«Робота з обдарованими дітьми на уроках історії та в позакласний час учителя Михайлової Г.Д.»
«У кожній людині сонце. Тільки дайте йому світити», - говорив ще в давнину давньогрецький філософ Сократ. Світочем для учня у освітньому процесі безперечно був і залишається учитель, оскільки від нас, освітян залежить те, щоб ми вчасно помітили і доклали чимало зусиль, щоб з іскри природних здібностей загорілися вогонь творчості, жага до знань та навчальний ентузіазм.
У своїй педагогічній діяльності значну увагу приділяю роботі з обдарованими учнями тому що, переконана, що обдарованою дитиною може бути кожен. Вважаю, що головне в даному напрямку - це допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини. Тому робота з обдарованими дітьми в ході вивчення історії відбувається як на уроках, так і під час позаурочних заходів.
Протягом 2020-2021 навчального року для підвищення пізнавальної та навчальної активності своїх учнів застосовувала наступні форми і методи роботи:
1. Створення та використання інтерактивних онлайн-ресурсів:
- онлайн-дошка Padlet. Мною розроблено інтерактивний посібник «ЗНО з історії України на 200 балів», який насамперед розрахований для якісної підготовки учнів 11–х класів до складання зовнішнього незалежного оцінювання з історії України. Він містить 32 модуля навчально – дидактичного матеріалу до 32 тем. У даний ресурс увійшло: 64 відео файли, 80 інтерактивних вправ створених за допомогою Інтернет сервісу LearningApps.org та 1PDF документ, які розміщені на інтерактивній дошці Padlet;
- інтерактивні вправи LearningApps.org. Використовуючи сервіс LearningApps.org я мотивую учнів до навчання через цікаву гру або вправу з предмета, для перевірки знань на уроці, а також як проєктний вид діяльності. Також учні можуть підготувати інтерактивну гру або цикл ігор самостійно чи групою;
- QR-коди. За допомогою QR-кодів урізноманітнюю навчальний процес наступним чином: можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі Інтернет: відео на YouTube, аудіофайл, книгу, інтерактивну вправу тощо;
- онлайн-тести на платформі «На Урок». Створюючи власні тестові завдання відповідно до теми уроку я маю можливість в реальному часі простежити їх виконання.
- Google Forms. Продукт Google Forms є одним із альтернативних та потужних засобів хмарних технологій для формування системи тестів поточного контролю навчальної діяльності учнів. Застосування форм надає мені нові можливості створення динамічних і актуальних додатків на основі інформаційно-комунікаційних технологій, для застосування як в очно-урочному навчанні так і в дистанційному.
2. Предметні олімпіади та конкурси:
Сприяю участі своїх учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних конкурсах та олімпіадах різного рівня. Протягом 2020-2021 н.р. у олімпіаді з історії на платформі На Урок: 4 уч. 2(г) класу отримали диплом І ступеня, 1 уч.- ІІІ ступеня, 7 уч.- сертифікат учасника; 1 уч. 6 класу отримав диплом І ступеня, 3 уч. .- ІІ ступеня, 3 уч. .- ІІІ ступеня, 11 уч. сертифікат учасника.
У Всеукраїнському конкурсі до Дня Гідності та Свободи 1 уч. 6 класу отримав сертифікат учасника.
3. МАН:
Написання робіт МАН сприяє активізації пізнавального інтересу, формуванню дослідницьких навичок, прояву творчих здібностей обдарованих дітей. Успішне виконання науково-дослідницьких робіт передбачає вдалий вибір теми дослідження з урахуванням інтересів і потенціалу учня, його можливостей щодо збору матеріалу. Так, у 2020-2021 н.р. Михайлова Дар’я 4 – а клас гімназії та Пономаренко Ярослав 6 клас гімназії зайняли І місця в районному етапі МАН та ІІІ місця в обласному захисті конкурсу МАН.
4. Екскурсії:
Екскурсійну форму роботи використовую упродовж навчального року. Так, регулярними є екскурсії з учнями 6 класу по історичних місцях м.Тальне. Екскурсійна робота сприяє розширенню світогляду учнів, активізації творчих здібностей, зростанню пізнавального інтересу, вихованню всебічно розвинених особистостей і справжніх патріотів.
Отже, робота з обдарованими дітьми у ході вивчення історії передбачає урахування основних рис обдарованості: високого рівня мотивації, прагнення досягнути високих творчих результатів, здатність до продукування нового, а також задоволення потреби обдарованих учнів у поглибленому вивченні предмету. Відтак, на уроках історії перевага надається інтерактивним методам навчання, а позаурочна форма передбачає індивідуальну і групову роботу щодо підготовки науково-дослідницьких досліджень і їх презентації, екскурсії тощо. Все це у сукупності сприяє формуванню середовища, сприятливого для розвитку обдарованої особистості.