Робота з обдарованими дітьми на уроках історії та в позакласний час

Про матеріал
Матеріал на тему: "Робота з обдарованими дітьми на уроках історії та в позакласний час" стане в пригоді вчителям історії при підготовці до виступів на педагогічних радах та на інших заходах.
Перегляд файлу

 «Робота з обдарованими дітьми на уроках історії та в позакласний час учителя Михайлової Г.Д.»

«У кожній людині сонце. Тільки дайте йому світити», - говорив ще в давнину давньогрецький філософ Сократ. Світочем для учня у освітньому процесі безперечно був і залишається учитель, оскільки від нас, освітян залежить те, щоб ми вчасно помітили і доклали чимало зусиль, щоб з іскри природних здібностей загорілися вогонь творчості, жага до знань та навчальний ентузіазм.

У своїй педагогічній діяльності значну увагу приділяю роботі з обдарованими учнями тому що, переконана, що обдарованою дитиною може бути кожен. Вважаю, що головне в даному напрямку - це допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини. Тому робота з обдарованими дітьми в ході вивчення історії відбувається як на уроках, так і під час позаурочних заходів.

Протягом 2020-2021 навчального року для підвищення пізнавальної та навчальної активності своїх учнів застосовувала наступні форми і методи роботи:

1. Створення та використання інтерактивних онлайн-ресурсів:

- онлайн-дошка Padlet. Мною розроблено інтерактивний посібник «ЗНО з історії України на 200 балів», який насамперед розрахований для якісної підготовки учнів 11–х класів до складання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України. Він містить 32 модуля навчально – дидактичного матеріалу до 32 тем. У даний ресурс увійшло: 64 відео файли, 80 інтерактивних вправ створених за допомогою Інтернет сервісу LearningApps.org та 1PDF документ, які розміщені на інтерактивній дошці Padlet;

- інтерактивні вправи LearningApps.org. Використовуючи сервіс LearningApps.org я мотивую учнів до навчання через цікаву гру або вправу з предмета, для перевірки знань на уроці, а також як проєктний вид діяльності. Також учні можуть підготувати інтерактивну гру або цикл ігор самостійно чи групою;

- QR-коди. За допомогою QR-кодів урізноманітнюю навчальний процес наступним чином: можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі Інтернет: відео на YouTube, аудіофайл, книгу, інтерактивну вправу тощо;

- онлайн-тести на платформі «На Урок». Створюючи власні тестові завдання відповідно до теми уроку я маю можливість в реальному часі простежити їх виконання.

- Google Forms. Продукт Google Forms є одним із альтернативних та потужних засобів хмарних технологій для формування системи тестів поточного контролю навчальної діяльності учнів. Застосування форм надає мені нові можливості створення динамічних і актуальних додатків на основі інформаційно-комунікаційних технологій, для застосування як в очно-урочному навчанні так і в дистанційному.

2. Предметні олімпіади та  конкурси:

Сприяю участі своїх учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних конкурсах та олімпіадах різного  рівня. Протягом 2020-2021 н.р. у олімпіаді з історії на платформі На Урок: 4 уч. 2(г) класу отримали диплом І ступеня, 1 уч.- ІІІ ступеня, 7 уч.- сертифікат учасника; 1 уч. 6 класу отримав диплом І ступеня, 3 уч. .- ІІ ступеня, 3 уч. .- ІІІ ступеня, 11 уч. сертифікат учасника.

У Всеукраїнському конкурсі до Дня Гідності та Свободи 1 уч. 6 класу отримав сертифікат учасника.

3. МАН:

Написання робіт МАН сприяє активізації пізнавального інтересу, формуванню дослідницьких навичок, прояву творчих здібностей обдарованих дітей. Успішне виконання науково-дослідницьких робіт передбачає вдалий вибір теми дослідження з урахуванням інтересів і потенціалу учня, його можливостей щодо збору матеріалу. Так, у 2020-2021 н.р. Михайлова Дар’я 4 – а клас гімназії та Пономаренко Ярослав 6 клас гімназії зайняли І місця в районному етапі МАН та ІІІ місця в обласному захисті конкурсу МАН.

4. Екскурсії:

Екскурсійну форму роботи використовую  упродовж навчального року. Так, регулярними є екскурсії з учнями 6 класу по історичних місцях м.Тальне. Екскурсійна робота сприяє розширенню світогляду учнів, активізації творчих здібностей, зростанню пізнавального інтересу, вихованню всебічно розвинених особистостей і справжніх патріотів.

Отже, робота з обдарованими дітьми у ході вивчення історії передбачає урахування основних рис обдарованості: високого рівня мотивації, прагнення досягнути високих творчих результатів, здатність до продукування нового, а також задоволення потреби обдарованих учнів у поглибленому вивченні предмету. Відтак, на уроках історії перевага надається інтерактивним методам навчання, а позаурочна форма передбачає індивідуальну і групову роботу щодо підготовки науково-дослідницьких досліджень і їх презентації, екскурсії тощо. Все це у сукупності сприяє формуванню середовища, сприятливого для розвитку обдарованої особистості.

 

docx
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку