Учитель: Нікіфорова І.М.
Клас: 2- А
Предмет: «Основи здоров’я»
Тип уроку: урок – тренінг
Teма. Як помиритися з другом
Мета. Вчити цінувати дружбу. Розвивати навички запобігання конфліктів і їх розв'язання, пошуку консенсусу і примирення. Розвивати комунікативні та моральні компетентності.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
-
аналізують причини і наслідки конфліктів між друзями
-
пояснюють, чому важливо зберігати дружбу
-
демонструють алгоритм примирення з другом
-
наводять приклади віршів-мирилок
Обладнання:
-
комп’ютер, мультимедійний проектор
-
картки з прислів’ями
-
картки з мирилками
Хід уроку
-
Вступна частина
-
Ритуал привітання.
-
Діти, станьте в коло, за руки візьміться, в очі один одному подивіться, посміхніться і скажіть слова: «Вітаємо всіх. Будьте здорові.».
-
Повідомлення теми і мети.
-
Тема сьогоднішнього заняття «Як помиритися з другом».
-
Ви дізнаєтеся, чому іноді псуються стосунки між друзями та як їх налагодити.
-
Поміркуєте про причини виникнення конфліктів з друзями.
-
Дізнаєтесь про важливість дружби.
-
Вивчите вірші – мирилки.
-
Основна частина
-
Вступне слово вчителя.
-
Яке чудове слово - «дружба»! Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати, читати нову книгу або поговорити про щось. Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів.
-
Вправа «Назви свого друга». («Мікрофон»)
-
Я хочу почути, з ким ви дружите. По черзі, по колу передаючи мікрофон, назвіть ім’я свого друга або подруги: «Мого друга звуть …» або «Мою подругу звуть …».
-
Актуалізація теми.
-
А чи буває часом, що навіть найкращі друзі сваряться? (Так, буває.)
-
Хто хоче нам розказати, чому ви посварилися з другом. Почніть розповідь так: «Я посварилася з Оленкою, тому що …». (Відповіді дітей.)
-
Вправа «Причини і наслідки конфліктів» (аналіз причин і наслідків сварок на художньо – літературних прикладах).
-
Пропоную переглянути фрагмент мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Сварка» (3:26 хв.). Дивіться уважно, щоб потім змогли відповісти на питання: «Чому посварилися друзі?»
-
Обговорення мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Сварка».
-
Що було причиною сварки друзів? (Вони думали тільки про свої інтереси.)
-
До яких наслідків призвела ця сварка? Що трапилось з папугою? (Папуга загубився).
-
Як почувалися друзі після сварки? (Дуже погано, сумували.)
-
Як можна було уникнути суперечки? (Поступитися один одному. Думати не тільки про себе, а й про товариша.)
-
Подивимось продовження мультфільму.
-
Перегляд і обговорення епізоду із мультфільму «Повернення блудного папуги» - «Примирення» (1:23 хв).
-
Як почувалися друзі, коли знову зустрілися? (Були дуже раді.)
-
Як цього разу повівся папуга? (Поступився. Не робив на зло.)
-
Підсумуємо: «Не варто гарячкувати і приймати імпульсивні рішення після сварки».
-
Робота над віршем М. Пригари «Сварка».
-
А ось іще варіант сварки. Послухайте вірш Марії Пригари «Сварка».
-
Інсценування вірша підготовленими учнями
-
Питання для обговорення:
-
Чому посварилися дівчатка? (Посварилися за дрібнички, не поділили речі.)
-
А чому засумували після сварки? (Що за гра на самоті. Гратися самому сумно.)
-
Що їх помирило? (Усмішка)
-
Руханка «Струмочок» (2 хв) (Стати пара за парою, взятися за руки і підняти їх, утворюючи прохід. Той, у кого немає пари, проходить під руками та обирає собі пару. Той, хто залишився, повертається в кінець і теж проходить під руками та обирає собі пару.)
-
А тепер сядьте у тих парах, які утворилися.
-
Вправа «Як помиритися з другом».
-
Уявіть собі, що ви посварилися. Але ж треба миритися. Тому ми зараз вивчимо кроки до примирення:
-
Підійди до друга або подруги.
-
Щиро усміхнися і простягни руку.
-
Вибачся. Скажи: «Пробач, будь ласка».
-
Запропонуй помиритися. Скажи: «Сашко, давай помиримося».
-
Промовте разом мирилку.
-
Прочитайте хором ці кроки. Ознайомтеся з мирилками, які ви отримали. Прочитайте їх і спробуйте вивчити напам’ять.
-
Практична робота. Демонстрація примирення. (Робота в парах.)
-
Вправа «Цінність дружби» (Складання і зачитування прислів’я про дружбу. Робота в групах.)
-
Зараз я вас розіб’ю на групи: «Понеділок, вівторок, середа …». Кожна група отримає прислів’я про дружбу. Їх треба скласти і прочитати.
-
Один за всіх, а всі за одного.
-
Друг пізнається в біді.
-
Без вірного друга велика туга.
-
Дерево міцне корінням, а людина друзями.
-
Людина без друга, що їжа без солі.
-
Дружба – велика сила.
-
Справжнього друга за гроші не купиш.
(7 груп поділено за принципом «дні тижня». Кожна група читає своє прислів’я. Спочатку один учень, а потім хором.)
-
Заключна частина
-
Підсумок заняття
-
Отже, який висновок ви зробили? (Потрібно цінувати дружбу і своїх друзів.)
-
Чи варто пробачати друзів? (Потрібно вміти миритися і пробачати друзів, адже це зберігає дружбу і теплі стосунки між людьми.)
-
Зачитайте висновки (слайд презентації):
-
Навіть найкращі друзі можуть посваритися.
-
Не варто сваритися через дрібниці.
-
Потрібно завжди миритися.
-
Ритуал завершення тренінгу. Вправа «Коло дружби».
-
Діти, зараз ви по колу будете передавати рукостискання сусіду справа і казати: «Ти – мій друг».
-
А тепер встаньте, за руки візьміться, один одному посміхніться і дружно скажіть: «Ми – друзі!»