Дата:
Клас:
Тема. Проєктування моделі виробу. Моделі-аналоги. Створення клаузури.
Мета: закріпити уміння учнів шукати інформацію, яка необхідна для виконання завдань проекту; створювати банк ідей; розвивати вміння працювати з інформаційними джерелами; формувати навички творчої роботи над проектом; виховувати самостійність, творчість.
Об’єкт праці: корисні речі для власного помешкання.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання: картки з словами та словосполученнями, тестові завдання, схеми та таблиці до проекту, моделі-аналоги.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання.
Перевірка присутності учнів на уроці та їх готовності до роботи.
Призначення чергових.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Збери сім'ю»
- Ви маєте список слів та словосполучень, з якого треба вибрати ті, що стосуються організаційно-підготовчого етапу проектування виробів (тема проекту, технологічна карта, клаузура, завдання проекту, реклама, міні-маркетингові дослідження, економічні розрахунки, історична довідка, ескіз, банк ідей, оцінка, вироби-аналоги, креслення, технічний рисунок, вимоги до проектної моделі).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- В попередньому розділі ми розглянули етапи роботи над проектом. Ми, також з’ясували, що на першому етапі роботи важливим чинником, що впливає на успішне розв’язання проблеми є збір інформації з обраної теми.
Вміле опрацювання інформації дає змогу проектувальнику більш чітко та ясно визначити проблему (окреслити суть протиріччя, що знаходиться в основі проблеми, з’ясувати вже відомі на даний момент шляхи її розв’язання і т.д.) швидко віднайти власні способи для розв’язання поставлених завдань і, відповідно, більш ґрунтовно розробляти банк ідей та пропозицій.
Аналіз виробів – аналогів та пошук варіантів їх удосконалення
- Оцініть обрані моделі за такими показниками якості (за 5-ти бальною шкалою):
- Виберіть оптимальний варіант розв’язання проблеми та обґрунтуйте його.
ІV. Самостійна практична робота учнів. Поточний інструктаж учителя.
Пошук інформації учнями, її аналіз.
Заповнення опорної таблиці
№ з/п |
Показники якості |
Модель 1 |
Модель 2 |
Модель 3 |
1. |
Оригінальність та естетичність |
|
|
|
2. |
Функціональність |
|
|
|
3. |
Простота виготовлення |
|
|
|
4. |
Корисність |
|
|
|
5. |
Технічна досконалість, якість |
|
|
|
6. |
Ергономічність |
|
|
|
7. |
Економічність |
|
|
|
8. |
Екологічна безпечність виробу |
|
|
|
Разом балів: |
|
|
|
Створення клаузури чайного будиночка
V. Заключний інструктаж
Аналіз учнівських робіт.
Виправлення помилок.
VІ. Підведення підсумків уроку
Оцінювання
Бесіда
- Чи були труднощі у роботі ?
- Які саме ?
- Що вдалося найкраще ?
VІІ. Оголошення домашнього завдання
- Підготувати повідомлення про маркетингові дослідження*.