Урок "Тварини - живі організми".

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з природознавства для учнів початкової школи по темі "Тварини-живі організми".
Перегляд файлу

Тема. Тварини – живі організми.

Мета: формувати поняття «тварини – живі організми», про особливі ознаки тварин; закріпити поняття «вид»; розвивати вміння спостерігати за тваринами, вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: презентація

І. Хвилинка спостережень

- Який стан неба переважав цього тижня?

- Які були опади?

- Який був вітер?

- Порівняйте довжину тіні від гнонома з результатами минулого тижня.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

  1.               Гра «Встанови відповідність» (слайд 2)

Вказати, яким способом розмножуються рослини?

Яблуня

вусиками

Суниці

насінням

Огірок

цибулиною

Гладіолус

бульбою

Часник

 

Картопля

 

  1.               Фронтальне опитування
  •                   Що таке рослини?
  •                   На які 3 групи вони поділяються?
  •                   Чому потрібно охороняти рослини?
  •                   Які рослини нашого регіону занесені до Червоної книги? (слайди 3,4)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда
  • До якої природи ми відносимо рослини?
  • Що іще відноситься до живої природи?
  • Що спільного між рослинами і тваринами?

ІV. Повідомлення теми і завдання уроку ( слайд 5)

  • Щоб дізнатися тему уроку, необхідно розгадати кросворд.

У виділених клітинках прочитаємо тему уроку.

 

  1.   Проти печі гріється, без водички миється (Кіт)

2. Така собі Галька:

Хвостик, як спіралька,

Очиці маленькі,

Черевце товстеньке.

(Свиня)

3. Літо, осінь чи зима –

Зміни в одязі нема.

На зеленому лужку

Він пасеться в кожушку.

(Баран)

4. Хоч на морі не буває,

А тільняшки не скидає.

(Зебра)

5. Цей хижий звір ікластий

Надів халат смугастий,

Лежить, відпочиває

І здобич виглядає.

(Тигр)

6. Цей справжнісінький дивак

Одягнувся в чорний фрак.

По крижинах походжає

І ніколи не літає.

(Пінгвін)

7. Хитрюга руда

У курник загляда.

(Лисиця)

 

  •                   Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитись із тваринами, їх значенням у природі та житті людей.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди ( слайд 6)

- Світ тварин дуже багатий і різноманітний. Тварини заселяють усі куточки планети: вони живуть у морях, океанах та в пустелі: на півночі, де вічна мерзлота, та на півдні, у жаркому кліматі; у лісах, на луках та високо в горах.

-Тварини відрізняються не тільки місцем та умовами проживання

- Розгляньте зображення тварин і розкажіть, чим вони відрізняються. (  слайд 7)

Вовк, жаба, метелик, змія, риба.

Як бачите, тварини відрізняються між собою за формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом.

Тобто, вони належать до різних видів.

  •                   Пригадайте, що таке вид?

Фізкультхвилинка

  1.               Робота з підручником.

Практична робота

Порівняйте ластівку сільську і ластівку міську. Чим вони подібні і чим відрізняються?

Яких птахів своєї місцевості ви знаєте?

Чи багато спільного між ними і ластівками?

  •                   Тварини одного виду подібні між собою, а тварини різних видів – різняться.
  1.               Робота в зошитах.

Тварини – живі організми. Однією з відмінних ознак тварин є те, що вони рухаються.

  • Як рухаються тварини?

(Складання схеми в зошитах) ( слайд 8)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рух тварин – це особливі ознаки. Рослини не мають їх. Цими ознаками тварини відрізняються від рослин.

  1.          – А що є спільного між тваринами і рослинами? (дихають, живляться, ростуть, розвиваються, розмножуються, вмирають)
  • Чим живляться тварини?

Гра «Встанови відповідність» (  слайд 9)

Назва тварин

Живляться

Клас

Вовк

іншими тваринами

хижі

Заєць

рослинами

рослиноїдні

Ведмідь

тваринами і рослинами

всеїдні

 

  1.          Робота з підручником

Складання таблиці (  слайд 10)

Ознаки тварин і рослин

спільні

відмінні

дихають

рослини самі створюють їжу

живляться

рослини не переміщуються з одного місця на інше

ростуть

тварини живляться рослинами або іншими тваринами

розвиваються

самостійно рухаються

розмножуються

 

вмирають

 

 

 

 

 

  1. Хвилинка-цікавинка (слайд11-15)

Найбільший птах – страус: заввишки 2,7 м, маса тіла – 90 кг.

Найменша з пташок – колібрі: маса тіла 1,5 г.

Найвища з тварин – жирафа: її зріст – до 5 м.

Найменша тварина – землерийка: її маля важить не більше 2 г.

Найбільші тварини – блакитні кити: маса – 150-180 т, завдовжки – 33 м.

VІ. Закріплення вивченого

Бесіда за запитаннями (слайд16)

  • Чим відрізняються тварини від рослин?
  • Чому тварини – це живі організми?
  • Як тварини переміщуються?

V. Підсумок

- Розкажіть, які тварини є у вас вдома? ( слайд 17)

VІ. Домашнє завдання

  1. Провести спостереження за тваринами, які живуть у вас вдома.

План спостереження:

  1.  Назва тварини.
  2. Як рухається, переміщується.
  3. Як і чим живиться.
  4. Навіщо ця тварина?
  1. Намалювати улюблену тварину. Розказати, чим вона подобається.

 

doc
Додано
27 березня 2020
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку