Урок "Тварини. Дикі та свійські тварини."

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з предмета "Я досліджую світ", для 1 класу. Тема уроку : Тварини. Дикі тварини. В конспекті уроку зазначені всі ключові компетентності, які формуються протягом уроку. Також зазначені очікуванні результати після уроку. В уроці, для зацікавлення дітей, використала різноманітні форми і методи роботи. Такі як : кубування, метод критичного мислення «Кластер», метод критичного мислення «Думай, збирайся, ділись». Також для гарної та плідної роботи розпочала урок з психологічної гри "Я - сонце". Обов'язково уроку закінчується рефлексією.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку я досліджую світ  у 1  класі

Тема: Тварини. Дикі та свійські тварини.

Мета: формувати в учнів ключові компетентності, а саме:

  • вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • загальнокультурну компетентністьдотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; бачити красу рідної природи;
  • соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі;
  • громадянську компетентність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи;
  • здоров’язбережувальну компетентність – усвідомлювати  здоров’я як вищу  життєву цінність.

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • сформувати в учнів поняття про тварин, як частину живої природи;
  • розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;
  • формувати в учнів поняття звірі, птахи, комахи, риби;
  • знайомити учнів із назвами тварин;
  • розвивати в учнів спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом пересування, середовищем існування;
  • розкрити для учнів цінність тварин для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям;
  • повідомити учням правила поведінки в природі;
  • виховувати в учнів турботливе ставлення до тварин, бажання брати участь у їх охороні.

Очікувані результати: після уроку учні зможуть:

  •    називати ознаки комах, птахів, звірів;
  •    пояснювати правила поведінки у природі;
  •    порівнювати будову різних видів комах, риб, птахів, звірів;
  •    класифікувати зображення комах, риб, птахів, тварин, пояснюючи сутність класифікації;
  •    розповідати отриману інформацію, описувати результати спостережень за тваринами.

Обладнання: ілюстрації тварин, сигнальні картки, роздатковий матеріал для роботи в парах та в групах, аудіозапис «Спів птахів», малюнок «Тітонька Сова».

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Психологічний момент.

1.“Я - сонце”

- Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.

«Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно й урочисто.

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»

- Діти, який у вас став настрій? (відповіді дітей.)

Пропоную з таким настроєм провести цей день і отримати задоволення від власних успіхів.

2. «Кубування»  Синоптик         

Куб, на гранях якого картинки основних розумових операцій:

  • опишіть це;                                                   - пора року
  • порівняйте це;                                              - місяць
  • асоціюйте це;                                               - число  
  • проаналізуйте це;                                        - тепло чи холодно на дворі
  • знайдіть застосування цьому;                    - стан неба
  • аргументи «за» й «проти».                          - температура повітря

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Ігровий момент.

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова приготувала для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання?

2. Повторення про рослини/

 Метод критичного мислення «Кластер» (діти малюють на аркушах паперу)

 

Рослини ростуть 

 

 

 

Дерева….   

 

 

 

Кущі…    

 

 

 

Трав’янисті рослини…

 

 

 

  •              Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  1.          Повідомлення теми уроку.

- Мудра Сова приготувала наступне завдання.  Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці.

 

 

 

Сьогодні будемо говорити про тварин.

- А що вам відомо про тварин?

  1.          Розповідь вчителя.
  •              Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають. Це означає, що тварини належать до живої природи.
  •              Тож, до якої природи належать тварини? Чому?
  •              Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.
  •              Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

Отже, що ви запам’ятали з того, що я сказала?

  1.          Групування тварин за зовнішнім виглядом.
  •              Чи всі тварини мають однаковий вигляд?
  •              Давайте у цьому переконаємось.

(У кожного на парті лежить картка із зображенням тварини одного з основних видів)

  •              Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.

( Виходять діти, у яких на картках птахи)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Що вони уміють робити?
  •              Як їх назвати одним словом?  (Птахи)

Доповнення.

Тіло птахів вкрите пір’ям. Це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Отже, яку назву має перша група тварин?

 

 

- Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.

(Виходять діти, у яких на картках звірі)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Який вони мають вигляд? Що вони уміють робити?
  •              Як їх назвати одним словом? (Звірі)

Доповнення

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.

Отже, яку назву має друга група тварин?

 

 

  •              Я запрошую до дошки учнів, у яких на картках тварини із 6 ногами.

(Виходять діти,  у яких на картках  комахи)

  •              Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте?
  •              Як їх назвати одним словом? (Комахи)

Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається наступна група тварин?

 

 

- І, нарешті ,прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.

(Виходять діти із зображенням риб )

  •              Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)
  •              То яку назву має ще одна група тварин

Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні)

 

  1.          П’ятихвилинка релаксації.  Робота за варіантами в парах.
  •              Наступне завдання від Сови. Поки звучить пташиний спів – ваше завдання відшукати, розфарбувати і назвати тварин:

1 ряд – птаха,                (дятел)

2 ряд – звіра,                 (їжак, зайчик)

3 ряд – комаху,             (бабка, метелик)              

4 ряд – рибу.                 (карась)

(Звучить спів пташок, діти відшукують малюнки тварин.)

IV. Фізхвилинка  

 

Кіт збирався до роботи (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")

Накрутити вуса,

Почесати живота. (гладять живіт)

І вмити личко.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

 

V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

1. Розповідь вчителя.

 - З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

  •              Отже, як називають тварин, яких приручила людина?
  •              Назвіть свійські тварини.
  •              А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини?

 

2. Гра «Хто уважніший» (із сигнальними картками)

  •              Наступне завдання Сови – гра «Хто уважніший»
  •              Якщо я показую свійську тваринку, ви піднімаєте зелений колір, а якщо тварина дика – то червоний.

3.   1. Робота в парах.

Гра «Відповідність»

  а) З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.

         корова                         яйце

         кури                             молоко, сир

         вівці                             мед

         бджоли                        шерсть

2. Робота в групах

1 група-  з’єднайте назву тварини і назву її житла

     корова                 барліг

     ведмідь                хлів

     кури                    стайня

     лисиця                курник

      кінь                     нора

 

 

2 група -  «Чиє дитинча?»

Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.

Улітку для свійських тварин заготовляють корми, до настання холодів утепляють житла. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата?

 Свині – поросята

 корови – телята

 коня-лоша

  курка- курча                                                        

 

VI. Закріплення набутих знань.

Метод критичного мислення «Думай, збирайся, ділись»

(діти об’єднані у команди, оформлюють думки у вигляді малюнків, виголошують командне рішення)

1 група-  дикі тварини;

2 група – свійські тварини

         VII. Рефлексія.

Пропоную розфарбувати розмальовку з дикими або свійськими тваринами.

VIII. Підсумок.

        «Метод прес»

                      Етапи методу прес:

  • Висловлюю свою думку: «Я вважаю…»
  • Пояснюю причину такої точки зору: «Тому що…»
  • Наводимо приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: «… Наприклад…»
  • Узагальнюємо, формуємо висновки: «Отже…», «Таким чином…»

 

doc
Додав(-ла)
Манжарова Оля
Додано
23 січня 2023
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку