Урок "Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою"

Про матеріал
Урок за темою: "Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою".
Перегляд файлу

Урок 9                        клас 9                      дата ____________________

Тема: Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

 

Мета: ознайомити учнів з тривимірною графікою та програмами для роботи з нею. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Установити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Blender-2.90.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми будемо знайомитись з тривимірною графікою та розглянемо програми для роботи з нею.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ще зовсім недавно тривимірна графіка являла собою рідкісне заняття, яке потребувало коштовної апаратури, значних ресурсів пам`яті та програмного забезпечення, яке могла собі забезпечити далеко не кожна фірма. На даний час ситуація дуже змінилася. Намір візуалізувати інформацію спостерігається практично у всіх сферах діяльності людини. Сьогодні можна працювати з повноцінними динамічними тривимірними об`єктами, які відповідають реальним об`єктам як за формою, так і за кольором, фактурою, освітленням. Це викликає все більший інтерес до 3D графіки, котра використовується для вирішення великого класу задач, а також в області розваг.

  • Не забувайте про правила поведінки на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке комп’ютерна графіка?
  2. Наведіть приклади графічних зображень.
  3. Наведіть приклади використання комп’ютерної графіки в різних сферах діяльності людини.
  4. Які види комп’ютерної графіки вам відомі?
  5. За допомогою якого програмного забезпечення можна працювати з графікою?
  6. Назвіть формати графічних файлів.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перегляньте відео (напрями 3D-анімації https://youtu.be/D465gc8hLEQ) та дайте відповіді на запитання:

Що таке візуалізація об’єктів?

  1. Для підготовки комп’ютерної анімації потрібно….?
  2. Навіщо використовують візуальні ефекти?
  3. Контент дизайн це ?
  4. Що можна роздрукувати за допомогою 3D друку?

Теоретичний матеріал

3D-графіка — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів та інструментів, призначених для зображення об'ємних об'єктів.

 Використання:

  • Архітектурна візуалізація;
  • Кінематограф;
  • Відеоігри;
  • Друкованій продукції;
  • Науці та промисловості.

Архітектурна візуалізація – графічне відображення об’єкту або містобудівної ситуації в архітектурі. Має певну інформативність і дозволяє якнайповніше уявити зовнішні характеристики майбутньої споруди. Є ефективною формою демонстрації конкурсних проектів, створення презентацій в галузі проектування і будівництва. Архітектурна візуалізація стала спеціальним напрямом в роботі архітекторів і 3D-дизайнерів. Види візуалізації: Ручна графіка- зображення, створені уручну з дотриманням принципів нарисної геометрії. Згодом можуть піддаватися комп'ютерній пост-обробці. Комп'ютерна графіка- статична векторна або растрова графіка, анімація або панорамна візуалізація, що отримується в результаті розрахунку (рендерингу) комп'ютерної моделі об'єкта, що візуалізується, спеціальною програмою.

3D-графіка у відеоіграх Відеогра передбачає створення графіки, звуків та внутрішньо-ігрових текстів. Концепт-арти виконуються на папері або комп’ютері, зазвичай в кількох варіантах. На основі концепт-артів художниками затверджуються і створюються двовимірні або тривимірні моделі персонажів, предмети та декорації, для цього художники працюють в програмах, призначених для роботи із графікою. Тривимірні моделі персонажів.

Кіно і 3D В кіноіндустрії тривимірна графіка використовується для:

Анімації об’єктів, персонажів;

Комп’ютерної генерації образів;

 Створення спецефектів.

ПЗ для роботи з 3D-графікою

Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку, дуже різноманітні. Останні роки стійкими лідерами в цій галузі є комерційні продукти: такі як: «3ds Max»; «Maya»; «Lightwave 3D»; «SoftImage XSI»; «Sidefx Houdini»; «Maxon Cinema 4D»; «Rhinoceros 3D»; «Zbrush»; «Blender»- Вільне ПЗ.

Недоліки тривимірної графіки

  • підвищені вимоги до апаратної частини комп'ютера (об'єм оперативної пам'яті, наявність вільного місця на твердому диску, швидкодія комп'ютера);
  • велика підготовча робота по створенню моделей всіх об'єктів сцени та призначенню їм матеріалів;
  • обмежена свобода у формуванні зображення (потрібно враховувати об'єм об'єктів);
  • жорсткий контроль за взаємним розташуванням відносно базису (об'єкт може втілюватись у інший об'єкт); необхідність додаткових зусиль для надання синтезованому зображенню реалістичності.
  • часто результати візуалізації виглядають дуже правильно, чітко, що позбавляє сцену життєвості. У складі програм тривимірної графіки міститься набір фільтрів, що дозволяють імітувати глибину різкості зображень, зернистість віртуальної фотоплівки, змазування контуру при русі у момент зйомки.

 

V. Фізкультхвилинка

VІ. Усвідомлення набутих знань та формування вмінь і навичок

  • Практичне завдання

Завдання. Знайомство із програмою Blender 2.90

  1. Запустіть програму Blender90
  2. Ознайомтесь із вкладками віна Інфо
  3. У вікні Структуратор по черзі активуйте об’єкти.
  4. У вікні Властивості поверніть об’єкт Cube на 30 ° по осі X, 60 ° по осі Y та 50 ° по осі Z (для цього перейдіть на об’єкт Cube у вікні Структуратор і у полі Обертання змініть значення на вказані)
  5. Змініть розташування об’єкту Light (для цього активуйте об’єкт у вікні Структуратор і змініть значення (вісь X - 10; вісь Y - 3; вісь Z -1) у полі Розташування)

Змініть масштаб об’єкту Camera (для цього активуйте об’єкт у вікні Структуратор і змініть значення (вісь X - 2; вісь Y - 3; вісь Z -4) у полі Масштаб)

 

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

VII. Підведення підсумків уроку

  • Бесіда за питаннями
  1. Для чого призначена тривимірна графіка?
  2. Алгоритм створення тривимірної сцени?
  3. Області використання тривимірної графіки?
  4. Назвіть недоліки тривимірної графіки.
  5. Які програми для 3D моделювання вам відомі?
  6. Які дії виконують на етапі підготовки та призначення матеріалів?
  7. Назвіть вікна які ми бачимо після завантаження початкової сцени в Blender.

 

VIII. Домашнє завдання

Опрацювати конспект. Встановити Blender на своєму комп’ютері.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Мацюк Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кадук Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Метліцька Олеся Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Маринич Ірина Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
27934
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку