УРОК-ТРЕНІНГ З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я "Хочеш бути здоровим – рухайся!"

Про матеріал
Тема: Хочеш бути здоровим – рухайся! Мета: вчити виконувати фізичні вправи для розвитку сили, спритності; забезпечити усвідомлення учнями переваги фізичної активності й мотивувати їх до відповідних занять; формувати уявлення про вплив малорухливого способу життя на здоров’я; формувати вміння працювати в групі, аналізувати, робити висновки, висловлювати свою думку; розвивати вміння позитивно впливати на розвиток свого організму; виховувати прагнення займатись фізичною культурою, спортом, дбати про своє здоров’я.
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ

4 клас

Тема: Хочеш  бути здоровим – рухайся!

Мета: вчити виконувати фізичні вправи для розвитку сили, спритності; забезпечити усвідомлення учнями переваги фізичної активності й мотивувати їх до відповідних занять; формувати уявлення про вплив малорухливого способу життя на здоров’я;  формувати вміння працювати в групі, аналізувати, робити висновки, висловлювати свою думку; розвивати вміння позитивно впливати на розвиток свого організму; виховувати прагнення займатись фізичною культурою, спортом, дбати про своє здоров’я.

Тип уроку: урок-тренінг

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  • пояснити, які фізичні вправи корисні для здоров’я;
  • назвати улюблені рухливі ігри;
  • розказати про улюблений вид спорту.

Обладнання і матеріали:

  • правила тренінгу;
  • правила роботи в групі;
  • завдання для груп;
  • папір, олівці, фломастери, повітряна кулька, м’ячі: волейбольний, футбольний, баскетбольний;
  • таблиця «Берег сподівань та звершень», паперові човники;
  • комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор.

     ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ТРЕНІНГУ

І.Вступна частина

  1) Привітання «Чарівна  кулька»

  2) Вправа «Відкритий мікрофон»

  3) Вправа  «Незакінчений вірш»

  4) Повідомлення теми уроку

  5) Вправа на очікування «Берег сподівань».

10 хв.

ІІ. Основна  частина

 1)Робота з підручником

 2) Інформаційне повідомлення

 3) Практична робота в групах

 4) Руханки

 20 хв.

ІІІ. Заключна  частина

1)     Вправа „ Чарівна скринька ”
  1. Підсумок очікувань
  2. Зворотний зв’язок та гра-прощання

10 хв.

          Усього тривалість

40 хв

 

 

 

ХІД  ТРЕНІНГУ

 

І. Організаційний момент

ІІ.  Вступна   частина 

      1. Привітання «Чарівна  кулька». (Для вправи необхідно приготувати

          повітряну кульку)

                 Учні сидять у колі.  Вправа проводиться у швидкому темпі.  Вчитель пропонує учасникам передавати один одному по колу «чарівну кульку» із побажанням:

I учасник:  Сашко, я тобі бажаю доброго настрою.

      II учасник: Світланко, я тобі бажаю міцного здоров’я.

      III учасник: Андрійко, …

 

      2. Вправа «Відкритий мікрофон». (Зворотний зв’язок з минулим заняттям)

  • Про що ми говорили на минулому уроці?

     3. Вправа  «Незакінчений вірш».    Учні виймають аркуш із загадкою та          

          зачитують її.

              -  Щоб дізнатись про тему  тренінгу, треба завершити рядки вірша:

1) Щоб міцне здоров'я мати

Треба дуже добре знати

Дітям правила прості

Та за змістом - золоті.

Щоб з твоїм здоров'ям

Все було в порядку

Кожен день свій починай

З ранкової…( зарядки) .

 

             2) Хочеш бути силачем –

Подружись зі ... (спортом).

 

               3) З ковзанами і з м'ячем,

 Стадіоном, … (кортом).

 

4) На уроках сидиш рівненько,

Любиш фізкультуру,

Не загрожує тобі

Порушення… (статури).

 

5) Якщо завжди відпочинком

Комп'ютер володіє,

Знай, загрожує тобі... (гіподинамія)

  • Яку загадку не відгадали? Сьогодні підручник нам допоможе дізнатись про значення слова «гіподинамія»
  •  Про що всі слова, якими ви закінчили вірші?

     4.  Назва тему уроку-тренінгу.

                Тема нашого тренінгу: «Хочеш бути здоровим - рухайся!»

     5. Вправа на очікування «Берег сподівань».

          - Що ви очікуєте від уроку? Кожен із вас має паперовий човник, висловіть свої очікування, напишіть їх на листочку-кораблику і прикріпіть на плакаті «Берег сподівань».

         Учні свої очікування записують на човниках. На аркуші паперу намальовано річку. Човники прикріплюють на «березі сподівань». Наприкінці тренінгу сподівання, що справдилися, переносять до «берега звершень».

ІІІ. Основна частина
  1. Робота з підручником (с.28-29)  

  • Що  таке «гіподинамія»?

  2.  Інформація «Довідкового бюро» (мультимедійна  презентація)
    1) Рух – це життя.

          Вчитель: Гарна постава – це не тільки краса, а й здоров’я.
       - Подивіться на зображення. Як ви гадаєте, це краса природна чи набута? 

 (Відповіді дітей, узагальнення вчителя).

       - Так, багато що залежить від спадковості, але й не менше залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватися – потрібно рухатись. Рух – це природна біологічна потреба людини. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, слабими, вони не впевнені у своїх силах, гірше вчаться.
Допомогти можуть фізичні вправи, завдяки виконанню яких підвищується рівень обміну речовин і поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму.

       Ось чому режим дня школяра має передбачати якомога більшу рухову активність. Це, як ви вірно зазначали, ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях, посильна праця тощо.

      Розглянемо окремі з них. (Називаючи окремі види рухової діяльності, вчитель прикріплює листочки з написами на них під виразом «Рух – це життя», з’єднуючи їх стрілочками).

  2) Ранкова гімнастика.

    - Хто з вас робить зранку гімнастику? Як часто ви це робите? (Діти піднімаються на слова «зрідка», «щоранок»).

       А у чому перевага ранкової гімнастики перед іншими видами рухової діяльності? Звичайно, вона проводиться щоденно. Ранкова зарядка позитивно впливає на фізіологічні процеси в організмі: покращується процес обміну речовин, кровообіг, дихання стає глибшим.

        Отже, день бажано розпочинати з ранкової гімнастики.

     3) Фізкультхвилинки.

        Їх ми проводимо на кожному уроці. Вони дуже потрібні, бо ви швидко втомлюєтесь, знижується увага і працездатність. Фізкультхвилинки – це набір вправ і вони можуть бути образні.

      Як це? (Педагог пропонує дітям зобразити рухи тварин, рухи машин, добре знайомі трудові процеси).

      Коли цікавіше виконувати ці вправи? Звичайно, коли вони супроводжуються приговорюванням віршів або під музику.

      Музика, впливаючи емоційно, робить фізкультхвилинки привабливими, піднімає настрій. Крім того, вона регулює темп і ритм рухів, тим самим сприяючи більш чіткому і правильному їх виконанню. (Діти виконують кілька легких вправ під музику).

  1. Ігри.
  •    Чи любите ви гратися у різні ігри?

       Гра входить у ваше життя з раннього віку. У грі ви пізнаєте нове, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Не дивно, що гра викликає інтерес і в непосидючих хлопчиків, і в сором’язливих дівчаток. Перевтілюючись у персонажів гри, кожен з вас стає сміливими і відважними, вольовими і кмітливими, а також. Звичайно, особливо подобаються вам рухливі ігри. У процесі гри школярі загартовуються не лише фізично, у них розвивається уява, пам’ять, наполегливість і воля.

5) Спорт.

        Рухливі ігри, волейбол, баскетбол, футбол, які ви любите і якими займаєтесь, – це різноманітні види спорту. Назвіть рухливі ігри, які є видами спорту. (Діти називають, а вчитель на дошці прикріплює листки з назвами видів спорту під словом «спорт»).

        Хто з вас займається у спортивних секціях чи гуртках? (Діти піднімаються і називають спортивні секції та гуртки, а останні їх вітають аплодисментами).

      Тож на вас чекають стадіони, спортивні майданчики, бігові доріжки, лижні траси – всього й не перелічити. Вибирайте, що вам до вподоби і не баріться. Та й на уроках фізкультури використовуйте кожну хвилину для покращення свого здоров’я.

6) Фізична праця.

   А)  - Посильна фізична праця – це теж рух, і дуже корисний. Наш український народ завжди цінував працю. Їй присвячені вірші, пісні, прислів’я, казки. (Дітям пропонується назвати прислів’я про працю).

        Б) Гра у групах «Зберіть прислів’я».

  • Об’єднання учасників  у  три групи за видами м’ячів: волейбольний, футбольний, баскетбольний.
  • Повторення правил роботи в групах
  • Кожній групі видаються смужки із початком і кінцем трьох прислів’їв. Вони повинні їх зібрати.
  • Перевірка.

 

7) Танок.

      - Танок – хвилюючий і прекрасний вид мистецтва, бо не тільки відображає життя, а й є життям. А ще танок виховує і культуру поведінки. Танці – це також емоційна насолода. Вони розвивають відчуття ритму, активізують діяльність легень і серця, виробляють правильну поставу, піднімають настрій, позитивно впливають на здоров’я. Кожен з нас у своєму житті мав нагоду потанцювати. А серед нас є учні, що є учасниками танцювальних гуртків, ансамблів. Привітаємо їх. (Названі діти піднімаються, а останні вітають їх аплодисментами). 

3. Практична робота.

  1. Завдання:
    І групі учнів – підготувати і провести рухливу гру;
    ІІ групі учнів – розробити і провести комплекс вправ ранкової гімнастики;
    ІІІ групі учнів – підібрати вправи і провести фізкультхвилинку.
  2. Групи презентують ігри та вправи на практиці.

       4.Висновок:

         - Отже, щоб бути здоровим – треба рухатися.

 - Це означає: робити щоденно ранкову гімнастику, бути активним при проведенні фізкультхвилинок, рухливих ігор, займатися спортом, танцями, посильною фізичною працею тощо.

    ІV. Заключна частина
     1. Вправа „ Чарівна скринька ”

          У мене в руках чарівна скринька, в якій знаходяться  цікаві  завдання. Вам потрібно вибрати собі аркуш паперу,  на якому  написане незакінчене речення щодо теми уроку-тренінгу, яке потрібно продовжити.

      2. Підсумок  очікувань.

       - Діти, чиї сподівання справдилися?

       - Перенесіть свої кораблики до «берега звершень»?

     3. Зворотний зв’язок та гра-прощання.

      Учні стають в коло і передають один одному м’яч, називаючи вид рухової активності, який подобається найбільше, і висловлюють побажання іншим бути спритними, витривалими, упевненими в собі, організованими, красивими, стрункими, жвавими…

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
9 березня 2019
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку