ДТП). Потім усі прощаються хором «Щасливої дороги!».

  • А я бажаю вам всім щоб на вашому життєвому шляху  було найменше перепон. А життєвий шлях рівненький, веселий і щасливий.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 червня 2018
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку