Урок 9 клас 9 дата ____________________
Тема: Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.
Мета: ознайомити учнів з тривимірною графікою та програмами для роботи з нею. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Установити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Blender-2.90.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Сьогодні ми будемо знайомитись з тривимірною графікою та розглянемо програми для роботи з нею.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ще зовсім недавно тривимірна графіка являла собою рідкісне заняття, яке потребувало коштовної апаратури, значних ресурсів пам`яті та програмного забезпечення, яке могла собі забезпечити далеко не кожна фірма. На даний час ситуація дуже змінилася. Намір візуалізувати інформацію спостерігається практично у всіх сферах діяльності людини. Сьогодні можна працювати з повноцінними динамічними тривимірними об`єктами, які відповідають реальним об`єктам як за формою, так і за кольором, фактурою, освітленням. Це викликає все більший інтерес до 3D графіки, котра використовується для вирішення великого класу задач, а також в області розваг.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Вивчення нового матеріалу
Перегляньте відео (напрями 3D-анімації https://youtu.be/D465gc8hLEQ) та дайте відповіді на запитання:
Що таке візуалізація об’єктів?
Теоретичний матеріал
3D-графіка — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та інструментів, призначених для зображення об'ємних об'єктів.
Використання:
Архітектурна візуалізація – графічне відображення об’єкту або містобудівної ситуації в архітектурі. Має певну інформативність і дозволяє якнайповніше уявити зовнішні характеристики майбутньої споруди. Є ефективною формою демонстрації конкурсних проектів, створення презентацій в галузі проектування і будівництва. Архітектурна візуалізація стала спеціальним напрямом в роботі архітекторів і 3D-дизайнерів. Види візуалізації: Ручна графіка- зображення, створені уручну з дотриманням принципів нарисної геометрії. Згодом можуть піддаватися комп'ютерній пост-обробці. Комп'ютерна графіка- статична векторна або растрова графіка, анімація або панорамна візуалізація, що отримується в результаті розрахунку (рендерингу) комп'ютерної моделі об'єкта, що візуалізується, спеціальною програмою.
3D-графіка у відеоіграх Відеогра передбачає створення графіки, звуків та внутрішньо-ігрових текстів. Концепт-арти виконуються на папері або комп’ютері, зазвичай в кількох варіантах. На основі концепт-артів художниками затверджуються і створюються двовимірні або тривимірні моделі персонажів, предмети та декорації, для цього художники працюють в програмах, призначених для роботи із графікою. Тривимірні моделі персонажів.
Кіно і 3D В кіноіндустрії тривимірна графіка використовується для:
Анімації об’єктів, персонажів;
Комп’ютерної генерації образів;
Створення спецефектів.
ПЗ для роботи з 3D-графікою
Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку, дуже різноманітні. Останні роки стійкими лідерами в цій галузі є комерційні продукти: такі як: «3ds Max»; «Maya»; «Lightwave 3D»; «SoftImage XSI»; «Sidefx Houdini»; «Maxon Cinema 4D»; «Rhinoceros 3D»; «Zbrush»; «Blender»- Вільне ПЗ.
Недоліки тривимірної графіки
V. Фізкультхвилинка
VІ. Усвідомлення набутих знань та формування вмінь і навичок
Завдання. Знайомство із програмою Blender 2.90
Змініть масштаб об’єкту Camera (для цього активуйте об’єкт у вікні Структуратор і змініть значення (вісь X - 2; вісь Y - 3; вісь Z -4) у полі Масштаб)
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VII. Підведення підсумків уроку
VIII. Домашнє завдання
Опрацювати конспект. Встановити Blender на своєму комп’ютері.