Кейс-урок "Буду здоровим цілий рік"

Про матеріал
Кейс-урок "Буду здоровим цілий рік" Мета: сприяти формуванню уявлення учнів про здорове харчування людини, систематизувати знання про правильний вибір харчових продуктів, повноцінне харчування, як обов’язкову умову збереження і зміцнення здоров’я; вчити визначати продукти харчування багаті на вітаміни; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережного ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

                        Тема: Буду здоровим цілий рік.

 

Мета: сприяти формуванню уявлення учнів про здорове харчування людини, систематизувати знання про правильний вибір харчових продуктів, повноцінне харчування, як обов’язкову умову збереження і зміцнення здоров’я; вчити визначати продукти харчування багаті на вітаміни; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережного ставлення до власного здоров’я.

Обладнання: роздатковий матеріал, динамічна схема «Принципи здорового способу життя», ілюстративний матеріал до теми уроку, картки для роботи в групах.

Тип уроку: інтегрований.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ

  Щоб прожити сотню літ

  І проблем не знати,

  Складові здоров’я

   Треба нам всім знати.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

- Як потрібно  харчуватися, щоб вирости  здоровими  і  сильними?

- Як ви вважаєте, чому в підлітковому віці важливо вживати їжу, багату

на білки?

- Яку роль у розвитку  організму  підлітка відіграє кальцій?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Сьогодні на уроці ми говоритимемо про здорове і повноцінне харчування, про культуру і гігієну харчування, про значення вітамінів і мікроелементів для здоров’я людини. Навчимося обирати їжу корисну для здоров’я.

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Знання про здорове харчування, вітаміни і мікроелементи, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть вам зберегти здоров’я, вирости сильними, розумними.

 Вправа «Мозаїка».

   (Учні отримують конверти з елементами прислів’їв про здоров’я.  За певний проміжок часу учні мають відтворити прислів’я).

«Здоров’я маємо – не дбаємо, а загубивши – плачемо».

«Доки здоров’я служить, то людина не тужить».

«Бережи одяг, поки новий, а здоров’я –  поки молодий».

«Без здоров’я нема щастя».

«Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – усе загубив».

«Турбота про здоров’я  – кращі ліки».

 «Було б здоров’я, а все інше наживемо».

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь  вчителя

У їжі містяться речовини, життєво необхідні нам від народження. Це білки жири, вуглеводи. Всі вони потрібні у певній кількості. Наприклад, не підніметься в гору літак, не поїде по рейках потяг, не буде рухатись автомобіль, якщо двигун не отримає пального. Так і вам щоб рости, працювати, рухатись, необхідна енергія та сила. Ця енергія виробляється організмом людини з їжі.

Їжа – джерело енергії. Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легень, м’язові та інших органів.

     Отже, для підтримання нормальної життєдіяльності організму, крім білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин і води, потрібні вітаміни.

  Слово «вітаміни» – походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова, якщо вітамінів не вистачає в організмі, людина починає хворіти. Вітаміни потрібні особливо вам, дітям, для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, давайте пригадаємо, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

  Вітамін A -  забезпечує нормальний стан шкіри і слизових оболонок, поліпшує зір, імунну систему. Його багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі гарбузі, риб’ячому жирі.

  Вітамін В - зміцнює пам’ять, нервову систему,  дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Міститься  в житньому хлібі, вівсяній та гречані крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, м’ясі, печінці.

  Вітамін С –  запобігає простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата ним капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимон,  чорна смородина.

 Вітамін Д –  зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Міститься в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

   Відгадування кросворду «Вітамінний мікс».  Додаток 1

  • Молодці! Всі ви добре працювали, настав час для відпочинку.

    Аутотренінг «Фруктове желе» (звучить музика). 

Уявіть, що ви - це фруктове чудове желе. Його залишили на сонці і воно почало танути та розтікатися на всі боки.  Розслабтеся. Заплющить очі, опустіть голову. Вам добре, ви спокійні. Зараз промінь теплого сонечка світить на вашу праву руку, вона починає «танути» і стає важкою. Права рука важка. Вам добре, ви спокійні. Вона поступово нагрівається. Права рука тепла. Вам добре, ви спокійні. Тепер сонечко світить на ліву руку. Уявіть, що ліва рука починає «танути» і стає важкою. Вам добре, ви спокійні. Сонечко гріє сильніше. Ліва рука тепла. Вам добре, ви спокійні. Промінчик сонечка побіг по вашому тілі та зупинився на правій нозі. Права нога важка. Вам добре, ви спокійні. Поступово тепло розтікається по правій нозі. Права нога тепла. Вам добре, ви спокійні. Сонечко перемістилося на ліву ногу. Ліва нога важка. Вам добре, ви спокійні. Вона «криє» все сильніше і стає теплою. Ліва нога тепла. Вам добре, ви спокійні. Ваше серце працює рівномірно, як хороший мотор. Вам добре, ви спокійні. Ваше дихання спокійно. Зараз сонечко світить на ваш живіт. Живіт теплий. Вам добре, ви спокійні. Незважаючи на яскраве сонечко, невеликий вітерець пробіг по поверхні підталого желе. Він торкнувся вашого лоба. Лоб прохолодний. Вам добре, ви спокійні. Вітер став дмухати дужче, і желе перестало танути. Воно стало назад застигати. Зігніть руки, напружте їх. Дихайте глибоко. Відкривайте очі.

- Добре, діти. Відпочили? Я пропоную проаналізувати вплив аутотренінгу на складові нашого здоров'я. Цей вплив є позитивним чи негативним? Чи на всі складові нашого здоров'я  відчули позитивний вплив? (відповіді учнів)

 В ряду найбільш необхідних людині навичок здорового способу життя аутотренінг – в числі перших. Людина, яка володіє прийомами аутогенного тренування, в стані не тільки «охороняти» свою нервову систему, але і навчитися регулювати з їх допомогою деякі відхилення у своєму здоров'ї, невдоволення собою, свій сон, коригувати шкідливі звички.

А як особиста гігієна впливає на здоровий спосіб життя? (відповіді учнів).  Особиста гігієна - це комплекс заходів спрямованих на збереження й зміцнення здоров'я, попередження захворювань, збільшення тривалості життя шляхом дотримання гігієнічних вимог у повсякденному житті й діяльності людини. У визначення особистої гігієни входять: режим дня, харчування, догляд за шкірою тіла й порожниною рота, одягом, взуттям, загартовуванням, відпочинком і т.д. Ми всі знаємо, що режим дня – це план життя на день, від прокидання до сну,при якому правильно чергується праця і відпочинок.

Режим дня включає наступне:

  • Спати не менше 8 годин;
  • Лягати спати і прокидатися в один і той же час;
  • Робити ранкову гімнастику;
  • Харчуватися в один і той же час;
  • Щоденно прибувати на свіжому повітрі

Складання учнями особистого режиму дня.     Додаток2.

    Отже, щоб бути здоровим, енергійним, активним, варто змолоду боротися за збереження й поліпшення свого здоров'я . Адже людина – сама творець свого здоров'я!

      Руханка «Хто вище стрибне»

 Запропонувати учням взяти стікер і, підстрибнувши як найвище, наклеїти його на стіну.  Запитання для обговорення:

• Чи всі приклеїли стікери на однаковій висоті? (ні).

• Чому? (кожен має різні можливості)

• Який висновок можна зробити з цієї вправи? (різні фізичні можливості, треба тренувати свій організм).

       VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

     Тест на визначення здорового способу життя .  Додаток3

       VIII.ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

̶ Таким чином, усі складові здоров'я тісно взаємопов'язані між собою й впливають одна на одну. Не можна зберегти здоров'я, не дотримуючись принципів

здорового способу життя.

(складання  динамічної  схеми «Принципи здорового способу життя»)

 

  «Принципи здорового способу життя»

  •                   раціональне харчування;
  •                   оптимальний руховий режим;
  •                   загартування організму;
  •                   особиста гігієна;
  •                   відсутність шкідливих звичок;
  •                   позитивні емоції.

 

Отже, не забувайте: здоров'я кожного у власних руках. Збережене та зміцнене в дитинстві та юності, воно дасть можливість жити довго й активно. Дотримання режиму дня, спілкування з природою, заняття фізичною працею, спортом допоможуть вам вирости здоровими та сильними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Додаток 1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

 

 

По вертикалі:

3. картопля

6. квасоля

7. морква

12. горіх

13. капуста

1. шипшина

2. томат

4.укроп

5. лимон

8. грейпфрут

9. яблуко

10. салат

11. апельсин

 

 

 

 

 

Додаток 2

                                       Режим дня підлітка

 

Режимні моменти

Час у годинах

 

12-13 років

14-17 років

Пробудження

7.00

7.00

Ранкова гімнастика, водні процедури. Прибирання ліжка, ранковий туалет

7.00-7.30

7.00-7.30

Сніданок

7.30-7.50

7.30-7.50

Дорога до школи (прогулянка)

7.50-8.20

7.50-8.20

Навчальні заняття в школі

8.30-14.00

8.30-14.30

Дорога зі школи додому (прогулянка)

14.00-14.30

14.30-15.00

Обід

14.30-15.00

15.00-15.30

Перебування на повітрі, прогулянка

15.00-17.00

15.30-17.00

Приготування уроків

17.00-19.00

17.00-19.30

Вечеря і вільні заняття (читання, допомога родині, музика і т.д.)

19.00-21.00

19.30-21.30

Приготування до сну (провітрювання кімнати, вечірній туалет)

21.00-21.30

21.30-22.00

Сон

21.30-7.00

22.30-7.00

 

 

 

 

Додаток 3

 

              Тест на визначення здорового способу життя.

  1. Як часто ви робите ранкову зарядку?

А)  щоденно – 0 балів;

Б)  тричі на тиждень – 5 балів;

В)  не робите взагалі – 10 балів.

               2.  Які транспортні засоби ви використовуєте для того, щоб потрапити до                           школи?

                      А) велосипед або пішки – 0 балів.

                       Б) громадський транспорт – 5 балів;

                 3.  Яку їжу ви вживаєте?

                      А) різноманітну їжу – 0 балів;

                      Б) багато цукру, тістечок, цукерок – 5 балів;

                      В) ситно вечеряєте на ніч – 10 балів.

                 4. Яким видом спорту ви займаєтесь?

                      А) ходжу на спортивну секцію – 0 балів;

                      Б) іноді ходжу на спортмайданчик – 5 балів;

                       В) ніяким – 10 балів.

                  5. Як часто ви пропускаєте уроки фізкультури у школі?

                      А) ніколи – 0 балів;

                      Б) іноді – 5 балів;

                      В) завжди – 10 балів.

                  6. Чи дотримуєтесь ви режиму дня?

                        А) завжди – 0 балів;

                        Б) іноді – 5 балів;

                        В) ніколи – 10 балів;

             

 

 

 

                     7. Як ви загартовуєте своє тіло?

                        А) Обтираюсь вологою тканиною – 0 балів;

                         Б) Часто перебуваю на свіжому повітрі – 5 балів;

                         В) Ніяк – 10 балів.

                    8. Якщо у вас буде вибір між транспортом або пішою ходою, ви оберете:

                          А) Йти пішки;

                           Б) Проїхати пів дороги – 5 балів;

                           В) Проїхати весь путь – 10 балів.

 

Підсумуйте бали. Якщо сума менша ніж 25 балів, це означає здоровий спосіб життя;  26- 50 балів – спосіб життя відносно здоровий, але за умов корекції звичок його можна було би покращити;  51 бал і більше – неправильний спосіб життя, який потребує перегляду, позаяк він призведе до хвороби.

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку