Урок трудового навчання з теми " Проєктування моделі виробу. Моделі-аналоги. Створення клаузури"

Про матеріал
урок розроблено для учнів 9 класу до проєкту "Корисні речі для власного помешкання" (виготовлення чайного будиночка)
Перегляд файлу

Дата:

Клас:

Тема. Проєктування моделі виробу. Моделі-аналоги. Створення клаузури.

Мета: закріпити уміння учнів шукати інформацію, яка необхідна для виконання завдань проекту; створювати банк ідей; розвивати вміння працювати з інформаційними джерелами; формувати навички творчої роботи над проектом; виховувати самостійність, творчість.

Об’єкт праці: корисні речі для власного помешкання.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Обладнання: картки з словами та словосполученнями, тестові завдання, схеми та таблиці до проекту, моделі-аналоги.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

Перевірка присутності учнів на уроці та їх готовності до роботи.

Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Збери сім'ю»

- Ви маєте список слів та словосполучень, з якого треба вибрати ті, що стосуються організаційно-підготовчого етапу проектування виробів (тема проекту, технологічна карта, клаузура, завдання проекту, реклама, міні-маркетингові дослідження, економічні розрахунки, історична довідка, ескіз, банк ідей, оцінка, вироби-аналоги, креслення, технічний рисунок, вимоги до проектної моделі).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     - В попередньому розділі ми розглянули етапи роботи над проектом. Ми, також з’ясували, що на першому етапі роботи важливим чинником, що впливає на успішне розв’язання проблеми є збір інформації з обраної теми.

Вміле опрацювання інформації дає змогу проектувальнику більш чітко та ясно визначити проблему (окреслити суть протиріччя, що знаходиться в основі проблеми, з’ясувати вже відомі на даний момент шляхи її розв’язання і т.д.)  швидко віднайти власні  способи для розв’язання поставлених завдань і, відповідно, більш ґрунтовно розробляти  банк ідей та пропозицій.

 Аналіз виробів – аналогів та пошук варіантів їх удосконалення

- Оцініть обрані моделі за такими показниками якості (за 5-ти бальною шкалою):

  • Оригінальність та естетичність;
  • Функціональність;
  • Простота виготовлення;
  • Корисність;
  • Технічна досконалість, якість;
  • Ергономічність;
  • Економічність;
  • Екологічна безпечність виробу.

- Виберіть оптимальний варіант розв’язання проблеми та обґрунтуйте його.

ІV. Самостійна практична робота учнів. Поточний інструктаж учителя.

Пошук інформації учнями, її аналіз.

Заповнення опорної таблиці

з/п

Показники якості

Модель 1

Модель 2

Модель 3

1.

Оригінальність та естетичність

 

 

 

2.

Функціональність

 

 

 

3.

Простота виготовлення

 

 

 

4.

Корисність

 

 

 

5.

Технічна досконалість, якість

 

 

 

6.

Ергономічність

 

 

 

7.

Економічність

 

 

 

8.

Екологічна безпечність виробу

 

 

 

Разом балів:

 

 

 

Створення клаузури чайного будиночка

V. Заключний інструктаж

  Аналіз учнівських робіт.

  Виправлення помилок.

VІ. Підведення підсумків уроку

   Оцінювання

   Бесіда

- Чи були труднощі у роботі ?

- Які саме ?

- Що вдалося найкраще ?

 

VІІ. Оголошення домашнього завдання

- Підготувати повідомлення про маркетингові дослідження*.

docx
До підручника
Трудове навчання (обслуговуючі види праці) 9 клас (Терещук А.І., Медвідь О.Ю., Приходько Ю.М.)
Додано
2 березня 2021
Переглядів
4203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку