Урок-тренінг з основ здоров'я "Як помиритися з другом"

Про матеріал

Мета. Вчити цінувати дружбу. Розвивати навички запобігання конфліктів і їх розв'язання, пошуку консенсусу і примирення. Розвивати комунікативні та моральні компетентності.

Перегляд файлу

1

 

Учитель: Нікіфорова І.М.

Клас: 2- А

Предмет: «Основи здоровя»

Тип уроку: урок – тренінг

Teма. Як помиритися з другом

Мета. Вчити цінувати дружбу. Розвивати навички запобігання конфліктів і їх розв'язання, пошуку консенсусу і примирення. Розвивати комунікативні та моральні компетентності.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  • аналізують причини і наслідки конфліктів між друзями
  • пояснюють, чому важливо зберігати дружбу
  • демонструють алгоритм примирення з другом
  • наводять приклади віршів-мирилок

Обладнання:

  • комп’ютер, мультимедійний проектор
  • картки з прислів’ями
  • картки з мирилками

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Ритуал привітання.
  • Діти, станьте в коло, за руки візьміться, в очі один одному подивіться, посміхніться і скажіть слова: «Вітаємо всіх. Будьте здорові.».
  1. Повідомлення теми і мети.
  • Тема сьогоднішнього заняття «Як помиритися з другом».
  • Ви дізнаєтеся, чому іноді псуються стосунки між друзями та як їх налагодити.
  • Поміркуєте про причини виникнення конфліктів з друзями.
  • Дізнаєтесь про важливість дружби.
  • Вивчите вірші – мирилки.
  1. Основна частина
  1. Вступне слово вчителя.
  • Яке чудове слово - «дружба»! Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати, читати нову книгу або поговорити про щось. Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.
  1. Вправа «Назви свого друга».  («Мікрофон»)
  • Я хочу почути, з ким ви дружите. По черзі, по колу передаючи мікрофон, назвіть імя свого друга або подруги: «Мого друга звуть …» або «Мою подругу звуть …».
  1. Актуалізація теми.
  • А чи буває часом, що навіть найкращі друзі сваряться? (Так, буває.)
  • Хто хоче нам розказати, чому ви посварилися з другом. Почніть розповідь так: «Я посварилася з Оленкою, тому що …».  (Відповіді дітей.)
  1. Вправа «Причини і наслідки конфліктів» (аналіз причин і наслідків сварок на художньо – літературних прикладах).
  • Пропоную переглянути фрагмент мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Сварка» (3:26 хв.). Дивіться уважно, щоб потім змогли відповісти на питання: «Чому посварилися друзі?»
  1. Обговорення мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Сварка».
  • Що було причиною сварки друзів? (Вони думали тільки про свої інтереси.)
  • До яких наслідків призвела ця сварка? Що трапилось з папугою? (Папуга загубився).
  • Як почувалися друзі після сварки? (Дуже погано, сумували.)
  • Як можна було уникнути суперечки? (Поступитися один одному. Думати не тільки про себе, а й про товариша.)
  • Подивимось продовження мультфільму.
  1. Перегляд і обговорення епізоду із мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Примирення» (1:23 хв).
  • Як почувалися друзі, коли знову зустрілися? (Були дуже раді.)
  • Як цього разу повівся папуга? (Поступився. Не робив на зло.)
  • Підсумуємо: «Не варто гарячкувати і приймати імпульсивні рішення після сварки».
  1. Робота над віршем М. Пригари «Сварка».
  • А ось іще варіант сварки. Послухайте вірш Марії Пригари «Сварка».
  • Інсценування вірша підготовленими учнями
  • Питання для обговорення:
  • Чому посварилися дівчатка? (Посварилися за дрібнички, не поділили речі.)
  • А чому засумували після сварки? (Що за гра на самоті. Гратися самому сумно.)
  • Що їх помирило? (Усмішка)
  1. Руханка «Струмочок» (2 хв) (Стати пара за парою, взятися за руки і підняти їх, утворюючи прохід. Той, у кого немає пари, проходить під руками та обирає собі пару. Той, хто залишився, повертається в кінець і теж проходить під руками та обирає собі пару.)
  • А тепер сядьте у тих парах, які утворилися.
  1. Вправа «Як помиритися з другом».
  • Уявіть собі, що ви посварилися. Але ж треба миритися. Тому ми зараз вивчимо кроки до примирення:
  • Підійди до друга або подруги.
  • Щиро усміхнися і простягни руку.
  • Вибачся. Скажи: «Пробач, будь ласка».
  • Запропонуй помиритися. Скажи: «Сашко, давай помиримося».
  • Промовте разом мирилку.
  • Прочитайте хором ці кроки. Ознайомтеся з мирилками, які ви отримали. Прочитайте їх і спробуйте вивчити напамять.
  1.  Практична робота. Демонстрація примирення. (Робота в парах.)
  2. Вправа «Цінність дружби» (Складання і зачитування прислів’я про дружбу. Робота  в групах.)
  • Зараз я вас розіб’ю на групи: «Понеділок, вівторок, середа …». Кожна група отримає прислів’я про дружбу. Їх треба скласти і прочитати.
  • Один за всіх, а всі за одного.
  • Друг пізнається в біді.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Дерево міцне корінням, а людина друзями.
  • Людина без друга, що їжа без солі.
  • Дружба – велика сила.
  • Справжнього друга за гроші не купиш.

(7 груп поділено за принципом «дні тижня». Кожна група читає своє прислів’я.  Спочатку один учень, а потім хором.)

  1. Заключна частина
  1. Підсумок заняття
  • Отже, який висновок ви зробили?  (Потрібно цінувати дружбу і своїх друзів.)
  • Чи варто пробачати друзів? (Потрібно вміти миритися і пробачати друзів, адже це зберігає дружбу і теплі стосунки між людьми.)
  • Зачитайте висновки (слайд презентації):
  • Навіть найкращі друзі можуть посваритися.
  • Не варто сваритися через дрібниці.
  • Потрібно завжди миритися.
  1. Ритуал завершення тренінгу. Вправа «Коло дружби».
  • Діти, зараз ви по колу будете передавати рукостискання сусіду справа і казати: «Ти – мій друг».
  • А тепер встаньте, за руки візьміться, один одному посміхніться і дружно скажіть: «Ми – друзі!»

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
3196
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку