Тема: «Оригамі. Базові форми оригамі. Виготовлення композиції «Човник на морі»»
Мета. Ознайомити учнів з історією виникнення оригамі, з послідовністю дій під час виготовлення оригамі; навчити готувати стартовий аркуша для майбутнього виробу; розвивати уяву, мислення, пам'ять; виховувати дисциплінованість у роботі.
Матеріали та інструменти. Картон-основа, заготовки до аплікації, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, килимок, серветка.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Пролунав шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Бігали, відпочивали
І до класу поспішали.
А тепер часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. Робота над новим матеріалом
Біла хата мчить стрілою,
В неї крила під водою!
Лине легко, не трясе –
Славних діточок везе. (Катер на підводних крилах)
човника у техніці оригамі.
Сьогодні ми побуваємо на вулиці Оригамі. Оригамі (японською «складений папір») – давнє мистецтво складання фігурок з паперу. Свій початок бере в давньому Китаї, де було винайдено папір. Спочатку оригамі використовували в релігійних обрядах. Класичне оригамі складають з квадратного аркуша паперу, який рівномірно зафарбований, без використання клею і ножиць.
Квадрат – це одна з геометричних фігур. Багато виробів виготовляють способом складання з паперу квадратної форми. Виготовляти з паперу різні предмети, особливо фігурки тварин, люди навчилися дуже давно. Таке складання фігурок народилося в Японії, поступово перетворилося в мистецтво й стало називатися японським словом оригамі. Фігурки привозили у різні країни, їхні жителі теж із задоволенням повторювали вже відомі іграшки та робили нові. Запам’ятати порядок складання багатьох іграшок було складно, тому старалися його записувати. Але люди різних країн розмовляють різними мовами, тому записи могли прочитати не всі. Так з’явилась нова мова – мова позначок. За допомогою позначок можна було на малюнках-схемах записати шлях аркуша від паперового квадрата до фігурки. Складання багатьох фігурок в оригамі розпочинають з нескладних конструкцій, які називаються базовими формами. Їх можна виготовити з квадратного аркуша паперу.
Базові форми оригамі: трикутник, повітряний змій, двері, подвійний трикутник. Є ще певні умовні позначки, прийняті в оригамі.
ІІІ. Фізкультхвилинка
Зупиняємо урок – робимо зарядку.
Руки вгору, руки вниз
Все в нас по порядку.
Руки в боки – нахиляйся,
Наче маятник – гойдайся.
Ми хвилинку відпочили
І за парти тихо сіли.
ІV. Демонстрація та аналіз зразка
Оригамі «Човник на морі» робимо так:
V. Практична робота учнів
1. Перевірка готовності
- Що потрібно зробити на першому етапі?
- На другому? Третьому?
2. Інструктаж з техніки безпеки
3. Самостійна робота учнів
VІ. Виставка учнівських робіт
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Прибирання робочих місць