Конспект уроку я досліджую світ у 1 класі
Тема: Тварини. Дикі та свійські тварини.
Мета: формувати в учнів ключові компетентності, а саме:
Формувати в учнів предметні компетентності:
Очікувані результати: після уроку учні зможуть:
Обладнання: ілюстрації тварин, сигнальні картки, роздатковий матеріал для роботи в парах та в групах, аудіозапис «Спів птахів», малюнок «Тітонька Сова».
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Психологічний момент.
1.“Я - сонце”
- Діти, давайте привітаємося із сонячними промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я - маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно й урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
- Діти, який у вас став настрій? (відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей день і отримати задоволення від власних успіхів.
2. «Кубування» Синоптик
Куб, на гранях якого картинки основних розумових операцій:
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1. Ігровий момент.
- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова приготувала для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання?
2. Повторення про рослини/
Метод критичного мислення «Кластер» (діти малюють на аркушах паперу)
Рослини ростуть …
Дерева….
Кущі…
Трав’янисті рослини…
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
- Мудра Сова приготувала наступне завдання. Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці.
Сьогодні будемо говорити про тварин.
- А що вам відомо про тварин?
Отже, що ви запам’ятали з того, що я сказала?
(У кожного на парті лежить картка із зображенням тварини одного з основних видів)
( Виходять діти, у яких на картках птахи)
Доповнення.
Тіло птахів вкрите пір’ям. Це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила, дзьоб.
Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».
Отже, яку назву має перша група тварин?
- Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.
(Виходять діти, у яких на картках звірі)
Доповнення
Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.
Отже, яку назву має друга група тварин?
(Виходять діти, у яких на картках комахи)
Доповнення
Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.
- То як називається наступна група тварин?
- І, нарешті ,прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.
(Виходять діти із зображенням риб )
Отже, робимо висновок: тварини – це.. (птахи, звірі, риби, комахи, плазуни, земноводні)
1 ряд – птаха, (дятел)
2 ряд – звіра, (їжак, зайчик)
3 ряд – комаху, (бабка, метелик)
4 ряд – рибу. (карась)
(Звучить спів пташок, діти відшукують малюнки тварин.)
IV. Фізхвилинка
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І вмити личко.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».
1. Розповідь вчителя.
- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.
2. Гра «Хто уважніший» (із сигнальними картками)
3. 1. Робота в парах.
Гра «Відповідність»
а) З’єднайте назви свійських тварин і те що від них отримує людина.
корова яйце
кури молоко, сир
вівці мед
бджоли шерсть
2. Робота в групах
1 група- з’єднайте назву тварини і назву її житла
корова барліг
ведмідь хлів
кури стайня
лисиця курник
кінь нора
2 група - «Чиє дитинча?»
Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.
Улітку для свійських тварин заготовляють корми, до настання холодів утепляють житла. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата?
Свині – поросята
корови – телята
коня-лоша
курка- курча
VI. Закріплення набутих знань.
Метод критичного мислення «Думай, збирайся, ділись»
(діти об’єднані у команди, оформлюють думки у вигляді малюнків, виголошують командне рішення)
1 група- дикі тварини;
2 група – свійські тварини
VII. Рефлексія.
Пропоную розфарбувати розмальовку з дикими або свійськими тваринами.
VIII. Підсумок.
«Метод прес»
Етапи методу прес: