ознайомити з поняттям «продукти харчування», ,класифікацією продуктів;розвивати культуру гігієни харчування(від чого залежить здоров'я людини),ознайомлення зі складом Їжі,традиційними стравами;Якість та користь продуктів,затрати на продукти харчування;виховувати повагу до людей ,що готують Їжу,вміння цінувати продукти .
вчитель :Ігнатенко М.А.
КЗ Верхівцевський НВК
Тема уроку: Продукти харчування.Казка про муху.
Мета:ознайомити з поняттям «продукти харчування», «ціна»,класифікацією продуктів;розвивати культуру гігієни харчування(від чого залежить здоров’я людини),ознайомлення зі складом Їжі,традиційними стравами;Якість та користь продуктів,затрати на продукти харчування;виховувати повагу до людей ,що готують Їжу,вміння цінувати продукти .
Обладнання: обладнання для рольових ігор «магазин» , «Лікарня»;Набір карток з малюнками продуктів,Таблиці – схеми ,ілюстрації до казки ,аудіо записи.
Хід уроку:
1.Організація початку уроку
Ось дзвінок сигнал подав , до роботи час настав
Ось і ми часу не гаймо і урок свій починаймо!
Щоб в майбутньому професію обрати ,
Необхідно економіку вивчати.
Працюватимем старанно , Щоб почути у кінці , Що у нашім класі діти – просто молодці!
Незвичная подія , нечувана пригода.
Казкова економіка сама до нас прийшла…
Усе весною було ,а може взимку ,влітку…
Історію про їжу нам муха принесла.
-Я – мушечка маленька ,літаю і жужжу…
Усім я заважаю ,бо їстоньки прошу ,
Люблю усе смачненьке,що бачу ,те жую,
Не плачу ,лиш співаю я пісеньку свою:
Бесіда :-Чому муха до нас прилетіла?
- Чому вона голодна?
- Що вона любить їсти?
- Навіщо живим організмам їсти?
Розповідь вчителя
Коли людина бігає,працює,вона витрачає енергію. Навіть коли спить,працюють легені ,серце ,шлунок,а отже витрачається енергія. Навіть у великий мороз температура вашого тіла _-36.5-36.8градусів…,якщо ,звичайно, людина не хворіє..Це тому ,що частина енергії переходить в теплову,отже їжа нас гріє,дає енергію і тепло, з їжі будується наш організм. І наше здоров’я залежить від того , що ми їмо,краще їсти в міру!переїдання – причина багатьох хвороб і від недоїдання можна почуватись слабим ,млявим.
Створення проблемної ситуації
У мухи була одна знайома зайчиха,а в зайчихи – синочок ,який часто вередував і не хотів їсти
те ,що приготувала матуся…
Я йому , маленькому голубців,а він:- Не хочу!
Я йому з сметанкою млинців ,а він:- не хочу!
Я йому вареничків наварила, а він – не хочу!
Я йому салатику накришила, а він-не хочу!
Частувала теплими пампушками ,а він - не хочу!
Із суницями м’якими ватрушками, а він - не хочу!
Рольова гра «Лікарня»
Діти стають лікарями і дають поради зайчику.
Їжа повинна бути корисною ,добре зготовленою,всім необхідно вживати необхідні речовини:
білки (каші,м’ясо,яйця,молоко,горох ,квасоля), жири(молочні продукти,яєчний жовток,олія),вуглеводи(фрукти ,овочі, мед,крупи,борошняні вироби),солі(кальцій,фосфор.магнійзалізо та мідь),вітаміни(16:А- рост та зір, є у моркві,маслі,сирі,яйцях,зеленій цибулі;В- розумова та фіз. Праця є у крупах,м’ясі;С-Підвищує імунітет(овочі фрукти)Д6 зміцнює кістки(риба молоко світло сонця),чисту воду.
Діти обирають для зайчика корисні продукти ,гра «Вилучи зайве»
Рольова гра «Крамниця»
І пішла мама купувати продукти корисні …куди?
Продукти у відділах крамниці:
Складання списку витрат у крамниці:
Задачі:
1.- Покупки несуть із базару звірята.
Ведмідь аж зігнувся , нести важкувато!
І зайчик капустою торбу набив ,а ну порахуйте. хто скільки купив?(за малюнком)
2.-Десяток у кошику яєць. ще одне поклали .
Тепер у кошику яєць ,хто скаже . скільки стало?
Фізхвилинка «Купим мы бабушка»
Зайчиха:- Де ж тепер моє дитятко . моє рідне зайченятко?
Муха:- цей зайчисько вас не слухав ,Він не їв ,а лише нюхав!
Зайчика далеко віднесла .та не причиню я зла,
Приготуйте щось поїсти та попити . щоб могла його я пригостити!
Зайчиха:-зайченятку я обід приготувала і в кошик поскладала…
Зайчик:-Сиджу на дереві вже кілька днів ,вже я замерз і зголоднів
Я пам’ятаю мамине тепло,як гарно з нею нам було!
Вона смачний готовила обід,пекла з грибочками пиріг,
Якби вернути маму,б цінував,
Я б гарним і слухняним зайцем став!
-Допоможем зайчикові,діти?
Розгадайте загадки:
1.Рідке,а не вода,біле ,а не сніг(молоко)
2.Місили,місили,ліпили-ліпили,а тоді-хіп -в окріп!(вареники)
Зайчик:-Знову я з тобою ,ненько,Я не буду більше пустувати ,буду я з тарілки все з’їдати!
Висновок:-Їсти корисну і здорову їжу,щоб бути здоровими!
-Цікаво знати! Які страви полюбляють українці?
Намалюйте вашу улюблену страву і нагодуйте зайчика.Гра у колі «їстівне чи ні?»пісня.
3 грн
5 грн 2 грн
Я малюю зайчика для вас - раз ,
Це у нього ,бачте ,голова-два,
Це у нього вушка до гори – три, Шубка тепла хутряна на нім – сім,
Це у нього – хвостик сірий - чотири , Ніжки,щоб гасав він лісом – вісім,
Це-очиці весело блищать-п’ять, Ще навколо посаджу дерева – дев’ять
Зубки,він морквинку їсть-шість, І хай сонце сяє з- під небес ся - десять!