Урок-тренінг з основ здоров’я «Здоровий спосіб життя»

Про матеріал
Конспект уроку містить тренінгові вправи, систему вправ для повторення теоретичного матеріалу, завдання для відпрацювання вмінь і навичок, завдання для контролю знань учнів та рефлексії. МЕТА: ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я; створити на тренінгу дружню атмосферу; розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
Перегляд файлу

Урок-тренінг з основ здоров’я   «Здоровий спосіб життя»

 

МЕТА:  - ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я,              

                  здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я;

                - створити на тренінгу дружню атмосферу;

               - розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.

 

ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ: фізична складова здоров'я, соціальна

складова  здо­ров'я, психічна складова здоров'я, духовна складова здоров'я.

 

ОБЛАДНАННЯ: іграшка «Здоров’ятко», малюнки із зображенням квітів, малюнок квітника, квіти вирізані із картону, аркуші паперу, фломастери, плакат із написом визначення  здоров’я.
 

Хід  тренінгу

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Підготовка учнів до уроку, організація уваги, налаштування.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

Обговорення проблемної ситуації

«Наталя  вважає, що вона здорова, адже в неї нічо­го не болить, а її подруга Даринка каже, що цього замало, оскільки здоров'я — це ще й гарний настрій. Чому слово "здоров'я" різні люди розуміють по-різному?»

 

III. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ.

    Знайомство
Вправа « Снігова куля»
     Перший учасник називає своє ім’я. Наступний – спочатку це ім’я, а потім своє. Третій називає два попередніх, а відтак своє. Четвертий і решта учасників називають три попередніх імені і своє.

Розминка «Побажання»
      Діти передають по колу талісман заняття м’яку іграшку «Здоров’ятко» і висловлюють побажання: « Я бажаю тобі…(гарного дня, здоров’я, гарного настрою)».

Повторення правил, яких повинні дотримуватись учасники тренінгу.

  1.        Кожна думка має право на існування.
  2.        Активність всіх учасників групи.
  3.        Дотримання регламенту.
  4.         Критикувати висловлювання, а не людину.
  5.        Доброзичливе відношення всіх учасників.

- приходити вчасно
- говорити коротко
- говорити по черзі
- бути доброзичливими
- зберігати таємниці
- бути толерантними
 

    IV.  ВИВЧЕННЯ   НОВОГО   МАТЕРІАЛУ.           

    Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу?»
      Сьогодні нам необхідно визначити що таке здоров’я, що означає здоровий спосіб життя та поговоримо про фактори, які впливають на формування здоров’я.

Вправа «Очікування»
     Учні записують свої очікування від тренінгу на кольорових папірцях, вирізаних у формі квіток і прикріплюють їх навколо малюнка з порожнім квітничком. Під кінець тренінгу квітки «висаджують» на квітник або «не висаджують».

Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
      Коли ми вітаємось, то тим самим бажаємо здоров’я один одному. Що ж таке здоров’я?

(На дошці записуються всі варіанти відповідей, запропонованих учасниками тренінгу)

     Підводиться підсумок і дітям пропонується визначення здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я, записаного на плакаті:

 «Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад»
  - запис визначення в зошит, робота з підручником,  опрацювання терміну.


Гра «Квіточка»
Робота в групах
Кожна група отримує вирізану з кольорового картону квіточку.

   Уявіть, що квітка, це наше здоров’я. Що потрібно робити, щоб квіточка добре росла? (Квітку потрібно оберігати, прополювати від бур’янів, поливати, підживлювати; якщо потрібно – лікувати)

    На пелюстках квітки запишіть, що потрібно робити, щоб зберегти здоров’я .
Після виконання завдання кожна група зачитує свої відповіді. Вчитель пропонує колективно вивести формулу здорового способу життя. Після відповідей кожної групи учасників тренінгу учитель робить висновок і записує формулу здорового способу життя: «Зберігати, розвивати, відновлювати».

Руханка
«Тостери-грінки». Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить в середину. Він – грінка. За командою: «Грінка» грінки міняються місцями. За командою «Грінка готова» грінки підстрибують на місці.

   Робота в групах.
З’ясувати, що може зруйнувати здоров’я.
     Кожний учасник групи записує свій варіант відповіді. Доповідач зачитує відповіді.   Після того, як всі групи висловили свої думки, підводиться підсумок.
 

Руйнують здоров’я:

  • вживання алкоголю;
  • тютюнопаління;
  • вживання наркотиків;
  • недотримання режиму дня;
  • неправильне харчування;
  • вживання немитих овочів і фруктів.

Розповідь з елементами бесіди – діалог.        

 (виступ учня), показ слайдів.         (Слайди)

       (випереджальне завдання учня: повідомлення учня; бесіда з використанням таблиці та мал.).

 (Слайди)

 

Гра «Допоможи ляльці»
     Кожній групі пропонується вирізана з кольорового паперу ляльку.
Вчитель пропонує розірвати ляльки на шматочки. Потім дається завдання – склеїти ляльку.

 Інтерактивна вправа «Метод спроб і помилок». ( припущення, висновки ).

 (опрацьовують учні самостійно)


Питання: Чи змогли відновити ляльку такою, якою вона була раніше?
Чи має вона той самий вигляд? (Ні)
Що легше: запобігти руйнування чи відновити?
Висновок: Зруйнувати значно легше, ніж створити?

     Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від здоров’я.
Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливим, навіть найважливішими, у збережені здоров’я.
 

       Використовуючи  текст підручника, додатковий матеріал складіть і презентуйте міні-доповідь.

 

ЦЕ  ЦІКАВО!     

Додаткова інформація для самостійного сприйняття. Висновки.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ.

І. Бліц-опитування. (фронтально)

 

ІІ. Зворотній зв’язок.
Продовжить фразу: На цьому тренінгу я…

Учитель   1. РЕФЛЕКСІЯ

Чи виправдались Віші очікування від тренінгу?
Що виявилося складним? Чи досягли ми  мети тренінгу?  Який вид діяльності вам сподобався найбільше?

                Ви сьогодні  для себе довідалися щось нове?

  1. «Найважливішим з отриманої інформації для мене є відомості про …, тому

 що …». «Тренінг допоміг мені зрозуміти, що …». «Що сподобалося та не сподобалося під час тренінгу …».

Підведення підсумків.
Діти відповідають на питання і «висаджують» або «не висаджують» квітку на квітник.
 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

        творче: скласти кросворд  з теми «Здоровий спосіб життя та здоров’я»

 

1

 

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
5704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку