Урок-турнір. Історичний батл
(7 - 8 класи)
МЕТА:
-
Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни;
-
Викликати в учнів інтерес до великих українців, зображених на гривнях;
-
Виховувати бережне та економне ставлення до грошей, прививати почуття поваги до людей праці;
-
Через історію грошей прививати інтерес до вивчення історії своєї Батьківщини.
ОБЛАДНАННЯ: ватман, 2 столи, 2 набори паперу, олівців, ручок, чорна скринька, 3 монети вартістю по 1 грн.
Вчитель.
Сьогодні свято буде в нас
На перемогу надію кожний має.
Ми всі вітаєм щиро вас
І на поєдинок команди викликаєм.
(заходять команди)
Вчитель. Представляє команди і знайомить присутніх із складом журі.
ГРА ПРОХОДИТЬ ЗА НАСТУПНИМИ КОНКУРСАМИ
1-й конкурс «Розминка».
Команди отримують великі аркуші паперу (півватмана) з позначенням 9 прямокутників (за кількістю банкнот) і набори портретів великих українців та архітектурних споруд, зображених на купюрах. Учасникам гри треба поєднати «купюри з портретами та архітектурними спорудами на них» (За кожну правильну відповідь нараховується по 1б + 1б. тому, хто виконає завдання швидше)
2-й конкурс «Біограф».
Командам треба виконати завдання: «П’ять слів - одна відповідь». (За вгадану особу нараховується 1 бал). На виконання завдання -5 хв.
-
Ворота, собор, королева, тесть, бібліотека. (Ярослав Мудрий)
-
980, Сонечко, Корсунь, Християнство, Візантія. (Володимир Великий)
-
Суботів, Тиміш, війна, Батіг, Переяслав. (Богдан Хмельницький)
-
Коломак, церкви, бароко, Мотря, Бендери. (Іван Мазепа)
-
Каменяр, «Лис Микита», Беркут, доктор, 1916. (І. Франко)
-
10 томів, Заволока, Директорія, УЦР, 1934. (М. Грушевський)
-
9 березня, Оксана, лотерея, Кирило-Мефодіївське братство, «Кобзар». (Т. Шевченко)
-
Косач, Прометей, Мавка, драма, Грузія. (Л. Українка)
-
Байки, «вічний студент», співак, філософ, пателька. (Г. Сковорода)
3-й конкурс «Гонка за лідером».
Кожна команда повинна дати відповідь на 10 запитань, за що можна отримати 10 балів.
Запитання для 1-ї команди
-
Наука, що вивчає монети. (нумізматика)
-
Лицьовий бік монети. (аверс)
-
Золота монета часів князя Володимира Великого. (златник)
-
Падіння купівельної спроможності грошей. (інфляція)
-
Рік, коли була запущена в обіг в Україні гривня. (1996)
-
Той, хто підробляє гроші. (фальшивомонетник)
-
Гроші, коштовності вилучені з обігу. (скарб)
-
Хто з великих українців, зображених на гривнях, жив найпізніше?
(М. Грушевський)
-
Як пов’язані між собою Т.Шевченко і 2500?
(за таку суму його викупили з кріпацтва)
-
Співвідношення між вагою чистого благородного металу і загальною вагою монетного сплаву. (проба)
Запитання для 2-ї команди
-
Наука, що вивчає паперові гроші. (боністика)
-
Зворотний бік монети. (реверс)
-
Срібна монета часів князя Володимира Великого. (срібляник)
-
Випуск грошей в обіг. (емісія)
-
Сплав золота і срібла. (електр)
-
Назва основної грошової одиниці Української Народної Республіки
(карбованець)
-
До появи грошей у слов’ян їх роль виконували… (хутра)
-
Виготовлення монет, медальйонів карбуванням. (чеканка)
-
Скільки коштував поцілунок Іуди? (30 срібників)
-
За чим відправились аргонавти на чолі з Ясоном в Колхіду?
(за золотим руном)
4-й конкурс «Гроші в прислів’ях і приказках…».
Кожна команда повинна скласти прислів’я, приказки, крилаті вирази чи прикмети пов’язані з грошима (по 1б.)
-
Грішми воюють, грішми торгують, а без грошей - горюють.
-
Гроші рахувати, треба розум мати.
-
Золотий молоток і залізні двері відчиняє.
-
Коли гроші говорять, тоді правда мовчить.
-
Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха.
-
Як копійка ведеться, то й добре живеться.
-
Хто змолоду гроші береже, той на старість в нужді не живе.
-
Золото - не мудрець; убогість - не дурень.
5-й конкурс. Домашнє завдання. Підготувати презентацію на тему: “Історія та Гроші”.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Виступ журі, нагородження команди-переможця. Оголошення оцінок.